Nový Mercedes-Benz třídy E: podrobné seznámení s technickými novinkami

Prvotřídní bezpečnost, nejvyšší komfort a snížená spotřeba až o 23 %.

Nová limuzína dále upevňuje pozici Mercedesu ve vyšší automobilové třídě jedinečnou kombinací asistenčních systémů řidiče. Patří k nim například funkce rozpoznání jeho únavy, adaptivní asistent dálkového světla a systém automatického plného brždění aktivovaný při akutním nebezpečí nehody.

Nový Mercedes-Benz třídy E: podrobné seznámení s technickými novinkami

Pro třídu E je typický komfort při cestování na dlouhé vzdálenosti. Mercedes-Benz v nové limuzíně zvyšuje především inteligentní techniku karoserie se zvýšenou tuhostí až o 30 %, dále vylepšenými sedadly a nově vyvinutým podvozkem, jehož tlumiče pérování se automaticky přizpůsobují aktuální situaci. Na přání dodávané vzduchové odpružení pracuje nyní v plynulém režimu řízeném elektronikou.

Nový Mercedes-Benz třídy E: podrobné seznámení s technickými novinkami
Nový Mercedes-Benz třídy E: podrobné seznámení s technickými novinkami

Obdobně vynikající jako bezpečnost a komfort je u nové třídy E také vztah k životnímu prostředí a hospodárnost: čtyř- a šestiválcové motory pracují s přímým vstřikem a jejich spotřeba je až o 23 % nižší než dosud. Nové naftové motory CDI se spokojí v evropském jízdním cyklu s pouhými 5,3 litry na 100 km (kombinovaný provoz). To odpovídá 139 gramům CO2 na kilometr. Všechny motory nové třídy E splňují normu EU5; u modelu E 350 BlueTEC se škodlivé emise dostávají pod limity normy EU6, jejíž zavedení je naplánováno na rok 2014.

Kromě nových motorů přispívá ke značnému snížení spotřeby vozů nové třídy E také paket BlueEFFICIENCY. Inženýři ze všech oblastí vývoje optimalizovali řadu použitých komponentů tak, aby jejich nižší hmotnost, nové tvary, dokonalejší funkce nebo jejich lepší hospodaření s energií přineslo úsporu na spotřebě paliva.

Velmi úspěšná byla práce v aerodynamickém tunelu: se součinitelem odporu vzduchu cx 0,25 se může nová třída E chlubit nejkvalitnějším prouděním dosaženým u limuzíny vyšší automobilové třídy. Výborné aerodynamické vlastnosti předchozího modelu tak vylepšuje ještě o 4 %, což v praxi při dálniční rychlosti 130 km/h uspoří asi 0,25 litru na 100 km. Aerodynamiku vylepšují například regulovatelné žaluzie v prostoru pro nasávání vzduchu, které se nastavují podle toho, kolik je ho třeba dodat do motorového prostoru.

Mezi další opatření z paketu BlueEFFICIENCY patří také nově vyvinuté pneumatiky s valivým odporem sníženým až o 17 %, energeticky úsporný provoz generátoru, palivového čerpadla, kompresoru klimatizace a posilovače řízení, značný význam má funkce ECO Start-Stop, která motor nového vozu E 200 CGI při volnoběžném provozu vypíná. Na displejích je řidič informován o tom, kolik paliva (na 100 km) spotřebuje a kdy je ve smyslu hospodárné jízdy vhodné přeřadit na následující vyšší převodový stupeň.

Nabídka motorů nové třídy E obsahuje čtyř- šesti a osmiválcové agregáty ve výkonovém spektru od 100 do 386 kW (od 136 k do 525 k). Čtyřválcové motory, které jsou vyvinuty zcela nově s přímým vstřikem paliva, dávají při menším pracovním objemu větší výkon a vyšší točivý moment nežli srovnatelné motory V6 předchozích modelů. Turbodmychadlem přeplňované motory nahrazující velkoobjemové agregáty bez přeplňování se vyznačují nižší hmotností, sníženými vnitřními pasivními odpory a provozní charakteristikou s příznivější spotřebou.

Motory: nové čtyřválce CDI se spotřebou pouhých 5,3 litru a 139 gramy CO2 na kilometr.

Se třemi kompletně nově vyvinutými čtyřválcovými motory je třída E, co se týká techniky agregátu spalujícího naftu, v porovnání s ostatními opět o generaci napřed. Tyto motory stojí na startu nejnovější generace s přímým vstřikováním Common-Rail, rychle reagujícími piezoelektrickými vstřikovači, výkon navyšující recirkulací spalin a novým dvojitým turbodmychadlem, což jsou zásahy přinášející spontánní nárůst tažné síly a dobrou výkonovou charakteristiku. Přesvědčivá čísla: Model E 250 CDI s výkonem 150 kW/204 k a 500 Nm vytváří o 25 % vyšší točivý moment než dosavadní naftový motor V6 a přitom spotřebuje o asi 23 % méně paliva – pouhých 5,3 litru na 100 kilometrů (kombinovaná spotřeba podle normy). To odpovídá 139 gramům CO2 na kilometr.

Nový čtyřválcový diesel pohání také model E 200 CDI se 100 kW/136 k a model E 220 CDI o výkonu 125 kW/170 k, jejich spotřeba je rovněž pouhých 5,3 litru na 100 km.

Na vrcholu programu vozů s naftovými motory nové třídy E je model E 350 CDI se šesti válci a výkonem 170 kW/231 k, který na 100 kilometrů spotřebuje o 0,5 litru paliva méně než dosavadní E 320 CDI. Od podzimu 2009 bude tento motor V6 k dispozici také jako model BlueTEC s nejlepší technologií čistění spalin na světě. Mercedes E 350 BlueTEC dává výkon 155 kW/211 k a plní limity škodlivin normy EU6, která přijde v platnost v roce 2014. Všechny ostatní motorové varianty nové třídy E odpovídají limitům normy EU5.

Benzínové motory s přímým vstřikem paliva s úsporou 20 %

V modelech E 200 CGI a E 250 CGI přichází Mercedes-Benz s nově vyvinutými čtyřválcovými motory s přímým vstřikem benzínu a objemu 1,8 litru, přeplňované turbodmychadlem a s variabilním natáčením vačkových hřídelů na sací i výfukové straně. Model E 200 CGI (135 kW/184 k) je sériově vybaven šestistupňovou manuální převodovkou a funkcí ECO Start-Stop. Jeho spotřeba je pouhých 6,8 litru benzínu na 100 kilometrů (kombinovaná spotřeba podle normy, předběžný údaj). To odpovídá 159 gramům CO2 na kilometr (předběžný údaj).

U modelu E 250 CGI (150 kW/204 k) vybaveném pětistupňovým řadícím automatem narostl maximální točivý moment oproti dosavadnímu motoru V6 o 26 procent na 310 Nm. Zároveň došlo ke snížení spotřeby o více než 20 procent na 7,4 litru na 100 km. Tento údaj odpovídá 175 gramům CO2 na kilometr (předběžné údaje).

Do programu nové třídy E patří jako dosud model E 350 CGI s přímým vstřikem benzínu (215 kW/292 k) i vrcholný model E 500 (285 kW/388 k). Optimalizací detailů klesla spotřeba paliva těchto V6-/V8 – modelů až o 0,6 litru na 100 kilometrů. Z dílny Mercedes-AMG pochází nová vysokovýkonná limuzína E 63 AMG o výkonu 386 kW/525 k.

Modely s motory V6 a V8 dodává Mercedes-Benz se sedmistupňovou automatickou převodovkou a voličem rychlostí na volantu.

Na přání je možné dodat u modelů E 350 CDI, E 350 a E 500 se šesti, resp. osmi válci do V pohon všech kol 4MATIC nejnovější generace. Tento systém se liší od dosavadní techniky vyšší účinností, menší hmotností a kompaktnějším provedením. Tyto přednosti se projevují na lepším záběru kol a úspoře paliva.

Bezpečnost: „uvažující“ partner vytvořený jedinečnou kombinací asistenčních a ochranných systémů

Již více než 50 let patří limuzíny třídy E a modely jejích předchůdců k průkopníkům v oblasti bezpečnosti. Nová limuzína pokračuje v této tradici využitím jedinečné kombinace nejmodernějších asistenčních a ochranných systémů. Jejich koncepce a vývoj byly orientovány na průběh reálných nehod. Tyto systémy vytvářejí z nové třídy E „uvažujícího“ partnera, který vidí, cítí, při hrozbě nebezpečí reflexivně reaguje a pro zabránění vzniku nehody nebo zmírnění jejích následků může také samostatně jednat. Touto novou koncepcí chrání nový model Mercedesu nejen vlastní cestující, ale rozhodující měrou přispívá k vyšší úrovni bezpečnosti i ostatních partnerů v silničním provozu.

Nová třída E je prvním automobilem na světě, jejíž světlomety se kontinuálně přizpůsobují změně provozních podmínek a reagují automaticky tak, aby řidiči poskytly v dané situaci nejlepší osvětlení vozovky a přitom neoslnily ostatní účastníky provozu. Na přání dodávaná asistenční funkce adaptivního dálkového světla rozpozná prostřednictvím kamery umístěné na čelním skle vozidla jedoucí stejným směrem nebo v protisměru a upraví světlený kužel světlometů tak, aby před nimi končil. Tímto způsobem se může dosah tlumených světlometů prodloužit z dosavadních 65 až na 300 metrů. Pokud je dráha volná, systém přeřadí s citlivým přechodem na světla dálková. Systém vyvinutý u Mercedesu se tak zásadně liší od obvyklých systémů tohoto druhu, které rozlišují pouze mezi světlem tlumeným a dálkovým.

Nový systém nabízí Mercedes-Benz ve světelném paketu spolu s bi-xenonovými světlomety, inteligentním systémem osvětlení a LED provedením světla pro denní provoz.

Paket jízdního pruhu třídy E zahrnuje již ze třídy S známý asistenční systém mrtvého úhlu a jako novinku asistenční funkci udržující vůz v jízdním pruhu, která zabraňuje nehodám vzniklým jeho opuštěním. Jakmile systém zjistí, že vůz vyjíždí neúmyslně z jízdního pruhu a hrozí nebezpečí nehody, varuje řidiče krátkými, ale citelnými vibracemi ve volantu a nabádá ho k udržení původního směru.

Obrázky zachycené čelní kamerou při míjení dopravních značek s udanou maximální rychlostí využívá také nová, na přání dodávaná asistenční funkce rychlostního limitu. Řidič tak dostává přímo do zorného pole informaci o tom, v jaké rychlostní zóně se právě pohybuje a může rychlost vozu sdělení příkazové značky přizpůsobit.

Poprvé se ve třídě E objevuje asistent pro noční vidění převzatý ze třídy S, který osvětluje jízdní dráhu do značné vzdálenosti neviditelným infračerveným světlem. Druhá generace tohoto systému – asistent pro noční vidění Plus – dostal speciální detekční funkci chodců. Pokud je chodec před automobilem tímto systémem zachycen, na displeji přístrojové desky se objeví v optickém zvýraznění. Tím dochází k významnému navýšení varovného efektu.

Zjišťování únavy řidiče na základě 70 parametrů patří do sériové výbavy

Díky nové technologii získala nová třída E vytříbený cit pro zjišťování pozornosti řidiče a včas ho varuje před nebezpečím mikrospánku. Nová sériově zavedená detekce únavy (ATTENTION ASISTENT) je vybavena vysoce citlivou senzorikou, která sleduje chování řidiče a aktuální jízdní situaci, takže může pro vyhodnocování získat až 70 různých parametrů. Tímto způsobem systém dovede zjistit, kdy pozornost řidiče polevuje. Stálý dohled je důležitý proto, aby byl zachycen pozvolný přechod ze stavu bdělosti do únavy a řidič mohl být včas varován. Kromě rychlosti, podélného a příčného zrychlení vozu, mapuje tento systém Mercedesu například také zapojení směrových blikačů, pedálů a dalších funkcí. K ucelenému obrazu chování vozu patří také třeba zjišťování vlivu bočního větru nebo nerovností na vozovce Značnou vypovídací hodnotu má samozřejmě sledování chování řidiče při řízení. Letité praktické zkušenosti inženýrů Mercedesu ukazují, že unavení řidiči dělají malé chyby v řízení, které často velice rychle a charakteristickým způsobem korigují. I toto jednání se nechá vysoce citlivým čidlem natočení volantu rozpoznat.

Automatické plné brždění při akutním nebezpečí nehody

Osvědčené asistenční systémy využívající radarovou techniku, použité ve třídě S, jsou nyní na přání k dispozici i zákazníkům nové třídy E, ovšem ve vylepšené formě. Dosah čidel dálkového radaru je nyní 200 místo dosavadních 150 metrů, nové čidlo sledující oblast středu při úhlu otevření 60o má prodlouženou účinnost až do vzdálenosti 60 metrů před vozem. Touto novou technologií se nechá dopravní situace před vozem mapovat ještě precizněji a dynamické změny, jako je např.náhlé vybočení vpředu jedoucích vozů, lze zachytit lépe než dosud. I nadále jsou používána také obě radarová čidla s výrazně širokým úhlem otevření (80o), která jsou účinná do vzdálenosti 30 metrů.

Radarová technika varuje řidiče nejen před hrozícím nebezpečím, ale dovede ho podpořit i při nouzovém brždění. Čidla jsou propojena s brzdovým asistentem PLUS, který v hrozícím nebezpečí automaticky vypočítá brzdný tlak, který zabrání kolizi. Zároveň je varován i řidič. Při sešlápnutí brzdového pedálu je posilovač brzdné síly okamžitě k dispozici a umožňuje podle rychlosti a vzdálenosti regulované cílové brzdění.

Nereaguje-li řidič na varování, dochází nejprve k automatickému dílčímu brždění. Pokud řidič i nadále nevykazuje žádnou iniciativu přichází na řadu druhý stupeň této funkce, kterým je plné brždění s maximálním brzdným výkonem. To může vážné důsledky nevyhnutelné nehody výrazně snížit; systém tak působí jako quasi „elektronická nárazová zóna.

Aktivní kapota, sedm airbagů a PRE-SAFE® v sériové výbavě

Nová třída E v dosavadním průběhu jejího vývoje absolvovala více než 150 crash-testů za podmínek odpovídajících skutečným situacím. Bezpečnostní princip deformačních zón, se kterým jako první přišel pionýr na poli bezpečnosti Béla Barényi od Mercedesu, inženýři v Sindelfingenu dále průběžně vylepšovali. Přední deformační zóna nové třídy E působí ve čtyřech na sobě nezávislých rovinách a je tak ještě účinnější, protože nárazové síly se rozdělují na větší plochu a je možné je převést mimo působení na tuhou kabinu pro cestující. Že karoserie odolává vysokému nárazovému zatížení je dáno také vyšším podílem vysokopevnostních legovaných ocelí. V nové třídě E patří zhruba 72 % všech karosářských plechů k moderním hightech typům ocelí, což je zatím nejvyšší hodnota ve vývoji osobních vozů.

S celkem sedmi sériovými airbagy, napínači bezpečnostních pásů, omezovači síly v pásech, crashaktivními hlavovými opěrkami a úchyty dětských sedaček ISOFIX nabízí nová třída E ještě rozsáhlejší bezpečnostní výbavu než předchozí model. Další novinkou je aktivní kapota, která je výsledkem dlouhodobé angažovanosti Mercedesu v oblasti ochrany chodců. Ta patří do sériové výbavy nové třídy E. Při nehodě pružinový systém nadzvedne zadní část kapoty během několika milisekund o 50 mm a zvětší tak prostor pro deformaci. Díky inteligentní mechanice tohoto systému může řidič kapotu po její aktivaci vlastní silou stlačit do původní polohy a není tedy zapotřebí vyhledat opravnu.

Do sériové výbavy patří také jedinečný systém preventivní ochrany cestujících PRE-SAFE®. V nebezpečných situacích tady dochází k preventivním ochranným opatřením pro posádku, takže bezpečnostní pásy a airbagy mohou při nárazu pracovat s nejvyšší účinností.

Komfort: další pokroky získané adaptivními tlumiči pérování a vylepšeným vzduchovým odpružením

Obdobně jako v oblasti bezpečnosti určuje již celá desetiletí třída E ve své automobilové třídě také standardy komfortu jízdy na dlouhé vzdálenosti. K vysoké úrovni dosavadního modelu přidali inženýři Mercedesu u nového modelu další posun týkající se především komfortu vlastní jízdy, sezení a prostředí v kabině.

Do sériové výbavy je zahrnut dále vyvinutý podvozek s adaptivním systémem tlumení. Ten se automaticky přizpůsobuje situaci, takže při normálním způsobu jízdy tlumící síly potlačuje a komfort jízdy narůstá. Volí-li řidič dynamický průjezd zatáček nebo je přinucen k rychlému vyhýbacímu manévru, systém tlumící sílu zvyšuje na maximum a limuzínu tak stabilizuje.

Kromě komfortně odladěného podvozku je možné zvolit variantu s dynamickou charakteristikou tlumení a sníženou karoserií (sériově v modelu AVANTGARDE).

U modelů s motorem V6 je ve výbavě na přání vzduchové odpružení (sériově v modelech E 500/ E 500 4MATIC). Mercedes-Benz ho poprvé kombinuje s plynulým elektronicky řízeným systémem tlumení, který zpracovává signály čidel a každé z kol řídí individuálně. Zákazníci Mercedesu tak získávají ještě dále vylepšený jízdní komfort a profitují zároveň z nárůstu bezpečnosti jízdy a agility. Řidič v tomto případě může příslušným tlačítkem volit mezi komfortním a sportovním odladěním.

Nová forma osvědčené techniky sedadel

Vývoj v oblasti sedadel přinesl u Mercedesu osvědčenou koncepci s novou kvalitou, kterou je jak po řemeslnické stránce, tak i po stránce čalounické techniky složitá technologie (tzv.gefüllte Sitzpfeifen = plněné píšťaly) uplatňovaná pouze u stuttgartské automobilky. Bezprostředně pod látkovým nebo koženým potahem je zakomponována přídavná pěnová výplň, která ihned po dosednutí vytváří příjemný, měkký pocit. Tyto „plněné píšťaly“ jsou v různém provedení. U základního modelu a u linie AVANTGARDE jsou orientovány napříč, zatímco linie ELEGANCE se odlišuje jejich podélným uspořádáním. Ve druhém případě to vyvolává vzpomínky na známý a osvědčený design sedadel Mercedesu ze 60 a 70 let.

Aktivní multitvarovaná sedadla s masážní technikou ze třídy S

Paket s aktivním multitvarovaným sedadlem (výbava na přání) obsahuje nově vyvinuté sedadlo s komfortními opěrkami hlavy a dvoustupňovou masážní funkcí v opěradle, která se již osvědčila ve třídě S. Rychle pracující piezoelektrické ventily vzduchových komor mění plnící tlak a objem komor v opěradle podle natočení volantu, příčného zrychlení a rychlosti jízdy a vylepšují tak boční vedení sedadla jak řidiče tak spolujezdce.

Pro cestující nové třídy E v zadní části kabiny nabízí Mercedes-Benz na přání dvě samostatná komfortní sedadla. Ty jsou součástí paketu s označením Fond-Komfort, kam patří ještě jejich kožené čalounění a vyhřívání, ale také střední konzole, komfortní opěrky hlavy, sluneční roletky na skle zadních dveří, elektricky ovládaná sluneční roleta zadního okna, komfortní sluneční clony a možnost propojení se zavazadlovým prostorem.

Individuální nastavení klimatizace

Poprvé vyvinul Mercedes-Benz pro třídu E komfortní automatickou klimatizaci, která pracuje nejen ve třech zónách (pro řidiče, spolujezdce a cestující na zadních sedadlech), ale navíc dovoluje individuální přednastavení. To znamená, že pomocí příslušného ovladače mohou cestující u klimatizace THERMOTRONIC, dodávané na přání, volit mezi třemi polohami – Diffuse, Medium a Focus. Ty jim zajistí takové množství vyfukovaného vzduchu a jeho rozdělení v prostoru, které odpovídá jejich individuální potřebě. Klimatizace přitom i nadále pracuje v osvědčeném automatickém programu. V sériové výbavě nové třídy E je k dispozici dvouzónová klimatizace THERMATIC.

Design: markantní vedení hran karoserie jako výraz suverenity a postavení

V roce 1995 byla třída E prvním modelem Mercedesu s pozoruhodnou „čtyřokou“ vizáží, což je symbolický rys designu, který i nadále vytváří identitu třídy E. Tento charakteristický stylový element se ovšem přizpůsobil suverénnímu vystupování nové limuzíny. Designéři vytvořili „čtveřici očí“ zcela jinak s orientací na kubismus a jeho zajímavé geometrické tvary. Působí nyní jako drahokamy precizně vybroušené z blatníků. Obdobně maska chladiče, s jejím ve třech rozměrech vytvarovaným, chromovým rámem a dynamickým pojetím zdůrazňuje postavení tohoto automobilu jako úspěšné business-limuzíny.

Rafinovaná sounáležitost hran a ploch je ochrannou známkou moderního designu Mercedesu. Velké, konkávně nebo konvexně vytvořené, plochy jsou strukturovány přísně a jasně definovanými liniemi. Tato koncepce je u nové třídy E vyvedena až do detailů.

V zádi je harmonický tok linií završen novým elementem, kterým je linie vedená přes zadní výřezy kol a dávající zadním blatníkům zcela jasný obrys. Znalci značky Mercedes-Benz jistě najdou v tomto stylovém elementu reminiscenci na známý „Ponton-Mercedes“ z roku 1953, který již tehdy prezentoval svůj suverénní charakter.

S typickou láskou k detailům vytvořili designéři Mercedesu také interiér nové třídy E, kde každý element svým tvarem, barvou nebo materiálem vzbuzuje nadšení.

Modelový program: hodnotné sériové vybavení a individuální varianty

Individualita a rozmanitost jsou odjakživa dva stěžejní znaky třídy E. U nové limuzíny mohou zákazníci Mercedesu volit nejen mezi deseti motory a třemi variantami podvozku, ale pro individuální vkus mají k dispozici také dvě designové/výbavové linie, 12 kombinací kol a pneumatik ve velikosti 16, 17, 18 nebo 19 palců, dvanáct barev karoserie nebo šest různých materiálů čalounění sedadel v pěti barevných kombinacích. Také nabídka dekoračních prvků se oproti předchozímu modelu zdvojnásobila a tvoří ji ušlechtilá dřeva v různé povrchové úpravě a hliník.

Již  sériová výbava obsahuje kromě jiného 16-ti palcová kola z lehké slitiny v devítipaprskovém designu, v interiéru prvky z eukalyptového dřeva nebo hliníku a také multifunkční volant s potahem z jemné kůže nappa. Dále do ní patří infotainmentsystem Audio 20 CD s dvojitým tunerem, CD přehrávačem, osmi reproduktory a rozhraním Bluetooth pro mobilní telefon. Barevný displej ve středu přístrojové desky mohou ovládat řidič i spolujezdec z konzole na středovém tunelu.

Dvě výbavové varianty tvoří základ programu individualizace třídy E: Linie ELEGANCE má svoje označení vzhledem ke svému elegantnímu, klasickému vzhledu zcela po právu. Ještě navíc k němu přispívají takové detaily, jako chromovaná maska chladiče se čtyřmi lamelami ve stříbrné metalíze, 16-ti palcová kola z lehké slitiny v desetipaprskovém designu nebo stylové osvětlení lemující přístrojovou desku a výplně dveří.

Třída E AVANTGARDE je výrazně moderní s řadou inovací. Sériová výbava byla obohacena o zajímavé prvky jako jsou bi-xenonové světlomety s inteligentním systémem, světlo pro denní provoz s technologií LED, která je použita i pro všechny funkce zadního osvětlení, 17-ti palcová kola z lehké slitiny ve dvojitém pětipaprskovém provedení, speciální odladění podvozku se sníženou karoserií, ambiente osvětlení nebo kombinovaný přístroj ve sportovním provedení. Kromě toho se tato modelová varianta odlišuje svým osobitým designem nárazníků a chromovanou maskou chladiče se třemi lamelami provedenými v černé barvě.

Výbavové pakety s doplňky pro obzvláště náročné

Kromě výbavových linií nabízí Sport-Paket AMG a Exklusiv-Paket další možnosti vybavit novou třídu E podle individuálního vkusu. Zmíněné pakety obsahují hodnotné detaily, které většinou není možné získat samostatně. U Sport-Paketu AMG to jsou mimo jiné nárazníky a boční prahy v designu AMG, sportovní sedadla se zvýšeným bočním vedením, kontrastní ozdobné stehy na sedadlech a loketních opěrkách, tříprvkový sportovní volant s řadícími pádly, strop v černé barvě, sportovní podvozek se sníženou karoserií, děrované kotouče brzd s logem Mercedes-Benz a 18-ti palcová kola z lehké slitiny v designu AMG.

Exklusiv-Paket obsahuje kromě jiného dřevěný volant, strop, sloupky a sluneční clony v kůži alcantara, sedadla, loketní opěrky a výplně dveří v kůži nappa, přístrojovou desku s výraznými ozdobnými stehy a velurové koberce.

Postavení na trhu: nejúspěšnější business-limuzína na světě s deseti miliony vyrobenými modely během 60 let

Limuzína nové třídy E je následovníkem nejúspěšnějšího modelu Mercedesu na světě, jehož bylo od roku 2002 prodáno kolem 1,3 milionu kusů. V Německu se více než 40 % všech limuzín tohoto tržního segmentu chlubí označením „E“, kromě toho je tato modelová řada v řadě zemí západní Evropy jedničkou vyšší automobilové třídy. Od roku 1947, kdy Typ 170 V dal základ rodokmenu třídy E, vyrobil Mercedes-Benz celkem něco přes deset milionů limuzín této modelové řady.

Třída E je tedy s velkým náskokem nejúspěšnější business-limuzínou na světě.

Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.

Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.

 

Kontakt:
CAR MOTORS MB
Praha 3, Koněvova 143
+420 737 209 090
prodej@carmotorsmb.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
KONTAKT spol. s r.o.
Svobodova 2050, 511 01 - Turnov
481 325 726
oztu@havex.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz Třídy E Autem roku 2024 v České republice

Mercedes-Benz Třídy E Autem roku 2024 v...

Autem roku 2024 v České republice je nová třída E. Rozhodla o tom odborná porota složená z 20 předních českých motoristických novinářů, kteří vítězný automobil vybírali ve dvoukolové...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Země. Voda. Vzduch. Hvězda Mercedesu akceleruje tři základní elementy

Země. Voda. Vzduch. Hvězda Mercedesu...

Před více než stoletím symbolizovaly tři cípy hvězdy Mercedesu vizi mobility na zemi, moři a ve vzduchu, kterou měl Gottlieb Daimler. V nové kampani značky Mercedes‑Benz ztělesňují také...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Technika z Olympu: Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC

Technika z Olympu: Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC

Mercedes-AMG dál kráčí vstříc budoucnosti automobilismu. Že je někde jinde, než konkurence, dokládá manažerským sedanem EQE, které je po luxusní vlajkové lodi EQS druhým modelem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz připravuje vlastní síť pro vysokovýkonné nabíjení

Mercedes-Benz připravuje vlastní síť...

Mercedes se pouští do energetiky a má dalekosáhlé cíle. Plánuje spuštění globální sítě pro vysokovýkonné nabíjení v Severní Americe, Evropě, Číně a na dalších významných trzích....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejvýkonnější Třída S všech dob, tentokrát i s technologií z Formule 1

Nejvýkonnější Třída S všech dob,...

Jak se z klasicky luxusní třídy S stane překofeinovaný rarach, na to se zeptejte v Affalterbachu. Fachmani značky AMG už 50 let dokazují, jak lze proměnit luxusní sedan ve velmi sportovní vůz....