Obchodní výsledky značky Peugeot za rok 2021

I přes komplikovanou situaci na automobilovém trhu se značce Peugeot v roce 2021 podařilo meziročně navýšit počet registrací, a to o 5 %. Prudký vývoj zaznamenal prodej elektrifikované řady Peugeot. Každý 6. vůz značky prodaný v Evropě[1] v roce 2021 byl vybaven elektromotorem. Z hlediska úrovní výbav je patrný posun k vyšším kategoriím produktů.

O rostoucí dynamice značky svědčí i následující fakta:

  • 37 zemí překonalo rekord z hlediska podílů na trhu od roku 2015;
  • Peugeot 208 se stal nejprodávanějším vozem na evropském trhu, a to z hlediska všech segmentů[2];
  • Peugeot 2008 je nejprodávanějším malým SUV v Evropě;
  • Posun k vyšším úrovním výbavy: 34 % vozů má 3. a vyšší úroveň výbavy (+1,3 % oproti roku 2020);
  • Nárůst počtu automatických převodovek: 50 % (+4,4 % oproti roku 2020).

„V současném velmi náročném světovém kontextu jsem velmi hrdá na vynikající výkony značky Peugeot, která prokázala flexibilitu, díky čemuž její světové prodeje v roce 2021 stouply o 5 %,“ prohlásila Linda Jackson, generální ředitelka značky Peugeot.

Celosvětově prodal Peugeot v loňském roce 1 214 851 osobních a lehkých užitkových vozů, což představuje oproti roku 2020 nárůst o 5 %.

U 80 % osobních modelů řady Peugeot je nabízena elektrifikovaná verze, u užitkových vozů se jedná o 100 %, včetně vodíkového pohonu v případě vozu e-Expert Hydrogen.

Prodej dle obchodních regionů:

Evropa a Eurasie: registrováno 943 805 vozů

  • Peugeot si v roce 2021 polepšil o 2 místa a umístil se mezi 3 nejprodávanějšími značkami v Evropě1 (osobní + užitkové vozy);
  • Francie: poprvé lídr trhu osobních vozů, Peugeot 208 nejprodávanějším vozem;
  • Portugalsko: poprvé lídr trhu (osobní + užitkové vozy); 9. rok po sobě automobilová značka, která je „první volbou spotřebitelů“;
  • Španělsko: 4. rok po sobě lídr trhu (osobní + užitkové vozy);
  • Rusko: 2. evropská značka v rámci užitkových vozů;
  • 12 zemí registruje nárůst tržních podílů: Německo, Velká Británie, Švédsko, Portugalsko, Irsko, Finsko, Řecko, Slovinsko, Chorvatsko, Bulharsko, Island a Kypr.

 Střední východ a Afrika: registrováno 109 876 vozů, tj. + 20 % vs. 2020

Nárůst podílů na trhu zejména v:

  • Alžírsku: 24,3 % (+10 % vs. 2020);
  • Maroku: 7,4 % (+1,2 % vs. 2020);
  • Egyptě: 7 % (1,5 % vs. 2020).

Latinská Amerika: registrováno 83 429 vozů, tj. +52 % vs. 2020

  • Brazílie: Automobilová značka s největším růstem: +126 % vs. 2020;
  • Argentina: Peugeot 208 nejprodávanější vůz segmentu, u užitkových vozů došlo k nárůstu o 20 %.

Čína: registrováno 37 815 vozů, tj. +36 % vs. 2020

Indie a Tichomoří: registrováno 28 637 vozů, tj. +20 % vs. 2020

  • Rekordní prodeje zejména díky Vietnamu, Tchaj-wanu, Austrálii a Japonsku;
  • Japonsko a Nový Zéland: nejlepší prodeje značky Peugeot od roku 2004;
  • Malajsie: továrna Gurun vyrábí modely Peugeot 2008, 3008 a 5008.

Severní Amerika: registrováno 11 829, tj. +17 % vs. 2020

Klíčové události roku 2021:

  • Představení nové identity značky (únor 2021);
  • Uvedení nových modelů: nový Peugeot 308, 508 Peugeot Sport Engineered,
  • e-Partner, e-Expert Hydrogen, Peugeot Landtrek (jen Afrika, Střední východ a Jižní Amerika);
  • Představení speciálu Hypercar 9X8 (červenec 2021).

[1] Evropa 30 zemí

[2] Osobní + užitkové vozy, Evropa 30 zemí

 

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autodružstvo Frýdek Místek
Beskydská 704, 738 02 - Frýdek Místek
730 588 237
seat@autodruzstvo-fm.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Z letošní Green Rally si Peugeot potřetí v řadě odvezl zlatý pohár

Z letošní Green Rally si Peugeot...

V rámci Barum Czech Rally Zlín se už šestým rokem odehrála doprovodná soutěž Green Rally pro vozy s elektrickým a hybridním pohonem. Tato ecoRally sice není zařazena do národního...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Skupina Stellantis představuje platformu STLA Medium

Skupina Stellantis představuje platformu...

Skupina Stellantis představila STLA Medium, globální platformu pro elektromobily disponující výjimečnými charakteristikami, kterými ve své kategorii jednoznačně vyniká. Jedná se například o...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Peugeot 208: Neodolatelný vzhled nového prcka

Nový Peugeot 208: Neodolatelný vzhled...

Peugeot 208, ikonický model řady Peugeot a nejprodávanější vůz v Evropě v roce 2022, nyní dostává nový rozměr. Modernizací se stává ještě neodolatelnějším, zejména pak jeho elektrická...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Peugeot 2008: Malé velké SUV s dojezdem až 406 km

Nový Peugeot 2008: Malé velké SUV s...

Peugeot 2008 je více než tři roky nejprodávanějším SUV segmentu B na evropském trhu. Nyní udělal další krok vpřed z hlediska designu, technologií a elektrifikace. Díky účinnosti nového...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...