Sedadla Peugeot: Hypertechnologie jednoduchého dílu

Ve vysoce konkurenčním automobilovém odvětví se interiéry vozů staly jedním z hlavních rozhodovacích kritérií zákazníků při nákupu automobilu. Když Peugeot přišel s uspořádáním interiéru i-Cockpit® u téměř všech svých modelů, způsobil revoluci a obrátil pozornost k sedadlům, která jsou nyní stále složitější a technologičtější. Každodenní používání, různá zátěž a nároky na estetiku a odolnost… toto jsou aspekty, kterým sedadla neustále čelí. Kromě toho, že mají dobře sloužit, musí naplnit i další očekávání: reprezentovat image značky, upoutat výrazným a atraktivním vzhledem a současně vzbudit v uživatelích pocit bezpečí a pohodlí bez ohledu na to, v jaké zemi se vozy prodávají.

Pohled do historie

Za 60 let prošla sedadla významnými technologickými etapami. V roce 1955 se u sériových vozů poprvé objevily možnosti nastavení sedadel (sklon opěradla, výška sedáku atd.). Samotnou kapitolou byla sedadla vrcholného modelu značky tehdejší doby, Peugeotu 403, u nějž se sedadla dala upravit na lehátka. V roce 1957 se poprvé objevila u užitkových vozů funkce přístupu na zadní sedadla. Další inovace jsou novější, jako dělení zadní lavice 2/3–1/3 (např. Peugeot 306) nebo přidání třetí řady sklopitelných sedadel (Peugeot 5008).

V roce 2007 využil Peugeot příležitosti uvedení nové platformy EMP2 a zahájil vývoj modulární příčné výztuže pro přední sedadla, která se poprvé objevila u vozu 308 v roce 2014. Výhodou této výztuže byla úspora hmotnosti, současně vyšší bezpečnost a pohodlí, sedadla jsou lehčí, účelnější a levnější. Stejná výztuž se používá i u platformy CMP a vyrábí se v Evropě, Číně a Latinské Americe.

Jiný kraj, jiná očekávání

Sedadla jsou jedním z klíčových prvků vozů Peugeot s výrazným ekonomickým dopadem. Jejich výrobní cena může přesáhnout několik tisíc eur. Kompletní sada sedadel se skládá z místa řidiče, spolujezdce a zadních sedadel a tvoří ji celkem 150 dílů.

Při každodenním používání musí zvládat rozmanitou a mnohdy vysokou zátěž:

  • odolnost (velmi různorodé postavy a hmotnosti zákazníků);
  • opotřebení (sedadlo musí mnohokrát unést jednoho nebo více uživatelů, a to po mnoho let či dokonce desetiletí);
  • teplota (uvnitř vozu může být velmi chladno, nebo velmi horko).

Ve světě se pojem komfortu liší podle zeměpisných oblastí:

  • V Europě se poptávka zaměřuje na prvotřídní komfort, zákazníci vyžadují přesné držení těla, boční podporu a oporu při dlouhých cestách. U druhé řady je prvořadá možnost sklopení sedadel.
  • V Číně se poptávka týká komfortu první řady a zadní lavice, sedadla mají být měkká, jen s menší boční oporou. U vyššího segmentu zákazníci očekávají bohatší výbavu a příslušenství na zadních sedadlech.
  • V Jižní Americe se poptávka zaměřuje na pohlcení vibrací a optimální vibrační komfort na předních sedadlech a zadní lavici.

Vizuální a sensitivní odlišení jednotlivých značek

Z pohledu zákazníka musí sedadla v automobilu plnit tři základní funkce: poskytovat dostatečné a pohodlné místo k sezení, líbit se a chránit posádku. Sedadla, která vytvářejí s cestujícím jeden celek, přispívají výrazným způsobem k typové diferenciaci, u každé ze značek mají specifické vlastnosti. Jednotlivé značky skupiny PSA definovaly již v roce 2013 různé diferenciační strategie, které jasně vymezují DNA každé z nich. Zákazník musí značku svého vozidla identifikovat na první pohled a ihned po dosednutí. V případě značky Peugeot musí zákazník vnímat sedadla jako dynamická, vertikální s pevnější podporou.

Budoucí sedadla: móda a pohodlí

V budoucnosti budou sedadla stále více ovlivněna módou. Barvy a materiály použité pro čalounění sedadel budou inspirovány hlavními trendy v oblasti konfekce a nábytku. Návrháři se rovněž zaměřují na pohodlí cestujících. Jednou z nedávných inovací je zabudování pneumatických vaků do pěny sedadel, což umožňuje, aby se sedadla přizpůsobila postavě uživatelů. Peugeot nabízí u mnoha vozů jako součást příplatkové výbavy systém masáže zad, který zákazníci velmi oceňují, protože napomáhá uvolnění a současně aktivuje zádové svalstvo.

V době vozů se samočinným řízením budou sedadla pro uspořádání interiéru vozu klíčová více než kdy jindy. Budou muset nabídnout celou řadu možností úpravy prostoru pro cestující, jak je vidět v koncepčním vozidle Peugeot e-Legend. Cílem je proměnit čas strávený v autě na chvíle pohodlí a relaxace. V té době nahradí kovový rám sedadel z části kompozit, díky němuž budou sedadla útlejší a v kabině tak bude více prostoru.

Úžasná historie sedadel Peugeot tedy ještě nekončí!

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
SAZ – Evžen Myslivec s.r.o.
Rybalkova 2639, 440 01 - Louny
415 652 154, 603 519 204
prodej.seat@saz-myslivec.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - NOVÝ PEUGEOT e-TRAVELLER

NOVÝ PEUGEOT e-TRAVELLER

Nový Peugeot e-Traveller, tento spojenec mobility pro vaše pracovní i soukromé cesty, je nyní k dispozici se 100% elektrickým pohonem. Nový Peugeot e-Traveller je dokonalým představitelem koncepce...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PEUGEOT i-COCKPIT®

PEUGEOT i-COCKPIT®

Obdivovaný přesto nikdy neokopírovaný symbol značky Peugeot První Peugeot i-Cockpit® se představil v roce 2010 v koncepčním voze SR1, o dva roky později se poprvé objevil i v sériovém voze,...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Navzdory komplikované situaci na trhu Peugeot v ČR drží pozici a sbírá objednávky

Navzdory komplikované situaci na trhu...

Celosvětový propad automobilových trhů v březnu byl průvodním jevem aktuální situace, jež nemá v historii obdoby. Realizovat v tomto kontextu 729 registrací a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Šest vozů Peugeot s titulem „Car Of The Year“, které poznamenaly svou éru i historii automobilového odvětví

Šest vozů Peugeot s titulem „Car Of...

Díky novému Peugeotu 208, který byl 2. března 2020 v Ženevě zvolen Autem roku 2020, značka Peugeot získala již pošesté nejžádanější automobilové ocenění. Jde o prestižní cenu, kterou...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Peugeot, Citroën, Opel a DS v ČR pokračují v zajišťování poprodejního servisu, prodej vozů se odehrává on-line

Peugeot, Citroën, Opel a DS v ČR...

Značky koncernu PSA, stejně jako celý evropský automobilový průmysl, musely v zájmu ochrany zdraví zásadně omezit či přizpůsobit své aktivity. Značky Peugeot, Citroën, Opel a DS v České...