Dvoudveřová čtyřsedadlová karoserie vysoká pouze 136 cm mě zaujala svou výraznou líbivou sportovní linií a elegancí a současně ve mně vyvolala i pocit patřičné její tuhostia bezpečnosti, což je ostatně charakteristické i pro ostatní auta této značky. Při usednutí za volant jsem kladně ohodnotil dostatek prostoru jak vpředu tak i pro zadní dva spolujezdce. I nastupování je pohodlné, a to i při obsazování zadních sedadel: po sklopení opěradla předního sedadla sepřední sedadlo totiž automaticky posune dopředu a po nastoupení opět zpět. Sedadla jsou anatomicky tvarována, přední elektronicky nastavitelná tak jako i vnější zrcátka s možností uložení dvou nastavení do paměti. Celkově je vnitřek karoserie vybaven na úrovni odpovídající tomuto luxusnímu sportovnímu coupé včetně vybavení 2 airbagy, systémem blokování navíječe bezpečnostních pásů a pyrotechnickému předpínání spodní čásu pásu se zámkem. Za zmínku stojí i automatické sjetí předních bezrámových oken o cca 2 cm při otvírání dveří a po jejich zavření opět jejich vyjetí tak, aby dobře těsnily při jízdě. Dvojité bezpečnostní uzamykání přispívá k ochraně vozidla před odcizením.
Přístrojová deska je přehledná s dobře čitelnými údaji všech ukazatelů, což spolu s vhodným umístěním ovladačů umožňuje bezpečné a pohodlné vedení vozu. K tomu přispívá i možnost využít při intervalovém stírání předního skla automatické stanovení intervalů podle hustoty deště a automatické ztemňování vnitřního zpětného zrcátka při oslňování.I červené osvětlení přístrojů, typické pro sportovní vozy, přispívá k jejich dobré čitelnosti. V případě větší citlivosti řidiče na osvětlení přístrojů v noci, lze využít reostat a upravit si ostrost osvětlení přístrojů podle své citlivosti. K pohodě při jízdě nesporně přispívái automatická klimatizace.
Coupé, které jsem testoval, mělo šestiválcový 24 ventilovýmotor o obsahu 3 litry s nejvyšším výkonem 140 kW (194 k) při5 500 ot/min. Zrychlení z 0 na 100 km/hod 7,9 sekund je důstojné pro sportovní vůz, při zkoušení maximální akcelerace mě setrvačnost „vmáčkla“ do opěradla sedadla a měl jsem pocit obdobný jako při startování letadla. Nejvyšší točivý moment dosahuje tento motor 267 při 4 000 ot/min. Vysokou akceleraci i při nižších otáčkách dosahuje motor díky ploché křivce točivého momentu: od 2 000 do 6 000 otáček neklesne jehotočivý moment pod 86 % jeho nejvyšší hodnoty. Tuto skutečnostmi plně potvrdily testovací jízdy: akcelerace byla výbornáv průběhu již od 2 000 ot/min při všech rychlostech. I přizařazené páté rychlosti při 2 400 ot/min a rychlosti 96 km/hcoupé rychle akcelerovalo a a při cca 3 100 ot/min lehce doslova „plulo“ na dálnici rychlostí 130 km/h. Povolené maximální otáčky motoru 6 500 ot/min nám pak vypovídají, žes Peugeotem Coupé lze opravdu jezdit sportovně a to ještě se značnou rezervou.
Coupé se mi velmi dobře vedlo. K mému pocitu bezpečí a pohody při jízdě vedle osvědčeného podvozku Peugot 406 přispěli posilovač řízení s proměnným účinkem, kdy se stoupající rychlostí se posilování zeslabuje a řidič tak lépe při sportovní jízdě vnímá reakce vozu. Pro bezpečnou sportovnější jízdu pak je přínosem i elektronicky řízené perování, kdy v prudčích zatáčkách automaticky zvolí tvrdší perování pro větší stabilitu vozidla.
Spotřeba benzinu je s ohledem na výkon tohoto šestiválcového motoru rozhodně v nižší hranici: při 70 % jízdě ve městě jsem docílil průměrnou spotřebu 11,57 l/100 km. Dva majitelé tohoto modelu Coupé mě shodně uvedli , že i při sportovní jízdě a cca 30 % podílu jízdy ve městě docilují spotřeby necelých 11 l na 100 km. Údaje tedy plně potvrzují hodnoty uváděné v technických datech o vozu: na silničním okruhu spotřeba 8 l/100 km, ve městě 15,9 l a na smíšeném okruhu 10,9 l na 100 km.
Cena tohoto testovaného luxusního vozu s šestiválcovým motorem s maximálním vybavením včetně elektricky otvírané střechy je 1 472 500 Kč.
Na našem trhu je v současné době již několik coupé. Peugeot 406 Coupé podle mého názoru je jedno z nejúspěšnějších: zájem motoristů to potvrdil tak jako 38 prodaných těchto luxusních coupé na našem trhu do konce srpna tohoto roku.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií