U nové Třídy S vrcholí dlouholetá angažovanost Mercedesu při ochraně chodců

Řada bezpečnostních opatření Mercedesu při střetu s chodcem nebo cyklistou výrazně snižují riziko jejich zranění.

Angažovanost značky Mercedes-Benz při ochraně chodců a jezdců na jednostopých vozidlech má dlouhou tradici. Řada aktivit a bezpečnostních opatření v průběhu minulých desetiletí vznikla na základě iniciativy Mercedesu. Hladké tvary karoserie, energii absorbující nárazníky, vrstvená čelní skla, sklopná zpětná zrcátka, zaoblené dveřní kliky a zapuštěné stírače jsou jen některé z detailů osobních vozů Mercedes-Benz, které chrání chodce.


Z této vysoké úrovně ochrany vycházejí ještě další přídavná opatření realizovaná u nového Mercedesu Třídy S. Zde je kapota v její spodní části tvarovaná tak, že při střetu s chodcem dojde k její cílené deformaci a pohlcení nárazové energie. Deformaci kapoty dále podporuje její nově vyvinutý poddajný závěs, který rovněž přispívá ke zmínění poranění chodců a jezdců na jednostopých dopravních prostředcích. Přední blatníky nové limuzíny Mercedesu jsou spojeny speciálním úchytem s horním podélným nosníkem. Jeho tuhost je přesně vypočítána tak, aby po překročení předem stanoveného silového zatížení při nárazu povolil.


Deformační prostor mezi kapotou a pod ní umístěnými agregáty – což je důležité kriterium při nárazu hlavy – byl zvětšen dvojím způsobem. Předně novým vnějším obrysem limuzíny, který je v přední partii o 22 milimetrů vyšší než u předchozího modelu a dále posunutím motoru, úchytů tlumičů pérování a dalších prvků až o 13 milimetrů hlouběji. Aby se zvětšil prostor pro deformaci, snížili inženýři Mercedesu také výšku mechanismu stíračů. Přední nárazník nové Třídy S je v jedné rovině se spoilerem vyplněným pěnou, který se dostane do styku s chodcem včas a velkou plochou.


Pro oblast aktivní bezpečnosti je nová Třída S vybavena řadou výkonných systémů, které pomáhají zabránit nehodám chodců. Tak například sériově použitý brzdový asistent, který podle rychlosti prošlápnutí brzdového pedálu tuto situaci interpretuje jako nouzovou, vytváří během zlomku sekundy maximální tlak na brzdách. Tímto způsobem lze brzdnou dráhu automobilu výrazně zkrátit – při rychlosti 100 km/h a na suché vozovce až o 45 procent.


Pomocí brzdové asistenční funkce je možné nejen zabránit nehodám, ale také zajistit chodcům účinnou ochranu. To potvrzují testy, ke kterým Mercedes-Benz použil jízdní simulátor. 55 řidičů projíždělo rychlostí 50 km/h obcí, když jim náhle vběhlo do jízdní dráhy dítě. Střetu se dalo zabránit pouze nouzovým bržděním. Výsledek testů: řidiči při brždění podporovaní brzdovým asistentem měli nehod výrazně méně než řidiči, kteří tento systém k dispozici neměli. Díky brzdovému asistentu se snížil počet střetů o 26 procent.


V nové Třídě S slaví světovou premiéru brzdový asistent v jeho ještě rozšířené funkci, který má přídavné označení PLUS. Ten pracuje se schopností kritickou situaci předvídat, takže řidiče podporuje ještě účinněji než dosud. Tento další vývojový krok umožnila radarová technika zachycující pásmo před automobilem a při hrozícím střetu počítač stanoví nutný posilovací účinek brzd. Sešlápne-li řidič v této situaci brzdový pedál, nový brzdový asistent PLUS vytvoří bleskurychle pro tento konkrétní případ vypočítaný tlak v brzdovém systému. Zatímco u konvenční asistenční funkce je zapotřebí reflexní sešlápnutí brzdového pedálu, nový systém rozpozná požadavek intenzivního brždění jednoznačně výrazným stlačením pedálu a zvýší brzdový tlak automaticky v závislosti na konkrétní situaci. Tím je splněn jeden z nejdůležitějších předpokladů pro zabránění nehody: mít pro každou situaci k dispozici co nejoptimálnější brzdné zpoždění.


Více než 55 procent smrtelných nehod chodců se podle německé statistiky stane při stmívání nebo v noci. U nové Třídy S s projekčními světlomety se silným světelným tokem a na přání s bi-xenonovou technikou, tuto snahu  výrazně podporují. Bi-xenonová technika kombinovaná stuttgartskou značkou s aktivním světlem do zatáčky a světlem pro odbočování, osvětlují boční oblasti vozidla, které při použití běžných světlometů zůstávají ve tmě. Tímto způsobem se je možné účinně zabránit střetu s chodci na křižovatkách.


Světovou novinkou je asistent pro jízdu v noci, který má u Mercedesu Třídy S svoji premiéru. Tento systém pracuje s infračervenou světelnou technikou a dodáván je ve spojení s bi-xenonovými světlomety a aktivním světlem do zatáčky. Nový špičkový Mercedes tak získal v současné době zcela jednoznačně tu nejlepší a nejvýkonnější světelnou techniku.


Za tmy umožňuje nově vyvinutý asistenční systém řidiči větší dohled, než je v možnostech běžného tlumeného osvětlení, takže ten dříve rozpozná chodce, cyklisty i další překážky v jízdní dráze.


Co tato nová technika dokáže mají inženýři Mercedesu pečlivě vyzkoušeno. Při porovnávacích testech s vozem vybaveným bi-xenonovým tlumeným světlem a asistentem pro jízdu v noci, rozpoznali řidiči překážky na silnici s podporou systému s infračervenou světelnou technikou daleko dříve. Světle oblečené figuríny řidiči viděli už ze vzdálenosti 210 metrů, což je asi o 41 metrů dříve než pomocí bi-xenonového světla tlumeného. Ještě větší účinnost vykazuje nový systém, pohybují-li v jízdní dráze osoby v tmavém oblečení. V těchto situacích spatřili řidiči s jeho pomocí figuríny již ve vzdálenosti 164 metrů, zatímco při jízdě s bi-xenonovým tlumeným světlem až když se přiblížili na 72 metrů. V tomto případě můžeme hovořit o bezpečnosti zvýšené na 125 procent.


I když světlomety protijedoucích automobilů oslňují a silně tak zhoršují výhled, jsou na tom řidiči využívající asistenční systém lépe: světle oblečenou figurínu stojící ve vzdálenosti 50 metrů za protijedoucím vozidlem na okraji silnice spatřil řidič za pomoci asistenčního systému již ve vzdálenosti 140 metrů, což je o 53 metrů dříve než jí odhalila bi-xenonová tlumená světla.

Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.

Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.

 

Kontakt:
CAR MOTORS MB
Praha 3, Koněvova 143
+420 737 209 090
prodej@carmotorsmb.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz Třídy E Autem roku 2024 v České republice

Mercedes-Benz Třídy E Autem roku 2024 v...

Autem roku 2024 v České republice je nová třída E. Rozhodla o tom odborná porota složená z 20 předních českých motoristických novinářů, kteří vítězný automobil vybírali ve dvoukolové...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Země. Voda. Vzduch. Hvězda Mercedesu akceleruje tři základní elementy

Země. Voda. Vzduch. Hvězda Mercedesu...

Před více než stoletím symbolizovaly tři cípy hvězdy Mercedesu vizi mobility na zemi, moři a ve vzduchu, kterou měl Gottlieb Daimler. V nové kampani značky Mercedes‑Benz ztělesňují také...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Technika z Olympu: Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC

Technika z Olympu: Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC

Mercedes-AMG dál kráčí vstříc budoucnosti automobilismu. Že je někde jinde, než konkurence, dokládá manažerským sedanem EQE, které je po luxusní vlajkové lodi EQS druhým modelem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz připravuje vlastní síť pro vysokovýkonné nabíjení

Mercedes-Benz připravuje vlastní síť...

Mercedes se pouští do energetiky a má dalekosáhlé cíle. Plánuje spuštění globální sítě pro vysokovýkonné nabíjení v Severní Americe, Evropě, Číně a na dalších významných trzích....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejvýkonnější Třída S všech dob, tentokrát i s technologií z Formule 1

Nejvýkonnější Třída S všech dob,...

Jak se z klasicky luxusní třídy S stane překofeinovaný rarach, na to se zeptejte v Affalterbachu. Fachmani značky AMG už 50 let dokazují, jak lze proměnit luxusní sedan ve velmi sportovní vůz....