Podrobně o minibusech Mercedes-Benz: Sprinter City, Transfer, Travel a Mobility

Nová generace minibusů, řada různých variant, dvanáct základních modelů pro linkovou, zájezdovou a městskou dopravu, specifické konstrukce

Společnost Mercedes-Benz Minibus GmbH otevírá novou kapitolu u minibusů s hvězdou Mercedesu..

V nabídce tak jsou čtyři konstrukční řady minibusů, jejichž modely lze získat vždy v několika variantách. Z toho vychází rovněž přehledný a celistvý program dvanácti základních modelů pro jakékoli nasazení v městské a meziměstské dopravě a při dopravě rekreační i při přepravě tělesně postižených osob, doplněný o četná individuální provedení. Základem je vždy nový Mercedes-Benz Sprinter. Ten je vyráběn ve společnosti Mercedes-Benz Minibus GmbH příp. je opatřen vlastními nástavbami.

Mercedes-Benz: Sprinter City, Sprinter Transfer, Sprinter Travel a Sprinter Mobility:

Podrobně o minibusech Mercedes-Benz: Sprinter City, Transfer, Travel a Mobility
Podrobně o minibusech Mercedes-Benz: Sprinter City, Transfer, Travel a Mobility
Podrobně o minibusech Mercedes-Benz: Sprinter City, Transfer, Travel a Mobility
Podrobně o minibusech Mercedes-Benz: Sprinter City, Transfer, Travel a Mobility

Společnost Mercedes-Benz Minibus GmbH, 100-procentní dceřiná společnost firmy EvoBus GmbH, vyrábí minibusy se znakem Mercedesu v Dortmundu a patří k největším prodejcům ve svém segmentu v Evropě. V rámci nového programu minibusů nabízí společnost Mercedes-Benz Minibus GmbH ručení za věcné vady v délce 24 měsíců na všechna vozidla.

Logicky rozvržený program

Program nové generace se v podstatě skládá ze zcela nově vyvinutých minibusů v pěti délkách od 5,9 m do 7,7 m na bázi autobusu Mercedes-Benz Sprinter. Celková přípustná hmotnost činí 3,5 t až 5,5 t. Nové označení modelů odkazuje jednoznačně na oblast využití a na velikost příslušného autobusu.

  • Sprinter Transfer je univerzální autobus pro meziměstské linky a zájezdy.
  • Sprinter Travel je vhodný pro zájezdy a cesty na větší vzdálenost.
  • Název Sprinter City patří modelu s nízkopodlažním konceptem pro použití v městské dopravě.
  • Sprinter Mobility je zamýšlen pro přepravu cestujících s omezenou mobilitou.

Nový dvoumístný typový kód poskytuje informaci o délce a tonáži. První číslo definuje délku (2 = Sprinter se středním rozchodem kol, 3 = dlouhý rozchod kol, 4 = dlouhý rozchod kol s dlouhým přesahem zádi, 5 = dlouhý rozchod kol s přídavným prodloužením, 6 = specifická konstrukce, nejdelší varianta). Druhé číslo označuje celkovou přípustnou hmotnost (3 = 3,5 t, 4 = 4,0 t, 5 = 5,0 t – 5,5 t).

Mercedes-Benz Sprinter Transfer: četné varianty, 12 až 22 míst pro cestující

Podrobně o minibusech Mercedes-Benz: Sprinter City, Transfer, Travel a Mobility

Maximálně atraktivní vzhled, zcela nově upravený prostor pro cestující, rozsáhlá zabezpečovací technika, ještě vyšší komfort, nová sedadla pro cestující – všestranný a kompaktní Sprinter Transfer je dost velký pro meziměstskou nebo kyvadlovou dopravu a rovněž pro jednodenní výlety.

Čtyři délkové varianty (5,9 m, 6,9 m, 7,3 m a 7,7 m) a čtyři hmotnostní varianty (3,5 t, 4,0 t, 5,0 t a 5,3 t celkové hmotnosti) se v novém autobusu Sprinter Transfer spojují do jednoho programu pěti základních modelů, který splňuje téměř všechny nároky, které jsou dnes kladeny na kompaktní a snadno ovladatelný minibus. Rozpětí vytváří čtyři různé délky od nejkratšího autobusu Sprinter Transfer 23 s dvanácti sedadly pro cestující, přes Sprinter Transfer 34, Sprinter Transfer 35 a Sprinter Transfer 45 až po Sprinter Transfer 55, který nabízí místo až pro 22 cestujících.

Nový minibus Sprinter Transfer má atraktivní vzhled s velkými plochami oken: velkoplošná boční okna ve tvaru rovnoběžníku, stejně jako elegantní křivka na bočních partiích charakterizují dynamičnost, široké boční ochranné lišty zase praktické stánky nového minibusu. Výrazný design, tak typický pro značku s velkou hvězdou na chladiči, rovněž vyzařuje sebevědomí a eleganci, stejně jako záď se svými velkoplošnými zadními skly a ve středu umístěným symbolem značky.

Největší model nové konstrukční řady, autobus Sprinter Transfer 55, má kromě toho dokonce sériově vyráběnou speciální záď s integrovaným víkem zavazadlového prostoru namísto zadních křídlových dveří, které se používají u ostatních modelů. Tato záď autobusu je volitelně k dodání také pro typ Sprinter Travel 45.

Pasažéři vstupují do prostoru pro cestující širokými posuvnými dveřmi. K sériovému vybavení patří také elektricky ovládaný schůdek. Prostor pro cestující je u autobusu Sprinter Transfer nápaditě harmonicky sladěn s vnějším designem. Strop, vnitřní obložení, odkládací prostory i sedadla dohromady vytváří vzdušný prostor s velkorysým dojmem prostornosti. Kvalitní materiály příjemné na dotek vyjadřují vysoké nároky na kvalitu, které byly kladeny na autobus Sprinter Transfer.

S příjemným vzhledem se pojí funkčnost: strop zvýšený v porovnání v předchozími modely o pět centimetrů nabízí výšku ke stání 1,90 m a dále zlepšenou zvukovou i tepelnou izolaci. Obě světelné lišty integrované do stropu mají příjemný vzhled a plní funkci nočního osvětlení.

Cestující v autobusu Sprinter Transfer využívají nově upravená sedadla. Zcela nová úprava sedadel má název „Inter-Star Sprinter“. Polštáře sedadel široké 420 mm mají výrazné obrysy a nabízejí jak maximální pohodlí při sezení, tak také vynikající boční držení. Na přání lze cestovní komfort dále zvýšit díky sklápěcím opěradlům, odklápěcím opěrkám na straně chodbičky, síťkám na zavazadla na zadní straně opěradel a sklápěcím stolečkům s držáky na nápoje, protože na vyžádání mohou být vozidla vybavena rovněž zcela novými cestovními sedadly „Travel-Star Sprinter“. Pro oba modely sedadel je k dispozici řada vzorů z kolekce pro autobusy firmy Mercedes-Benz. Všechna sedadla jsou sériově vybavena dvoubodovými pásy, je možné je opatřit také tříbodovými pásy. Nový systém upevňování na základě systému kolejnic umožňuje variabilní rozmístění sedadel.

Na přání zvyšují pohodlí na palubě minibusu Mercedes-Benz Sprinter Transfer integrovaný vzduchový kanál s ofukováním tryskami, výkonná klimatizace na střeše, čtecí lampičky a možnost přivolání průvodce. K sériovému vybavení patří přídavné teplovodní topení s výkonem 5 kW. Kromě toho je k dispozici konvektorové topení.

Mercedes-Benz Sprinter Travel: Komfortní výbava splňuje vysoké nároky

Podrobně o minibusech Mercedes-Benz: Sprinter City, Transfer, Travel a Mobility
Podrobně o minibusech Mercedes-Benz: Sprinter City, Transfer, Travel a Mobility

Vysoký cestovní komfort v zájezdové a rekreační dopravě stejně jako v kyvadlové dopravě VIP umožňuje nový Mercedes-Benz Sprinter Travel, špičková konstrukční řada nového programu minibusů. Je k dodání ve třech variantách jako Sprinter Travel 45, 55 a 65 s délkou 7,3 m (Sprinter Travel 45) a 7,7 m (Sprinter Travel 55/65). Již varianta Sprinter Travel 55 má sériově na zádi velké víko zavazadlového prostoru.

Sprinter Travel 65 se navíc vyznačuje zcela jedinečnou karoserií na základě skeletové struktury. Typický je její elegantní vzhled s velkoplošným zasklením včetně dopředu vytaženého panoramatického předního skla. Vlajková loď této konstrukční řady vyniká kromě toho speciální zádí s víkem zavazadlového prostoru a úložným prostorem 2,1 m3, větším zadním sklem a přibližně o 10 cm větší šířkou vnitřních prostor v porovnání s autobusem Sprinter Travel 55.

Ve všech modelech disponuje Sprinter Travel exkluzivně upraveným prostorem pro cestující. Kromě vybavení autobusu Sprinter Transfer má Sprinter Travel navíc sériově četné doplňky. Sedadla „Travel-Star Sprinter“ mají například mimo jiné přestavitelná opěradla a na straně u chodbičky sklápěcí opěrky. Boční stěny karoserie mají uvnitř útulné obložení. Prostor na odkládání zavazadel, servisní sady s regulovatelnými větracími tryskami, světlem na čtení a možností přivolání průvodce patří rovněž k vysokému standardu zájezdových autobusů, stejně jako klimatizace v prostoru pro cestující a zvlášť regulovatelná klimatizace Tempmatik pro řidiče. Hodnotu autobusu Sprinter Travel, který lze na první pohled rozpoznat podle chromované mřížky chladiče, zvyšuje celá řada dalšího vybavení.

Exkluzivní autobus Sprinter Travel 65 hýčká své pasažéry komfortními cestovními sedadly Travel Star Xtra s potahem opěrky hlavy a síťkou na zavazadla, rozestupem sedadel až 920 mm, záclonkami, dvojitým zasklením, vzduchem odpruženou zadní nápravou a dalším vybavením. Jako provozní dveře má jednokřídlé výkyvné dveře s průchodnou šířkou 850 mm.

Mercedes-Benz Sprinter City: nízkopodlažní varianta městského autobusu mezi minibusy

Podrobně o minibusech Mercedes-Benz: Sprinter City, Transfer, Travel a Mobility
Podrobně o minibusech Mercedes-Benz: Sprinter City, Transfer, Travel a Mobility
Podrobně o minibusech Mercedes-Benz: Sprinter City, Transfer, Travel a Mobility

Nový autobus Mercedes-Benz Sprinter City je skutečný specialista na městskou linkovou dopravu. Jestliže základem kompaktního autobusu Sprinter City 35 (délka: 6,9 m, až 22 míst pro cestující) je přepracovaná dodávka, pak lze druhý model, větší Sprinter City 65 (délka 7,7 m, maximálně 28 míst k sezení), na první pohled rozpoznat podle speciální konstrukce s nosným skeletem a panoramatickým zasklením. Elegantní panoramatické přední sklo je vytaženo hodně nahoru až do střechy a poskytuje tak dostatek místa pro integrovanou tabulku se zobrazením cílové stanice (Sprinter City 35 se střešní nástavbou). Představek s krytem motoru a světlomety dále pochází přímo z vozidla Mercedes-Benz Sprinter.

Oba modely jsou předurčeny pro městskou dopravu svými předními dvoukřídlými vyklápěcími dveřmi se světlou průchozí šířkou 1 250 mm. Ty vedou přes nízký nástup ve výši pouhých 250 mm do více než tři metry čtvereční velkého nízkopodlažního prostoru. Zde je místo pro stojící pasažéry. Rovněž je zde k dispozici dostatek místa pro dětské kočárky nebo vozíky pro invalidy. Cestující s omezenou pohyblivostí a rodiče s kočárkem navíc mohou využít výklopnou rampu.

Dva nízké schůdky vedou do zadní části autobusu Sprinter City s 10 příp. 12 sedadly, který tak svou konstrukcí připomíná moderní nízkopodlažní autobus. K sezení jsou pro cestující využita nová, lehká, anatomická sedadla z umělé hmoty „City-Star Eco“ s čalouněním sedáku a zad. U většího autobusu Sprinter City 65 urychlují nástup a výstup pasažérů další jednokřídké výkyvné dveře na zádi.

Obě varianty autobusu Mercedes-Benz Sprinter City přesvědčí svou rozsáhlou, funkční i atraktivní výbavou. Strop ve vozidle Sprinter City 65 je upraven stejně jako strop nového autobusu Mercedes-Benz Citaro. Konvektorové topení přináší těmto velkým autobusům s hvězdou potřebný tepelný komfort. Na přání může být Sprinter City vybaven také střešní klimatizací.

Nový městský minibus je poháněn čtyřválcovým turbodieselem Euro 4 se sériovým výkonem motoru 80 kW (109 HP) ve Sprinter City 35 a 110 kW (150 HP) ve Sprinter City 65. Přenos síly na zadní nápravu přebírá komfortní pětistupňová automatická převodovka s měničem. U minibusu Sprinter City 35 je na přání možno získat vzduchové odpružení zadní nápravy, u většího modelu toto patří k základnímu vybavení. Na přání dodávaný systém Kneeling pro snadnější nastupování a vystupování je vyhrazeno většímu městskému minibusu, stejně jako retardér. Jestliže u autobusu Sprinter City 35 činí celková přípustná hmotnost 5,3 t, pak větší Sprinter City 65 jezdí díky většímu počtu cestujících s celkovou přípustnou hmotností 5,5 t.

Mercedes-Benz Sprinter Mobility: dva modely pro tělesně postižené cestující

Podrobně o minibusech Mercedes-Benz: Sprinter City, Transfer, Travel a Mobility

Nový minibus Sprinter Mobility je perfektně přizpůsoben pro přepravu tělesně postižených osob. Využívají se dva modely, Mobility 23 (s délkou 5,9 m) a větší Mobility 33 (s délkou 6,9 m). Oba mají základ v novém vozidle Mercedes-Benz Sprinter jako dodávce s vysokou střechou a dvojkřídlými dveřmi na zádi. Vystačí s celkovou hmotností 3,5 t – to je důležité s ohledem na pravidla platnosti řidičských průkazů platné v zemích EU.

Sériově je v autobusu Sprinter Mobility 23 v prostoru pro cestující k dispozici sedm míst k sezení, u vozidla Sprinter Mobility 33 pak osm míst. Na požádání je možná řada dalších variant osazení sedadly podle individuálních požadavků na přepravu. Nové vybavení sedadly je provedeno napevno, sedadla lze na požádání otočit směrem dozadu. K přepravě invalidních vozíků a k flexibilnímu uspořádání sedadel v prostoru pro cestující lze podlahu vybavit integrovaným systémem kolejnic, které slouží k upevnění spodku sedadel a upevňovacích pásů pro vozíky.

Na přání se Mercedes-Benz Sprinter Mobility přizpůsobí pro nejrůznější nasazení. K dodání je provedení s elektricky poháněným výsuvným schůdkem u dveří spolujezdce a u výsuvných dveří. K tomu se připojují různé systémy ramp a výtahů na zádi: mechanická dvojdílná sklápěcí rampa, lineární výtah nebo otočný výtah. Nové je umístění výtahu pod podlahou, výtah pak nezabírá místo ve vnitřním prostoru.

Ideální základ: nový Mercedes-Benz Sprinter

Základem nových minibusů je zcela nová konstrukční řada dodávek Mercedes-Benz Sprinter uvedená na trh teprve na začátku tohoto roku, která stanovila trendy v oblasti vzhledu i techniky. Řazení pomocí joysticku, poloha volantu podobná jako u osobního vozidla, doplňkové odkládací prostory a centrální zamykání s dálkovým ovládáním jsou pouze ukázkami těchto novinek.

Motory Euro 4 zajišťují vysokou ekonomičnost a chrání životní prostředí

K běžnému standardu patří u nových minibusů Mercedes-Benz rovněž silné a úsporné čtyřválcové dieselové motory s rozsahem výkonu od 65 kW přes 80 kW až po 110 kW a dále šestiválcový dieselový motor s 135 kW. Všechny motory mají nízké škodlivé emise – splňují směrnici EU o emisích výfukových plynů Euro 4 a mají sériově instalován filtr sazí vznětového motoru. Šestistupňová převodovka přebírá přenos sil, výběrově je k dispozici i pětistupňová automatická převodovka (sériově ve Sprinter City). Pro vozidla s manuální převodovkou je kromě toho k dispozici rozjezdový asistent AAS, díky kterému je rozjezd do kopce bezpečnější a pohodlnější.

Charakteristická pro vysokou úspornost pohonu není jen nízká spotřeba paliva, ale například také dlouhé intervaly při výměně oleje. Nové minibusy Sprinter obsahují absolutní novinku v této třídě v podobě sériově instalovaného počítače údržby, pomocí něhož lze uskutečňovat v závislosti na nasazení flexibilní intervaly výměny oleje po minimálně 40 000 km. K nízkým provozním nákladům přispívají také čas první údržby, který byl prodloužen na 80 000 km, dále pak delší intervaly pro výměnu vzduchových filtrů, olejových filtrů, oleje do převodovky a chladící kapaliny a dále dobrá přístupnost míst, kde se provádí údržba. První kontrola sériově instalovaného filtru sazí vznětového motoru se provádí teprve po ujetí 160 000 km, protože permanentní regenerační procesy ve výfukovém systému účinně potlačují ucpání filtru. Rychlá a bezproblémová dodávka náhradních dílů v tuzemsku i v zahraničí prostřednictvím servisní sítě Omniplus rovněž přispívá ke zkrácení prostojů a tím i ke snížení již tak dosti nízkých nákladů na životní cyklus nových minibusů Mercedes-Benz.

Bezpečný a současně pohodlný

Nové minibusy na bázi Mercedes-Benz Sprinter patří k nejbezpečnějším vozidlům své třídy. Vrcholem je přitom sériově dodávaný elektronický stabilizační program ESP s identifikací zátěže a těžiště („adaptivní ESP“). Antiblokovací systém ABS, protiprokluzový systém ASR, systém elektronického rozdělování brzdné síly EBV a brzdový asistent BAS jsou rovněž pevnou součástí sériové výbavy u všech nových modelů minibusů Sprinter. Kola s průměrem 16 palců nabízejí místo pro velké a odolné brzdové kotouče. Na požádání jsou k dispozici bi-xenonové světlomety s integrovanými v zatáčkách aktivními světly. Kromě toho jsou všichni cestující lépe chráněni díky výrazně zlepšenému chování vozidla při nárazu.

Také jízdní dynamika a komfort se blíží osobním vozům. Spodek vozidla nových minibusů je bezpečný a je komfortně dimenzován – pérování s příčným listovým perem vepředu a s parabolickou pružinou vzadu tak sice svou základní konstrukcí odpovídá předchozím modelům, bylo však zcela přepracováno a je dimenzováno úplně nově. Příkladem je příčné listové pero z kompozitního materiálu na přední nápravě. U nových modelů minibusů Sprinter Transfer/Travel 45 a 55 lze na přání získat pneumatické odpružení zadní nápravy, u vozidel Sprinter City 65 a Sprinter Travel 65 je již dokonce v sériové výbavě. K novým komponentům pojezdového ústrojí patří kromě upraveného uspořádání pružin a tlumičů na zadní nápravě také upravená kinematika náprav.

Místo pro řidiče bylo rovněž vylepšeno. Poloha sedadla odpovídá osobnímu vozidlu – jak komfortní sedadlo řidiče montované sériově do všech minibusů, tak volnost pohybu nastavují v této třídě vozidel opět vyšší laťku. To platí rovněž pro promyšlený systém odkládacích míst, ergonomii pracoviště řidiče a zlepšený přehled díky novým, velkoplošným vnějším zrcátkům a širokoúhlým nastavením, která znamenají podstatné zvýšení bezpečnosti zejména při couvání. V neposlední řadě zapůsobí také přesné ovládání minibusů Sprinter s precizním řízením a dále vybavení příjemnými doplňky, jako je elektrické stahování oken a programovatelné dálkové ovládání centrálního zamykání.

Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.

Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.

 

Kontakt:
CAR MOTORS MB
Praha 3, Koněvova 143
+420 737 209 090
prodej@carmotorsmb.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum Jan Šmucler
Dvořákova 304, 346 01 - Horšovský Týn
379 412 279
plzen@smucler.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz Třídy E Autem roku 2024 v České republice

Mercedes-Benz Třídy E Autem roku 2024 v...

Autem roku 2024 v České republice je nová třída E. Rozhodla o tom odborná porota složená z 20 předních českých motoristických novinářů, kteří vítězný automobil vybírali ve dvoukolové...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Země. Voda. Vzduch. Hvězda Mercedesu akceleruje tři základní elementy

Země. Voda. Vzduch. Hvězda Mercedesu...

Před více než stoletím symbolizovaly tři cípy hvězdy Mercedesu vizi mobility na zemi, moři a ve vzduchu, kterou měl Gottlieb Daimler. V nové kampani značky Mercedes‑Benz ztělesňují také...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Technika z Olympu: Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC

Technika z Olympu: Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC

Mercedes-AMG dál kráčí vstříc budoucnosti automobilismu. Že je někde jinde, než konkurence, dokládá manažerským sedanem EQE, které je po luxusní vlajkové lodi EQS druhým modelem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz připravuje vlastní síť pro vysokovýkonné nabíjení

Mercedes-Benz připravuje vlastní síť...

Mercedes se pouští do energetiky a má dalekosáhlé cíle. Plánuje spuštění globální sítě pro vysokovýkonné nabíjení v Severní Americe, Evropě, Číně a na dalších významných trzích....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejvýkonnější Třída S všech dob, tentokrát i s technologií z Formule 1

Nejvýkonnější Třída S všech dob,...

Jak se z klasicky luxusní třídy S stane překofeinovaný rarach, na to se zeptejte v Affalterbachu. Fachmani značky AMG už 50 let dokazují, jak lze proměnit luxusní sedan ve velmi sportovní vůz....