Na Stéphana Peterhansela a Cyrila Deprese čekaly na čínské Hedvábné stezce všechny možné nástrahy, které tento atypický závod dokáže připravit.
Po absolvování 5442 kilometrů se posádkám týmu Peugeot Total s vozy Peugeot 2008 DKR podařilo obsadit první dvě místa.
Úspěch na China Silk Rally není prvním vítězstvím Peugeotu v Číne. V roce 2010 a 2011 triumfovaly vozy 908 ve vytrvalostních závodech Ču-chaji. Nyní, o 4 roky později, se do Číny, která pro značku znamená největší trh, vrátil tým Peugeot Sport s novou obrovskou výzvou… a prosadil se! Pátek 11. září 2015 zůstane zapsán v historii značky jako den prvního vítězství vozu Peugeot 2008 DKR v závodě, ale také jako den, kdy značka s těmito vozy získala poprvé double.
Stéphane Peterhansel/Jean-Paul Cottret (č. 181) a Cyril Despres/David Castera (č. 182)
– po dva týdny odvážně bojovali, absolvovali 2000 km měřených úseků a 3479 km přejezdů a v Tun-Chuangu pak mohli zvednout nad hlavu získanou trofej. Stéphane Peterhansel se na špici celkového pořadí usadil hned ve 2. RZ a v úsilí rozhodně nepolevoval. Kromě prvního dílčího vítězství ve 2. RZ získal dalších 7 vítězství a den ode dne stále více posiloval svou pozici lídra. Tato rallye mu ještě v seznamu úspěchů chyběla. A měsíc po svých 50. narozeninách si tento dárek věnoval!
Úspěch vozu Peugeot 2008 DKR zajistil i Cyril Despres.
Perfekcionistický a velmi pilný jezdec se spolu se svým novým spolujezdcem Davidem Casterou každý den posunoval o kousek dopředu. Jejich houževnatost jim v 11. RZ přinesla první etapové vítězství, další následovalo ve 13. RZ a současně také pětkrát týmu Peugeot Total zajistili double. Od 4. RZ se díky svým konzistentním výsledkům drželi na 2. místě a tuto pozici si ubránili až do cíle poslední etapy v Tun-Chuangu.
Trasa byla velmi dlouhá a velmi rozmanitá
Tempo bylo několikrát přerušeno, především došlo ke zrušení 3. etapy a ke změnám časů startu, kdy museli organizátoři zkontrolovat, jak stoupla voda po přívalových deštích, které postihly regiony, kudy rallye vedla. China Silk Rally však přinesla i nekonečné obrovské duny, rychlé úseky, vyschlá koryta, kameny, oblázky i bláto. Posádky nebyly ničeho ušetřeny. Vozy Peugeot 2008 DKR překonaly všechny tyto typy terénu a prokázaly tak vynikající spolehlivost. Stéphane ani Cyril se nesetkali s žádnými technickými problémy, změny na technické specifikaci vozů se ukázaly jako účinné a odolné, a to jak při obtížných přejezdech dun, tak v rychlých úsecích.
Některé tyto změny budou použity u nového Peugeotu 2008 DKR pro příští Dakar – v lednu 2016. Do té doby si obě posádky, které mají za sebou takto vynikající závod, i celý tým Peugeot Total hodlají tento úspěch před návratem do Evropy řádně vychutnat.
Bruno Famin, ředitel týmu Peugeot Sport:
„Cílem bylo najet kilometry a nasbírat zkušenosti. Domů se vracíme s vítězstvím a s druhým místem. Jsem velmi hrdý na práci, kterou odvedly naše posádky i tým zde na místě i ve Vélizy. Všichni na tomto projektu pracují již více než rok do roztrhání těla a dnešní úspěch je vynikající odměnou za vynaložené úsilí, i když je naším hlavním cílem stále Dakar. Cesta je ještě velmi dlouhá a velmi složitá, ale je skvělé, že jsme dosáhli, čeho jsme dosáhli! Stéphane a Jean-Paul odjeli vynikající závod od startu až do cíle. V případě potřeby si drželi náskok a v pravou chvíli zaútočili. Za svůj úspěch rozhodně nevděčí náhodě. Cyril a David byli úžasní! Při svém prvním závodě neztráceli čas hledáním a šlo jim to spolu velmi dobře. Postupovali podle pokynů a dokonce získali dvě etapová vítězství. Všem čtyřem moc gratulujeme!“
Stéphane Peterhansel:
„Jsme hrdí a šťastní, že jsme jako první zajistili vozu Peugeot 2008 DKR vítězství. Poslední etapa a především poslední kilometry byly stresující. Sebemenší zvuk, každý metr trasy… všechno silně vnímáte. Cyril a David nás dojeli a do cíle jsme jeli společně. Celkově byla tato rallye dlouhá a náročná, a to ne nezbytně z hlediska kilometrů. Řízení bylo příjemné, projížděli jsme nádhernou krajinou, jako byly duny a jezera. Technicky jsme potřebovali, aby nedošlo k žádným závadám. A to se nám splnilo. Každé ráno jsme věděli, že můžeme do auta nasednout s obrovskou důvěrou, tým odvedl každý den neuvěřitelnou práci, a to je pro morálku skvělé! Lituji jen zrušení 3. etapy, která měla vést přes nádherné duny. Mou nejkrásnější vzpomínkou bude bezpochyby závěr poslední etapy, šťastné výrazy v očích všech členů týmu. To byla vynikající odměna.“
Cyril Despres:
„Jsme strašně šťastní, takový výsledek jsme nečekali. Byla to dlouhá rallye s rozmanitým terénem. Věděli jsme, že se musíme jako posádka zlepšovat. Mám dojem, že jsme nikdy nemohli jet na 100 %. Každý den se stalo něco, co nám zabránilo jet celou etapu na maximum. S Davidem jsme byli stále lepší a lepší. Máme ještě co zlepšovat, ale už jsme si zafixovali automatismy, jako jsou třeba analýzy po každé etapě atd. Stejně jako Stéphane lituji, že jsme nemohli projet 3. etapu. Byli jsme v tempu 2. etapy, která bezesporu představuje jednu z nejkrásnějších vzpomínek, pokud jde o závod. Tempo rallye nám umožnilo se sblížit s celým týmem, žít s ostatními naplno.“
Celkové pořadí China Silk Road Rally 2015
- Stéphane Peterhansel (FRA)/Jean-Paul Cottret (FRA) Peugeot 2008 DKR
- Cyril Despres (FRA)/David Castera (FRA) Peugeot 2008 DKR + 31,27
- Han Wei (CHN)/Pan Hong Yu (CHN) Haval + 51,14
- Christian Lavieille (FRA)/Jean-Pierre Garcin (FRA) Haval +56,34
- Lui Kun (CHN)/Liao (CHN) Mitsubishi Pajero MPR11 +1:47,34
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií