První devítistupňová samočinná převodovka Mercedes-Benz 9G-TRONIC s kapalinovým měničem momentu slaví světovou premiéru (přinášíme podrobnou informaci)

Tato inovativní převodovka určená pro prémiové vozy zařadila model E 350 BlueTEC mezi nejhospodárnější automobily příslušné kategorie, poháněné šestiválcovým vznětovým motorem.

1mercedesprevodo9st800 kopie

Kombinovaná spotřeba nafty u sedanu klesla na 5,3 litru na 100 km

– (u kombi na 5,5 l/100 km) díky vysoké účinnosti patentovaného konceptu převodovky. Nová převodovka Mercedes-Benz disponuje vynikajícím komfortem pohonu a sotva vnímatelným řazením. Tento model vykazuje emise CO2 138 g/km (kombi: 144 g/km). Nové modely s převodovkou 9G-TRONIC tak předčí své předchůdce nižšími hodnotami spotřeby paliva a emisí CO2. Vyšší počet převodových stupňů a větší rozpětí převodů zvyšuje jízdní komfort a umožňuje výrazně lepší přenos hnací síly.

Dokonalá interakce: E 350 BlueTEC s turbodieselem V6 a převodovkou 9G-TRONIC

Celkové snížení úrovně otáček zlepšilo na jedné straně akustický komfort, díky němuž je cestování v třídě E ještě příjemnější, na druhé straně se rovněž snížila vnější hlučnost až o 4 dB (A), a tím i zatížení životního prostředí.

Snížení spotřeby paliva modelu E 350 BlueTEC s převodovkou 9G-TRONIC bylo dosaženo především díky vysoké účinnosti převodovky. Široké rozpětí mezi prvním a devátým převodovým stupněm 9,15 umožnilo velmi citelné snížení úrovně otáček a je rozhodujícím faktorem pro dosažení vysoké energetické účinnosti a jízdního komfortu. Rychlejší řazení a kratší reakční doby zajišťují nejvyšší možnou spontánnost při vynikajícím komfortu řazení. Převodovka 9G-TRONIC reaguje mnohem aktivněji a zvyšuje potěšení z jízdy zejména v manuálním režimu a v programu S.

Mimořádný komfort řazení nové převodovky 9G-TRONIC – jeden z klíčových cílů vývoje a typická vlastnost samočinných převodovek Mercedes-Benz – je výsledkem rozsáhlého souboru opatření. Jeho součástí je nové přímé řízení, které umožňuje sotva vnímatelné, rychlé řazení. Kombinace dvojitého tlumiče torzních kmitů a odstředivého kyvadlového tlumiče torzních kmitů v kapalinovém měniči momentu je zárukou vynikajícího jízdního komfortu. Společně s větším rozpětím převodů umožňují uvedená opatření cestování vyššími rychlostmi s ještě větším komfortem díky nižším otáčkám motoru. Konkrétně to znamená, že např. rychlosti 120 km/h na 9. stupeň odpovídá pouze cca 1350 min-1.

High-tech pro suverénní přenos hnací síly

U nové devítistupňové samočinné převodovky kladli vývojoví inženýři důraz rovněž na téma „kompaktní lehká konstrukce“. Navzdory dvěma dodatečným převodovým stupňům a limitu pro přenos točivého momentu ve výši až 1000 N.m, zabírá převodovka stejně malý prostor jako její předchůdce a navíc je lehčí. Dvoudílný koncept skříně byl zachován. Pouzdro kapalinového měniče je vyrobeno ze slitiny lehkého hliníku, skříň převodovky je zhotovena z ještě lehčí slitiny hořčíku a doplněna plastovým spodním víkem s optimalizovanou hmotností.

Dalším cílem byla realizace devíti převodových stupňů pro jízdu vpřed s minimálním počtem planetových soukolí a řadicích členů. Na základě intenzivní počítačové systémové analýzy a syntézy byl tento úkol splněn použitím pouhých čtyř jednoduchých planetových soukolí a šesti řadicích členů. Nad činností převodovky bdí tři senzory otáček, které dodávají řídicí jednotce převodovky potřebná data, aby bylo zaručeno efektivní řazení. V případě potřeby je možné přeskakovat několik převodových stupňů při akceleraci i zpomalování.

Nová samočinná převodovka je vybavena dvěma čerpadly, aby bylo zajištěno spolehlivé a zároveň velmi energeticky účinné mazání hospodárným syntetickým převodovkovým olejem druhé generace s dlouhou životností, nízkou viskozitou a vysokou střihovou stabilitou. Výrazně menší mechanické hlavní čerpadlo s vyosenou konstrukcí je uloženo vedle hlavního hřídele, poháněno řetězem a doplněno samostatným elektrickým doplňkovým čerpadlem. Tato konstrukce umožňuje na jedné straně aktivní řízení objemového proudu mazacího a chladicího oleje podle aktuální potřeby, a na druhé straně činí převodovku 9G-TRONIC kompatibilní s funkcí start/stop. Navíc byla výrazně zvýšena hydraulická účinnost uvnitř převodovky, díky poprvé na světě použitému přímému řízení v devítistupňové planetové samočinné převodovce.

Od roku 1961 vyrobil Mercedes-Benz přibližně 22 milionů samočinných převodovek

Mercedes-Benz vyvíjí a vyrábí již více než 50 let velmi kvalitní samočinné převodovky s vynikajícím komfortem řazení, nejvyšší energetickou účinností a spolehlivým provozem s dlouhou životností. Výrobní závod Stuttgart-Hedelfingen, nedaleko koncernové centrály ve čtvrti Stuttgart-Untertürkheim, opustilo dosud celkem cca 22 milionů samočinných převodovek pro osobní vozy.

Nová převodovka 9G-TRONIC je koncipována

– pro pohon zadních i všech kol, včetně hybridních pohonů bez i s možností vnějšího dobíjení (tzv. plug-in hybrid), a v následujících letech bude používána v téměř všech modelových řadách a s téměř všemi motory.

Model E 350 BlueTEC se standardní převodovkou 9G-TRONIC lze již objednávat pro karosářské varianty. Zákazník přitom získá přednosti nové samočinné převodovky

Mercedes-Benz E 350 BlueTEC sedan a kombi

– se vznětovým motorem V6 o výkonu 185 kW se standardně dodávanou převodovkou 9G-TRONIC lze již objednávat bez navýšení ceny. Uvedení na trh proběhne již v září 2013.

 

 

 

Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.

Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.

 

Kontakt:
CAR MOTORS MB
Praha 3, Koněvova 143
+420 737 209 090
prodej@carmotorsmb.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
TAS Komplex s.r.o.
Svárovská 3135, 470 01 - Česká Lípa
487 853 913
tomas.taran@tascl.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz Třídy E Autem roku 2024 v České republice

Mercedes-Benz Třídy E Autem roku 2024 v...

Autem roku 2024 v České republice je nová třída E. Rozhodla o tom odborná porota složená z 20 předních českých motoristických novinářů, kteří vítězný automobil vybírali ve dvoukolové...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Země. Voda. Vzduch. Hvězda Mercedesu akceleruje tři základní elementy

Země. Voda. Vzduch. Hvězda Mercedesu...

Před více než stoletím symbolizovaly tři cípy hvězdy Mercedesu vizi mobility na zemi, moři a ve vzduchu, kterou měl Gottlieb Daimler. V nové kampani značky Mercedes‑Benz ztělesňují také...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Technika z Olympu: Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC

Technika z Olympu: Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC

Mercedes-AMG dál kráčí vstříc budoucnosti automobilismu. Že je někde jinde, než konkurence, dokládá manažerským sedanem EQE, které je po luxusní vlajkové lodi EQS druhým modelem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz připravuje vlastní síť pro vysokovýkonné nabíjení

Mercedes-Benz připravuje vlastní síť...

Mercedes se pouští do energetiky a má dalekosáhlé cíle. Plánuje spuštění globální sítě pro vysokovýkonné nabíjení v Severní Americe, Evropě, Číně a na dalších významných trzích....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejvýkonnější Třída S všech dob, tentokrát i s technologií z Formule 1

Nejvýkonnější Třída S všech dob,...

Jak se z klasicky luxusní třídy S stane překofeinovaný rarach, na to se zeptejte v Affalterbachu. Fachmani značky AMG už 50 let dokazují, jak lze proměnit luxusní sedan ve velmi sportovní vůz....