Velkoprostorový Mercedes-Benz v březnu v prodeji

V březnu 1999 uvede Mercedes-Benz velkoobjemový reprezentační vůz třídy V  v aktualizované podobě. Změny na voze se týkají nejen atraktivnějšího vzhledu a nového uspořádání interiéru s bohatší výbavou, ale také temperamentních a hospodárných vznětových motorů CDI nejmladší generace. Mercedes-Benz uvede na trh nejen velkoobjemový vůz s velkým prostorem, ale i možností jeho variabilního uspořádání.

Velkoprostorový Mercedes-Benz v březnu v prodeji

Velkoobjemový vůz Mercedes-Benz se stává ještě reprezentativnější a se svými třemi stylovými liniemi nabízí bohatý výběr výbav. Svým velkým prostorem a variabilním uspořádáním vyhoví jak rodině, tak i pro rekreační aktivity, ale současně je mimořádně vhodný i pro podnikání, kde může sloužit i jako atraktivní mobilní kancelář. Přestavitelné sedací moduly mohou být rozmístěny do konferenčního uskupení, a to i pro práci během jízdy. Velkorysý sklápěcí stůl plně poslouží ke psaní. Mobilní kancelář doplňuje například komunikační konzole s přípojkou pro druhý telefona faxovací přístroj, které dodává Mercedes-Benz jako příslušenství. Vůz lze vybavit i pracovištěm pro laptop a čtecí lampičkou.

Dosavadní vznětový agregát přeplňovaný turbodmychadlem nahrazují nové temperamentní, hospodárné a tiché motory CDI s přímým vstřikem nafty používající moderní techniku common-rail. Tyto motory již úspěšně pohánějí některé modely mercedesů třídy C a E. V modelu V 200 CDI dává tento motor s objemem 2151 cm3 výkon 75 kW a v rozmezí otáček 1600 až 2400 min-1 disponuje točivým momentem 250 Nm. 220 CDI má výkon zvýšený na 90 kW a nejvyšší točivý moment 300 Nm motor vytváří mezi 1800 – 2500 min-1 .


Tyto nové motory umožňují novým vozům získat větší zrychlení,lepší záběrové schopnosti a lépe zvládnout větší stoupání. Jejich příkladně tichý chod je v převážné míře výsledkem předvstřiku nafty: těsně před hlavní dodávkou paliva do spalovacího prostoru dává řídící jednotka motoru podnět ke vstřiku nepatrného množství nafty, které má za úkol spalovací prostor předehřát. Palivo přicházející s hlavním vstřikem se tak vznítí rychleji, takže nedochází k tak náhlému nárůstu teploty jako při použití obvyklé techniky vznětových motorů. Předvstřik snižuje akustický projev spalování natolik efektivně, žehlukové emise motorů CDI dosahují zřetelně nižších hodnot než u porovnatelných motorů s přímým vstřikem paliva.


Motory CDI ale dovolují nejen temperamentní a komfortní jízdu, ale přesvědčují i svými ekologickými kvalitami: V 200 CDI i V 220 CDI vykazují spotřebu pouhých 7,5 l nafty na 100km.


Také zážehové motory modelů V 230 a V 200 se prezentují v modifikovaném provedení. Nové je natáčení vačkového hřídele měnící časování sacích ventilů, elektronické řízení motoru s CAN sběrnicí dat a sekvenční vstřikování benzínu doplněné o regulaci detonačního spalování upravující automaticky zapalování podle kvalit použitého paliva. Výsledkem těchto opatření je vylepšený průběh točivého momentu a zisk na temperamentu vozu při rozjezdu. Pro všechny hnací agregáty třídy V platí po jejich modernizaci delší intervaly výměny motorového oleje po ujetí 22 500 km.


Také čtyřstupňová samočinná převodovka byla dále zdokonalena a přizpůsobena přenosu vyšších hodnot točivého momentu. Kromě toho ve spojení s novými motory CDI byla doplněna o funkci nazvanou dynamický řadící program. Toto elektronické řízení převodovky získává optimální okamžiky pro změnu převodového stupně na základě údajů informujících o poloze plynového pedálu, charakteru jízdy, zatížení vozidla nebo o připojení přívěsu.


Zvnějšku nyní působí třída V harmoničtěji a elegantněji. K těm nejzřetelnějším změnám patří nově provedená čelní maska a v barvě vozu provedené boční prahy, nárazníky a dveřní kliky a černě eloxované kovové kolejnice integrované do krytu zapuštěného okna.


Obsáhlé jsou změny v interiéru, mimo jiné zcela nové uspořádání spínačů a ovládání topení na střední konzole, nový kombinovaný přístroj s moderním číselníkem, nové osvětlené spínače elektrického ovládání oken a nastavování zpětných zrcátek, identifikace obsazenípředních sedadel a automatická registrace dětské sedačky pro funkci airbagu spolujezdce a rozšíření možnosti nastavení sedadla řidiče.


Více pohodlí a větší bezpečnost lze realizovat novou zvláštní výbavou vozu. Pro třídu V je nyní k dostání navigační systém, který řidiče pohodlně a spolehlivě dovede k požadovanému cíli. Systém Parktronic ulehčuje manévrování s vozem v omezeném parkovacím prostoru. Jako možnost další individuální úpravy se nabízí černá boční skla v zadní části vozu. Méně nápadná, ale o to užitečnější je síť uchycená na zadních střešních sloupcích zabraňující vypadnutí zavazadel při otevírání zadního víka.

Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.

Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.

 

Kontakt:
CAR MOTORS MB
Praha 3, Koněvova 143
+420 737 209 090
prodej@carmotorsmb.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Auto Jarov
Osiková 2, Praha 3, 130 00
251 002 288
seat@autojarov.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz Třídy E Autem roku 2024 v České republice

Mercedes-Benz Třídy E Autem roku 2024 v...

Autem roku 2024 v České republice je nová třída E. Rozhodla o tom odborná porota složená z 20 předních českých motoristických novinářů, kteří vítězný automobil vybírali ve dvoukolové...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Země. Voda. Vzduch. Hvězda Mercedesu akceleruje tři základní elementy

Země. Voda. Vzduch. Hvězda Mercedesu...

Před více než stoletím symbolizovaly tři cípy hvězdy Mercedesu vizi mobility na zemi, moři a ve vzduchu, kterou měl Gottlieb Daimler. V nové kampani značky Mercedes‑Benz ztělesňují také...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Technika z Olympu: Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC

Technika z Olympu: Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC

Mercedes-AMG dál kráčí vstříc budoucnosti automobilismu. Že je někde jinde, než konkurence, dokládá manažerským sedanem EQE, které je po luxusní vlajkové lodi EQS druhým modelem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz připravuje vlastní síť pro vysokovýkonné nabíjení

Mercedes-Benz připravuje vlastní síť...

Mercedes se pouští do energetiky a má dalekosáhlé cíle. Plánuje spuštění globální sítě pro vysokovýkonné nabíjení v Severní Americe, Evropě, Číně a na dalších významných trzích....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejvýkonnější Třída S všech dob, tentokrát i s technologií z Formule 1

Nejvýkonnější Třída S všech dob,...

Jak se z klasicky luxusní třídy S stane překofeinovaný rarach, na to se zeptejte v Affalterbachu. Fachmani značky AMG už 50 let dokazují, jak lze proměnit luxusní sedan ve velmi sportovní vůz....