Po sedm let trvající výrobě s asi 1,1 miliony prodaných vozů pokračuje úspěšná historie Mercedesu Třídy A novým, ještě atraktivnějším a inovativním modelem druhé generace tohoto kompaktního vozu, jehož prodej byl zahájen na našem trhu v září minulého roku a to v pětidveřovém a nově i ve třídveřovém provedení, jehož design zdůrazňuje dynamiku a sportovní charakter.
Se svojí jedinečnou sendvičovou koncepcí a výrazným jednoprostorovým designem se Třída A od ostatních automobilů výrazně liší. Ztvárnění karoserie odráží její zvláštní charakter a zároveň symbolizuje vlastnosti Třídy A: dynamiku, inteligenci a sympatie. Nově vytvořené světlomety, markantní maska chladiče, tvarování blatníků a úchvatná boční linie zesilují sebevědomý vzhled tohoto kompaktního vozu. Zvětšená délka i šířka karoserie druhé generace Třídy A umožnily zvětšení interiéru vozu a zvýšení pohodlí a komfortu pro cestující.
Nový kompaktní Mercedes Třídy A převyšuje předchozí model ve všech pro komfort důležitých vnitřních rozměrech. Šířka v oblasti ramen ze zvětšila o 97 milimetrů, v oblasti loktů o 95 milimetrů a rozměr charakterizující prostor pro kolena je větší o 30 milimetrů. Vzdálenost mezi předními a zadními sedadly nyní vzrostla na 805 milimetrů a dostala se tak na úroveň vozů střední třídy.
Objem zavazadlového prostoru nové Třídy A překonává rozměry předchozího modelu až o 15 procent. Díky děleným zadním sedadlům v poměru 1/3 : 2/3 je možné jednoduchým způsobem prostor podle nároků na převážený náklad postupně zvětšovat. Jak sedáky tak i opěradla je možné jednotlivě nebo společně sklopit směrem dopředu a výškově nastavitelnou podlahou se pro přepravovaný náklad získá zcela rovná plocha. Objem takto vzniklého prostoru je 1350 litrů. Testovaný pětidveřový model byl vybaven na přání za 10 182 Kč dodávaným systémem EASY-VARIO-PLUS, v kterém jsou oba sedáky i opěradla zadních sedadel vyjímatelné. Zmíněný systém umožňuje sklopení opěradla u sedadla spolujezdce směrem dopředu nebo toto sedadlo úplně vyjmout. Na takto zvětšené ploše pro náklad lze přepravovat předměty s délkou až 275 cm, přičemž objem tohoto prostoru dosáhne až 1995 litrů.
Vyšší posez v Mercedesu A mě umožňoval velmi dobrý přehled a tím bezpečnější jízdu. Umístění všech dobře čitelných sdělovačů i umístění ovládačů v dosahu řidiče je podle všech ergonomických zásad.
Motor 180 CDI využívá techniku vysokotlakového vstřiku common-rail druhé generace, která pracuje se zdvojeným předvstřikem a vyšším vstřikovacím tlakem – až 1600 bar. Tato a ještě další opatření vedla ke zvýšení výkonu a točivého momentu, poklesu škodlivých emisí a zřetelnému vylepšení akustického komfortu. Motor dosahuje výkon 80 kW při 4 200 ot/min a nejvyšší hodnotu točivého momentu 250 Nm již při 1 600 ot/min. Výkon motoru plně dostačuje pro svižnou jízdu a umožňuje dosahování vyšších průměrných rychlostí. Přitom jeho spotřeba jistě i díky vhodně odstupňované šestistupňové převodovce je poměrně nízká: Během testu jsem docílil kombinovanou spotřebu 5,2 litru na 100 km, což odpovídá spotřebě uváděné výrobcem. Maximální rychlost uvádí výrobce 186 km/h a zrychlení z 0 na 100 km za 10,8 sekund.
Jízda v Mercedesu A byla pro mně díky konstrukčně velmi dobře řešenému podvozku příjemným řidičským zážitkem. Špičce inovací podvozkové partie vévodí parabolická zadní náprava, která se vyznačuje přesným vedením kol a účinným potlačením náklonu karoserie v zatáčkách. Svými vlastnostmi se tato náprava výrazně podílí na příkladné stabilitě jízdy, dynamickém směrovém ovládání a vysokém jízdním komfortu vozů nové Třídy A. Další sériovou pozoruhodností podvozku je zcela nový selektivní systém tlumení – pomocí této nové techniky jsou tlumící síly přizpůsobeny konkrétní jízdní situaci.
Základní cena Mercedesu A 180 CDI s šestistupňovou převodovkou s bohatou základní výbavou ve stupni Avantgarde je 503 361 Kč. Vzhledem k řadě příplatkových položek výbavy se zvýšila cena testovaného vozu na 890 799 Kč.
Výbava testovaného Mercedesu Třídy A ve stupni Avantgarde obsahovala mimo jiné:
- Systémy ABS, ASR, BAS, ESP
- progresivní posilovač řízení
- airbag pro řidiče a spolujezdce – dvoustupňový
- boční airbagy Head-Thorax vpředu (včetně hlavových)
- centrální zamykání s imobilizérem
- čidlo zatížení sedadla spolujezdce
- determální skla
- el.ovládaná a vyhřívaná vnější zrcátka
- kontrola provozních kapalin
- kontrolka opotřebení brzdového obložení
- multifunkční volant
- mlhovky
- palubní přístroj s integrovanými hodinami, multifunkčním displejem a 4 kruhovými ukazateli
- palubní počítač
- stěrač zadního vyhřívaného okna
- tónované čelní sklo
- ukazatel servisních intervalů ASSYST
- ukazatel venkovní teploty
- vnitřní nástupní prahy s hliníkovým obložením a vpředu s nápisem MB
- vyhřívané trysky ostřikovačů
- výškově nastavitelná podlaha zavazadlového prostoru
- výškově nastavitelné sedadlo řidiče
- výškově nastavitelný volant
- el.ovládaná boční okna vpředu a vzadu s komfortním ovládáním
- kožený volant a řadicí páka
- osvětlení dveří při výstupu
- střední loketní opěrka vpředu s poličkou
- alu disky 5 děrové 6Jx16 ET46 195/55 R16
- boční ochranné lišty a kliky v barvě vozu s chromovým páskem
- hliníkové doplňky interiéru
- koncová světla tmavá bichromatická
- koncovka výfuku – oválná chromovaná
- kožený volant a řadicí páka
- kryt zavazadlového prostoru
V nabídce na přání jsou i další položky z výbavy vozů Mercedes-Benz vyšší třídy. Patří mezi ně například inovovaný ovládací a zobrazovací systém COMAND APS, autorádio 50 APS s navigací, výbojkové osvětlení typu bi-xenon a desítky dalších položek umožňujících individuální vybavení vozu podle osobního přání.
Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.
Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií