Značka Mercedes-Benz má bohatou historii

Oddělení Mercedes-Benz Classic se zúčastnilo 11. až 13. března 2011 výstavy Retro Classics ve Stuttgartu a ve dnech 30. března až 3. dubna 2011 se zúčastní výstavy Techno Classica v Essenu.

V březnu 2011 bude oslavovat tato výročí:

Před 125 lety – 8. března 1886:

Gottlieb Daimler si objednal u výrobce kočárů Wilhelm Wimpff & Sohn ve Stuttgartu kočár. Údajně to měl být dárek k narozeninám pro jeho ženu Emmu. V témže roce nechal ve strojírně Esslingen vybavit kočár svým rychloběžným motorem, a tak vznikl jeho první čtyřkolový automobil.

Před 125 lety – 25. března 1886:

Gottlieb Daimler si nechal patentovat svůj povrchový karburátor (Německý říšský patent D.R.P. č. 36 811 udělený dne 16. září 1886).

Před 110 lety – od 25. do 29. března 1901:

V závodu „Týden Nice“ zvítězil tovární jezdec Wilhelm Werner na vozu Mercedes 35 PS na trase Nice – Salon – Nice dlouhé 392 kilometrů. Také v závodu do vrchu Nice – La Turbie obsadil Werner první místo s průměrnou rychlostí 51,4 km/h. Úspěchy nového vozu udělaly takový dojem, že Paul Meyan, generální sekretář Automobilového klubu Francie, napsal v rekapitulaci závodu: „Nous sommes entrés dans l’ere Mercédes“ („Vstoupili jsme do éry Mercedesu“).

Před 95 lety – na jaře 1916:

Společnost Benz & Cie. založila ve svém závodu Mannheim oddělení pro učně vedené vychovateli z povolání, v němž bylo zpočátku 30 a později 80 studijních míst. V červenci téhož roku založila učňovské oddělení také společnost DGM.

Před 80 lety – 22. března 1931:

Manfred von Brauchitsch vyhrál závod Nice – La Turbie.

Před 60 lety – v březnu 1951:

Měsíc po ukončení produkce autobusu O 5000 skončila v Sindelfingenu výroba modelu O 6600 a byla přemístěna do Mannheimu. Tímto krokem byla výroba autobusů soustředěna do závodu Mannheim.

Před 45 lety – v březnu 1966:

V závodu Sindelfingen začala výroba osobního vozu 300 SEL (W 109), který se od modelu 300 SE (W 108) odlišoval standardně montovaným vzduchovým odpružením a o 10 centimetrů prodlouženým rozvorem.

Před 30 lety – 2. března 1981:

V Untertürkheimu byl představen zkušební autobus typu O 305 s pohonem na metanol. O tři dny později byly v rámci projektu „Alternativní pohony“ podporovaného Spolkovým ministerstvem pro výzkum a techniku zahájeny v Berlíně provozní zkoušky s 30 osobními vozy typu 280 SE poháněnými motory na metanol.

Před 30 lety – od 5. do 15. března 1981:

Hvězdou mezinárodního autosalonu v Ženevě se stal airbag a předpínač bezpečnostního pásu. Daimler byl prvním výrobcem na světě, který tyto důležité elementy pasivní bezpečnosti představil. Od 20. července byly k dispozici pro řidiče a spolujezdce jako výbava na přání v sedanech Třídy S (W 126).

Před 30 lety – v březnu 1981:

Své brány otevřelo nové zákaznické středisko v Sindelfingenu.

Před 30 lety – od 17. do 22. března 1986:

Nově vyvinutá modelová řada velkých užitkových vozů T 2, označovaná interně také zkratkou LN 1, byla představena v Římě zástupcům mezinárodního tisku. Zpočátku nová řada zahrnovala typy 507 D až 811 D s celkovou hmotností 3,5 až 7,5 tuny.

Před 20 lety – od 7. do 17. března 1991:

Na Ženevském autosalonu debutoval Mercedes-Benz Třídy S řady 140 tvořené typy 300 SE/SEL, 400 SE/SEL, 500 SE/SEL a 600 SE/SEL. Nový luxusní sedan se vyznačoval celou řadou technických inovací a zároveň představil novou stylistickou interpretaci tradiční masky chladiče Mercedesu s hvězdou umístěnou na kapotě motoru.

Před 15 lety – od 7. do 17. března 1996:

Mercedes-Benz představil na Ženevském autosalonu v rámci své produktové ofenzivy tři světové novinky: kombi Třídy C (řada 202) a Třídy E (řada 210) a velkoprostorový vůz Třídy V (řada 638) odvozený z lehkých užitkových vozů Vito.

Historická výročí v dubnu 2011:

Před 120 lety – v dubnu 1891:

Společnost Daimler Motor Co., kterou založil William Steinway v září 1889, zahájila v Hartfordu (Connecticut/USA) licenční výrobu prvního provozuschopného motoru pro pohon vozidel v Americe podle originálních plánů Gottlieba Daimlera.

Před 100 lety – 23. dubna 1911:

Bob Burman vylepšil rekord Barneyho Oldfielda a projel v Daytona Beach (Florida/USA) na stroji „Blitzen-Benz“ jednu míli s letmým startem průměrnou rychlostí 228,1 km/h. V té době to byla absolutně nejvyšší rychlost silničního vozidla a světový rekord, který zůstal nepřekonaný až do roku 1919.

Před 80 lety – od 12. do 13. dubna 1931:

Rudolf Caracciola byl prvním zahraničním jezdcem, který vyhrál dálkový závod „Mille Miglia“. Po více než 1000 mílích (1635 kilometrech) z Brescie do Říma a zpět obsadil se svým spolujezdcem Wilhelmem Sebastianem na vozu Mercedes-Benz SSKL (W 06 RS) první místo s průměrnou rychlostí 101,1 km/h.

Před 60 lety – od 19. do 29. dubna 1951:

Na první Mezinárodní výstavě automobilů IAA (Internationale Automobil-Ausstellung) ve Frankfurtu nad Mohanem představil Mercedes-Benz dva šestiválcové typy osobních vozů 220 (W 187) a 300 (W 186). Typ 300, největší a nejrychlejší sériově vyráběný osobní vůz z německé produkce, byl později lidově nazýván „Adenauer“, neboť kromě jiných prominentů z politiky a průmyslu se v typu 300 nechával přednostně vozit spolkový kancléř. Ve Frankfurtu debutoval také autobus O 6600 H, první po válce vyvinutý autobus s čelní kabinou. S motorem uloženým vzadu a originálním podvozkem, který již nebyl odvozen od podvozku nákladního vozidla, založil novou éru vývoje autobusů u společnosti Daimler-Benz.

Před 40 lety – od 1. do 8. dubna 1971:

Na veletrhu v Hannoveru bylo představeno bočně vedené velkoprostorové vozidlo jako doplněk konceptu „autobusové dráhy“. Čtyřnápravový dvoukloubový autobus O 305 G 2 o délce 24 metrů nabízel místo pro 238 osob a byl poháněn dvěma elektromotory s výkonem po 250 kW.

Před 40 lety – 14. dubna 1971:

Mercedes-Benz představil novou řadu roadsterů SL (107), která byla vybavena celou řadou bezpečnostních inovací. Prvním vozidlem byl typ 350 SL.

Před 25 lety – od 9. do 16. dubna 1986:

Daimler-Benz představil na veletrhu v Hannoveru hnací řetězec nového dieselelektrického autobusu O 405 GTD s dvojím pohonem a komponenty zkušebního osobního vozu na základě typu 230 E poháněného čistým vodíkem.

Před 15 lety – od 25. dubna do 5. května 1996:

Na mezinárodním autosalonu v Turíně byla veřejnosti představena sériová verze první generace roadsteru Mercedes-Benz SLK (řada R 170).

Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.

Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.

 

Kontakt:
CAR MOTORS MB
Praha 3, Koněvova 143
+420 737 209 090
prodej@carmotorsmb.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
KONTAKT spol. s r.o.
Svobodova 2050, 511 01 - Turnov
481 325 726
oztu@havex.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz Třídy E Autem roku 2024 v České republice

Mercedes-Benz Třídy E Autem roku 2024 v...

Autem roku 2024 v České republice je nová třída E. Rozhodla o tom odborná porota složená z 20 předních českých motoristických novinářů, kteří vítězný automobil vybírali ve dvoukolové...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Země. Voda. Vzduch. Hvězda Mercedesu akceleruje tři základní elementy

Země. Voda. Vzduch. Hvězda Mercedesu...

Před více než stoletím symbolizovaly tři cípy hvězdy Mercedesu vizi mobility na zemi, moři a ve vzduchu, kterou měl Gottlieb Daimler. V nové kampani značky Mercedes‑Benz ztělesňují také...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Technika z Olympu: Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC

Technika z Olympu: Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC

Mercedes-AMG dál kráčí vstříc budoucnosti automobilismu. Že je někde jinde, než konkurence, dokládá manažerským sedanem EQE, které je po luxusní vlajkové lodi EQS druhým modelem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz připravuje vlastní síť pro vysokovýkonné nabíjení

Mercedes-Benz připravuje vlastní síť...

Mercedes se pouští do energetiky a má dalekosáhlé cíle. Plánuje spuštění globální sítě pro vysokovýkonné nabíjení v Severní Americe, Evropě, Číně a na dalších významných trzích....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejvýkonnější Třída S všech dob, tentokrát i s technologií z Formule 1

Nejvýkonnější Třída S všech dob,...

Jak se z klasicky luxusní třídy S stane překofeinovaný rarach, na to se zeptejte v Affalterbachu. Fachmani značky AMG už 50 let dokazují, jak lze proměnit luxusní sedan ve velmi sportovní vůz....