Umístění motoru více dopředu umožňuje řidiči snadný přechod mezi předními sedadly dozadu. Uvítal jsem možnost seřízení pohodlného vhodně anatomicky tvarovaného sedadla ve čtyřech směrech a tím možnost zvolení optimální polohy pro dobrý výhled z vozu a jeho bezpečné řízení. Ovládací a sdělovací prvky vozu jsou optimálně umístěny podle všech ergonomických zásad. Velká okna a rozměrná zpětná vnější zrcátka umožňují výborný výhled z vozu. Při řízení Sprinteru jsem nepociťoval rozdílu mezi řízením osobního vozu z hlediska ovládání a pohodlí včetně velmi dobře provedeného odhlučnění motoru. Samozřejmě jsem musel brát ohled na skutečnost, že řídím vůz větších rozměrů a hmotnosti. Pohodlné a bezpečné řízení Sprintera umožňuje vhodně dimenzovaný posilovač řízení, snadné řazení rychlostí a účinné brzdy se systémem ABS. K pohodlí nesporně přispívá i konstrukční řešení podvozku a pérování.
Testovaný Sprinter byl vybaven pětiválcovým turbodieslovým motorem obsahu 2,9 litru s nejvyšším výkonem 122 k při 3 800 ot/min. Nejvyšší točivý moment 280 Nm dosahuje tento motor při 2 000 ot/min. Pětistupňovitá mechanická převodovka má vhodně odstupňované rychlosti. Průměrnou spotřebu při ujetí 50 % kilometrů na dálnici a obsazení 8 cestujícími a ujetými 50 % kilometrů ve městě při obsazení pouze řidičem jsem dosáhl 7,7 litrů na 100 km. Spotřebu hodnotím jako velmi dobrou i vzhledem k tomu, že na dálnici jsem se snažil jet nejvyšší povolenou rychlostí a v Praze jsem jezdil v době nejvyššího provozu.
Cena testovaného devítimístného Sprintera byla s velmi bohatou dodatečnou výbavou 1 074 840 Kč.
Mercedes Sprinter je dodáván především ve skříňovém provedení. Za prvá tři čtvrtletí tohoto roku bylo u nás prodáno celkem 335 vozů. Kupující si mohou vybrat ze tří různých rozvorů, normální nebo zvýšené střechy, s nosností až do 2,5 tuny, s různou velikostí nákladního prostoru a různé varianty dělicí stěny. Nákladní prostor podle zvolené karoserie je od 7 do 13,4 m3. Celkem je možné volit z 50 standardních variant. Mimo to je možná i řada speciálních vnitřních vestaveb: od chladícího zařízení až po pojízdnou dílnu. Sériově montované pravé posuvné dveře jsou tak široké, že jimi naložíte pohodlně europaletu. Výhodou je též možnost otevírání zadních křídlových dveří až do 270 stupňů, což usnadňuje nakládání a skládání i v omezených prostorách. Nakládání ulehčuje i stupátko vzadu. Podle potřeby odběratele je možné objednat i levé posuvné dveře.
Z naftových motorů lze zvolit čtyřválec obsahu 2,3 litry s výkonem 79 k nebo pětiválec obsahu 2,9 litru s výkonem 102 nebo 122 k. Benzinový čtyřválec obsahu 2,3 l má výkon 143 k. Sprinter je dodáván s pětirychlostní mechanickou převodovkou nebo čtyřrychlostní automatickou, pro ztížené provozní podmínky je Sprinter vyráběn i s pohonem všech kol.
Celkové provozní náklady byly dále sníženy prodloužením intervalu pro výměnu oleje na 22 500 km a garanční prohlídky až po 45 000 km. Záruka je na celý vůz jednoroční, na motor, převodovku a na hnanou nápravu dva roky nebo 200 000 km.
Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.
Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií