Tým Peugeot Total míří na vrchol s novým vozem PEUGEOT 208 WRX 2018

Cílem Teamu Peugeot Total, posíleného úspěchem na Rallye Dakar, je nyní dosáhnot vrchol ve zcela novém  dobrodružství: Mistrovství světa FIA v rallycrossu. Aby mohl oslavit svůj první rok působení v tomto atraktivním a vysoce konkurenčním sportu, tým PEUGEOT SPORT připravuje vůz PEUGEOT 208 WRX ve verzi pro rok 2018. Tento automobil prokazuje velký potenciál již od svého ambiciózního vstupu do rallycrossu v roce 2014.

  • Vletošním roce se všech dvanácti podniků mistrovství v rallycrossu zúčastní tři oficiální jezdci Teamu PEUGEOT Total: legendární devítinásobný mistr světa v rallye Sébastien Loeb, přední jezdec rallycrossu Timmy Hansen a jeho nebojácný bratr Kevin Hansen. Oba Švédové představují „nastupující generaci“, která je součástí nejúspěšnější rodinné dynastie v historii tohoto sportu, a budou těžit z Loebových jezdeckých zkušeností.
  • Nový PEUGEOT 208 WRX, připravený pro rok 2018, bude vprůběhu celé sezony postupně vylepšován. Cíl je jasný: nasbírat hned od začátku sezony co nejvíc bodů ve snaze usilovat v budoucnosti o mistrovský titul pro jezdce i tým, a rozšířit tak jedinečnou historii úspěchů značky Peugeot v
  • Zatímco Sébastien Loeb a Timmy Hansen budou řídit vůz snovou specifikací 2018, Kevin Hansen zůstane u vývojové verze vozu z roku 2017. Nové vývojové prvky nejnovější generace vozu PEUGEOT 208 WRX o výkonu 560 k mají dopomoci k zajištění jeho větší výkonnosti a lepší ovladatelnosti. Je nejen rychlejší a lehčí, ale také se snáz řídí, poskytuje lepší odezvu a má větší točivý moment.
  • Technici divize PEUGEOT SPORT pracovali intenzívně na aerodynamice, aby zlepšili výkonnost vozu. Ten bude mít od začátku nové sezony nové přítlačné křídlo a zadní nárazník. Po mechanické stránce bylo kromě vývojových modifikací namotoru také změněno předního zavěšení a tlumiče. Vůz má větší kola a také rychlejší řazení a nový ochranný rám pro případ převrácení. Výsledkem je vizuálně nápadný vyzyvatel navržený tak, aby budil pozornost a současně se silně podobal nejprodávanějšímu sériovému modelu značky –  vozu  208, z něhož vychází.

Bruno Famin, ředitel PEUGEOT SPORT

„Znamená to pro nás zahájení vzrušujícího roku, neboť Mistrovství světa FIA v rallycrossu bude klíčovým působením PEUGEOTu v motoristickém sportu na tovární úrovni s novými soupeři a v novém prostředí. Nicméně, i když máme z minulosti určité znalosti o tomto sportu z působení týmu Peugeot Hansen, musíme být realisty, neboť naši soupeři jsou velmi zkušení a my budeme muset náš tým připravit pro tuto novou disciplínu takřka od píky! I přes tento obtížný úkol je naším cílem dosáhnout letos několika vítězství, a pak v dalších sezonách ještě o něco více. Rozhodli jsme se účastnit světového rallycrossu, protože pevně věříme v budoucnost tohoto sportu, v jeho sportovní formát, jenž je krátký, intenzivní a vzrušující, v stále rostoucí obecenstvo, jež je mladší než v ostatních kategoriích, a navíc jsme přesvědčeni o elektrické budoucnosti tohoto šampionátu. A tak se již nyní připravujeme na tuto novou generaci pohonného ústrojí a novou generaci fanoušků s jasným cílem propagovat náš současný PEUGEOT 208 i jeho nástupce.“

Olivier Jansonnie, technický ředitel divize PEUGEOT SPORT

„Cílem pro náš nový vůz je dosáhnout takovou úroveň, na níž můžeme konkurovat předním soutěžícím v rallycrossu a bojovat o mistrovský titul. Proto jsme prošli všechny aspekty současného vozu, abychom určili způsob, jak tohoto cíle dosáhnout. Výsledkem je nový automobil, který se bude během roku průběžně zdokonalovat. Začínáme s poměrně osvědčeným vozem, ale když přidáte nové prvky, které vám poskytnou vyšší výkon, může to také být na úkor spolehlivosti. V důsledku toho existuje vždy určité riziko a my víme, že před sebou máme velký úkol. Naši jezdci jsou víc než schopni bojovat o vítězství, takže se domnívám, že náš vůz má velký potenciál.“

Sébastien Loeb, jezdec Teamu PEUGEOT Total č. 9

„Moje očekávání pro tento rok jsou vysoká. Vstup PEUGEOTu jako továrního týmu je přesně tím, co bylo zapotřebí, aby se věci dostaly na vyšší úroveň a umožnily nám bojovat o mistrovský titul. V  minulosti jsme byli blízko, ale něco málo nám chybělo. Oficiální zapojení PEUGEOTu nám to může přinést. Při zahájení sezony nebudeme mít všechny vývojové prvky k dispozici, takže nebude snadné bojovat o mistrovství od začátku, ale člověk nikdy neví…  Všechno závisí na tom, jak rychle se dokážeme vyvíjet. Z pohledu jezdce nabízí rallycross pravděpodobně nejintenzivnější zkušenost, jakou můžete jako závodník mít. Závody jsou velmi krátké, ale pocit je opravdu úžasný: automobily se řídí jako velké vozy WRC s výkonem 600 k, takže je to velká zábava. Na sezónu se opravdu těším.“

Timmy Hansen, jezdec Teamu PEUGEOT Total, č. 21

„Nikdy dřív jsem na tak vysoké úrovni nejel s továrním týmem, takže je to čest reprezentovat PEUGEOT v tak významné etapě. Očekáváme, že vůz bude díky všem vývojovým změnám, které realizovali inženýři PEUGEOT SPORTu, lepší než kdy předtím, takže to jistě zvyšuje naše šance na vítězství, ale nesmíme zapomínat, že v tomto mistrovství jsou velmi silní soupeři. Raději zůstávám realistou. Mým cílem je jednoduše vést si v každém kole co nejlépe tak, abychom se mohli v našem pokroku zlepšovat krok za krokem. Těším se, až v prvním kole v Barceloně usednu za volant. Pak uvidíme, jak si v porovnání s ostatními povedeme.“

Kévin Hansen, jezdec Teamu PEUGEOT Total č. 71

„Je to pro mě fantastická příležitost vstoupit do oficiálního týmu PEUGEOTu a těžit ze všech jeho znalostí. Možná je to pro někoho překvapením, protože moje loňská sezóna nebyla skvělá, ale hodně jsem se toho naučil a jsem si jistý, že se dokáži vrátit silnější. Mým cílem je být v letošním roce častěji mezi finalisty: pokud toho dosáhnu, můžeme zvýšit naše šance. Je to fantastické, že PEUGEOT působí v tomto sportu jako tovární tým a značí to velký zájem automobilky o budoucnost této série, zejména s tím, že se nakonec stane elektrickým mistrovstvím. To vše je pozitivní.“

PEUGEOT 208 WRX 2018: Technické údaje

Technický tým PEUGEOT SPORT usilovně pracoval na nastavení nového vozu PEUGEOT 208 WRX pro Mistrovství světa FIA v rallycrossu v sezoně 2018. Vývoj se zaměřil na to, aby vozu PEUGEOT 208 WRX o výkonu 560 k dodal více výkonnosti a učinil jej lépe ovladatelným. Není jen rychlejší a lehčí, ale také se snadněji řídí s pocitem lepší kontroly vyššího točivého momentu.

 

Typ motoru: zážehový, přeplňovaný

Zdvihový objem: 1998 cm3

Počet válců: 4

Počet ventilů: 16

Umístění: vpředu napříč

Největší výkon: 560 k při 6000 ot/min

Točivý moment: 850 N.m při 4500 ot/min

Průměr restriktoru sání vzduchu: 45 mm

Největší otáčky: 8000 ot/min

Mazivo: TOTAL QUARTZ 10W-50

Převodné ústrojí

Uspořádání: pohon všech kol

Spojka: Uhlíková vícelamelová

Převodovka: šestirychlostní, přímo řazená, sekvenční

Diferenciál: diferenciál s omezenou svorností

Mazivo: TOTAL 755 HPX 80W-140

Šasi

Karoserie: uhlíková vlákna

Skořepina: upravený standardní PEUGEOT 208 s ochranným rámem

Zadní křídlo: nastavitelné

Zavěšení / Brzdy / Řízení

Přední/zadní zavěšení: typu MacPherson

Pérování: jedna vinutá pružina na kolo

Tlumiče: nastavitelné

Zdvih: 300 mm

Zkrutné stabilizátory: vpředu i vzadu

Přední/zadní brzdy: čtyřpístkové čelisti z jednoho kusu z lehké slitiny

Ráfky: hořčíková slitina, 17“

Pneumatiky: Cooper (FIA)

Rozměry

Délka: 3965 mm

Šířka: 1850 mm

Výška: 1380 mm

Jízdní výkony

Největší rychlost: 210 km/h (na okruhu WRX)

Zrychlení 0 – 100 km/h: 2 s

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hráči klubu FC Barcelona debatují v podcastu CUPRA Next Gen o impulzu příští generace

Hráči klubu FC Barcelona debatují v...

Fotbalisté týmu Barça Marc ter Stegen, Frenkie de Jong, Ansu Fati, Pedri a Eric García jsou hosty nových speciálních epizod podcastu Kmene CUPRA „The Impulse“ Hráči hovoří o své motivaci na...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - CUPRA Born: zvuky přírody

CUPRA Born: zvuky přírody

Zvuky praskajícího dřeva, vzájemného tření kamenů nebo větru ženoucího se nad měděným povrchem – to jsou vjemy, jimiž je inspirován zvukový projev modelu CUPRA Born Tým designérů a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Společně s oslavou 30. výročí modelu Honda Fireblade se vrací i další legenda: Baba-san je zpět.

Společně s oslavou 30. výročí modelu...

Člověk legenda. Tadao Baba, autor přelomového modelu FireBlade z roku 1992, je zpět. Ve videu, kde po jeho boku stojí další tři projektoví vedoucí, kteří následovali jeho odkaz, se ohlíží za...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Elektromobil IONIQ 5 a nový TUCSON vstupují do světa filmu v novince „Spider-Man: Bez domova“

Elektromobil IONIQ 5 a nový TUCSON...

Modely IONIQ 5 a TUCSON budou vystupovat v připravovaném filmu „Spider-Man: Bez domova“, který společnost Sony Pictures uvede do kin 17. prosince Globální marketingová kampaň společnosti...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai Motor představuje studii SEVEN Concept, SUEV pro značku IONIQ překračující hranice segmentů

Hyundai Motor představuje studii SEVEN...

Studie SEVEN naznačuje svým designem a inovacemi budoucí elektricky poháněné SUEV (Sport Utility Electric Vehicle) Velkorysý design využívající výhody platformy Hyundai E-GMP vytváří nový...