„Nebylo na něm montováno vůbec nic“, vypráví pyšně Walter Hoffmann, „ovšem velmi přesně dbáme na výměnu oleje a čisté filtry vzduchu.“ Zdatný autobusový dopravce (72) z Nohnu v Eifel stojí před svým autobusem Integro.
Pan Hoffmann s radostí umožní pohled na udržovaný motorový prostor. Autobus Mercedes-Benz Integro již absolvoval 1,2 milionu kilometrů a stále jezdí s prvním motorem. Každý den je v provozu, od roku 1997. Přitom pohonná jednotka OM 447 hLA o výkonu 184 kW (250 k) s manuální 6-stupňovou převodovkou to neměla vždy lehké, protože topografie je velmi náročná. Především na regionální lince 300, kterou Hoffmann-Reisen provozoval celá léta. Tady se počítadlo kilometrů doslova roztočilo: Ve dvouhodinovém taktu z Daunu do Bernkastelu a zpět, vždy 120 km na jednu otočku, o víkendu většinou s vlekem pro jízdní kola. Zájem cyklistů sjet tuto vzrušující trasu jen s kopce je totiž obrovský. Buď jak buď, rozdíl mezi Moselou a Maar (Daun) činí až 400 výškových metrů. Přesto Integro v průměru potřebovalo pouze 27 litrů na 100 km. To vypovídá jednak o technice, jednak o řidiči.
Autobusový dopravce Walter Hoffmann
Rodinný podnik založený v roce 1898 se od samého začátku zabýval mobilitou. Nejprve jako podkovářství s vlastním koňským povozem, později autopůjčovna a vlastní čerpací stanice. V roce 1957 byl zakoupen první autobus, který byl nasazen na zakázku německých drah DB. S přicházejícím úspěchem byly přidány vlastní linkové a školní spoje. Vozový park se neustále rozrůstal. Rovněž tak byl několikrát rozšířen firemní dvůr a čerpací stanice, později přibyla autodílna. Od 90. let úspěšně završuje aktivity autobusové společnosti cestovní kancelář s filiálkou v blízkém městečku Adenau ležícím v Eifel.
Dnes Hoffmann-Reisen zaměstnává 21 zaměstnanců a disponuje 18 autobusy. Vedle vlastních linek v okolí Adenau jezdí Hoffmann-Reisen na zakázku pro Ahrweiler Verkehrs GmbH & Co KG (dnes TRANSDEV) a dopravní společnost Rhein-Mosel Verkehrsgesellschaft (RMV).
Ředitel Walter Hoffmann, vyučený mistr mechanik motorových vozidel, se svému řemeslu učil od píky. Stejně jako jeho otec Fritz a dědeček Johann Michael Hoffmann. Rozumí se samo sebou, že v takové společnosti se na údržbu a udržení hodnoty vozového parku dbá velmi pečlivě. Podle nejlepší tradice stojí další generace v obchodu již oběma nohama: dcera Maria (obchodní vedení) zeť Dieter Trierscheid (vozový park).
Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.
Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií