A to při nejvyšší úrovni čistoty výfukových plynů: ve specifikaci podle emisní normy Euro VI má až o 80 % nižší emise než požadují v současnosti platné emisní normy.
Vozy Mercedes-Benz na startu, na cestě a v cíli:
Daimler tímto výsledkem splnil slib, že s novým Actrosem uvede v soulad zdánlivě protichůdné požadavky na ještě větší ohleduplnost vůči životnímu prostředí a zároveň na další snižování provozních nákladů. Ve stejné míře, v níž poklesla spotřeba paliva, se zmenšilo rovněž zatížení životního prostředí emisemi oxidu uhličitého.
Absolutní hodnoty dosažené během testu na 10 000 kilometrů jsou pozoruhodné.
Referenční hodnotou je průměrná spotřeba paliva 27,1 litru na 100 kilometrů u osvědčeného modelu Actros 1844 BlueTec 5 v tzv. specifikaci Nardo dodávané na přání. Díky ní bylo testovací vozidlo optimalizováno z hlediska minimalizace jízdních odporů.
Nový model Actros 1845 BlueTec 6 přesto výše uvedenou ambiciózní hodnotu překonal průměrnou spotřebou 25,9 l/100 km. To znamená snížení spotřeby o 4,5 %. Emisní norma Euro VI začne v EU závazně platit od roku 2014. Jak již bylo uvedeno, nový Actros 1845 BlueTec 5 dodávaný na přání v provedení Euro V dokázal snížit referenční spotřebu stanovenou v rámci testu dokonce o 7,6 %.
U nových vozidel Mercedes-Benz Actros byla také výrazně snížena spotřeba AdBlue.
Ve spotřebě AdBlue během srovnávací jízdy Rotterdam – Štětín – Rotterdam činil rozdíl mezi současným modelem Mercedes-Benz Actros 1844 LS (1,55 l/100 km) a novou verzí Mercedes-Benz Actros 1845 LS v provedení Euro VI (0,86 l/100 km) více než 40 %. Nový model Actros Euro V spotřeboval na této trase 1,1 litru AdBlue na 100 kilometrů.
Srovnávací testovací jízda se třemi tahači návěsů Actros
– vytíženými na celkovou hmotnost 40 tun byla zahájena 26. června 2011 v Rotterdamu a následně probíhala bez přerušení. Cílem testované trojice nákladních vozidel byl Štětín. Až do pozdního sobotního (2.7.) večera byla na jedné ze známých tras mezi východem a západem, typických pro evropskou dálkovou dopravu, simulována pravidelná doprava.
Během sedmi čtyřiadvacetihodinových směn ujelo každé ze tří vozidel Actros – jeden aktuální Actros 1844 BlueTec 5 a dva nové modely Actros 1845 BlueTec 6, resp. BlueTec 5 – trasu o délce přesahující 10 000 kilometrů. Denní průměr činil 1600 km a byl rozdělen do jedné denní směny o délce 800 km a do jedné stejně dlouhé noční směny. Během každé směny se za volantem každého vozidla vystřídali dva tovární řidiči Mercedes-Benz.
Celková průměrná spotřeba paliva byla zjištěna pod dohledem zkušebního inženýra z organizace Dekra. Kromě doplňování paliva do nádrží dohlížel zkušební technik Dekry také na celkový průběh srovnávacího testu spotřeby. Vypočtené absolutní a relativní hodnoty spotřeby vycházejí výhradně ze základních dat zjištěných tímto postupem. Naftu a motorový olej pro jednotýdenní jízdu poskytla společnost Shell v roli kooperačního partnera.
Osvědčení vydané organizací Dekra po prvním vyhodnocení potvrdilo dosažení cíle formulovaného Andreasem Renschlerem, členem představenstva společnosti Daimler AG odpovědným za divize Daimler Trucks a Daimler Buses, při premiéře nového Actrosu. Podle jeho slov má být nový model v závislosti na emisní kategorii o tři až sedm procent hospodárnější, než osvědčené modely plnící normu Euro V.
Společnosti Daimler se tak podařilo vyřešit dosud neřešitelný konflikt cílů.
Ten spočíval v tom, že stále přísnější emisní limity, zejména současné snižování emisí oxidů dusíku a pevných částic, vedly na základě vlastností spalovacího procesu zpočátku vždy k vyšší spotřebě paliva.
Současné hranice mohl překonat pouze technologický skok, jehož je možné dosáhnout jen vývojem zcela nového vozidla. Mercedes-Benz takový technologický skok realizoval v plném rozsahu právě u nového Actrosu. Základem nízké spotřeby paliva jsou motory nové generace, zdokonalené převodovky a hnací nápravy ve spojení s novou generací kabin s vynikající aerodynamikou.
Celkově se výše uvedeným souhrnem opatření v novém Actrosu podařilo nejen vyrovnat nárůst spotřeby související s plněním normy Euro VI, ale zároveň dosáhnout dokonce ještě nižší spotřeby nafty než u předchůdce navzdory snížení emisí na hranici měřitelnosti.
Pro zákazníky značky Mercedes-Benz
– se tak může vyplatit včasná investice do ochrany životního prostředí pořízením vozidel Euro VI. Výrazně zvýšené náklady související s náročným systémem čištění výfukových plynů podle normy Euro VI ovšem vyžadují od politické sféry, aby i ona přispěla svým dílem k ochraně životního prostředí a poskytla příslušné programy pobídek.
Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.
Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů