Nový Range Rover SV Bespoke pro ještě větší luxus na míru

Range Rover je už 50 let vzorem a kombinací pohodlí s neuvěřitelnými schopnostmi v terénu. V rámci této modelové řady byla zavedena služba SV Bespoke, která zákazníkům nabízí ne možnosti v tom, navrhnout si vůz podle vlastních představ a vkusu. Tato služba je dostupná pro verze Autobiography a SV.

SV Bespoke představuje vrchol personalizace a je k dispozici pro model Range Rover Autobiography a Range Rover SV.

Služba přináší přístup k široké škále materiálů a povrchových úprav interiéru i karoserie. Klienti v sedmi krocích postupně prochází komplexním procesem tvorby, který zahrnuje barvy, motivy, exkluzivní možnosti SV, materiály, dýhy a povrchové úpravy, přizpůsobení a personalizaci. Každé dokončené vozidlo je stejně jedinečné jako jeho tvůrce. K dispozici mají zájemci také pokročilé kombinace designu vybrané týmem Range Rover Design.

V interiéru je k dispozici až 391 barevných provedení materiálů, zatímco sofistikovaná paleta laků SV Bespoke obsahuje více než 230 barev v saténovém a lesklém provedení. Alternativně je možné s pomocí služby SV Bespoke Match to Sample splnit jakýkoli požadavek na barvu karoserie a poskytnout maximální prostor pro kreativitu.

Úroveň řemeslného zpracování odborníků SV Bespoke dokládá pozornost věnovaná detailům na kapotě a zadních dveřích Range Roveru, které jsou k dispozici v řadě povrchových úprav z drahých kovů včetně čtyřiadvacetikarátového zlata.

Výběr pohonných jednotek

Rovněž byla rozšířena nabídka pohonných jednotek Range Roveru. Výkonné a efektivní plug-in hybridní pohonné jednotky jsou vybaveny novým elektromotorem s výkonem 160 kW, který v kombinaci s třílitrovým šestiválcovým zážehovým motorem Ingenium dává celkový výkon 550 koní u provedení P550e, resp. 460 koní v případě P460e, namísto původních 510 koní, resp. 440 koní.

Vylepšená technika zajišťuje výraznější zrychlení v čistě elektrickém režimu a zkracuje dobu potřebnou k dosažení rychlosti 100 km/h v čistě elektrickém režimu o pět sekund. Při použití obou motorů zvládne verze P550e sprint z nuly na 100 km/h za pět sekund oproti dřívějším 5,5 sekundy.

Nové plug-in hybridní pohonné jednotky jsou k dispozici vedle stávajících šestiválcových zážehových a vznětových motorů Ingenium s mild-hybridní technikou, dosahují hodnoty emisí CO2 kolem 16 g/km a v čistě elektrickém režimu ujedou až 121 km, proti původním 113 km, což zajišťuje očekávaný reálný dojezd až 94 km2.

Hybridní pohonné jednotky jsou nyní poprvé k dispozici i pro Range Rover SV s dlouhým rozvorem. Zákazníci mají možnost zvolit čtyřmístnou variantu s dlouhým rozvorem ve spojení s výbavou SV Signature Suite a účinnou hybridní pohonnou jednotkou.

Silný osmiválcový motor je poprvé spojen s mild-hybridní technikou. Systém MHEV přináší zvýšenou hospodárnost díky využití energie zachycené při zpomalování a brzdění a lepší reakce, protože uložená energie je znovu využita při zrychlení. V kombinaci s dalšími výhodami systému, jako je plynulejší fungování stop/start systému, přináší i snížení emisí CO2.

Pod kapotou Range Roveru SV se nově ukrývá dvěma turbodmychadly přeplňovaný zážehový osmiválcový motor MHEV, který disponuje zvýšeným výkonem 615 koní a točivým momentem 750 Nm.

Integrované technologie

Luxusní interiér Range Roveru díky nejnovější generaci informačního a zábavního systému Pivi Pro kombinuje uživatelsky přívětivou konektivitu a intuitivní technologie. Poskytuje jasné a přehledné rozhraní, které klientům umožňuje ovládat klíčové funkce vozidla prostřednictvím elegantního plovoucího skleněného dotykového displeje o velikosti 13,1 palce 4.

Nové postranní panely se snadno použitelnými posuvnými ovladači pro hlasitost a klimatizaci dovolují okamžité a přesné ovládání klíčových funkcí přímo, bez ohledu na to, jaká je právě zobrazena stránka menu, a přibližně 80 % úkolů lze udělat dvěma klepnutími prsty na domovskou stránku.

Integrovaný systém umělé inteligence a systém hlasového ovládání značky Land Rover pomáhají řidičům sledovat cestu a zároveň provádět změny v prostředí interiéru. Pokročilá funkce Software Over The Air zajišťuje, že má Range Rover vždy aktualizovaný nejnovější software.

Nový systém Country Road Assist se v Range Roveru objevuje poprvé a při používání adaptivního tempomatu zvyšuje komfort cestujících a snižuje zatížení řidiče. Inteligentní systém využívá údaje navigace k samočinnému nastavení cílové rychlosti, přičemž bere v úvahu zatáčky na silnici a změny rychlostních limitů, a podle toho jednoduše zrychluje nebo zpomaluje vozidlo.

Systém Dynamic Response Pro3, který si svou premiéru odbyl v Range Roveru Sport, napomáhá klidu při řízení. Výkonný systém elektrické kontroly náklonů karoserie zmenšuje naklánění při průjezdu zatáčkou, čímž zajišťuje pohodovější a poutavější svezení. Systém na obou nápravách využívá aktuátory schopné vytvořit točivý moment až 1 400 Nm.

Bezkonkurenční terénní schopnosti Range Roveru jsou rovněž posíleny uvedením adaptivního tempomatu pro jízdu v terénu. Ten je součástí vyspělého systému Terrain Response 2 a pomáhá řidičům zvládat obtížný terén tím, že udržuje stálý pohyb vpřed podle terénních podmínek. Řidič si může zvolit jedno ze čtyř komfortních nastavení a systém podle toho inteligentně upraví rychlost vozidla, takže se řidič může soustředit pouze na řízení v cestě přes záludný terén.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Peugeot 3008 SUV fastback už má českou cenu

Nový Peugeot 3008 SUV fastback už má...

Už příští rok bude mít Peugeot nejširší nabídku elektromobilů ze všech evropských mainstreamových výrobců automobilů. Velký krok k této metě udělal tím, když nahradil svůj bestseller...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda a GM zahajují výrobu systémů vodíkových palivových článků

Honda a GM zahajují výrobu systémů...

Společnosti GM a Honda zahájily výrobu systémů vodíkových palivových článků ve svém společném podniku Fuel Cell System Manufacturing LLC (FCSM), který je vůbec prvním velkým výrobním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejvíc patentů ze všech automobilek zaregistrovala zase Toyota

Nejvíc patentů ze všech automobilek...

Automobilka Toyota se už podesáté umístila na prvním místě v automobilovém průmyslu v žebříčku největšího počtu podaných patentů, který zveřejnila Asociace vlastníků duševního...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - BMW zahajuje v Thajsku výstavbu závodu na výrobu vysokonapěťových baterií.

BMW zahajuje v Thajsku výstavbu závodu...

BMW položila v thajském Rayongu základní kámen k výstavbě výrobního závodu na produkci vlastních vysokonapěťových baterií 5. generace. BMW Group tak připravuje další továrnu na výrobu...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota začala vyvíjet generátor vodíku s extrémním výkonem

Toyota začala vyvíjet generátor vodíku...

Toyota začala pracovat na vývoji ekologického generátoru vodíku, který bude schopný vyrábět až 100 kg tohoto paliva za hodinu. To je 12krát víc než doposud. Automobilka kvůli tomu uzavřela...