Společnost Continental, jeden z předních světových výrobců pneumatik, pravidelně přináší inovace, jež významně ovlivňují směřování celého odvětví

Její přední odborníci vyvíjejí technologie zlepšující kvalitu jízdy v aspektech bezpečnosti a komfortu jízdy.

Mezi nejnovějšími figuruje konstrukční inovace pneumatik ContiSilentTM

– pro co nejtišší jízdu v interiéru vozidla na každém povrchu. Významným milníkem bylo též představení samozacelující technologie pneumatik ContiSealTM nebo uvedení pneumatik s bezpečnostní konstrukcí SSR.

Stručné představení inovativních technologií pneumatik Continental na českém trhu:

ContiSilentTM – vyvinuto pro komfortní jízdu bez hluku

Technologie ContiSilentTM je reakcí společnosti Continental na poptávku automobilek i jejich zákazníků po řešení, jež by spolehlivě eliminovalo hluk v interiéru vozu způsobený provozem pneumatik. Přináší jedinečné řešení v podobě vnitřního tlumiče z polyuretanové pěny, jenž po nalepení na vnitřní stranu pod běhounovou částí pneumatik díky svým unikátním vlastnostem působí tlumicím účinkem při jejich odvalování. Bez ohledu na povrch vozovky může být hluk v interiéru vozidla s pneumatikami vybavenými technologií ContiSilentTM nižší až o 9 dB, což přispívá k maximálnímu komfortu pasažérů.

ContiSilentTM přitom nijak neovlivňuje výkonnost ani další klíčové parametry pneumatik, jako jsou brzdění, handling nebo výkonnost na mokrém povrchu. Stejně tak mohou být pneumatiky s touto technologií montovány na jakýkoli typ vozidla bez zvláštních nároků na postup či speciální ráfky. Jako první instaluje letní pneumatiky ContiSilent z řady ContiSportContact 5 P Audi na svoje modely RS 6 Avant a RS 7 Sportback.

Moderní řešení nečekaných defektů s ContiSealTM

Další z technologií budoucnosti, které Continental úspěšně převedl do praktického života už v roce 2008, je systém pro zacelení poškozených běhounů pneumatik ContiSealTM. Až v 80 % případů, kdy je běhoun zvenčí narušen průpichem cizího předmětu o průměru do 5 mm, například hřebíkem, se dokáže jím vybavená pneumatika sama zacelit, a umožní tak řidiči pohodlně dojet do nejbližšího pneuservisu. Mezi rameny na vnitřní gumě pneumatiky je totiž umístěna vrstva unikátní viskózní tmelící látky. ContiSealTM buď vniklé těleso obklopí, a zamezí tak úniku vzduchu z pneumatiky, anebo v případě jeho vypadnutí zaplní a utěsní vzniklý otvor, aniž by došlo k poklesu tlaku vzduchu v pneumatice.

Pneumatiky s touto technologií si zachovávají vynikající jízdní vlastnosti standardních modelů Continental a lze je použít pro všechny typy vozů bez speciálních konstrukčních požadavků.

Nejprodávanější pneumatikou v České republice s technologií ContiSealTM je ContiSportContact 5 v rozměru 235/45 R17 94 W a 235/40 R18 95 W. Technologie je aplikována na letní i zimní pneumatiky.

Bezpečný dojezd díky systému SSR

Systém mobility SSR (SelfSupportingRunflat) zajišťuje dostatečný provoz v případě nečekaného úniku vzduchu. Klíčové je pro něj zesílení bočnice, jež i v případě poklesu tlaku v pneumatice umožní řidiči při rychlosti do 80 km/h ujet vzdálenosti až 80 km. Jelikož se jedná o velmi komfortní řešení a řidič si díky němu poškození pneumatiky nemusí ihned všimnout, je třeba doplnit SSR instalací funkčního systému kontroly tlaku, který poškození ihned ohlásí na přístrojové desce vozidla.

Pneumatiky Continental se systémem SSR lze montovat na všechny standardní ráfky kol, umožní-li to schválení výrobce.

Continental AG

Společnost Continental se zabývá vývojem inteligentních technologií pro přepravu osob i zboží. Mezinárodní výrobce pneumatik, dodavatel pro automobilový průmysl a průmyslový společník nabízí vždy spolehlivá, bezpečná, pohodlná a dostupná řešení podle požadavků svých partnerů a klientů. Pět divizí společnosti – Podvozky & Bezpečnost, Interiéry, Motory, Pneumatiky a ContiTech – dosáhlo v roce 2013 obratu ve výši 33,3 miliard eur a v současné době zaměstnává 189 000 zaměstnanců ve 49 zemích světa.

Jako výrobce brzdových systémů, systémů a komponent pro pohony a podvozky, přístrojových desek, řešení infotainmentu, elektroniky vozu, pneumatik a technických elastomerů přispívá Continental k větší bezpečnosti a globální ochraně klimatu. Continental je navíc kompetentním partnerem v síťové automobilové komunikaci.

Continental AG je v České republice zastoupen výrobními a prodejními jednotkami v Adršpachu, Brandýse nad Labem, Frenštátě pod Radhoštěm, Jičíně, Otrokovicích a Trutnově. Slovenskou republiku zastupují výrobní závody Púchov, Zvolen, Partizánske a Dolné Vestenice. Celkem v Česku a na Slovensku koncern Continental AG zaměstnává na 16 000 pracovníků.

Více na:

www.continental.cz

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ikonický Volkswagen Van první generace se vrací, tentokrát jako RC stavebnice

Ikonický Volkswagen Van první generace...

Ikonický Volkswagen Transporter první generace neboli Typ 2, který je z hlediska designu mladším bratrem snad ještě slavnějšího brouka (oficiálně VW Typ 1), po letech znovu ožívá. Tentokrát v...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - První elektromobil CUPRA, při -30 °C

První elektromobil CUPRA, při -30 °C

CUPRA Born absolvuje před svou premiérou finální zimní testy v blízkosti severního polárního kruhu Díky této rozhodující fázi vývoje bude první 100% elektromobil CUPRA připraven podávat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - CUPRA bude v právě začínající první sezoně mistrovství Extreme E závodit v nejextrémnějších podmínkách na světě

CUPRA bude v právě začínající první...

CUPRA rozšíří v mistrovství Extreme E své know-how v oblasti elektrifikace a podpoří rozvoj elektromobility, trvalou udržitelnost a ideu rovnosti Tým ABT CUPRA XE s jezdci Mattiasem Ekströmem a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Světová premiéra elektromobilu Kia EV6 – Kia posouvá hranice elektrické mobility cestou inspirativního designu, dechberoucích výkonů a nápaditého prostoru

Světová premiéra elektromobilu Kia EV6...

EV6 je symbolem nové značky Kia a současně prvním akumulátorovým elektromobilem postaveným na nové vyhrazené platformě E-GMP pro elektromobily Volba z několika uspořádání hnacího ústrojí s...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Pohledem studenta: Faktory ovlivňující spotřebu a bezpečnost provozu nákladních vozidel

Pohledem studenta: Faktory ovlivňující...

Jaké faktory ovlivňují spotřebu pohonných hmot v nákladní přepravě a jak pomáhá Scania samotným řidičům? Nejen na tyto otázky se snažil odpovědět student stipendijního programu Mladí...