Stellantis: světový lídr v oblasti udržitelné mobility

  • Společnost disponující pružností, kreativitou a efektivností – předpoklady, které jsou potřebné k využití příležitostí nové éry udržitelné mobility.
  • Schopnost nabídnout inovativní řešení přispívající ke změně mobility v celé společnosti.
  • Bohaté dědictví prestižních a ikonických automobilových značek poskytujících inovativní řešení.
  • Na konci roku 2021 bude Stellantis disponovat nabídkou 39 elektrifikovaných vozidel, což společnosti zajistí posílení obchodní dynamiky na mezinárodních trzích.
  • Skupina s obrovským rozsahem působení a dobře zavedenými obchodními pozicemi v Evropě a v Severní a Latinské Americe.
  • Stabilní finanční rozvaha.
  • Roční synergie odhadované na více než 5 miliard EUR.
  • Vyvážená struktura řízení navržená tak, aby vytvářela skutečnou přidanou hodnotu pro všechny zúčastněné strany.
  • Závazek 400 000 zaměstnanců skupiny překonat očekávání zákazníků a dosáhnout špičkové úrovně produktů.

16. ledna 2021 oficiálně zahájila činnost skupina Stellantis NV [STLA] (dále „Stellantis“, společnost nebo skupina), světový lídr v nové éře udržitelné mobility. Cílem skupiny Stellantis je zajistit svobodu pohybu pomocí stylově výrazných, cenově dostupných a účinných produktů a řešení. Má nejlepší předpoklady chopit se všech příležitostí, které se v globálním odvětví, jež čelí rychlým a hlubokým změnám, naskytnou.

Stellantis je výsledkem spojení dvou skupin s pevnými a stálými ekonomickými základy. Jde o mezinárodní společnost se 400 000 talentovanými a zkušenými zaměstnanci s různorodou profesní minulostí, kteří jsou schopni navrhovat, vyvíjet, vyrábět, distribuovat a prodávat vozy a řešení mobility po celém světě.

Jedenáctičlennému představenstvu předsedá John Elkann. Generálním ředitelem se stává Carlos Tavares, který povede jeden z nejzkušenějších a nejúspěšnějších manažerských týmů ve svém oboru. Hlavními přednostmi tohoto týmu jsou rozmanitost, zkušenosti a soutěživý duch. S takovou kombinací talentů usilujících o neúnavné zlepšování a inovace má Stellantis dobrou pozici k tomu, aby pokračoval v dynamice vytváření hodnot svých značek.

Stellantis je hrdý na svou 125letou historii, kterou vytvořily zakládající společnosti. Skupina má k dispozici komplexní portfolio prestižních značek, které kromě milionů spokojených klientů získaly i stupně vítězů v motorsportu. Tyto značky, založené vizionáři, kteří do nich vnesli své zaujetí a soutěžního ducha, pokrývají všechny segmenty trhu – luxusní a prémiové vozy, vozy velkosériové výroby, pickupy, SUV a lehké užitkové vozy, atd. Tyto značky jsou konkurenceschopné i v oblasti mobility, financování, servisu a poprodejních služeb.

Stellantis, který je již dobře zavedený v Evropě, Severní Americe a Latinské Americe, má také obrovský potenciál růstu na velkých trzích, jako je Čína, Afrika, Střední východ, Oceánie a Indie. Společnost, jejíž výroba probíhá ve více než 30 zemích světa, má prostředky k tomu, aby účinně naplňovala a překonávala očekávání zákazníků a zároveň nabízela vozy a služby vynikající kvality na více než 130 trzích.

Stellantis má od svého počátku velmi slibné vyhlídky. Jeho solidní provozní marže odrážejí jeho silné postavení v Severní Americe, Evropě a Latinské Americe. Společnost hodlá při investicích do inovativních řešení mobility pro své zákazníky stavět na své velikosti a úsporách z rozsahu a při plném fungování usiluje o dosažení synergií ve výši více než 5 miliard EUR ročně. Těchto předpokládaných synergií bude dosaženo prostřednictvím obezřetných strategií nákupů a investic, optimalizovaného využívání motorů a platforem, provádění špičkového výzkumu a vývoje a neustálé pozornosti věnované účinnosti průmyslové výroby a zařízení. Tyto synergie nejsou v žádném případě odhadovány na základě předpokladů uzavírání jakýchkoliv továren.

Od prvního dne bude provozní efektivitu zajišťovat devět řídících výborů, které budou mít na starost výkonnost a strategii, plánování, obchodní regiony, výrobu, značky a design.

Stellantis bude schopen prostřednictvím své nabídky poskytovat udržitelná řešení mobility, která budou reflektovat vývoj potřeb zákazníků, zejména půjde o rozvoj elektrifikace, konektivity, autonomního řízení a carsharingu. Pokud jde o současný vývoj trhu s elektromobily, Stellantis má dobré postavení, neboť jeho nabídka již dnes zahrnuje 29 elektrifikovaných modelů, k nimž má do konce roku přibýt dalších 10 vozů.

