Na dovolenou lidé stále častěji kupují vozy na LPG, rostou prodeje off-roadů, SUV a MPV

Již každá pátá ojetina, kterou si v AAA AUTO zákazníci pořídí před sezonou dovolených, patří do kategorie terénních vozů.

Off-roady přitom

– primárně zastávají spíše funkci automobilu využitelného mimo klasické vozovky. Rekordní nárůst v prodejích AAA AUTO zaznamenaly i vozy SUV a MPV, které jsou poháněny cenově výhodnějším LPG.

Vzrůstající oblibu velkoprostorových automobilů v době dovolených

– potvrdil nárůst jejich prodejů od konce března, který ve srovnání se zimním obdobím letos činí 56,2 %. AAA AUTO prodalo od 1. března do konce května 2015 již přes 600 takových vozů. Absolutními lídry ojetých rodinných vozů jsou letos Renault Scénic a Škoda Roomster.

Čeští řidiči už ovšem zdaleka nevyhledávají u dovolenkových automobilů

– pouze prostor a užitné vlastnosti, ke kterým v první řadě patří objem zavazadlového prostoru a komfort (např. klimatizace). Vzhledem k rostoucí standardní vybavenosti vozidel se majitelé vozů SUV a MPV začali zaměřovat také na vzhled a spotřebu. Víceúčelové vozy sice nabízí svým majitelům pohodlnější nastupování, lepší výhled, komfort či bezpečnost, nicméně negativní vlastností jsou oproti tomu zpravidla vyšší provozní náklady. Právě typ paliva u SUV a MPV se proto stává v dnešní době čím dál více zásadnější při výběru vozu. Letos tento trend ovládly vozy LPG.

„Nárůst zájmu o automobily s pohonem LPG si vysvětlujeme třemi faktory. I přes fakt, že se ceny benzínu a nafty za poslední rok snížily o více než pět korun za jeden litr, postupně vzrůstá počet zakoupených velkoprostorových aut s alternativním pohonem. Řidiči tak vidí, že toto zlevnění je možná jen krátkodobou záležitostí, a hledají trvalou garanci pro úsporu,“ uvedla generální ředitelka AAA AUTO, Karolína Topolová. Druhým faktorem je rostoucí důvěra k vozům s tímto pohonem. „Posledním kritériem je pokračující trend rozevírajících se nůžek mezi cenami nových a zánovních vozů, kdy zejména u SUV lze zakoupit roční či dvouletá auta výrazně levněji, než nová,“ vysvětluje Karolína Topolová.

Podle statistik AAA AUTO vůči zimní sezóně

– také překvapivě stouply prodeje terénních vozů o 5,4 %, a to na celkový počet 452 od března letošního roku. Jedná se tak o prozatím nejvyšší podíl pokud jde o historii prodaných terénních vozů. Čeští zákazníci si přitom tento druh automobilů nepořizují zdaleka jen kvůli zdolávání náročného terénu. „I přes skončení zimní sezóny segment SUV zaznamenal mírný nárůst, což dokazuje popularitu těchto vozů v běžném silničním provozu,“ dodává Karolína Topolová.

Zdroj:

Temper Communication, a.s. Praha

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Skupina  přichází v rámci evropského konsorcia EU-LIVE s lehkým elektromobilem

Skupina přichází v rámci evropského...

Evropské konsorcium EU-LIVE Efficient Urban Light VEhicle sdružuje 12 partnerů ze 6 zemí, z nichž je skupina PSA jediným výrobcem automobilů. Lehký elektromobil, jehož tvar se podobá tříkolce,...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - První zákazníci si v Hyundai Motorsport převzali nový speciál i30 N TCR

První zákazníci si v Hyundai Motorsport...

Již dva týmy převzaly v centrále společnosti Hyundai Motorsport v německém Alzenau nové vozy i30 N TCR. Při oficiálním předání vozů – přivítali zástupce týmů KMSA z Jižní Koreje...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prezident Ústředního automotoklubu České republiky, JUDr. Oldřich Vaníček, členem Světové rady FIA pro mobilitu

Prezident Ústředního automotoklubu...

V pátek 8. 12. 2017 proběhlo v Paříži zasedání valného shromáždění Mezinárodní automobilové federace FIA. Na zasedání proběhla také volba členů Světové rady FIA pro mobilitu...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Značka Dunlop oznámila, že v březnu příštího roku uvede na trh čtvrtou novinku ve svém portfoliu hypersportovních pneumatik

Značka Dunlop oznámila, že v březnu...

Pneumatiky Dunlop SportSmart TT vyvinula tak, aby naplnily požadavky jezdců nejnovějších sportovních motocyklů a výkonných naháčů, kteří chtějí používat stejné pneumatiky na volné jízdy...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - SHOWROOMY CITROËN: PROBÍHAJÍCÍ TRANSFORMACE!

SHOWROOMY CITROËN: PROBÍHAJÍCÍ...

Citroën v rámci své modernizace prochází kompletní transformací, která se netýká jen obnovy nabídky vozů, ale také všeho dalšího, s čím se zákazníci potkávají, počínaje...