Stellantis bude z Finska odebírat nízkouhlíkový síran nikelnatý pro baterie

Skupina Stellantis, přední výrobce značek jako Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, DS Automobiles, Fiat, Jeep, Opel nebo Peugeot, uzavřela partnerství s finskou společností Terraflame k vytvoření strukturovaného, transparentního a udržitelného evropského bateriového klastru. Jde o o dodávky síranu nikelnatého, určeného pro baterie elektromobilů.

foto: Stellantis

Od roku 2025 po dobu trvání dohody, tedy pět let, bude finská společnost Terrafame dodávat skupině Stellantis síran nikelnatý. Dohoda je součástí ambiciózní strategie elektrifikace skupiny Stellantis a pokryje významnou část potřeb udržitelného niklu z regionálních zdrojů.

Uhlíková stopa a Dare Forward 2030

Terrafame provozuje ve Finsku jeden z největších světových závodů na výrobu chemických složek pro baterie do elektromobilů. Díky integrovanému výrobnímu procesu, který v rámci jediného průmyslového areálu začíná ve vlastním dole společnosti Terrafame a končí výrobou chemikálií, je výroba plně zpětně vysledovatelná. Díky jedinečné výrobní technologii je navíc uhlíková stopa síranu nikelnatého, který společnost Terrafame vyrábí, jednou z nejnižších v oboru.

Pokračujeme v budování nového globálního hodnotového řetězce s významnými partnery, abychom podpořili naši globální strategii a splnili závazek postavit se do čela odvětví z hlediska zmírňování klimatických změn. Do roku 2038 dosáhneme uhlíkové neutrality, což znamená, že budeme v předstihu před naší konkurencí,“ uvedl Carlos Tavares, generální ředitel skupiny Stellantis.

Podle strategického plánu Dare Forward 2030 je cílem koncernu dosáhnout do roku 2030 toho, aby 100 % prodejů osobních automobilů v Evropě a 50 % prodejů osobních automobilů a pickupů v USA tvořila bateriová elektrická vozidla (BEV). Skupina Stellantis plánuje do roku 2025 investovat více než 30 miliard eur do elektrifikace a softwaru. Současně si klade za cíl být o 30 % efektivnější než její konkurenti, pokud jde o poměr obratu ke kapitálovým výdajům a výdajům na výzkum a vývoj.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Libor Suchý, autoprodejna
Nový Šaldorf 81, 671 81 - Znojmo
515 227 952
seat@autoprodejnasuchy-znojmo.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - LEGO Peugeot 9X8: Hravá podoba závodního vozu

LEGO Peugeot 9X8: Hravá podoba...

Tým Peugeot TotalEnergies, který v loňském roce představil revoluční hypercar 9X8, se pustil do nové výzvy. Přetvořil Peugeot 9X8 do podoby stavebnice LEGO Technic. Automobilovým nadšencům a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nová tvář atraktivity Peugeotu 508

Nová tvář atraktivity Peugeotu 508

U nového Peugeotu 508, který je k dispozici ve verzích fastback, SW a PSE (Peugeot Sport Engineered), představuje značka nový design modelů určených pro nejnáročnější klientelu. Přední část...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Peugeot představuje novou hybridní technologii 48V: První  ji dostanou 3008 & 5008

Peugeot představuje novou hybridní...

2023 bude pro značku Peugeot skutečným „elektrickým rokem“. Představí nové modely a nové technologie. To platí zejména pro nový hybridní systém skupiny Stellantis, který bude nabízen ve...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PEUGEOT 408: Dynamicky půvabný, nečekaně inovativní, milionově hybridní…

PEUGEOT 408: Dynamicky půvabný,...

Celá desetiletí zaběhlých fádních křivek automobilismu začínají osvěžovat dynamické a neokoukané fastbacky. Pár jich už je: Ford Mustang Mach-E, Citroën C5 X, Subaru Solterra, Hyundai...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - První továrna na světě sériově vyrábějící užitkové vozy poháněné vodíkem, elektřinou i fosilními palivy

První továrna na světě sériově...

Skupina Stellantis cílí na to, stát se prvním producentem sériově vyráběných užitkových vozidel na vodíkový pohon. Proto se v továrně ve francouzském Hordainu rozjede velkosériová výroba...