Společnost je pevně odhodlána aktivně přispívat společenstvím, v nichž působí, a pracuje na dosažení dlouhodobého cíle uhlíkové neutrality u všech svých výrobků, montážních závodů a jednotlivých zařízení.

Řídící struktura společnosti Stellantis:

CEO : Carlos TAVARES

 Strategický management:

  • Head of Americas : Mike MANLEY
  • Global Corporate Office : Silvia VERNETTI
  • Chief Performance Officer : Emmanuel DELAY
  • Chief Software Officer : Yves BONNEFONT
  • Chief Affiliates Officer : Philippe de ROVIRA (*)
    (*) Sales Finance, Used Cars, Parts and Service, Retail Network

 Ředitelé obchodních regionů:

  • Enlarged Europe: Maxime PICAT
    • Deputy : Davide MELE
    • Eurasia : Xavier DUCHEMIN
  • North America : Mark STEWART
  • South America : Antonio FILOSA
  • Middle East & Africa : Samir CHERFAN
  • China : Grégoire OLIVIER Interim, in charge of DPCA
  • India and Asia Pacific : Carl SMILEY
    • Asean Christophe MUSY

 Produktové řízení:

  • Global SUV
    • Jeep : Christian MEUNIER Synergies Referent
  • American Brands
    • Chrysler : Timothy KUNISKIS Interim
    • Dodge : Timothy KUNISKIS Synergies Referent
    • RAM : Mike KOVAL
  • Core
    • Citroën : Vincent COBEE
    • Fiat & Abarth : Olivier FRANCOIS Synergies Referent & Global Chief Marketing Officer
  • Upper mainstream
    • Opel & Vauxhall : Michael LOHSCHELLER
    • Peugeot : Linda JACKSON Synergies Referent
  • Premium
    • Alfa Romeo : Jean-Philippe IMPARATO Synergies Referent
    • DS : Béatrice FOUCHER
    • Lancia : Luca NAPOLITANO
  • Luxury
    • Maserati : Davide GRASSO
  • Mobility
    • Free2Move : Brigitte COURTEHOUX
    • Leasys : Giacomo CARELLI

 Management dle oborů

  • Finance : Richard PALMER
  • Human Resources & Transformation : Xavier CHEREAU
  • General Counsel : Giorgio FOSSATI
  • Planning : Olivier BOURGES
  • Purchasing & Supply Chain : Michelle WEN
  • Manufacturing : Arnaud DEBOEUF
  • Design :
    • Ralph GILLES (CHRYSLER / DODGE / JEEP / RAM / MASERATI / FIAT Latin America)
    • Jean-Pierre PLOUE(ABARTH / ALFA ROMEO / CITROEN / DS / FIAT Europe / LANCIA/ OPEL /PEUGEOT / VAUXHALL)
  • Engineering : Harald WESTER
    • Deputy : Patrice LUCAS Cross car line and project engineering
    • Deputy : Nicolas MOREL
  • CTO : To be defined
  • Sales & Marketing : Thierry KOSKAS
  • Customer Experience : Richard SCHWARZWALD
    • Deputy : Jean-Christophe QUEMARD
  • Communication & CSR: Bertrand BLAISE

 

 

Související články

Volvo bude mít díky bioplynu první...

Volvácký výrobní závod v čínském Tchaj-čou přechází na bioplyn, díky čemuž se stává první klimaticky neutrální továrnou v Číně značky. Využívání bioplynu namísto zemního plynu...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota rozšiřuje akční nabídku, ceny jsou ještě výhodnější

Toyota rozšiřuje akční nabídku, ceny...

Toyota vyrukovala s jarní ofenzivou. Velkou část modelů lze pořídit s ještě větším zvýhodněním. V akční nabídce je teď také Prius s plug-in hybridním pohonem nebo Highlander. Nová...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Superb dostupná další pohonné jednotky včetně nového plug-in hybridu

Superb dostupná další pohonné jednotky...

Čtvrtá generace modelu Superb vstupuje na český trh v dalších variantách. Nabídku motorizací obohacuje výkonný zážehový motor 2,0 TSI, karosářskou verzi kombi lze nově objednávat i s...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda v Milánu představí vizi udržitelnosti

Honda v Milánu představí vizi...

Honda na festivalu Milan Design Week, který se uskuteční ve dnech 16. až 21. dubna, představí svůj rozvíjející se přístup k udržitelnějšímu produktovému designu a poprvé v Evropě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - LBX je tak trochu jiný Lexus do města

LBX je tak trochu jiný Lexus do města

LBX je zcela novým modelem pro nový trh značky Lexus v Evropě. Má ambice změnit pravidla hry a stát se klíčovým modelem k dalšímu růstu značky v tomto regionu. LBX, dosud nejkompaktnější...