Nový Peugeot e-Partner: Gen small e-van

Značka Peugeot se stává jedním z prvních výrobců, kteří v Evropě nabízejí kompletní řadu elektrických užitkových vozidel, a potvrzuje tak svou ofenzívu v této oblasti.

Značka Peugeot s hrdostí představuje nový Peugeot e-Partner, který doplňuje vozy Peugeot e-Expert (International Van of The Year 2021) a Peugeot e-Boxer.

Peugeot Partner, jehož jednotlivé generace se setkaly s obchodním úspěchem a získaly řadu ocenění včetně titulu International Van of the Year 2019, byl od svého uvedení na trh v roce 1996 vyroben ve 2 000 000 kusech a prodává se ve více než 100 zemích.

Nová generace modelu Peugeot Partner přišla na trh v roce 2018 a okamžitě zaujala místo v čele svého segmentu na evropském trhu. Nyní je k dispozici se 100% elektrickým pohonem.

Nový Peugeot e-Partner je dokonalým příkladem strategie „Power of choice“. Nabízí:

    • dojezd až 275 km v cyklu WLTP[1]
    • 2 délky (standardní L1 a prodloužená L2),
    • 2 verze karoserie: furgon (až 3 místa) a polocombi (až 5 míst),
    • tažná kapacita až 750 kg,
    • užitečné zatížení až 800 kg,
    • objem nákladového prostoru až 4,4 m³, identický s verzí se spalovacím motorem.

Nový Peugeot e-Partner si poradí s každou situací. Přizpůsobí se jakékoliv profesi díky pracovnímu prostoru usnadňujícímu každodenní život, palubním technologiím, jako je digitální Peugeot i-Cockpit®, a výraznému stylu. Nový Peugeot e-Partner také umožňuje přístup do center měst s omezeným vjezdem.

Zákazníci tak mají k dispozici všechny vlastnosti klasické verze Peugeot Partner, bez jakýchkoliv kompromisů a nyní s nulovými emisemi.

Trh procházející evolucí

Trh segmentu malých dodávek (F1) představoval v Evropě v roce 2019 více než 613 000 vozidel. Peugeot Partner je v tomto segmentu lídrem, přičemž jeho tržní podíl od jeho uvedení na trh v roce 2018 stabilně roste.

Vzhledem k tomu, že téměř 80 % řidičů užitkových vozidel najede v průměru méně než 200 km denně, je elektrická verze Peugeot Partner jasnou volbou. Dalším faktorem je i stále omezenější přístup do center měst, z nichž některá umožňují vjezd pouze 100% elektrickým vozům. Všechny přednosti vozu Peugeot Partner byly u elektrické verze zachovány, bez jakýchkoliv kompromisů.

Peugeot e-Partner je schopen uspokojit potřeby všech uživatelů a všech typů zákazníků:

    • řemeslníci a obchodníci, pro které je skutečným partnerem pro každodenní život;
    • společnosti, které dbají na svou ekologicky odpovědnou image (např. kurýrní a doručovací služby…);
    • subjekty státní správy (nemocnice, obce a města atd.), které požadují vozy s nulovými emisemi.

V případě ještě specifičtějších potřeb mohou karosářské firmy provést přestavby vozů pro různé účely (sanitky, hasičské či policejní vozy, chladicí nástavby aj.)

100% elektrická technologie

Peugeot e-Partner je postaven na modulární platformě EMP2 (Efficient Modular Platform), která je schopná pojmout motor s jakýmkoliv zdrojem energie. Peugeot e-Partner nabízí 100% elektrický motor s výkonem 100 kW. Maximální točivý moment dosahuje 260 Nm a je k dispozici ihned po nastartování pro okamžitou reaktivitu. Motor má nulové vibrace, je tichý, odpadá řazení rychlostí, nevydává žádný zápach a samozřejmě neprodukuje žádné emise CO2.

Elektrické hnací ústrojí je podobné jako u nového Peugeotu e-Expert (elektrický motor, invertor, proudový měnič stejnosměrného a střídavého proudu). Stejně jako u vozu Peugeot e-Expert došlo k úpravě reduktoru, aby lépe vyhovoval potřebám zátěže užitkových vozů.

Výkony (v režimu POWER) jsou následující[2]

    • maximální rychlost 130 km/h,
    • zrychlení z 0 na 100 km/h za 11,2 s,
    • zrychlení z 80 na 120 km/h za 8,9 s.

Obě verze (délky L1 i L2) jsou k dispozici s lithium-iontovou baterií (18 modulů) o kapacitě 50 kWh, která zajišťuje dojezd až 275 km dle WLTP[3]. Tepelná regulace baterie spojená s chladicím okruhem kabiny umožňuje rychlé dobíjení, optimalizovaný dojezd a vyšší životnost.

K dispozici jsou dva typy palubních nabíječek, které pokrývají veškeré způsoby použití a všechna řešení nabíjení. Standardně jde o zařízení pro nabíjení jednofázovým proudem 7,4 kW, za příplatek je k dispozici zařízení pro nabíjení třífázovým proudem 11 kW.

Nabíjecí zásuvka na levém zadním blatníku umožňuje několik způsobů nabíjení: přes standardní nebo zesílenou zásuvku, zařízení Wall Box či přes rychlodobíjecí stanici.

Režimy nabíjení 50 kWh baterie jsou flexibilní a přizpůsobené všem situacím.

Typy nabíjení:

  • Přes standardní zásuvku(8 A): plné nabití za 31 hodin;
  • Přes zesílenou zásuvku(16 A): plné nabití za 15 hodin;
  • Přes Wall Box7,4 kW: plné nabití za 7,5 hodiny pomocí jednofázové palubní nabíječky (7,4 kW);
  • Přes Wall Box11 kW: plné nabití za 5 hodin pomocí třífázové palubní nabíječky (11 kW);
  • Přes rychlodobíjecí stanici: tepelná regulace baterie umožňuje používat nabíječky 100 kW a dosáhnout 80% nabití během 30 minut.

Nový Peugeot e-Partner poskytuje cestujícím nejvyšší úroveň tepelného komfortu s pomocí:

  • vysoce výkonnéhoelektrického ohřívače (5 kW);
  • vyhřívaných sedadel[4]
  • přednastavení teploty programovatelnéprostřednictvím dotykového displeje4 nebo na dálku pomocí aplikace v telefonu MyPeugeot®. Tato funkce využívaná při zapojení vozu k nabíječce umožňuje kromě komfortu i optimalizovat dojezd díky rychlejšímu dosažení optimální teploty pro baterii.

Evoluce kokpitu

Na úrovni místa řidiče došlo k přepracování středové konzoly, do které jsou nyní zabudovány:

  • nový dokonale integrovaný a ergonomický ovladač převodovky „e-Toggle“, který nyní umožňuje přístup k funkcím Park / Reverse / Neutral / Drive a Brake;
  • přepínač mezi 3 jízdními režimy;
  • odkládací přihrádka vhorní části se systémem indukčního nabíjení pro telefony.

Nový Peugeot e-Partner nabízí 3 režimy jízdy, které lze přepínačem měnit:

  • Eco(60 kW, 190 Nm): maximální dojezd a klidné řízení;
  • Normal(80 kW, 210 Nm): ideální pro každodenní provoz;
  • Power(100 kW, 260 Nm): optimalizace výkonu při přepravě těžkých nákladů.

K dispozici jsou rovněž dva režimy brzdění:

  • mírný, odpovídající používání vozu se spalovacím motorem;
  • vyšší,(přístupný přes „B“ pro „Brake/Brzda“ na ovladači převodovky), pro silnější brzdění při uvolnění pedálu akcelerace a lepší dojezd.

Všechny verze nového Peugeotu e-Partner jsou vybaveny elektrickou parkovací brzdou, což je u tohoto modelu novinkou. Díky tomuto řešení vzniká prostor na podlaze a současně se zvyšuje komfort a bezpečnost při každodenním používání.

Peugeot i-Cockpit® prošel technologickým vývojem. Nabízí dva nové přístrojové panely, které řidiči poskytují veškeré informace potřebné ke správnému ovládání elektromobilu. Za příplatek lze používat 100% digitální přístroj, který se v segmentu elektrických dodávek objevuje poprvé, s  10palcovým digitálním displejem s vysokým rozlišením. Zobrazení informací využívající nejnovější vývoj grafického designu značky Peugeot je plně konfigurovatelné a přizpůsobitelné.

Přístrojový panel nabízí několik režimů zobrazení, které jsou přístupné pomocí ovladače na volantu, což řidiči umožňuje uzpůsobit si svůj Peugeot i-Cockpit® podle vlastního přání. Může například dát větší prostor pro zobrazení navigace, řízení elektrických toků nebo asistenčních systémů.

Analogický přístrojový panel je přizpůsoben ovládání elektromobilu a nabízí:

  • powermetr pro zobrazení spotřeby (Eco pro optimalizaci energie nebo Power pro maximální výkon) nebo rekuperace energie (Charge);
  • ukazatel spotřeby elektrických zařízení zajišťujících tepelný komfort na palubě (topení, klimatizace);
  • ukazatel úrovně nabití baterie;
  • barevnou matrici pro zobrazení toků energie, sledování nabíjení (probíhající nebo naprogramované na pozdější dobu), informací palubního počítače a dojezdu.

Uprostřed palubní desky je umístěn dotykový displej s on-line navigací. Volbou menu „Electric“ lze procházet nabídkami:

  • Flux“ pro zobrazení toku energie vreálném čase,
  • Statistics“ pro zobrazení statistiky spotřeby,
  • Charge“, který umožňuje naprogramovat odložené nabíjení.

Krom toho lze zobrazit dostupné nabíjecí stanice a akční rádius na základě zbývajícího dojezdu nebo naprogramovat čas pro přednastavení požadované teploty v kabině.

Potěšení z jízdy a praktičnost v každodenním životě

Ve voze nový Peugeot e-Partner se spojují kompaktní vnější rozměry s maximální nosností. Baterie jsou umístěny pod podlahou, takže nijak nezmenšují objem nákladového prostoru. Toto umístění také zvyšuje tuhost a díky optimálnímu rozložení hmotnosti je řízení stejně příjemné jako u verzí se spalovacím motorem. Komfort odpružení je zaručen, použité specifické tlumiče a pružiny zajišťují nejlepší výkon při prázdném i naloženém voze.

Řidič Peugeotu e-Partner ocení přednosti vozu ve všech situacích. Díky speciálně kalibrovanému systému posilovače řízení je totiž ovládání vozu snadnější. Průměr otáčení 10,8 m (stopový průměr u standardní verze) usnadňuje používání vozu ve městě a výška nepřesahující 190 cm zaručuje vjezd do většiny podzemních a výškově omezených parkovišť.

Nový Peugeot e-Partner je k dispozici ve stejných verzích karoserie jako Peugeot Partner se spalovacím motorem, takže dokáže splnit všechny požadavky:

  • furgony(2 délky: standardní 440 cm, prodloužená 475 cm, 3 místa);
  • polocombi(5 pevných nebo sklopitelných sedadel, výhradně v prodloužené délce).

Trojmístné uspořádání s přepážkou Moduwork nabízí možnosti modularity, které jsou v tomto segmentu zcela exkluzivní. Díky velkému otvoru v přepážce a možnosti nadzvednout pravé boční sedadlo je možné současně:

  • vepředu usadit 3 osoby: tuto praktickou vlastnost velmi oceňují firemní zákazníci, kteří potřebují převážet zaměstnance i snářadím, a mohou tak počet jízd optimalizovat. Díky absenci ruční brzdy je středové sedadlo širší.
  • získat rovnou podlahu s prodloužením užitečné délky na 309 cm ve verzi L1 a na 344 cm ve verzi L2;
  • získat větší 500litrový objem vepředu;
  • použítfunkci mobilní kanceláře díky otočnému stolku zabudovanému ve sklopitelném opěradle středového sedadla. Stolek lze nasměrovat jak ke spolujezdci, tak k řidiči;
  • využítodkládací přihrádku pod středovým sedadlem, kterou lze uzamknout visacím zámkem.

Úložné prostory s kapacitou až 113 l byly navržené pro všestranné využití profesionálními řidiči. Jsou dobře přístupné a důmyslně rozmístěné po celé kabině: odkládací schránka spolujezdce, úložný prostor nad hlavou řidiče a spolujezdce a přihrádka spolujezdce v horní části palubní desky v místě, které se uvolnilo díky použití airbagu typu „bag in roof“. Tato schránka může být chlazená, nebo ji lze použít například k uložení notebooku s displejem 15“. Notebook je možné otvorem pro kabel také přímo v přihrádce nabíjet.

 Tažná kapacita byla zachována, vůz je schopen táhnout náklad až 750 kg. Tažné zařízení bude k dispozici již při uvedení vozu na trh. Užitečný objem 4,4 m³ u prodloužené verze (3,8 m3 u standardní verze) je identický jako u verze se spalovacím motorem.

Užitečné zatížení 800 kg, které je na nejvyšší úrovni na trhu, je specifické pro elektromotory. Nový Peugeot e-Partner nabízí na míru širá řešení, takže dokáže uspokojit stále rostoucí potřeby zákazníků. Bude k dispozici v úrovních výbavy Pro a Premium, dále v stupních výbavy Asphalt (pro silniční přepravu) a Grip (použití v obtížných podmínkách)[5]. 100% elektrické verze, které jsou zárukou bezpečnosti a komfortu pro uživatele, mohou být vybaveny následujícími technologiemi a asistenčními systémy:

  • hands-free přístup a startování vozu,
  • bezdrátové indukční nabíjení telefonů,
  • Grip Control s5 režimy;
  • pomoc při rozjezdu do svahu,
  • Visiopark 180° (zpětná parkovací kamera),
  • Surround Rear Vision (sledování prostoru za vozem a vedle vozu se záběry přenášenými na 5″ displej umístěný na místě vnitřního zpětného zrcátka),
  • tempomat / omezovač rychlosti,
  • systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu,
  • varování při riziku srážky,
  • Active Safety Brake,
  • systém sledování pozornosti řidiče prostřednictvím kamery (Driver Attention Alert),
  • automatické přepínání dálkových světel,
  • rozšířený systém rozpoznání dopravního značení s rychlostním omezením,
  • systém sledování mrtvého úhlu,
  • systém kontroly stability při jízdě spřívěsem,
  • indikátor přetížení.

Chytré telefony jsou neoddělitelnou součástí každodenního života a totéž platí i ve voze nový Peugeot e-Partner. Informace z telefonu se přenášejí na centrální displej ve voze díky systému MirrorScreen kompatibilním s protokoly připojení Apple CarPlay™ a Android Auto™.

Ve městě se při jízdě vpřed i vzad do rychlosti 30 km/h ozývá pro větší bezpečnost chodců varovný zvukový signál.

TCO

Cílem značky Peugeot je nabídnout u vozu s elektrickým motorem ekvivalentní TCO (provozní náklady) jako u verze s klasickým spalovacím motorem. Pořizovací cena elektromobilu je sice vyšší, je však třeba vzít v úvahu všechny faktory. Pro elektromobil platí:

    • lepší zůstatková hodnota při dalším prodeji na trhu ojetých vozů;
    • řada finančních pobídek (ekologické bonusy, prémie, registrační poplatky, podpora pro firmy, pojistné a daňové odpočty);[6]
    • náklady na údržbu jsou nižší (přibližně o 50 % méně při provozu po dobu 48 měsíců),
    • nižší náklady na energii (až o 70 % nižší než u vozu se spalovacím motorem).

Ekosystém by Peugeot

Značka Peugeot spustila nabídku nových služeb[7], aby podpořila zákazníky v přechodu na nové zdroje energie. Služby se opírají o tři pilíře:

Peugeot Easy-Charge aneb jak zákazníkům usnadnit přístup k různým řešením nabíjení:

  • řešenínabíjení pro domácnost nebo firmu, prostřednictvím široké nabídky zařízení (zesílená zásuvka, Wall box, Smart Wall box, …), diagnostika pro posouzení potřebné elektrické instalace a nalezení nejlepšího řešení nabíjení, finální instalace za pomoci doporučených partnerů;
    • nabídka veřejného nabíjení prostřednictvím Free2Move, přístup k síti více než 220 000 dobíjecích stanic po celé Evropě: předvýběr stanic v závislosti na vzdálenosti, rychlosti a ceně dobíjení.

Peugeot Easy-Move aneb jak zajistit mobilitu zákazníků za všech okolností:

    • Trip planner: nástroj plánování a organizace dlouhých cest prostřednictvím aplikace v telefonu Free2Move; návrh nejlepších tras při zohlednění zbytkového dojezdu a umístění dobíjecích stanic po cestě;
    • Mobility Pass: rozšířená mobilita díky možností pronájmu vozu se spalovacím motorem za zvýhodněnou cenu prostřednictvím koncesionářské sítě Peugeot.

Peugeot Easy-Care aneb jak zákazníkům dodat jistotu při seznamování se s vozem:

    • nové digitální simulátory a trasy, které uživatelům pomáhají seznámit se na internetových stránkách značky Peugeot s používáním elektromobilů;
    • smlouvy o poskytování služeb a asistence na cestách, které mohou být obsažené v jednom paušálu;
    • certifikát o kapacitě baterie vydávaný v rámci servisní prohlídky jako garance úrovně kapacity baterie usnadňující další prodej vozu.

Baterie má záruku 8 let nebo 160 000 km na 70 % kapacity.

Sebevědomý design

Peugeot e-Partner je věrný filosofii označované jako „Power of choice“. Nový vůz si zachovává propracovaný, mohutný a současně elegantní styl, kterým se vyznačují verze se spalovacím motorem. Doplňuje ho však několika výraznými znaky specifickými pro elektrický pohon.

Exteriér vozu:

    • nápis „e-Partner“ vzadu,
    • velká 16″ kola (215/65 R16),
    • nabíjecí zásuvka na levém zadním blatníku (na místě víka palivové nádrže).

Interiér vozu:

  • nový digitální Peugeot i-Cockpit® s 10″ digitálním displejem nebo analogovým přístrojovým panelem sbarevnou matricí;
  • specifická grafika centrálníhodotykového displeje s on-line navigací TomTom Traffic s hlasovým ovládáním, která zahrnuje informace o provozu v reálném čase a upozornění na nebezpečné úseky díky službě TomTom Services a dále informace o umístění a dostupnosti veřejných nabíjecích stanic;
  • nový ovladač automatické převodovky „e-Toggle“;
  • ovladač režimů jízdypro přepínání mezi režimy Eco, Normal nebo Power;
    • elektrická parkovací brzda.

Nový e-Partner je dalším krokem značky Peugeot k elektrifikaci modelových řad a zajištění mobility v centrech měst s omezeným vjezdem.

Peugeot e-Partner se opírá o 3 pilíře:

  • Serenity: nabídka 100% elektrifikované řady užitkových vozů Peugeot v roce 2021,
  • Pleasure: nekompromisní výkon spojený s potěšením zjízdy vozy Peugeot jako součást DNA značky,
  • Simplicity: podpora zákazníků během nákupu a údržby vozu.

Nový Peugeot e-Partner bude uveden na evropský trh v druhé polovině roku 2021, jeho výroba bude probíhat ve Španělsku, ve městě Vigo.

 

[1] Údaj podléhající homologaci

[2] Údaje podléhající homologaci

[3] Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedures

[4] V závislosti na úrovni výbavy

[5] K dispozici dle země určení

[6] Dle legislativy dané země

[7] Dle země určení

 

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autorizovaný dealer a opravce OPEL

Člen koncernu TUkas

Kontakt:
AUTO-STAIGER CZ A.S.
Praha 10, Černokostelecká 621/122
+420 271 009 111
servis.opel@auto-staiger.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Peugeot 208: Mini-ikona v novém

Nový Peugeot 208: Mini-ikona v novém

Peugeot 208, ikonický drobek a nejprodávanější vůz v Evropě v roce 2022, dostal nový outfit. Modernizací se stává ještě neodolatelnějším, zejména pak jeho elektrická verze E-208, která...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro cestování první třídou

NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro...

Už za pár měsíců dorazí na evropské trhy jako postrach konkurence. Jako inovativní záležitost nastavující v segmentu C-SUV tak trochu nová měřítka. Nový Peugeot E-5008 se stane jediným...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Peugeot 3008 SUV fastback už má českou cenu

Nový Peugeot 3008 SUV fastback už má...

Už příští rok bude mít Peugeot nejširší nabídku elektromobilů ze všech evropských mainstreamových výrobců automobilů. Velký krok k této metě udělal tím, když nahradil svůj bestseller...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Peugeot i-Cockpit vyfasuje umělou inteligenci ChatGPT

Peugeot i-Cockpit vyfasuje umělou...

Peugeot je jedním z prvních výrobců automobilů, který poskytl svým zákazníkům umělou inteligenci ChatGPT . Tento chatbot je začleněný do systému i-Cockpit® a aktivuje se zde prostřednictvím...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Z letošní Green Rally si Peugeot potřetí v řadě odvezl zlatý pohár

Z letošní Green Rally si Peugeot...

V rámci Barum Czech Rally Zlín se už šestým rokem odehrála doprovodná soutěž Green Rally pro vozy s elektrickým a hybridním pohonem. Tato ecoRally sice není zařazena do národního...