Poloviční vsetínská radost

Letošní ročník Carlson–PARTR Rally Vsetín uzavřel sezónu jednodenních soutěží v celkové klasifikaci Poháru 2+. Posádka týmu ACCR Lak Racing21 Vojtěch Štajf a František Rajnoha bohužel předčasně ukončila soutěž, což se promítlo do konečné pozice v hodnocení celé sezóny. Příjemnou tečkou za letošní soutěžní sezónou však byl premiérový start talentované Elišky Pytlounové v rallye, který absolvovala se zkušenou navigátorkou Veronikou Havelkovou.

Vsetínská soutěž, která se jela letos již po jedenadvacáté, zavedla o uplynulém víkendu přes sto posádek historických a soudobých vozů na sedm náročných rychlostních zkoušek o celkové délce 70 kilometrů. A stalo se už skoro tradicí, že vysokou náročnost tratě v okolí Vsetína znásobilo nevlídné, deštivé počasí. Několika předním posádkám přineslo hned na prvním měřeném úseku horké chvíle v kabinách vozů a bohužel v některých případech skončilo opuštěním tratě a havárií s následným odstoupením.

Vojtěch Štajf s Františkem Rajnohou přijeli do Vsetína především pro potřebné body do konečné klasifikace Poháru 2+ a po první sekci dokázali se svým vozem Škoda Fabia RS Rally2 i přes náročné podmínky držet celkově čtvrtou příčku, což jim v tu dobu dávalo velkou šanci na zisk stříbra v letošním Poháru 2+. Avšak naděje na tento cenný výsledek se definitivně rozplynuly ve třetí rychlostní zkoušce Semetín. Po jezdeckém zaváhání Vojtěcha Štajfa se vůz dostal mimo trať a kontakt s uskladněným lesním porostem poškodil chlazení Fabie natolik, že nebylo možné pokračovat. Posádka týmu ACCR Lak Racing21 tak byla nucena ze soutěže odstoupit a konečné výsledky vsetínské soutěže ji následně zařadily na čtvrtou příčku v celkové klasifikaci Poháru 2+ roku 2025 za Filipa Mareše, Václava Pecha a Karla Kupce. I když tým ACCR Lak Racing 21 pomýšlel před sezónou na celkové pódium, i celková „brambora“ je v letošní velké sprintové konkurenci cenným úspěchem.

„Velmi mě tohle zaváhání mrzí. Do Vsetína jsme s Frantou jeli s cílem zabojovat o letošní celkové stříbro a následkem tohoto nešťastného výletu mimo trať jsme bohužel ještě o jednu příčku přišli a končíme tedy celkově v sezóně čtvrtí. Ale už se s tím nedá nic dělat a musíme to přijmout,“ řekl v servisní zóně zklamaný Vojtěch Štajf a doplnil, co se odehrálo na trati: „Po první sekci jsem byl rád, že jsme se hodně posunuli pořadím dopředu a věřili jsme, že pozici třeba ještě vylepšíme. Na třetí erzetě jsem ale na chvíli ztratil koncentraci a přeslechl jsem Frantův diktát ohledně blížící se poměrně ostré pravé zatáčky a dostatečně jsem nezpomalil. Před zatáčkou byl totiž ještě horizont a když jsme k němu přijeli, už jsem věděl, že to nedopadne dobře. Zákony fyziky jsou neúprosné, a i když jsme zatočili a nevyletěli do lesa, mimo ideální stopu ležely složené klády tak nešťastně, že nám kontakt s nimi poškodil nejen disk kola, ale bohužel i chladič. Po ujetí asi dvou kilometrů hlásil palubní systém pokles tlaku v chladicím systému, a tak jsme museli ze soutěže předčasně odstoupit. Děkuji všem partnerům za podporu v celé sezóně a omlouvám se především mechanikům za dvě letošní odstoupení, způsobené mými chybami. Náš výsledek mohl být lepší.“

Tým ACCR Lak Racing21 měl však v soutěži ještě jedno zastoupení. Premiéru v automobilových soutěžích si ve Vsetíně odbyla mladá talentovaná závodnice v autokrosu Eliška Pytlounová, která absolvovala úvodní kilometry v rallye s vozem Opel Adam Cup připraveným týmem Kicker Racing. Ryze dámskou posádku ve třídě RN7 s ní vytvořila zkušená týmová navigátorka Veronika Havelková. Eliška přijela do Vsetína zejména získat první zkušenosti se soutěžemi a osvojit si techniku jízdy v kombinaci s navigací. Tomu také přizpůsobila styl jízdy a výsledkem bylo zdárné dokončení soutěže a celková spokojenost na cílové rampě z osmého místa ve třídě. „Já jsem opravdu za tenhle premiérový výsledek v rallye moc ráda a chtěla bych moc poděkovat Veronice za zkušenosti, které mi během soutěže v kabině Opelu předávala. Bylo to pro mě na takhle náročné trati hodně těžké, zejména hlídat auto a současně vnímat diktát spolujezdce, ale jsme v cíli. Byla to výborná zkušenost, za kterou jsem vděčná Racingu21 Vojty Štajfa, ale nemohu zapomenout ani na skvěle připravené auto a servis týmu Václava Kopáčka. Věřím, že na tuhle zkušenost příští rok v rallye navážu,“ řekla v cíli s úsměvem Eliška Pytlounová.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Twingo se vrací. Malý rebel znovu roztáčí městská kola

Twingo se vrací. Malý rebel znovu...

Renault oprášil legendu. Nové Twingo E-Tech Electric navazuje na původní městskou ikonu z 90. let, ale přivádí ji do 21. století. Je elektrické, hravé, prostorné, a hlavně cenově dostupné....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Citroën C5 Aircross: Gauč na kolech, který umí šetřit i hýčkat

Nový Citroën C5 Aircross: Gauč na...

Citroën má nový trumf a vlajkovou loď. Druhá generace modelu C5 Aircross spojuje komfort obývacího pokoje, francouzský smysl pro design a moderní elektrifikaci. Na platformě STLA Medium vzniklo...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Předprodej hybridní Toyoty Aygo X začíná. Jaké jsou české ceny?

Předprodej hybridní Toyoty Aygo X...

Toyota Aygo X prošla proměnou, dostala modernější tvář, ale také pohon – poprvé je k dostání jako hybrid. A právě teď startuje dlouho očekávaná možnost zarezervovat si svůj nový vůz...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Škoda dodá Policii ČR 352 nových Kodiaqů

Škoda dodá Policii ČR 352 nových Kodiaqů

Policie ČR omlazuje vozový park. Do konce letošního roku převezme 352 vozů Škoda Kodiaq II. generace. Prvních 51 kusů už bylo předáno na polygonu automobilky Škoda Auto v Úhelnici u Mladé...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vozy na autoplyn mají našlápnuto k dalšímu rekordu. Jak se ceny LPG dotknou emisní povolenky?

Vozy na autoplyn mají našlápnuto k...

Za letošní tři čtvrtletí už bylo registrováno více nových osobních vozů na LPG než za celý loňský rok. Dá se tak očekávat, že v roce 2025 přibude na českých silnicích přes 6000 LPG...