Tento agregát známý z modelu CLS 63 AMG dává výkon 385 kW(525 k) až 410 kW(557 k) a vyznačuje se zároveň výrazným snížením spotřeby.
Model E 63 AMG
– se spokojí s 9,8 litru benzínu na 100 kilometrů (kombi: 10,0 litrů/100 km), což je o 22 procent méně nežli předchozí model poháněný motorem s atmosférickým plněním AMG 6,3 litru-V8. Limuzína i kombi se tak staly nejhospodárnějšími vozy své třídy. Značný podíl na tomto úspěchu má sedmistupňová sportovní převodovka AMG SPEEDSHIFT MCT a nově vyvinuté sportovní parametrické řízení AMG. Doplňkové asistenční systémy posouvají bezpečnost cestujících na ještě vyšší úroveň.
Osmiválcový motor s interním označením M 157 disponuje kombinací inovativních komponentů z oblasti high-tech. Kromě přímého vstřiku benzínu se směrově řízeným hořením a piezoelektrickými vstřikovači byla využita také hliníková kliková skříň, čtyřventilová technika s natáčením vačkových hřídelů, chlazení nasávaného vzduchu výměníkem typu vzduch/kapalina, funkce start-stop nebo řízení činnosti generátoru. Z pracovního objemu 5461 cm3 dává tento osmiválec nejvyšší výkon 386 kW (525 k) a točivý moment dosahuje maxima 700 Nm.
Ve spojení s AMG Performance Package dodávaným na přání se tyto hodnoty zvyšují na 410 kW (557 k) resp. na 800 Nm. Obě varianty modelu E 63 AMG disponují výkony extratřídy: na rychlost 100 km/h zrychlují během 4,3 a 4,2 s (kombi: 4,4 a 4,3 s), rychlostní maximum je elektronikou omezeno v obou případech na 250 km/h.
Pohled na technická data ukazuje na enormní schopnosti tohoto osmiválce se zdvojeným přeplňováním. V širokém rozsahu otáček od 1750 do 5000 1/min je k dispozici točivý moment 700 Nm. Ve spojení s AMG Performance Package je požitek z jízdy ještě výraznější – tady je možné využít v rozsahu 2000 až 4500 1/min točivý moment 800 Nm. Výsledkem je absolutně suverénní nárůst tažné síly s nejoptimálnějším využitím v manuálním programu převodovky „M“.
Nejdůležitější data v přehledu:
E63 AMG | E 63 AMG kombi | |
Objem motoru | 5461 cm3 | |
Vrtání x zdvih | 98,0 x 90,5 mm | |
Kompres.poměr | 10,0:1 | |
Výkon | 386 kW (525 k) | 410 kW (557 k) |
při | 5250-5750 1/min | |
Točivý moment | 700 Nm | 800 Nm |
při | 1750-5000 1/min | 2000-4500 1/min |
Hmotnost motoru | 204 kg (suchá) | |
Spotřeba dle normy | 9,8 l/100 km | 10,0 l/100 km |
Emise CO2 | 230 g/km | 234 g/km |
Zrychlení 0-100 km/h | 4,3 s | 4,4 s |
Maximální rychlost | 250 km/h (x) |
(x) Maximální rychlost je omezena elektronikou
I přes navýšený výkon, vyšší točivý moment a zlepšené jízdní výkony je nový E 63 AMG o 2,8 litru úspornější nežli předchozí model poháněný motorem V8 s atmosférickým plněním. Nárůst výkonu a točivého momentu s AMG Performance Package je dán v podstatě zvýšením maximálního tlaku turbodmychadla z 1,0 na 1,3 baru. Optický rozdíl představuje kryt motoru z karbonu u verze s vyšším výkonem. AMG Performance Package obsahuje ještě AMG Performance volant s černým provedením Alcantara® v oblasti jeho držení, brzdové třmeny v červené barvě, dále pak karbonová aerodynamická hrana na zadním víku a elektricky ovládaná roletka zadního okna.
AMG SPEEDSHIFT MCT sedmistupňová sportovní převodovka
Významný podíl na dosažení příznivých hodnot spotřeby paliva má sedmistupňová sportovní převodovka AMG SPEEDSHIFT. Na místě obvyklého měniče momentu pracuje v jejím případě kompaktní, mokrá spojka. Kromě toho nabízí E 63 AMG v sériové výbavě funkci start-stop, která je aktivní v jízdním programu převodovky Controlled Efficiency („C“) a při zastavení vozu osmiválcový motor vypíná. Prostřednictvím tlačítka ECO na střední konzoli je možné funkci start-stop aktivovat nebo deaktivovat. V jízdním programu C probíhá rozjezd vozu vždy na druhý rychlostní stupeň, přitom další převody jsou řazeny o něco dříve, aby se předešlo vysokým otáčkám. Šetrnému zacházení s palivem napomáhají jeho dodávky odpovídající aktuální spotřebě a řízení funkce generátoru s rekuperací brzdné energie během zpomalování vozu.
V žádném případě ale nepřijde zkrátka dynamika jízdy. Agilitu vozu navyšují jízdní programy „S“ (Sport), „S+“ (S plus) a „M“ (Manuell – ruční). Kratší časy řazení, vysoké otáčky, spontánní změny rychlostních stupňů ukazují značný potenciál nového motoru AMG V8- biturbo. Ve všech třech programech je aktivována nejen funkce start-stop, ale dochází také ke změnám v řízení motoru. Definovaný zásah do zapalování a vstřikování má za následek urychlení změny převodových stupňů a zároveň také emocionální akustický vjem. Perfektně do této kompozice funkce převodovky zapadá automatické vyvolání meziplynu při řazení směrem dolů.
AMG RIDE CONTROL sportovní podvozek a nové řízení
Nový E 63 AMG používá sportovní podvozek AMG RIDE CONTROL se specificky upravenou přední nápravou. Tím, že se oproti modelu E 500 zvětšil o 56 milimetrů rozchod kol, bylo možno upravit jejich geometrii tak, aby se ještě výrazněji zvýšila kontrola nad vozem při rychlém projíždění zatáček. Další pozoruhodností jsou na přední nápravě vzpěry s ocelovými pružinami, na zadní nápravě pak vzpěry se vzduchovým odpružením včetně regulace světlé výšky. Do sériové výbavy patří také elektronický systém řízení tlumení. Ten podle jízdní situace může změnit charakteristiku tlumení a zredukovat tak kolébání karoserie. Výsledkem je bleskurychlé dosažení optima mezi vyžadovaným komfortem a nejvyšší možnou agilitou. Řidič může prostřednictvím příslušného ovladače volit mezi jízdními programy „Comfort“, „Sport“ a „Sport plus“.
U E 63 AMG je nové také řízení.
Elektromechanické sportovní parametrické řízení má převod 14:1 a ke zvolenému jízdnímu programu podvozku variabilně přizpůsobený posilovací účinek. Důsledkem je výrazně agilní ovladatelnost vozu v zatáčkách. Takto vyřešené řízení dále napomáhá snižovat spotřebu paliva, neboť posilovač potřebuje přídavnou energii pouze v případě, že řidič skutečně mění směr jízdy. Do sériové výbavy vozu patří kromě třístupňového stabilizačního programu ESP® s funkcí Sport Handling Mode také vysokovýkonný brzdový systém AMG využívající na přední nápravě kompozitovou technologii. Na přání je ale možné získat brzdový systém, který je ještě výkonnější, o 40 procent lehčí v kompozitovém provedení s keramikou. Optimální záběr slibují pneumatiky rozměru 255/40 R 18 vpředu a 285/35 R 18 vzadu obuté na 18tipalcových kolech z lehké slitiny v designu kde figuruje deset paprsků. Z modelů SLS AMG a CLS 63 AMG známá výrobní technologie Flow Forming optimalizuje stálou pevnost lehkých kol při snížení jejich hmotnosti až o 0,8 kg u jednoho exempláře. Redukované neodpružené hmoty zlepšují dynamiku jízdy a mají pozitivní vliv i na jízdní komfort.
Exteriér s výrazně dynamickým charakterem
Zvnějšku je E 63 AMG s novým motorem M 157 rozeznatelný podle nových lehkých kol s deseti paprsky a označením V8 BITURBO na rozšířených blatnících. Do stylu AMG dávající specifický vzhled přední a zadní partii vozu patří ještě další poznávací symboly jako je úprava dveřních prahů nebo AMG sportovní výfukový systém zakončený dvojicí zdvojených koncovek provedených v chromu.
Dále zhodnocený interiér
Do interiéru byl instalován nový AMG Performance volant ve třípaprskovém designu, který se objevil již v modelu CLS 63 AMG. Ten je zajímavý z horní i spodní strany zploštěným věncem pro lepší ovládání vozu. Další zvláštností volantu jsou hliníková řadící „pádla“, oblasti na věnci potažené perforovanou kůží nebo třírozměrný kryt airbagu s kovovým ozdobným prvkem. K tomu se dobře hodí nová E-SELECT páka voliče převodovky s emblémem AMG na střední konzoli.
Z modelu CLS 63 AMG byl také převzatý třírozměrný TFT-displej uprostřed rychloměru. Pro uvítání řidiče se na něm po otevření dveří objeví logo AMG.
AMG Performance Studio pro ještě větší míru individuality
Na přání může být model E 63 AMG vybaven z výrobního závodu ještě celou řadou zajímavých funkcí a doplňků z AMG Performance Studia:
- AMG RIDE CONTROL Performance podvozek
- AMG lehká kola v novém designu s deseti paprsky, v barvě titanu a vyleštěné opatřené pneumatikami 255/35 R 19 vpředu a 285/30 R 19 vzadu
- AMG zadní svorný diferenciál se 40 procentní svorností
- AMG vysokovýkonný brzdový systém v keramicko- kompozitové úpravě
- AMG exteriérový karbonový paket
- AMG Performance volant
- AMG ozdobné prvky karbon/klavírový lak černý
- AMG vstupní dveřní prahy, osvětlené
- AMG Driver´s Package (obsahuje omezení nejvyšší rychlosti na 280 km/h u vozu E 63 AMG kombi, u limuzíny E 63 AMG na 300 km/h), účast na tréninkových jízdách AMG Driving Academy, AMG aerodynamickou zadní hranu a elektricky ovládanou roletku okna na zádi (oboje pouze pro limuzínu E 63 AMG)
Nové asistenční systémy pro zvýšení bezpečnosti
Více než tucet asistenčních systémů pro jízdu přispívají tomu, aby nedošlo k dopravní nehodě a pokud k ní dojde, zmirňují její následky. K novým systémům patří aktivní asistent mrtvého úhlu a aktivní asistent jízdy v pruhu. První z nich varuje řidiče, pokud radarová čidla pro krátkou vzdálenost zjistí, že při změně jízdního pruhu může dojít ke kolizi. Pokud řidič varovné signály ignoruje a přibližuje se vozu jedoucímu v sousedním pruhu, aktivní asistenční systém zasáhne: přibrzděním kol na protilehlé straně vozu řízeném třístupňovým stabilizačním programem ESP®, vzniká u vozu natáčecí moment kolem svislé osy, který může kolizi zabránit.
S třístupňovým programem ESP® je propojen také aktivní asistent udržení vozu v jízdním pruhu. Systém se aktivuje, jakmile řidič nechtěně přejede levé nebo pravé souvislé značení jízdního pruhu. Brzděním kol na protilehlé straně zabraňuje řidiči, aby značení na silnici přejel. Zároveň je řidič opticky varován výstrahou na kombinovaném přístroji. Přejetí přerušovaného značení jízdního pruhu dává systém na vědomí elektrickými impulsy ve volantu. Ty vytvářejí krátkodobé vibrace, což je decentním, ale účinným upozorněním, že je třeba se bezprodleně zařadit zpět do jízdního pruhu. I před zásahem brzd je řidič varován vibracemi ve volantu.
Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.
Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií