Konsolidované hospodářské výsledky skupiny PSA Peugeot Citroën vzrostly za první tři měsíce roku 2006 o 2,4 % na téměř 14 miliard Eur, což značí posílení pozic na evropském trhu a výrazný nárůst na mezinárodních trzích v souladu s cíli skupiny pro rok 2006.
V západní Evropě se prodeje obou značek zvedly o 1,2 % na 586 800 nových vozů, na konci března přitom trh obecně posílil o 3,7 %. Tržní podíl skupiny se usadil na 14,4 % proti 14,8 % v prvním kvartálu 2005. Posílil však v porovnání s podílem na trhu celého druhého pololetí loňského roku (14 %). Nárůst prodejů skupiny ovšem přišel ještě v době před uvedením nového modelu Peugeot 207. Zvýšené tempo výroby tohoto modelu se odrazí na bilanci až v následujícím období. Současná produkce 1400 vozů ve dvou závodech (Poissy a Madrid) bude posílena o výrobu v Trnavě.
Prodej v zemích mimo západní Evropu značně narostl – dokonce o 20,9 % na 184 100 vozů, což plně koresponduje s vývojem v posledních dvou letech. Ve střední, východní Evropě a Turecku se prodalo na 49 500 nových vozů, což odpovídá nárůstu o 17,7 % proti prvnímu čtvrtletí 2005.
V Latinské Americe vylétly prodeje skupiny o 40,1 % na 54 200 vozů. Vylepšil se trh Argentiny, kde se prodalo 16 700 vozů, což pro PSA představuje +30,6 % při obecném vzestupu trhu o 24,4 %. V Brazílii sice automobilový trh poklesl o 13,6 %, nicméně skupina PSA prodala o 64,9 % vozů více než v prvním trimestru roku loňského (25 200).
V Číně se prodeje PSA zvedly o 32 % na 43 700 nových aut, což se odrazilo na tržním podílu (4,4 %). Dobré výsledky úvodu roku vycházely z uvedení modelů P 206 a C-Triomphe. V dalším období se očekává výraznější vylepšení bilance díky zdvojnásobení výrobní kapacity a novým provozům společného podniku Donfeng Peugeot Citroën Automobile a závodu ve Wuhanu.
Citelný pokles nastal u prodeje náhradních dílů – o 43,3 %. Banque PSA Finance se může pochlubit zvýšenými příjmy 406 milionů Eur (proti 413 milionů), skupina Gefco vykázala příjmy 814 milionů Eur (718) a skupina Faurecie 2,9 miliard Eur.
Prodej v 1. čtvrtleté 2006 podle značek:
Počet prodaných vozů | 1. čtvrt. 2006 | 1. čtvrt. 2005 | Procento vývoje |
Západní Evropa Peugeot Citroën | 586 800299 100 287 700 | 579 900295 400 284 500 | + 1,2 %+ 1,3 % + 1,1 % |
Z toho Francie Peugeot Citroën | 179 500 97 500 82 000 | 179 400 93 400 86 000 | =+ 4,4 %- 3,0 % |
Ostatní země světa Peugeot Citroën | 235 100 158 700 76 400 | 242 300 178 500 63 800 | – 4,7 %- 11,1 % + 19,8 % |
Prodeje celkem Peugeot Citroën | 821 800 457 800 364 000 | 822 200 473 900 348 300 | = – 3,4 % + 4,5 % |
Z toho osobní vozy Peugeot Citroën | 716 900 405 800 311 100 | 723 300 426 700 296 600 | – 0,9 % – 4,9 % + 4,9 % |
Z toho užitkové (LUV)Peugeot Citroën | 104 900 52 000 52 900 | 98 900 47 200 51 700 | + 6,1 % + 10,1 % + 2,4 % |
PSA Peugeot Citroën je s 3 390 000 vyrobenými vozy a obratem 56,3 miliard eur druhým největším producentem automobilů v Evropě v roce 2005. Skupina zahrnuje dvě značky, Peugeot a Citroën a její vozy se prodávají ve více než 140 zemích světa. Má celkem 33 závodů na světě, v nichž pracuje 208 500 zaměstnanců.