Země. Voda. Vzduch. Hvězda Mercedesu akceleruje tři základní elementy

Před více než stoletím symbolizovaly tři cípy hvězdy Mercedesu vizi mobility na zemi, moři a ve vzduchu, kterou měl Gottlieb Daimler. V nové kampani značky Mercedes‑Benz ztělesňují také odpovědný přístup k přírodě – prostřednictvím šetrného využívání přírodních zdrojů, recyklace a uhlíkové neutrality. Základní elementy tak akcelerují do nové etapy.

Foto: Mercedes-Benz

Kampaň prezentuje opatření, která vedou k dosažení cílů trvale udržitelné obchodní strategie značky. Společnost chce do konce tohoto desetiletí vyrábět výhradně elektricky poháněné vozy a v porovnání s rokem 2020 snížit emisní stopu CO2 každého vozu o více než polovinu. Mercedes‑Benz přitom hodlá pokrývat do roku 2030 více než 70 procent spotřeby energií ve výrobě z obnovitelných zdrojů. Tohoto cíle bude dosaženo rozšiřováním výroby elektrické energie ze slunečního záření a větru ve vlastních výrobních závodech a uzavíráním smluv o odběru „zelené“ elektrické energie s příslušnými dodavateli.

Cíl: Rok 2030

Ve své strategii Ambition 2039 směřující k budoucnosti postavené výhradně na elektromobilitě důsledně zaujímá komplexní přístup. Cílem je uvádět od roku 2039 na trh flotilu nových osobních a lehkých užitkových vozů, která bude mít neutrální uhlíkovou bilanci v rámci celého řetězce tvorby přidané hodnoty a celého životního cyklu, zčásti díky kompenzacím. Již dnes nabízí Mercedes‑Benz akumulátorové elektromobily ve všech segmentech, v nichž je zastoupen. Od roku 2025 budou všechny nové automobilové platformy výhradně elektrické. Eliminace emisí CO2 se týká také fáze používání elektromobilů. Mercedes me Charge proto od roku 2021 umožňuje „zelené nabíjení“ z veřejných nabíjecích přípojek v Evropě, USA a Kanadě. Tato nabíjecí síť, která patří mezi největší na světě, se neustále rozrůstá a v současnosti zahrnuje více než jeden milion nabíjecích přípojek, z toho více než 400 000 v Evropě. Mercedes‑Benz do roku 2027 také vybuduje svou vlastní globální vysokovýkonnou nabíjecí síť v Severní Americe, Evropě, Číně a na dalších klíčových trzích. Tato síť pokryje 2000 lokalit a nabídne více než 10 000 nabíjecích přípojek.

Foto: Mercedes-Benz

Od loňského roku má výroba vozidel a akumulátorových sad ve všech vlastních výrobních závodech značky Mercedes-Benz neutrální uhlíkovou bilanci, jíž je zčásti dosaženo kompenzacemi. Od roku 2022 používají všechny vlastní výrobní závody společnosti Mercedes‑Benz AG na celém světě výhradně „zelenou“ elektřinu z obnovitelných zdrojů, a to včetně dodavatelů. Značka s hvězdou zařadila uhlíkovou neutralitu mezi důležitá kritéria ve svých nákupních procesech a pro udělování zakázek. Cílem je, aby nejpozději od roku 2039 opouštěly brány výrobních závodů pouze produkty, které mají neutrální bilanci emisí CO2 ve všech fázích tvorby přidané hodnoty.

Trvale udržitelný životní cyklus akumulátorových sad

Mercedes‑Benz zvolil komplexní přístup také k životnímu cyklu akumulátorových sad, který zahrnuje jejich opětovné využití, průmyslovou repasi nebo recyklaci. Mercedes nabízí repasované sady akumulátorů pro všechna elektricky poháněná vozidla v souladu s konceptem cirkulární ekonomiky a šetrného využívání přírodních zdrojů. Dceřiná společnost Mercedes‑Benz Energy navíc etablovala úspěšný obchodní model pro velkokapacitní stacionární úložiště energie. Sady akumulátorů, které již nelze používat ve vozidlech, mohou nalézat nové uplatnění v systémech pro ukládání elektrické energie.

Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz s ohledem na budoucí zpětný odběr lithium-iontových akumulátorových systémů z vozidel Mercedes‑EQ rozšiřuje svou globální strategii pro recyklaci akumulátorů a v Německu začíná s výstavbou vlastního recyklačního závodu, v němž se budou použité akumulátory zpracovávat na základě hydrometalurgické technologie. Společnost tak zvýší míru recyklace na více než 96 procent a důsledně rozšíří své vlastní kompetence zaměřené na tvorbu přidané hodnoty v oblasti akumulátorů.

Šetrné využívání přírodních zdrojů a eliminace odpadu

Značka intenzivně pracuje na uzavření materiálových koloběhů a zvyšování podílu recyklovaných materiálů, což přispěje k šetrnému využívání primárních přírodních zdrojů, eliminaci odpadu a také ke snižování emisí CO2. Kromě recyklované oceli a hliníku se již používá velký počet inovativních recyklátů. Například plasty nahrazuje materiál UBQTM, který se vyrábí z upcyklovaného domácího odpadu a nalézá uplatnění v kabelových tunelech v modelech EQS a EQE. EQE a Třída S se letos stanou prvními sériově vyráběnými modely, jejichž kliky dveří budou vyráběny z materiálu, který má původ v chemické recyklaci. V tomto případě jsou fosilní suroviny nahrazeny biometanem a pyrolýzním olejem z recyklovaných použitých pneumatik.

Foto: Mercedes-Benz

Pro podlahové krytiny v modelu EQS se používají nylonová vlákna získávaná z recyklovatelných materiálů, jakými jsou rybářské sítě a koberce. V interiéru nabízí kromě velmi kvalitních umělých kůží a textilií z mikrovláken také různé tkaniny, které mohou být až ze 100 procent vyráběny z recyklovaných PET lahví. Společnost ve svém technologickém projektu VISION EQXX pozoruhodným způsobem ukazuje potenciál trvale udržitelného luxusu vyráběného z inovativních materiálů, mezi něž patří veganské alternativy kůže na základě kaktusů a mycelií hub, koberce vyráběné z bambusových vláken a vnitřní „kliky“ dveří v podobě poutek z veganské tkaniny, která se vyrábí pomocí biotechnologií a svými vlastnostmi připomíná hedvábí.

Mercedes realizuje cíl „dekarbonizace“ také v dodavatelském řetězci pro oceli a záměrně přitom nespoléhá pouze na kompenzace, ale raději sází na eliminaci a snižování emisí CO2. V prvním kroku důsledně snižuje emise CO2 v dodavatelském řetězci pro oceli – například používáním ploché oceli s nižšími emisemi CO2 od společnosti Salzgitter Flachstahl GmbH. Tato ocel je vyráběna v obloukových pecích, ve kterých je využíván ze 100 procent ocelový šrot. V porovnání s klasickým vysokopecním okruhem se u mikrolegovaných ocelí podařilo snížit emise CO2 o více než 60 procent.

A od roku 2025 bude používat při výrobě různých modelů oceli jen vodík místo koksovatelného uhlí při jejich výrobě, ocel tak budoemít téměř nulové emise CO2. Mimochodem, Mercedes byl prvním výrobcem automobilů, který investoval do švédského startupu H2 Green Steel (H2GS).

Kampaň běží od začátku února 2023 celosvětově na klíčových trzích značky Mercedes-Benz, v České republice bude k vidění lokalizované podobě přibližně od druhé poloviny března 2023. Jednotlivé spoty pro televizní vysílání, kina, digitální média a sociální sítě byly natočeny ve variantách o délce 73, 30 a 15 sekund. Kampaň zahrnuje také reklamy pro sociální sítě, tištěná média a venkovní reklamy.

Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.

Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.

 

Kontakt:
CAR MOTORS MB
Praha 3, Koněvova 143
+420 737 209 090
prodej@carmotorsmb.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
TAS Komplex s.r.o.
Svárovská 3135, 470 01 - Česká Lípa
487 853 913
tomas.taran@tascl.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz Třídy E Autem roku 2024 v České republice

Mercedes-Benz Třídy E Autem roku 2024 v...

Autem roku 2024 v České republice je nová třída E. Rozhodla o tom odborná porota složená z 20 předních českých motoristických novinářů, kteří vítězný automobil vybírali ve dvoukolové...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Technika z Olympu: Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC

Technika z Olympu: Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC

Mercedes-AMG dál kráčí vstříc budoucnosti automobilismu. Že je někde jinde, než konkurence, dokládá manažerským sedanem EQE, které je po luxusní vlajkové lodi EQS druhým modelem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz připravuje vlastní síť pro vysokovýkonné nabíjení

Mercedes-Benz připravuje vlastní síť...

Mercedes se pouští do energetiky a má dalekosáhlé cíle. Plánuje spuštění globální sítě pro vysokovýkonné nabíjení v Severní Americe, Evropě, Číně a na dalších významných trzích....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejvýkonnější Třída S všech dob, tentokrát i s technologií z Formule 1

Nejvýkonnější Třída S všech dob,...

Jak se z klasicky luxusní třídy S stane překofeinovaný rarach, na to se zeptejte v Affalterbachu. Fachmani značky AMG už 50 let dokazují, jak lze proměnit luxusní sedan ve velmi sportovní vůz....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Země je naše Pandora

Země je naše Pandora

Před 13 lety se Avatar zapsal do historie kinematografie. Teď se vrací, do zcela jiné doby, s ambasadorem s trojcípou hvězdou. Nový snímek Avatar: The Way of Water se zaměřením na odpovědnost,...