Vážení přátelé motorsportu, vážení závodníci a soutěžící. naše společnost Racing Service International L.L.C., si Vám dovoluje představit projekt který má být vzpomínkou a projevem pocty Ing. Zdeňkovi Vojtěchovi, tátovi, kamarádovi, vynikajícímu jezdci, mistrovi ČSSR, mistrovi Evropy, legendě.
Tímto projektem je seriál čtyř dvojzávodů cestovních vozů na okruhu a se svolením pana Štěpána Vojtěcha pod názvem Pohár cestovních vozů – memoriál Ing. Zdeňka Vojtěcha.
V letošní sezóně to bude 10 let co jsme se smutně rozloučili s Ing. Zdeňkem Vojtěchem. Zdeněk je jeden z našich nejlepších Československých a Evropských pilotů v historii okruhových závodů.
Jezdecké začátky odstartoval v rallye a závodech do vrchu . Ale až okruhy, byly to, čím se neopakovatelným jezdeckým stylem zapsal do povědomí motoristických příznivců nejen v tehdejším Československu , ale i celé Evropě. Na Československých okruzích proslul velkými jezdeckými souboji se svými soupeři na voze Škoda 130 RS.
Ve stejném období vzniká i slavné jezdecké trio Zdeněk Vojtěch – Břetislav Enge – Jan Šenkýř které časem doplnil Václav Bervid a svými výkony v seriálu Mistrovství Evropy cestovních vozů získávají v roce 1981 pro značku Škoda absolutní vítězství a titul Mistrů Evropy.
O rok později společně s Břetislavem Engem prohánějí absolutní evropskou špičku na voze BMW 528i. O skvělý výsledek na Velké ceně Československa 1982 je v Brně připravuje velký požár vozu. Český tým mechaniků a techniků, kteří se pro své jezdce snažili v tehdejších podmínkách udělat maximum, odvedl pro zahraniční konkurenty až neuvěřitelný kus práce a za 10 dní z totálně zničeného vozu dokázali postavit a opravit vůz, který byl schopen startovat na okruhu v rakouském Zeltwegu. Veškeré úsilí týmu je korunováno historicky prvním vítězstvím Čechoslováka v mistrovství Evropy, kdy Zdeněk Vojtěch s Jo Gardnerem (A) který nahradil popáleného Břeťu, tento závod absolutně vyhráli. Bylo až dojemné, jak českému týmu a jeho jezdcům skutečně upřímně gratulovaly všechny jezdecké hvězdy tehdejší doby, šéfové továrních týmů a přítomní zahraniční novináři.
Břetislav Enge – Zdeněk Vojtěch
Zároveň to bylo období, kdy si jezdeckých výkonů Zdeňka začaly zahraniční týmy a média všímat. Do sezóny 1984 nastupuje již populární jezdecké duo Vojtěch – Enge s vozem BMW 635 Csi v týmu Hartge, který vede již jako manažer Václav Bervid.
I v této sezóně, plné technických problémů, podávají jezdci skvělé výkony, které přinášejí pro Zdeňka pozvánku do továrního teamu BMW a zároveň pozvání na testování a nabídku místa v týmu Jaguár, kde je již pro Zdeňka připravena i jezdecká kombinéza. Zdeněk se rozhodl pro BMW, a tak startuje po boku Švéda Stefana Johanssona a Marca Surera.
V následující sezóně se vrací do týmu Václava Bervida, kde v následujících letech dokazuje své jezdecké umění na vozech Mercedes 190 Carlsson a poté s BMW M3 teamu Bastos . A je to právě Václav Bervid který prohlásil, že nebýt komunistického režimu, tak to byl Zdeněk kdo dostal české barvy do formule 1.
Ani po ukončení své jezdecké kariéry neopustil svět motorsportu a stál u vzniku projektu Peugeot Cup v České republice a intenzivně podporoval své syny Tomáše a Štěpána v prvních krocích na automobilových závodech.
Svým způsobem je stále mezi námi a mnozí z nás, aspoň vzpomínkou na závodnické historky a slavná vítězství na něj rádi zavzpomínají.
Součástí projektu bude i oslava 50-ti letého výročí od prvního startu a zahájení jezdecké kariéry Václava Bervida. Na voze Škoda Populár startuje do Velké noční automobilové soutěže středočeského kraje. V roce 1960 startuje poprvé na okruhu v Havířově s Škodou Octavia touring sport a ve třídě 1150 ccm dojíždí na 3. místě. Dalším historickým momentem je založení hospodářského zařízení svazarmu MTX – Metalex. Tuto legendární značku zakládá spolu s Petrem Boldem, Karlem Jílkem, Daliborem Jankem a pány Treybalem, Bílkem, Ing.Kleimondem a Pauerem.
O trofej – Ing.Zdeňka Vojtěcha
Na počest Ing. Zdeňka Vojtěcha připravujeme seriál čtyř dvojzávodů, které budou uspořádány na okruzích v Brně, Mostě, Salzburgringu a Oscherslebenu.
Dovolujeme si Vás tímto pozvat k účasti na této sérii závodů, které se mohou stát obohacením vaší závodní sezóny. Termíny, které jsme pro tyto závody připravili patří k nejprestižnějším v kalendáři evropských závodů .
Závody pojedeme ve společnosti velké akce ADAC na německém Oscherslebenu a na rakouském Salzburgringu se svezeme s účastníky FIA zóny střední Evropy . V severočeském Mostě se podíváme na závod FIA Evropského mistrovství trucků a nejprestižnějším závodem bude již první závod, který se uskuteční v rámci mistrovství světa cestovních vozů WTCC v Brně. Účast televizních štábů , zástupců tisku a jezdeckých hvězd světového a evropského formátu bude důstojným prostředím pro tento závodní seriál.
Doufáme, že termíny které Vám nabízíme, budou atraktivní nejen pro Vás, ale hlavně pro Vaše sponzory a partnery týmu. Každý samostatný závod se pojede o hodnotné ceny, poháry a věnce pro vítěze.
Celkový vítěz seriálu obdrží putovní pohár memoriálu Ing. Zdeňka Vojtěcha.
Kalendář závodů
1. | Brno | WTCC Brno | 13. – 15.06. 2008 | CZ |
2. | Most | Czech Truck Prix- Most | 29. – 31.08. 2008 | CZ |
3. | Salzburgring | FIA Zone central Europe | 26. – 29.09. 2008 | A |
4. | Oschersleben | ADAC | 10. – 12.10. 2008 | D |
Vypsané skupiny a třídy
Divize 4 pro vozidla:skupina N,A,SP,Super 2000,Diesel 2000,ST,DTM,H,GT dle propozic FIA GT, E1(vozy volné formule slučitelné s kategorií 1), pohárové vozy (slučitelné s vozy kategorie 1)
Pro klasifikaci jsou vypsané tyto třídy:
- D4 do 1600ccm
- D4 od 2001ccm do 2000ccm
- D4 od 2001ccm do 3000ccm
- D4 – BMW 1 Challenge
- D4 od 3001ccm do 3500ccm
- D4 od 3501ccm od 3501ccm
Formát závodů
V rámci každého vypsaného termínu budou uspořádány vždy dva samostatné závody a to systémem:
- 1. kvalifikace ( 30 min.) pro 1. závod (50-60km)
- 2. kvalifikace ( 30 min.) pro 2. závod (50-60km)
Bodové hodnocení
Systém bodového hodnocení je zvolen 1 – 15 základních bodů s odstupňováním dle tabulky a násoben koeficientem 1.X kdy X bude doplněno číslem, které je stejné jako počet jezdců ve třídě, kteří nastoupili do závodu. Výsledný bodový příděl bonifikuje obtížnost dosažení bodů.
Umístění: 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10.
==================================
Body: 15 13 11 9 7 5 4 3 2 1 násobeno x 1.x
X= počet soutěžících ve třídě na startu do závodu
Tabulka po přepočtem startujících do10 jezdců
Startujících – Umístění ve třídě
Ve třídě | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
10 | 16,5 | 13.2 | 11,0 | 8,8 | 6,6 | 5,5 | 4,4 | 3,3 | 2,2 | 1,1 |
9 | 16,3 | 13,0 | 10,9 | 8,7 | 6,5 | 5,4 | 4,3 | 3,2 | 2,1 | |
8 | 16,2 | 12,9 | 10,8 | 8,6 | 6,4 | 5,3 | 4,2 | 3,1 | ||
7 | 16,0 | 12,8 | 10,7 | 8,5 | 6,3 | 5,2 | 4,1 | |||
6 | 15,9 | 12,7 | 10,6 | 8,4 | 6,2 | 5,1 | ||||
5 | 15,7 | 12,6 | 10,5 | 8,3 | 6,1 | |||||
4 | 15,6 | 12,5 | 10,4 | 8,2 | ||||||
3 | 15,4 | 12,3 | 10,3 | |||||||
2 | 15,3 | 12,2 | ||||||||
1 | 15,1 |
a. Zvýhodněné startovné uhrazené osobní platbou, nebo realizovaným převodem na účet pořadatele (RSI) do termínu uzávěrek přihlášek (14 dní před datem zahájení příslušného sportovního podniku) je:
- pro platbu v Kč je 15 000,-Kč (bez 9% DPH)
- pro platby v EUR je 600,-.EUR (bez 9% DPH)
Číslo účtu pro platby v Kč
- pro platbu Kč z CZ: 213311427/0300
- pro platby Kč z EU: BIC:CEKOCZPP
- IBAN: CZ81 0300 0000 0002 1331 1427
Číslo účtu pro platbu v EUR
- pro platbu EUR z CZ: 213311849/0300
- pro platbu EUR z EU: BIC: CEKOCZPP
- IBAN: CZ36 0300 0000 0002 1331 1849
Soutěžící nebo jezdec se na formální přejímku dostaví s dokladem o uhrazení startovného. Každá úhrada startovného po termínu uzávěrky přihlášek nebude považováno jako zvýhodněné startovné a bude doúčtováno na administrativní přejímce do plné výše viz bod b.
b. Startovné hrazené nejpozději u administrativní přejímky je 20 000,-kč, / pro platby v EUR je 800,- EUR.
Přednost dostanou jezdci, kteří se přihlásí do celého seriálu.
Racing Service International V.Furmánek : v.furmanek@rsicz.com
Vzhledem k projevenému zájmu o start v Poháru cestovních vozů – memoriálu Ing. Zdeňka Vojtěcha budeme upřednostňovat přihlášky jezdců kteří se přihlásí na celý seriál.