Nová třída E All-Terrain snadno projede i tam, kde konvenční kombi musejí další jízdu často vzdát, ať se jedná o nezpevněnou lesní cestu ke skalám pro horolezce, nebo strmé serpentiny k lyžařské chatě zasypané sněhem.
Ola Källenius, člen představenstva společnosti Daimler AG, zodpovědný za prodej divize Mercedes Benz Cars zdůraznil:
„Tak mnohostranný jako All-Terrain nebyl dosud ještě žádný model třídy E. Tato novinka totiž kombinuje výrazný vzhled ve stylu SUV s inteligentní prostorovou koncepcí verze kombi. K tomu je nutné připočítat velký počet bezpečnostních inovací a mnohokrát oceněný interiér třídy E. Díky standardně dodávanému pohonu všech kol 4MATIC a zvětšené světlé výšce u rovněž standardně dodávaného vícekomorového vzduchového odpružení AIR BODY CONTROL je All-Terrain všestranným talentem, který lze používat k nejrozmanitějším účelům – pro jízdu po polních cestách, pro rodinné aktivity v přírodě i pro volný čas.“
Díky stylistickým prvkům inspirovaným terénními vozy
– působí All-Terrain energicky i robustně a zároveň se jimi odlišuje od klasické verze kombi. Dynamika a moderní luxus se snoubí se suverenitou a odpovídají aktuálnímu designérskému stylu. All-Terrain je dalším reprezentantem filozofie designu značky Mercedes-Benz, založené na smyslné čistotě tvarů, která definuje moderní luxus.
Nejnápadnějším rysem výrazné přídě je maska chladiče se dvěma lamelami ve stylu SUV s integrovanou centrální hvězdou. Lamely mají povrchovou úpravu v odstínu stříbrná Iridium. K robustnímu vzhledu přispívá rovněž nově navržený přední nárazník a obložení spodní části se vzhledem ochranného panelu a galvanizovanou povrchovou úpravou v odstínu stříbrného chromu. Třídílný přední nárazník je v horní části lakován barvou karoserie a ve spodní části má černý plastový povrch se zrnitou strukturou.
Při pohledu z profilu je nápadné černé lemování podběhů kol, které umocňuje charakter verze All-Terrain. To platí i pro boční prahy ve stejné barvě, které jsou doplněny chromovanou ozdobnou lištou. K sebevědomému vzhledu přispívají rovněž tři verze exkluzivních sad 19“ nebo 20“ kol z lehké slitiny, opatřené pneumatikami se zvýšenými bočnicemi a vyztuženými patkami, nabízející uživatelům v kombinaci s větší světlou výškou vyšší úroveň komfortu při jízdě na špatných cestách.
Rovněž na zádi má All-Terrain třídílný nárazník ve specifickém designu, jehož horní část je lakována v barvě karoserie a spodní část má podobu černého plastu se zrnitou povrchovou strukturou. Mezi další rysy, které jsou pro SUV typické, patří robustní vnější ochranná lišta prahu zavazadlového prostoru a ozdobný prvek se vzhledem spodního ochranného panelu s galvanizovanou povrchovou úpravou v odstínu stříbrného chromu.
Mezi mimořádné prvky v interiéru
– se řadí exkluzivně pro All-Terrain dodávané ozdobné obložení se vzhledem hliníku a uhlíkového kompozitu, sportovní pedály z ušlechtilé oceli s pryžovými protiskluzovými prvky a podlahové rohože s nápisem All-Terrain. Výbava verze All-Terrain vychází z vnitřní výbavové linie AVANTGARDE, na přání jsou k dispozici ještě linie EXCLUSIVE a prvky výbavy designo. Nový model disponuje veškerými inteligentními řešeními pro zavazadlový prostor z třídy E kombi a standardně je vybaven polohou Cargo pro opěradla zadních sedadel, která jsou navíc dělená v poměru 40:20:40. K dispozici jsou rovněž veškeré inovace třídy E v oblastech bezpečnosti, komfortu a asistenčních systémů.
All-Terrain bude uveden na trh ve verzi E 220 d 4MATIC (143 kW/194 k) s nově vyvinutým vznětovým čtyřválcem. Nedlouho poté bude následovat varianta s šestiválcovým turbodieselem. Obě verze mají standardně novou devítistupňovou samočinnou převodovkou 9G-TRONIC.
Přehled technických údajů: E 220 d 4MATIC
- Počet válců 4 uspořádání řadové
- Zdvihový objem: 1950 cm3
- Největší výkon: 143 kW /194 k při 38001/min
- Největší točivý moment: 400 N.m při 1600-2800 1/min
- Kombinovaná spotřeba paliva EU: 5,1 l/100 km
- Kombinované emise CO2: 137 g/km
- Třída hospodárnosti: A
- Zrychlení 0-100 km/h: 8,0 s
- Největší rychlost: 232 km/h
Údaje pro verzi s převodovkou 9G-TRONIC
All-Terrain standardně disponuje voličem jízdních režimů DYNAMIC SELECT
Tento systém dává řidiči na výběr pět provozních režimů s různou charakteristikou reakcí motoru, převodovky, ESP® a řízení. Specifickou odlišností je jízdní režim All-Terrain, který nabízí nastavení pro provoz mimo zpevněné cesty a byl odvozen od modelu GLE. Díky ještě komfortnějšímu nastavení podvozku a velkým 19“ nebo 20“ kolům, opatřeným pneumatikami se zvýšenými bočnicemi a vyztuženými patkami, byl v porovnání s třídou E výrazně zvýšen jízdní komfort na špatných cestách.
Aktivací jízdního režimu All-Terrain voličem jízdních režimů
– se zvětší světlá výška podvozku ve spojení se standardním systémem AIR BODY CONTROL o 20 mm při rychlosti jízdy až do 35 km/h. Patřičným způsobem se změní také hranice pro zásahy systémů ESP®, resp. regulace míry otáčení vozidla kolem svislé osy a protiprokluzového systému (ASR). S jízdním režimem All-Terrain je spojen speciální ukazatel na displeji vozidla, který zobrazuje mimo jiné úhel natočení kol, světlou výšku vozidla (nastavení vzduchového odpružení), úhly stoupání a sklonu, polohy pedálů plynu i brzdy a kompas.
Vzduchové odpružení umožňuje tři úrovně nastavení světlé výšky
– v rozsahu od 0 do +35 mm. Nezávisle na jízdním režimu lze nejvyšší úroveň nastavit i manuálně pomocí příslušného tlačítka na středové konzole. V porovnání s třídou E kombi má třída E All-Terrain o 29 milimetrů větší světlou výšku – 14 mm se na tom podílejí pneumatiky s větším poměrem výška/šířka a 15 mm připadá na větší světlou výšku vzduchového odpružení v normální poloze. Světlá výška činí 121 až 156 mm
Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.
Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií