O nové generaci modelové řady Mercedes-Benz GLK 2012 (velmi podrobně)

Nový design, vyšší úrovní výbavy, pokrokové asistenční systémy a hospodárné, ale zároveň i výkonné motory.

Dynamický typ SUV s nezaměnitelným charakterem v novém vydání

O nové generaci modelové řady Mercedes-Benz GLK 2012 (velmi podrobně)

Nově navržený exteriér propůjčuje modelu s charakteristickými tvary ještě více dynamiky. Spojuje klasický přímočarý design terénních vozů s aktuálním stylem sedanů Mercedes-Benz. K potěšení z jízdy v GLK přispívají rovněž vysoce kvalitní materiály, nové výbavy v interiéru, kompletně přepracované ozdobné prvky, jakož i nové informační a zábavní systémy. GLK ročníku 2012 boduje nabídkou nejmodernějších asistenčních systémů a rozsáhlého souboru opatření BlueEFFICIENCY, jako je například standardně dodávaný systém ECO Start-Stop. Poprvé se pro kompaktní SUV dodává systém čištění výfukových plynů BlueTEC, který umožňuje vznětovým motorů plnit již dnes emisní normu EU6.

GLK nabízí znamenitou jízdní dynamiku, vynikající bezpečnost a příkladný jízdní komfort. V nabídce jsou modely 4MATIC s trvalým pohonem všech kol, které se prosadí i v těch nejobtížnějších podmínkách jak na silnici, tak v terénu, ale i verze s s pohonem zadních kol. Pro SUV a terénní vozy Mercedes-Benz totiž i nadále platí, že tam, kde stojí psáno „G“, tak tam „G“ také je. Ostatně praotec všech moderních SUV Mercedes-Benz a kmotr typu GLK, třída G, vstupuje právě do svého 33. modelového roku po absolvování důkladné omlazovací kúry.

Nová podoba charakteristického designu GLK

Exteriér propůjčuje typu GLK více dynamiky. Karoserie spojuje klasické prvky terénních vozů s designem aktuálních modelů Mercedes-Benz. Rovné linie, velké plochy a ostře řezané, výrazné přední a zadní partie jsou v souladu s typickými rysy karoserie funkčního terénního vozu, jakým je GLK. K tomu patří krátké převisy, vzpřímená příď, štíhlé střešní sloupky, málo skloněné čelní okno a rovná linie střechy. Tvarové řešení karoserie přitom není samoúčelné, naopak přináší typické přednosti terénních vozů do třídy kompaktních SUV. Přesvědčivé jsou terénní vlastnosti, jako jsou nájezdové úhly a světlá výška, které kdykoli umožňují bezstarostné výlety mimo zpevněné cesty. Přehlednost karoserie a dobrý výhled všemi směry ve spojení se zvýšenou polohou sedadel jsou zárukou vysoké úrovně praktické využitelnosti a umožňují uvolněnou jízdu.

Všechny modely nabízejí pod nově tvarovanými hlavními světlomety standardně montované světlomety LED pro denní svícení, které jsou uloženy v chromovaném rámečku. Maska chladiče se dvěma lamelami a centrálně umístěnou hvězdou odpovídá designu všech aktuálních modelů osobních vozů Mercedes-Benz. Lamely jsou lakovány zásadně stříbrným odstínem a na přání opatřeny chromovanými lištami. Hlavní světlomety přinášejí novou interpretaci typického designu světlometů Mercedesu. U základního modelu s reflektorovými světlomety se nad oběma optickými vložkami pnou chromované ozdobné prvky. V modelech vybavených adaptivní funkcí světlometů ILS (Intelligent Light System) jsou bi-xenonové světlomety tvořeny projekční jednotkou, reflektorem a jednotkou se světlovody LED pro obrysová světla a nad nimi umístěnými ukazateli směru s jednotlivými diodami LED. Z profilu jsou nápadné zejména kompletně nově navržené podélné střešní nosiče.

Šířku zádě GLK zdůrazňuje zadní nárazník a sportovně-suverénní vzhled podtrhují jemně tvarované zadní svítilny. Vzadu padne do oka především nově tvarovaný vizuální ochranný panel spodní části vozu – na přání s chromovanou povrchovou úpravou – a rovněž standardně dodávané chromované koncovky výfukové soustavy. Designéři uspořádali zadní svítilny zcela nově jak z hlediska vzhledu, tak z hlediska funkce. Použitím světlovodů a diod LED září záď GLK kromě toho jedinečným a charakteristickým nočním designem, který je navíc podtržen novým osvětlením registrační značky diodami LED.

Pro modernizované provedení navrhli designéři rovněž nová kola s průměrem ráfků 17“, 18“ a 20“, která jsou nabízena s různým lakováním nebo se strojově leštěným povrchem. V nabídce jsou rovněž aerodynamicky optimalizovaná 17“ kola.

Sportovní paket AMG pro GLK

Pro zájemce o GLK, kteří kladou důraz na sportovní eleganci, se dodává rozsáhlý sportovní exteriérový paket AMG s typickými stylistickými prvky renomovaného výrobce ušlechtilých vozů. Mezi ně patří přední a zadní nárazníky AMG, specifická maska chladiče se dvěma chromovanými lamelami, denní světlomety AMG pro denní svícení s diodami LED, 19“ kola AMG z lehké slitiny v pětipaprskovém designu a sportovně nastavený podvozek. Uvedený rozsah výbavy se pojí s rozšířeným exteriérovým paketem chromovaných prvků.

Interiér GLK: dojem vyšší kvality a velmi příjemné prostředí

Design, dojem kvality a výběr materiálů v nově navrženém interiéru typu GLK dosahují úrovně vozidel vyšších tříd. Návrháři interiérů v designérském středisku Mercedes-Benz v Sindelfingenu navrhli mimo jiné kompletně novou přístrojovou desku. V celé její šířce se pne velkoplošné ozdobné obložení z hliníku nebo na přání ze dřeva. Nápadné jsou také nové kruhové výdechy ventilační soustavy a další ozdobné prvky ve stříbrném odstínu Shadow. Ve sdruženém přístroji nalézá uplatnění na přání dodávaný barevný displej. Tříramenný sportovní volant, nové barvy čalounění a design materiálu sedadel, jakož i poprvé pro GLK dodávané nepřímé dekorační osvětlení s technologií světlovodů LED podtrhují navíc příjemnou atmosféru v interiéru. Modely se sedmistupňovou samočinnou převodovkou 7G-TRONIC jsou vybaveny pákou voliče DIRECT SELECT umístěnou ve snadném dosahu na sloupku řízení. Ve středové konzole se tak uvolnilo místo pro novou odkládací schránku, která má precizní rámeček ve stříbrném odstínu Shadow a je uzavíratelná posuvnou roletou.

V předchůdci nabízený interiérový paket Sport byl rozšířen o sportovní sedadla. Mezi další komponenty patří tříramenný multifunkční volant obšitý kůží Nappa, černá sportovní sedadla čalouněná kombinací umělé kůže ARTICO a tkaniny DINAMICA z mikrovláken s kontrastním ozdobným stehováním v šedém odstínu Alpaca (alternativně černé čalounění z pravé kůže), čalounění prostředních částí výplní dveří umělou kůží ARTICO s diagonálním kontrastním ozdobným prošíváním, řadicí páka obšitá kůží Nappa s chromovaným lemem a sportovní pedály z kartáčované ušlechtilé oceli.

Vyšší úroveň informačních a zábavních systémů

Součástí standarní výbavy typu GLK je rádio Audio 20 CD s následujícími funkcemi:

  • dvojitý tuner
  • displej TFT s úhlopříčkou 5,8“ (14,7 cm)
  • přehrávač CD kompatibilní se soubory mp3/wma/aac
  • rozhraní USB včetně funkce zobrazování přebalu CD
  • vstup AUX-IN ve středové loketní opěrce
  • rozhraní Bluetooth® s funkcí handsfree a audio streaming pro přenos hudby
  • telefonní klávesnice

Speciální prvky výbavy z oblasti informačních a zábavních systémů umožňují posádce GLK přístup k internetu, zážitky z poslechu jako v koncertním sálu, nebo nové možnosti zábavy pro cestující na zadních sedadlech:

Příprava pro integraci přístroje Apple iPad® Plus pro zadní sedadla. Jako příslušenství na přání je nabízena komfortní, ergonomická a bezpečná dokovací stanice pro iPad®, umístěná v zadní části interiéru GLK. Držák lze naklápět a otáčet o 180°, přičemž všechny přípojky zůstávají přístupné. Navíc může být přes dobíjecí kabel připojený k integrovanému rozhraní USB dobíjen akumulátor.

Centrální barevný displej ve sdruženém přístroji s fotorealistickým zobrazováním.

Becker® MAP PILOT: plně integrovaný navigační modul s 2D/3D zobrazováním map, zobrazováním navigačních pokynů na displeji rádia Audio 20 CD, ovládáním prostřednictvím centrálního ovladače a zvukovou reprodukcí pokynů navigačního systému z reproduktorů vozidla.

Multimediální systém COMAND Online: rychlý navigační systém s pevným diskem a barevným displejem s úhlopříčkou 17,8 cm a vysokým rozlišením, možnost volného využívání integrovaných aplikací Mercedes-Benz a načítání internetových stránek, hlasový ovládací systém LINGUATRONIC, rozhraní USB a vstup AUX-IN ve středové loketní opěrce, telefonní modul s Bluetooth® (profil SAP) v loketní opěrce pro telefonování a připojení k internetu.

Poprvé je pro GLK nabízen ve spojení se systémem COMAND televizní tuner pro příjem digitálního televizního vysílání (DVB-T).

Systém Harman Kardon® Logic 7® Surround Sound včetně 7kanálového zesilovače DSP a 2kanálového pomocného zesilovače s celkovým výkonem 510 W ve spojení s dvanácti vysokovýkonnými reproduktory, funkcí Dolby Digital 5.1 a DTS.

Asistenční systémy přivádí GLK na vrchol svého segmentu

Asistenční systémy známé z vozů třídy S a třídy E umožňují v novém GLK další zvýšení úrovně aktivní bezpečnosti. Kompaktní SUV s originálním a nezaměnitelným charakterem zaujímá díky tomu přední postavení ve svém segmentu. K výbavě dodávané na přání patří rozpoznávání únavy ATTENTION ASSIST, nebo předvídavý bezpečnostní systém PRE-SAFE®. Na přání doplňují výbavu další, zčásti aktivní asistenční systémy. Mezi ně patří například aktivní parkovací asistent s plně automatickou funkcí pro zajetí na parkovací místo i vyjetí z parkovacího místa. Manévrování v nepřehledném terénu umožňuje zadní kamera s pomocnými liniemi nebo – poprvé v automobilu značky Mercedes-Benz použitý – obvodový kamerový systém s rozsahem snímání 360°. Systém je složen ze čtyř kamer uložených na přídi, zádi a v krytech vnějších zpětných zrcátek. Řídicí jednotka vypočítává z jejich obrazů pohled na vozidlo a jeho okolí z ptačí perspektivy. Nezkreslený obraz je pro cestující přenášen na centrální displej systému COMAND v reálném čase. Nad rámec možností zadní kamery umožňuje obvodový kamerový systém sledování prostoru po stranách vozidla a před ním, a může tak zabránit nechtěným kolizím během manévrování. Orientaci navíc podporuje zobrazování pomocných linií. Kamerový systém jimi vyznačuje směr jízdy vozidla v závislosti na natočení volantu.

Další systémy se dodávají na přání samostatně nebo ve speciálních paketech.

Paket asistenčních systémů Plus zahrnuje DISTRONIC PLUS včetně BAS PLUS, PRE-SAFE® s funkcí brzdění a aktivního asistent pro jízdu v jízdním pruhu a asistent pro sledování slepého úhlu. V paketu parkovacích systémů jsou sloučeny výše popsaný obvodový kamerový systém s rozsahem 360°, aktivní parkovací asistent s funkcemi pro automatické zajetí na parkovací místo i vyjetí z parkovacího místa a PARKTRONIC. Další paket je určen pro podporu jízdy v jízdním pruhu a zahrnuje asistent pro jízdu v jízdním pruhu a asistent pro sledování slepého úhlu. Nadále je k dispozici paket Offroad Technik s asistentem pro sjíždění prudkých svahů DSR (Downhill Speed Regulation), jízdním režimem Offroad (přizpůsobení okamžiků řazení převodovky a charakteristiky pedálu plynu), technickým ochranným panelem tvořeným krytem spodní části vozu z vysoce odolného plastu „Gemtex“ a zvýšeným podvozkem pro ještě vyšší průchodnost mimo zpevněné cesty. Další novinku nabízí paket Offroad Technik v kombinaci s adaptivními světlomety ILS, které mají pro jízdu v neschůdném terénu připraven speciální terénní režim. Specifické nastavení světlometů osvětluje prostor před vozem více do šířky a umožňuje tak lepší orientaci v terénu.

Hospodárné, čisté, výkonné: poháněcí ústrojí pro GLK

Paleta moderních motorů umožňuje všem modelům GLK dosahovat nejvyšší úrovně komfortu a dynamických jízdních výkonů při příznivých hodnotách spotřeby paliva a nepatrných emisích. Zákazníci mají na výběr celkem šest vznětových variant motorů a jeden zážehový.

GLK 250 BlueTEC 4MATIC je vybaven nejvýkonnějším vznětovým čtyřválcem ve světě SUV. Motor se zdvihovým objemem 2143 cm3 a přímým vstřikováním dosahuje nejvyššího výkonu 150 kW a točivého momentu 500 N.m. Díky tomu dosahuje GLK vynikajících jízdních výkonů, a to jak z hlediska akcelerace z klidu i během jízdy, tak z hlediska nejvyšší rychlosti. Při vší výkonnosti zachází tento model GLK s palivem hospodárně: jeho turbodiesel spotřebuje v průměru 6,1 – 6,5 litru nafty na 100 kilometrů (kombinovaná spotřeba EU, předběžné údaje). Hodnoty emisí CO2 jsou 159-169 gramů na kilometr. Stejně jako model GLK 220 BlueTEC 4MATIC splňuje navíc emisní normu EU6 a americkou normu BIN 5.

Jestě hospodárnější jsou oba modely GLK 200 CDI BlueEFFICIENCY a GLK 220 CDI BlueEFFICIENCY s pohonem zadních kol a šestistupňovou mechanickou převodovkou. Obě verze se spokojí s 5,5 – 5,6 litru nafty na sto kilometrů (143 – 147 g CO2/km). Nejvýkonnější vznětovou verzí je GLK 350 CDI 4MATIC BlueEFFICIENCY. Díky točivému momentu 620 N.m přesvědčí vznětový vidlicový šestiválec mimořádně suverénní výkonovou charakteristikou i v nízkých otáčkách.

Zážehový model GLK 350 4MATIC BlueEFFICIENCY se vyznačuje pokrokovou technikou nové generace vidlicových motorů Mercedes-Benz. Nejvýznamnějším prvkem souboru technických řešení BlueDIRECT je třetí generace přímého vstřikování benzinu, u níž je průběh spalování řízen paprskem paliva vstřikovaného piezoelektrickými vstřikovači. Díky přímému vstřikování a vícenásobnému zapalování se podařilo dále optimalizovat spotřebu paliva.

Opatření BlueEFFICIENCY pro další snížení spotřeby paliva

Kromě vysoce moderní konstrukce motorů podporuje vynikající hospodárnost všech modelů GLK rozsáhlý paket opatření BlueEFFICIENCY. Jeho součástí je kromě standardní funkce ECO Start Stop sedmistupňová samočinná převodovka 7G-TRONIC PLUS. Spotřebu paliva snižují také nápravové diferenciály se sníženým třením, elektrický posilovač řízení a pneumatiky se sníženým valivým odporem.

Převodovka 7G-TRONIC PLUS, dodávaná standardně pro všechny modely GLK s pohonem všech kol 4MATIC, pracuje se sníženým prokluzem měniče momentu a optimalizovanou účinností. Mezi nejdůležitější novinky patří nový tlumič torzních kmitů, který účinně potlačuje nerovnoměrnosti v běhu motoru a vibrace v převodovce. Přitom platí, že čím nižší jsou otáčky motoru a čím méně má motor válců, tím výraznější mohou být vznikající vibrace. Z toho pramení konflikt cílů mezi požadavky na komfort a hospodárný provoz. Tento problém se podařilo vyřešit použitím tlumiče s dvojitou turbínou, který je u vznětových motorů navíc vybaven odstředivým kyvadlovým tlumičem torzních kmitů. Ten posunuje v závislosti na otáčkách motorů těžiště, a vytváří tak předpoklady pro komfortní provoz i v oblasti provozních otáček s nejpříznivější spotřebou paliva. Kromě toho umožňuje optimalizované tlumení výrazné snížení prokluzu přemosťovací spojky kapalinového měniče již při nízkém zatížení, což rovněž přispívá ke snížení spotřeby paliva. Tato konstrukce navíc zajišťuje rychlejší reakce na pohyby pedálu plynu. Na nižší spotřebě paliva se podílejí také ložiska se sníženým třením a nové řízení chlazení olejové náplně převodovky. Řidič kromě toho může díky standardně dodávanému ukazateli ECO na displeji ve sdruženém přístroji kontrolovat svůj styl řízení z hlediska aktuální spotřeby paliva a případně jej přizpůsobovat.

Příkladná aktivní a pasivní bezpečnost ve standardní výbavě

U přepracované modelové řady GLK byla realizována filozofie značky Mercedes-Benz v souladu s integrovaným bezpečnostním konceptem, který vychází z poznatků o průběhu nehod, k nimž dochází v reálném světě na silnicích. Vysoce odolná struktura prostoru pro cestující tvoří u typu GLK společně s předními a zadními deformačními zónami efektivní základ pro činnost zádržných systémů pro cestující.

GLK má ve standardní výbavě následující prvky:

  • čelní airbagy pro řidiče a spolujezdce, kolenní airbag pro řidiče, pánevní airbagy pro řidiče a spolujezdce, boční airbagy pro řidiče a spolujezdce, okenní airbagy pro řidiče, spolujezdce a cestující na zadních sedadlech
  • rozpoznávání obsazenosti sedadla spolujezdce
  • aktivní bezpečnostní pedály
  • úchyty ISOFIX pro upevnění dětských sedaček na zadních sedadlech a upevňovací body TopTether na zadní straně opěradel zadních sedadel
  • 5 opěrek hlavy pro řidiče, spolujezdce vpředu a cestující na zadních sedadlech, nastavitelné výškově a ve sklonu, aktivní opěrky hlavy NECK PRO pro řidiče a spolujezdce vpředu
  • tříbodové bezpečnostní pásy včetně mechanického seřizování výšky horního kotevního bodu a omezovače síly pro řidiče a spolujezdce vpředu; automatické přizpůsobování výšky horního kotevního bodu na vnějších zadních sedadlech, ukazatel stavu připnutí bezpečnostních pásů na zadních sedadlech ve sdruženém přístroji
  • systém pro ochranu chodců s aktivní kapotou motoru

Aktivní bezpečnost podporují následující prvky výbavy:

  • ADAPTIVE BRAKE včetně asistenta rozjezdu do svahu, funkce HOLD, vysoušení brzdových kotoučů na mokru a preventivního zvyšování brzdného tlaku v nebezpečných situacích
  • podvozek AGILITY CONTROL se selektivním tlumením
  • protiblokovací systém (ABS)
  • protiprokluzový systém (ASR)
  • brzdový asistent BAS se zvyšováním brzdné síly při rozpoznaném brzdění v nouzových situacích
  • přímé řízení s posilovačem závislým na rychlosti jízdy a variabilním převodem řízení
  • asistent řízení STEER CONTROL podporuje řidiče při ztrátě jízdní stability citelným impulzem ve volantu, který řidiče nabádá, aby jím natočil ve správném směru
  • elektronický stabilizační systém ESP® včetně stabilizace přívěsu
  • trvalý pohon všech kol 4MATIC s elektronickým systémem řízení trakce 4ETS (s výjimkou modelu GLK 200/220 CDI BlueEFFICIENCY)
  • upozornění na snížení/ztrátu tlaku vzduchu v pneumatikách

Kompletní nabídka modelů, přesvědčivé varianty výbavy

Úroveň výbavy vozů GLK odpovídá prémiovému segmentu a zahrnuje prvky, které jsou jinak k dispozici jen pro vozy vyšších tříd. S celkem sedmi modelovými verzemi je navíc na výběr jeden z nejrozsáhlejších modelových programů v segmentu kompaktních SUV.

Všechny modely mají bohatou standardní výbavu, která optimalizuje bezpečnost, komfort a dynamické vlastnosti jak na dlouhých cestách, tak v městském provozu a usnadňují řidiči práci. K vnitřní standardní výbavě patří mimo jiné elektricky nastavitelná přední sedadla s nastavováním výšky a sklonu opěradla, sklopná loketní opěrka pro řidiče a spolujezdce s odkládací schránkou, sklopná loketní opěrka vzadu s dvojitým držákem nápojů a odkládací schránkou, dvouzónová automatická klimatizace THERMATIC, 12V zásuvky ve středové konzole a v zavazadlovém prostoru, elektrické ovládání oken všech dveří s komfortním ovládáním a automatickou detekcí překážek a palubní počítač s ukazatelem okamžité spotřeby paliva.

Součástí standardní výbavy jsou i nadále senzor deště, asistent světlometů, centrální zamykání s infračerveným dálkovým ovládáním, TEMPOMAT s variabilním omezovačem rychlosti SPEEDTRONIC (kromě modelu GLK 200/220 CDI BlueEFFICIENCY). V základní ceně je dále zahrnut ukazatel venkovní teploty, zeleně tónovaná determální skla všech oken, vyhřívaná, elektricky nastavitelná a asféricky klenutá vnější zpětná zrcátka s kryty v barvě karoserie, ve kterých jsou integrovány ukazatele směru, a 17“ kola z lehké slitiny se sedmipaprskovým designem.

V oblasti individualizace nového GLK nezůstane prakticky žádné přání zákazníka nesplněno.

To platí zejména pro široký výběr nemetalických a metalických laků a téměř neomezené možnosti uspořádání interiéru. Celkem je k dispozici deset barev nemetalických a metalických laků a dva speciální laky, diamantově bílý metalický lak BRIGHT a šedá Luzonit.

Interiér garantuje pro Mercedesy typické příjemné prostředí a může mít libovolný charakter sahající od sportovně ambiciózní varianty až po klasická elegantní řešení. Škála jednobarevné vnitřní výbavy sahá od šedého odstínu Alpaka přes různé odstíny béžové až po černou barvu. U dvoubarevného koženého interiéru designo jsou v nabídce kombinace černá/corteccia, černá/porcellan nebo černá/světle hnědá.

Mercedes nabízí nejrozmanitější nabídku vozů SUV

Zákazníci naleznou u značky Mercedes-Benz nejrozmanitější nabídku vozů SUV v prémiovém segmentu. Na tomto celosvětově rostoucím trhu je na výběr celkem pět modelových řad. Kromě kompaktního typu GLK s nezaměnitelným charakterem a klasického terénního vozu „G“ kompletují úspěšnou rodinu vozy třídy R, M a GL.

Díky již 33 rokům výroby je služebně nejstarší modelovou řadou Mercedes-Benz třída G.

V roce 1979 byla původně koncipována především jako vozidlo pro náročný provoz v terénu, ale nakonec se dočkala pozoruhodné evoluce. V průběhu 33 let zušlechtil Mercedes-Benz zpočátku užitkově orientovaného specialistu do terénu prvotřídním interiérem a jízdními vlastnostmi na silnici, které odpovídají vysoké úrovni prémiových sedanů ze Stuttgartu. Dnes je třída G považována za vrcholného představitele luxusních terénních vozů, který byl zdrojem inspirace i pro ostatní úspěšná SUV značky Mercedes-Benz. Třída G byla v uplynulých desetiletích nesčetněkrát zvolena terénním vozem roku – naposledy v uplynulém roce.

Třída R přichází s nejrozmanitější nabídkou modelových variant

– Přesvědčí především vytříbeným komfortem na dlouhých cestách a nejvelkorysejším a nejvariabilnějším interiérem s až sedmi sedadly. Třída M je s více než milionem prodaných vozů nejúspěšnějším vozem SUV značky Mercedes-Benz. Vůz představený v roce 1997 je považován za předchůdce všech moderních prémiových SUV. V roce 2011 měla premiéru třetí generace, která nabízí přesvědčivé provozní vlastnosti jak na silnici, tak v terénu, a etablovala se jako přeborník v oblasti hospodárnosti: model ML 250 BlueTEC 4MATIC se může pochlubit kombinovanou spotřebou paliva EU 6,0 litru nafty na sto kilometrů.

Na začátku roku 2012 oslavily modely SUV značky Mercedes-Benz další milník.

Od uvedení třídy G na trh před 33 lety bylo do konce roku 2011 dodáno zákazníků více než dva miliony vozů této kategorie. Vozy SUV představují pětinu celosvětového prodeje značky Mercedes-Benz. S odstupem největším trhem pro celou rodinu vozů SUV, včetně modelů třídy M, GLK a třídy GL, jsou USA. Druhým největším trhem pro terénní vozy je Čína následovaná Německem. Klasický terénní vůz třídy „G“ se těší na německém trhu maximální oblibě, zatímco třída R je nejvíce poptávaná v Číně a velmi úspěšným trhem je i Česká republika.

Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.

Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.

 

Kontakt:
CAR MOTORS MB
Praha 3, Koněvova 143
+420 737 209 090
prodej@carmotorsmb.cz

Autorizovaný dealer a opravce VOLVO

Člen koncernu TUkas

 

Kontakt:
AUTO-STAIGER CZ A.S.
Praha 10, Černokostelecká 621/122
+420 271 009 111
servis.volvo@auto-staiger.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz Třídy E Autem roku 2024 v České republice

Mercedes-Benz Třídy E Autem roku 2024 v...

Autem roku 2024 v České republice je nová třída E. Rozhodla o tom odborná porota složená z 20 předních českých motoristických novinářů, kteří vítězný automobil vybírali ve dvoukolové...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Země. Voda. Vzduch. Hvězda Mercedesu akceleruje tři základní elementy

Země. Voda. Vzduch. Hvězda Mercedesu...

Před více než stoletím symbolizovaly tři cípy hvězdy Mercedesu vizi mobility na zemi, moři a ve vzduchu, kterou měl Gottlieb Daimler. V nové kampani značky Mercedes‑Benz ztělesňují také...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Technika z Olympu: Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC

Technika z Olympu: Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC

Mercedes-AMG dál kráčí vstříc budoucnosti automobilismu. Že je někde jinde, než konkurence, dokládá manažerským sedanem EQE, které je po luxusní vlajkové lodi EQS druhým modelem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz připravuje vlastní síť pro vysokovýkonné nabíjení

Mercedes-Benz připravuje vlastní síť...

Mercedes se pouští do energetiky a má dalekosáhlé cíle. Plánuje spuštění globální sítě pro vysokovýkonné nabíjení v Severní Americe, Evropě, Číně a na dalších významných trzích....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejvýkonnější Třída S všech dob, tentokrát i s technologií z Formule 1

Nejvýkonnější Třída S všech dob,...

Jak se z klasicky luxusní třídy S stane překofeinovaný rarach, na to se zeptejte v Affalterbachu. Fachmani značky AMG už 50 let dokazují, jak lze proměnit luxusní sedan ve velmi sportovní vůz....