Na dovolenou lidé stále častěji kupují vozy na LPG, rostou prodeje off-roadů, SUV a MPV

Již každá pátá ojetina, kterou si v AAA AUTO zákazníci pořídí před sezonou dovolených, patří do kategorie terénních vozů.

Off-roady přitom

– primárně zastávají spíše funkci automobilu využitelného mimo klasické vozovky. Rekordní nárůst v prodejích AAA AUTO zaznamenaly i vozy SUV a MPV, které jsou poháněny cenově výhodnějším LPG.

Vzrůstající oblibu velkoprostorových automobilů v době dovolených

– potvrdil nárůst jejich prodejů od konce března, který ve srovnání se zimním obdobím letos činí 56,2 %. AAA AUTO prodalo od 1. března do konce května 2015 již přes 600 takových vozů. Absolutními lídry ojetých rodinných vozů jsou letos Renault Scénic a Škoda Roomster.

Čeští řidiči už ovšem zdaleka nevyhledávají u dovolenkových automobilů

– pouze prostor a užitné vlastnosti, ke kterým v první řadě patří objem zavazadlového prostoru a komfort (např. klimatizace). Vzhledem k rostoucí standardní vybavenosti vozidel se majitelé vozů SUV a MPV začali zaměřovat také na vzhled a spotřebu. Víceúčelové vozy sice nabízí svým majitelům pohodlnější nastupování, lepší výhled, komfort či bezpečnost, nicméně negativní vlastností jsou oproti tomu zpravidla vyšší provozní náklady. Právě typ paliva u SUV a MPV se proto stává v dnešní době čím dál více zásadnější při výběru vozu. Letos tento trend ovládly vozy LPG.

„Nárůst zájmu o automobily s pohonem LPG si vysvětlujeme třemi faktory. I přes fakt, že se ceny benzínu a nafty za poslední rok snížily o více než pět korun za jeden litr, postupně vzrůstá počet zakoupených velkoprostorových aut s alternativním pohonem. Řidiči tak vidí, že toto zlevnění je možná jen krátkodobou záležitostí, a hledají trvalou garanci pro úsporu,“ uvedla generální ředitelka AAA AUTO, Karolína Topolová. Druhým faktorem je rostoucí důvěra k vozům s tímto pohonem. „Posledním kritériem je pokračující trend rozevírajících se nůžek mezi cenami nových a zánovních vozů, kdy zejména u SUV lze zakoupit roční či dvouletá auta výrazně levněji, než nová,“ vysvětluje Karolína Topolová.

Podle statistik AAA AUTO vůči zimní sezóně

– také překvapivě stouply prodeje terénních vozů o 5,4 %, a to na celkový počet 452 od března letošního roku. Jedná se tak o prozatím nejvyšší podíl pokud jde o historii prodaných terénních vozů. Čeští zákazníci si přitom tento druh automobilů nepořizují zdaleka jen kvůli zdolávání náročného terénu. „I přes skončení zimní sezóny segment SUV zaznamenal mírný nárůst, což dokazuje popularitu těchto vozů v běžném silničním provozu,“ dodává Karolína Topolová.

Zdroj:

Temper Communication, a.s. Praha

 

Související články

Volvo bude mít díky bioplynu první...

Volvácký výrobní závod v čínském Tchaj-čou přechází na bioplyn, díky čemuž se stává první klimaticky neutrální továrnou v Číně značky. Využívání bioplynu namísto zemního plynu...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota rozšiřuje akční nabídku, ceny jsou ještě výhodnější

Toyota rozšiřuje akční nabídku, ceny...

Toyota vyrukovala s jarní ofenzivou. Velkou část modelů lze pořídit s ještě větším zvýhodněním. V akční nabídce je teď také Prius s plug-in hybridním pohonem nebo Highlander. Nová...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Superb dostupná další pohonné jednotky včetně nového plug-in hybridu

Superb dostupná další pohonné jednotky...

Čtvrtá generace modelu Superb vstupuje na český trh v dalších variantách. Nabídku motorizací obohacuje výkonný zážehový motor 2,0 TSI, karosářskou verzi kombi lze nově objednávat i s...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda v Milánu představí vizi udržitelnosti

Honda v Milánu představí vizi...

Honda na festivalu Milan Design Week, který se uskuteční ve dnech 16. až 21. dubna, představí svůj rozvíjející se přístup k udržitelnějšímu produktovému designu a poprvé v Evropě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - LBX je tak trochu jiný Lexus do města

LBX je tak trochu jiný Lexus do města

LBX je zcela novým modelem pro nový trh značky Lexus v Evropě. Má ambice změnit pravidla hry a stát se klíčovým modelem k dalšímu růstu značky v tomto regionu. LBX, dosud nejkompaktnější...