V mníšeckém regionu byla představena dvě nová Mercedes-Benz Citara

Dva nové linkové autobusy Mercedes-Benz Citaro MÜ, které díky své délce 13,1 m nabízí více prostoru cestujícím, spojí Prahu s mníšeckým regionem.

Další dva autobusy Mercedes-Benz Citaro budou pod evidenčními čísly 1145 a 1146 vozit od pondělí 24.7.2006 cestující na linkách Pražské integrované dopravy.

V mníšeckém regionu byla představena dvě nová Mercedes-Benz Citara
V mníšeckém regionu byla představena dvě nová Mercedes-Benz Citara

Nové nízkopodlažní meziměstské linkové autobusy Citaro MÜ od tohoto data provozuje firma Martin Uher, spol. s r.o. Společnost, která před 10 lety spravovala vozový park 8 autobusů, v současné době denně nasazuje na své linky 24 vozidel, z toho zakrátko již tři Mercedesy.

Při příležitosti 10. výročí integrované dopravy v mníšeckém regionu byly dne 18.7. nové autobusy představeny zástupcům ROPID a starostům obcí v okolí Mníšku pod Brdy. Nová Citara se budou v tomto regionu objevovat na linkách 321 (Smíchovské nádraží – Mníšek pod Brdy – Stříbrná Lhota), 317 (Smíchovské nádraží – Mníšek pod Brdy – Dobříš) a 318 (Smíchovské nádraží – Zbraslav – Jíloviště – Řitka).

Každý z autobusů se sympatickým designem a výrazným červeným lakováním nabízí místo pro 46 sedících a zhruba 40 stojících cestujících (plus místo řidiče). Anatomické sedačky v linkovém provedení s elegantním do modra tónovaným potahem jsou pro cestující pohodlné a pro dopravce snadno udržovatelné. Díky plastovým skořepinám na zadních stranách vykazují také vysokou odolnost proti případnému vandalismu. Přidržovací tyče uvnitř vozidla mají v souladu s vnějším lakováním autobusů červenou barvu a díky tomu jsou pro cestující na první pohled patrné. Cestující nastupují do vnitřního prostoru přes pneumaticky ovládané jednokřídlé dveře vpředu a přes dvoukřídlé uprostřed vozidla. Oboje dveře se otevírají ven. Výška nástupu u předních dveří je 32 cm a uprostřed 34 cm. Interiér působí velmi prostorným a komfortním dojmem. Právě velkorysý prostor pro cestující je silnou stránkou tohoto 13,1 m dlouhého vozu. Efekt komfortního prostoru a vzdušnosti podtrhuje mimo jiné také výška od podlahy ke stropu, která činí 231 cm. Proti středním dveřím lze pohodlně a bezpečně odstavit kočárek popř. invalidní vozík. Nástup do vozidla pro vozíčkáře je možný středními dveřmi pomocí mechanicky výklopné rampy s maximální zatížitelností až 350 kg.

Oba nové autobusy Citaro MÜ jsou vybaveny naležato vestavěným šestiválcovým motorem OM 457 hLA o výkonu 260 kW (354 koňských sil) při 2000 ot./min a s maximálním točivým momentem 1600 Nm při 1100 ot./min. Převod síly motoru na zadní nápravu zajišťuje šestistupňová automatická převodovka ZF ovládaná pomocí šestitlačítkového přepínače. Pohonná jednotka vozidla disponuje vysokým výkonem při dodržení nízké spotřeby pohonných hmot. Motor Mercedes-Benz se vyznačuje dlouhými intervaly údržby a nízkými provozními náklady. K cestujícím je vlídný prostřednictvím nízké hladiny hluku za chodu.

Obě nová Citara MÜ jsou konstruována s maximálním důrazem na bezpečnost cestujících. Již skelet autobusu je konstruován tak, aby splňoval normu ECE R 66 týkající se přípustné deformace prostoru pro cestující při převrácení. Navíc Citaro chrání své cestující proti bočnímu nárazu integrovanou ochrannou příhradovou konstrukcí v oblasti bočních stěn. Maximální podporu při práci dostává prostřednictvím promyšleného, ergonomicky komponovaného a klimatizovaného pracoviště řidič, na jehož kondici a soustředění především závisí míra aktivní bezpečnosti vozidla. K bezpečnosti cestujících v linkovém provozu přispívá dále protiskluzová podlahová krytina, systém přídržných tyčí a zaoblené rohy a hrany všude uvnitř vozidla. Na všech kolech jsou oba autobusy vybaveny kotoučovými brzdami a elektropneumatickým brzdovým systémem EBS, který umožňuje účinnější dávkování brzdné síly a zkracuje brzdnou dráhu při plném brždění.

Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.

Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.

 

Kontakt:
CAR MOTORS MB
Praha 3, Koněvova 143
+420 737 209 090
prodej@carmotorsmb.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Manfred Schöner
Jáchymovská 53, 360 04 - Karlovy Vary - Bohatice
355 329 821
autoschoner.ch@volny.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz Třídy E Autem roku 2024 v České republice

Mercedes-Benz Třídy E Autem roku 2024 v...

Autem roku 2024 v České republice je nová třída E. Rozhodla o tom odborná porota složená z 20 předních českých motoristických novinářů, kteří vítězný automobil vybírali ve dvoukolové...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Země. Voda. Vzduch. Hvězda Mercedesu akceleruje tři základní elementy

Země. Voda. Vzduch. Hvězda Mercedesu...

Před více než stoletím symbolizovaly tři cípy hvězdy Mercedesu vizi mobility na zemi, moři a ve vzduchu, kterou měl Gottlieb Daimler. V nové kampani značky Mercedes‑Benz ztělesňují také...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Technika z Olympu: Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC

Technika z Olympu: Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC

Mercedes-AMG dál kráčí vstříc budoucnosti automobilismu. Že je někde jinde, než konkurence, dokládá manažerským sedanem EQE, které je po luxusní vlajkové lodi EQS druhým modelem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz připravuje vlastní síť pro vysokovýkonné nabíjení

Mercedes-Benz připravuje vlastní síť...

Mercedes se pouští do energetiky a má dalekosáhlé cíle. Plánuje spuštění globální sítě pro vysokovýkonné nabíjení v Severní Americe, Evropě, Číně a na dalších významných trzích....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejvýkonnější Třída S všech dob, tentokrát i s technologií z Formule 1

Nejvýkonnější Třída S všech dob,...

Jak se z klasicky luxusní třídy S stane překofeinovaný rarach, na to se zeptejte v Affalterbachu. Fachmani značky AMG už 50 let dokazují, jak lze proměnit luxusní sedan ve velmi sportovní vůz....