Na společenském večeru, který se konal v úterý v rámci zahájení letošního Mezinárodního veletrhu užitkových vozidel, dílů a servisní techniky AUTOTEC 2008 převzali zástupci společnosti CROY s.r.o. z rukou Jana Říhy, vedoucího motoristické redakce Radiožurnálu Českého rozhlasu 1, jednu z cen soutěže AUTOTEC PRIX 2008. Radiožurnál ČRo 1 udělil tuto cenu vozu Mercedes-Benz ECONIC 1828 GLL s nástavbou VIAJET 6 RLH FILTAIR.
Cenu AUTOTEC PRIX 2008 převzali zprava – ing.Ladislav Vybíral – jednatel firmy CROY a Axel Scholz – zástupce firmy FAUN pro ČR:
Toto ocenění získal tento uklízecí vůz především za svůj další přínos ke zlepšení prostředí, ve kterém se pohybujeme. Automobil M-B Econic 1828 GLL je totiž vybaven nástavbou se speciálními polymerovými filtry na zachycování jemného polétavého prachu PM10. Navíc je toto vozidlo poháněno zemním plynem, čímž ještě více přispívá ke zlepšení životního prostředí.
Mercedes-Benz Econic zametá a čistí vzduch v Praze
Společnost CROY dodala pro svého dlouholetého obchodního partnera – společnost Pražské služby a.s. za součinnosti výrobce podvozků a renomovaného výrobce komunálních nástaveb společnosti FAUN dvě varianty městských nízkoemisních vozidel pro svoz domovního odpadu a pro čištění komunikací. V prvním případě se jedná o plynové vozidlo M-B Econic 1828 LL s nástavbou FAUN Rotopress 516 pro sběr a přepravu odpadu. Vrchol současného stavu techniky pak představuje druhá varianta vozidla pro čištění komunikací. Jedná se o podvozek M-B Econic 1828 GLL s nástavbou oboustranného zametacího stroje FAUN Viajet 6 RLH, která je vybavena zvětšeným zásobníkem na vodu 2 000 l a speciálními polymerovými filtry na zachycování jemného polétavého prachu PM10.
Co je PM10?
Jsou to částice s aerodynamickým průměrem Filtrační systém je integrován do střechy nástavby zametacího stroje. Filtry jsou čištěny trvale pomocí tlakového vzduchu za provozu stroje Přes filtry je čištěn veškerý vzduch, který prochází zásobníkem na nečistoty a nedochází tak k abrazivnímu opotřebení ventilátoru a dalších částí stroje. Pokud jsou dodrženy intervaly čištění filtrů před a po práci, je celý systém bezúdržbový. Čištění filtrů může být provedeno i při přejezdu vozidla. Vzhledem k odpadávání odfiltrované hmoty zpět do zásobníku a její zamíchání do hrubých nečistot v zásobníku není nutné jemné prachové částice ukládat při vyprazdňování zásobníku samostatně. Pracovní schopnost filtrů umožňuje zachycování prachu v suchém i mokrém stavu, je tak možné zametání s filtrací i při teplotách vzduchu pod 0oC. Vozidlo pracuje s jedním hnacím agregátem pro pohon vozidla a zametací nástavby a plní současné nejpřísnější normy pro tuto kategorii jako celek (emisní normu EEV a PM10).
Speciální komunální vozidla Mercedes-Benz Econic NGT s pracovními nástavbami firmy FAUN pro svoz domovního odpadu a čištění komunikací.
Výrobní program speciálních komunálních podvozků Mercedes-Benz Econic zahrnuje typy s celkovou hmotností od 18 t do 32 t s počtem 2, 3 nebo 4 nápravy. Vedle klasických pohonných vznětových motorů, které plní normu EURO 5, jsou k dispozici i varianty se zážehovým plynovým motorem (NGT), které plní emisní normu EEV. Také tato varianta vozidel M-B Econic s motorem pro spalování zemního plynu NGT pochází ze sériové produkce výrobního závodu Daimler AG – Wörth. S ohledem na stoupající požadavek převedení vozového parku ve velkých městech na plynový provoz byl v sortimentu nákladních vozidel Mercedes-Benz pro adaptaci na NGT vybrán typ Econic, který byl před více než 10 lety pro tyto účely koncipován a jako speciální vozidlo nabízí maximální užitnou hodnotu právě při provozu ve městech a centrálních aglomeracích. Podvozky M-B Econic jsou použitelné pro dopravu všeho druhu v městském a příměstském provozu, kde jsou používány se širokým spektrem nástaveb, například pro na sběr a svoz domovního odpadu, zásobovací a tankovací vozidla, manipulační vozidla a nosiče kontejnerů a speciální hasičské nástavby pro městský provoz. Pro vozidla poháněná zemním plynem je k dispozici speciálně vyvinutý zážehový plynový motor – označení M-B M 906 LAG s výkonem 205 kW, který disponuje točivým momentem 1 000 Nm. Ve spojení se standardně dodávanou automatickou planetovou převodovkou Allison s měničem točivého momentu a s integrovaným brzdovým retardérem poskytuje tento motor dostatečný výkon i pro pohon třínápravových vozidel, například při svozu domovního odpadu. Sériově jsou vozidla s plynovým motorem vybavena 8 ks bezpečnostních zásobníků o celkové kapacitě 640 l, které pojmou cca. 100 – 120 kg zemního plynu. Akční rádius vozidel s touto náplní dosahuje v režimu Stop&Go (např. svozové vozidlo) přibližně 120 – 150 km na jednu náplň. V rozvážkovém režimu dosahují dojezdu až 250 – 300 km. U pohonu na zemní plyn například jen náklady na pohonné hmoty dosahují zhruba 50 % nákladů na naftu při srovnatelném zatížení vozidla (výpočet je odvislý od místních cenových podmínek a aktuální daňové kvóty). U vozidel s pohonem na plyn dochází dále ke snížení produkce škodlivin až o 50% a ke snížení produkce CO2 až o 20%. Celkové emise plynných škodlivin a pevných částic jsou minimální – vozy splňují nejnáročnější normu EEV, a to se značnou rezervou v oblasti produkce pevných částic PM. Motory se také vyznačují velmi tichým chodem a „měkkým“ záběrem i při maximálním výkonu.
Plynová aparatura je integrována do rámu vozidla, včetně ochranných prvků proti poškození zásobníků. Výhodou je, že se jedná o sériově vyráběné provedení motoru a plynové aparatury, vozy tedy nejsou pouhou přestavbou.
Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.
Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií