Nový luxusní Mercedes-Benz Třídy S podrobně

Suverén v oblasti designu i techniky.

Střídání generací na špičce automobilové techniky: Mercedes-Benz prezentuje novou Třídu S. Od podzimu 2005 se tato luxusní limuzína objeví u zástupců a odbytových partnerů stuttgartské automobilové značky. Nová Třída S nahrazuje předchozí model vyrobený od roku 1998 zhruba v 485 000 kusech.


Již více než půl století patří písmeno „S“ v označení modelů Mercedesu automobilům výrazného vzhledu, s inteligentní technikou a v neposlední řadě značné hodnoty.


Nová Třída S v této tradici nejen pokračuje, ale zároveň jí dává nový význam:

Nový luxusní Mercedes-Benz Třídy S podrobně
Nový luxusní Mercedes-Benz Třídy S podrobně


inovacemi ukazujícími cestu pro budoucnost z hlediska bezpečnosti, komfortu a funkčnosti se stává technologickým průkopníkem, který má stejně jako předchozí modely značný vliv na vývoj automobilů. Tuto suverenitu vyzařuje nová limuzína již na první pohled. Design symbolizuje sebevědomí, silný charakter a zároveň výraznou eleganci nové Třídy S, s níž každý ujetý kilometr přináší nečekané zážitky.


Pro inženýry ze Stuttgartu a Sindelfingenu bylo výzvou ještě překonat dosavadní výsledky. Tady byla ovšem laťka položená velmi vysoko. Třída S, která byla od její prezentace v roce 1998 znovu zvolena „Nejlepším automobilem na světě“, posunula svoje standardy na mimořádnou úroveň. Právě z ní vycházejí pokroková řešení, která Mercedes-Benz v nové limuzíně uplatňuje. Do sériové výroby nové Třídy S bylo vůbec poprvé zavedeno tucet technických inovací. Patří mezi ně například brzdový asistent PLUS s radarovými čidly, asistenční funkce pro vidění v noci vybavená infračervenou technikou, systém preventivní ochrany cestujících PRE-SAFE( s doprovodnými funkcemi, parkovací asistent, nový systém COMAND nebo sedadlo se zdokonaleným masážním účinkem.

Bezpečnost: brzdový asistent s radarem a PRE-SAFE( nejnovější generace


Brzdovým asistentem PLUS se schopností nebezpečnou situaci předvídat stuttgartská značka ještě dále zvýrazňuje svojí angažovanost v oblasti prevence dopravních nehod. Tento systém sleduje prostřednictvím radaru vpředu jedoucí automobil a při nebezpečném přiblížení k němu řidiče varuje. Hrozí-li střet, brzdový asistent PLUS bleskurychle zajistí optimální podporu vynaložené brzdné síly, která je okamžitě k dispozici i v případě, že řidič sešlapuje brzdový pedál příliš opatrně. Tímto způsobem se dá spoustě havárií vzniklých nárazem zezadu zabránit. Také adaptivní brzdová světla, která při nouzovém brždění blikají a velice zřetelně tak varují řidiče jedoucího v závěsu, je pro bezpečné zvládnutí podobných situací přínosem.


Brzdový asistent PLUS je kombinován u Mercedesu s dalším pozoruhodným ochranným systémem cestujících PRE-SAFE(, který dostal v nové Třídě S ještě několik bezpečnostních funkcí navíc. PRE-SAFE( rozpozná hrozící nebezpečí nehody již v prvopočátku. Například překročí-li zpomalení vozu při brždění určitou hranici nebo hrozí-li nebezpečí smyku, systém zajistí přitažení bezpečnostních pásů a naplní vzduchové polštáře multitvarovaného sedadla, které řidiči, spolujezdci a cestujícím vzadu vytvoří určitou oporu. Vůbec poprvé je do tohoto ochranného systému zakomponováno uzavření dveřních oken.


Kombinací zdokonalené funkce brzdového asistenta PLUS se systémem PRE-SAFE( se dále zvýšila ochrana cestujících. Mercedes-Benz je jedinou automobilovou značkou na světě , která používá takový rozsáhlý bezpečnostní systém s aktivací již před hrozící nehodou.

Asistenční systémy: DISTRONIC PLUS a nový asistent pro vidění v noci


Brzdový asistent PLUS je dodáván i v kombinaci s  dále vyvinutým tempomatem udržujícím předem stanovenou vzdálenost DISTRONIC PLUS. Tento radarem podporovaný systém pracuje nyní v rozsahu rychlosti od nuly do 200 km/h a umožňuje ještě komfortnější jízdu. V městském provozu Stop-and-go udržuje DISTRONIC PLUS novou Třídu S ve správném odstupu od vpředu jedoucího vozidla, brzdí limuzínu automaticky až do zastavení a zrychluje jí na vyžadovanou rychlost, jakmile se čekající vozy dají opět do pohybu. Asistenční systém tak řidiči výrazně odlehčí a zvýší bezpečnost jeho i ostatních účastníků provozu.


Do výbavového paketu obsahující brzdový asistent PLUS a DISTRONIC PLUS patří také nový parkovací asistent, který rovněž využívá radarová čidla. Ta pokrývají větší vzdálenost než čidla ultrazvuková, takže řidič je při couvání varován před hrozící kolizí s delším časovým předstihem.


Nový asistent pro jízdu v noci, který na palubě Třídy-S slaví svojí premiéru, je dalším příspěvkem značky Mercedes-Benz ke snížení rizika nehody za tmy. Tento systém pracuje s infračerveným světlem, které lidské oko nedovede vnímat a proto řidiče v protisměru neoslňuje. Dva infračervené světlomety osvětlují jízdní dráhu a zvyšují tak dohled řidiče při zapnutém tlumeném osvětlení na více než 150 metrů. Tímto způsobem asistent pro vidění v noci dříve rozpozná chodce, cyklisty, parkují automobily nebo jiné překážky. Infračervená kamera na vnitřní straně čelního skla zachycuje odražený obraz dění na silnici, který je určen pro display kombinovaného přístroje.

Rozměry: větší, komfortnější a ještě hodnotnější


Oproti svému předchůdci narostl nový špičkový model ze Stuttgartu ve všech rozměrech. Na výběr jsou připraveny dvě karoserie v délce 5076 nebo 5206 milimetrů – to je o 33 resp. 43 milimetrů víc než měla dosavadní Třída S. Rozvor náprav se zvětšil o 70 resp.80 milimetrů na 3035 a 3165 milimetrů. Navíc je karoserie o 16 milimetrů širší a o 29 milimetrů vyšší než dosud.


Nové rozměry vytvářejí předpoklady pro prostorovou koncepci, která zajišťuje všem cestujícím komfort první třídy. Šířkové míry kabiny, kam patří například oblast ramen a loktů, se zvětšily až o 39 milimetrů, prostor pro hlavy cestujících se na výšku zvětšil o až pět milimetrů. V limuzíně s dlouhým rozvorem získali cestující vzadu zvětšenou vzdáleností mezi sedadly o 10 mm a více prostoru v oblasti kolen délkově + 11 mm. Objem zavazadlového prostoru se zvětšil o 60 litrů na 560 litrů.


Hodnotné ozdobné díly z ušlechtilého dřeva a chromu, esteticky upravené ovládací prvky z hliníku a pečlivě vzájemně odladěné barvy vytvářejí atmosféru kabiny, v níž se každý okamžitě cítí dobře. Přístrojová deska je svým ztvárněním mistrovským dílem designérů Mercedesu, pro které mají pojmy jako tvar a funkčnost stejnou důležitost. Kokpit tak zprostředkovává nejen pocit bezpečí, ale vyznačuje se také nejvyšší mírou přehlednosti a funkčnosti. V nové Třídě S nachází člověk a automobil již od prvního okamžiku vzájemné harmonické propojení.

Koncepce ovládání: barevné monitory, tlačítka přímé volby a systém COMAND-Cotroller


Nová koncepce ovládání vychází z obsáhlých studií ergonomie a psychologie vnímání, přitom bere v úvahu i výsledky průzkumu akceptovatelnosti prováděné u zákazníků Mercedesu po celém světě.


Podstatným znakem inteligentní koncepce ovládání nové Třídy S je rychlá dosažitelnost nejčastěji vyžadovaných funkcí. Proto je systém zcela cíleně vytvořený s možnostmi několikanásobné volby. Podle svých zvyklostí může řidič ovládat například autoradio, tv-přijímač, CD/DVD přehrávač, telefon a navigaci buďto konvenčními spínači, tlačítky v multifunkčním volantu nebo pomocí dále zdokonaleného systému COMAND. Tlačítka přímé volby na střední konzoli jsou ergonomicky tak výhodně umístěná, že řidič si s nimi pohodlně poradí, aniž by je musel napřed očima hledat. Také řízení sériově dodávané automatické klimatizace je možné provádět dvěma způsoby: buďto přes systém COMAND nebo prostřednictvím tlačítkové lišty pod výstupy vzduchu.


Primární oblasti nové ovládací koncepce tvoří volant a kombinovaný přístroj. Tady jsou integrovány všechny důležité informace a funkce, které řidič během jízdy potřebuje. Centrem informací je barevná obrazovka s displejem provedeným v nejnovější technologii perfektního zobrazení. Na spodním okraji displeje je k dispozici textová řádka k volbě až sedmi hlavních oblastí pro individuální seřízení, zprávy a ovládací funkce. Pro rychlou volbu těchto funkcí byla u Mercedesu dále vyvinuta prosvětlená ovládací tlačítka v kruhovém uspořádání sériově dodávaného multifunkčního volantu, které řidič ovládá mírným tlakem palce.


Další novinkou, která řidiči pomáhá a zároveň umožnila moderní ztvárnění kokpitu, je DIRECT SELECT – elektronické řízení sedmistupňové automatické převodovky 7G-TRONIC prováděné pouhým lehkým stlačením páčky umístěné vpravo od sloupku řízení. Díky této technice mohli tvůrci interiéru vozu upustit od obvyklé páky voliče na střední konzoli a dát tak krytu centrálního tunelu zcela nový vzhled.


Také inovativní systém COMAND (Cockpit Management and Data Systém) se prezentuje v novém designu a nabízí ještě více možností. Kromě již zavedených přístrojů z oblasti audio a telematiky, jsou do systému integrovány ještě další funkce, pro které byl dosud používán separátní spínač. Jako centrální ovládací prvek slouží nyní nový COMAND-Controller umístěný na středním tunelu. Jeho pomocí jsou vyhledávána hlavní a podřízená menu a vyžadované funkce aktivovány. Je-li již z výrobního závodu na palubě autotelefon je jeho ovládání zabudováno pod vyklápěcí měkkou loketní opěrkou. Velký barevný displej systému COMAND se nachází ve stejné výši jako kombinovaný přístroj a dostal se tak do lepší pozice v zorném poli řidiče i spolujezdce.


Systém COMAND nové Třídy S zahrnuje v sériovém provedení autoradio, CD/DVD přehrávač a přípojku pro paměťovou kartu počítače. Na přání může být COMAND doplněn o evropský navigační systém, jehož údaje jsou poprvé uloženy na pevném disku. Ten je schopen vypočítat zvolenou trasu ještě rychleji než dosud.

Komfort: nová sedadla s masážní funkcí a vzduchové odpružení součástí  sériové výbavy


Nově vyvinutá sedadla Třídy S si mohou zákazníci Mercedesu přizpůsobit jejich osobním nárokům na komfort. Do šestnácti základních poloh elektricky nastavitelná přední sedadla s podporou páteře patří do sériového vybavení všech modelů. Na přání lze získat komfortní sedadla s vyhříváním a odvětráním, sedadla s masážní funkcí (vpředu a vzadu) a sedadla reagující na dynamiku jízdy (vpředu). Jejich funkce spočívá v automatickém naplňování a odpouštění vzduchových komor tak, aby řidič a spolujezdec měli při projíždění zatáčkami ještě dokonalejší boční vedení.


Kromě toho je sedadlo ovlivňované dynamikou jízdy vybaveno v oblasti opěradla separátními vzduchovými komorami, které se po spuštění tlačítka masážní funkce postupně plní a vyprazdňují. Dochází tak k masáži zádových svalů mající pozitivní vliv na pohodu sedící osoby. Intenzita a rychlost průběh masáže se nechá prostřednictvím systému COMAND nařídit ve čtyřech stupních.


Také podvozek sériově vybavený dále zdokonaleným vzduchovým odpružením AIRMATIC přispívá vysokému jízdnímu komfortu nové Třídy S. Je na řidiči, zda zvolí charakteristiku orientovanou na komfort nebo upřednostní její sportovní odladění. Od rychlosti 120 km/h a nastavení sportovního programu se karoserie automaticky sníží až o 20 milimetrů, aby byla dále vylepšená dynamika jízdy a v důsledku příznivější aerodynamiky klesla spotřeba paliva.


Dalším milníkem techniky podvozkové partie je její aktivní provedení Active Body Control (je součástí výbavy na přání, v modelu S 600 patří do série), které vynikající jízdní vlastnosti nové Třídy S ještě posouvá k hodnocení vyjádřené slovem perfektní.


Nově vyvinutý brzdový systém ADAPTIVE BRAKE přichází s přídavnými funkcemi, které například usnadňují rozjezd do kopce nebo na mokré vozovce zkracují brzdnou dráhu. Parkovací brzda pracuje poprvé s elektrickou podporou – k zatažení brzdy stačí pouze stisknout příslušné tlačítko. Při rozjezdu se brzda samočinně uvolní.

Dynamika: s novým motorem V8 stoupl výkon o více než 26 procent


Tři ze čtyř motorů, které jsou pro Třídu S určeny, vyvinuli technici Mercedesu zcela nově. Jejich výkon se zvýšil až o 26 procent, o více než 15 procent je vyšší jejich točivý moment. Již při vstupu na trh na podzim 2005 bude kromě 3,5 litrového motoru V6 s výkonem 200 kW/272 k dispozici nový osmiválec dávající výkon 285 kW/388 k a již od 2800 1/min odevzdává mohutný točivý moment 530 Nm. S jeho pomocí zrychluje model S 500 z nuly na 100 km/h během 5,4 s.


Od prvního čtvrtletí roku 2006 rozšíří Mercedes-Benz svůj motorový program Třídy S o nový V6-CDI agregát s filtrem pevných částic sériově zabudovaným ve výfukovém potrubí. Tento šestiválec s přímým vstřikem nafty vytváří výkon 170 kW/231 k a maximální točivý moment 540 Nm odevzdává na klikovém hřídeli již od 1600 1/min. Svého předchůdce tak nový model S 320 CDI překonává u výkonu o 13 a u točivého momentu pak o 8 procent.


Výkon dvanáctiválcového motoru ve špičkovém modelu S 600 (dodáván bude od prvního čtvrtletí 2006) vzrostl na 380 kW/517 k, o téměř čtyři procenta na pozoruhodných 830 Nm od 1900 1/min se zvýšil jeho točivý moment. Motory V6 a V8 nové Třídy S kombinuje Mercedes-Benz sériově s jedinečnou sedmistupňovou automatickou převodovkou 7G-TRONIC.


Mercedes-Benz Třída S v přehledu

Modelový program

  • S 350: 200 kW/272 k
  • S 500: 285 kW/388 k
  • S 320 CDI: 170 kW/231 k (od prvního čtvrtletí 2006)
  • S 600: 380 kW/517 k (od prvního čtvrtletí 2006)

Inovace

  • ADAPTIVE BRAKE s přídavnými funkcemi
  • Adaptivní brzdové světlo
  • Brzdový asistent PLUS s radarovými čidly
  • COMAND s funkcí COMAND-Controller
  • Komfortní opěrky hlavy s aktivní funkcí
  • DISTRONIC PLUS
  • Elektrická parkovací brzda
  • Multitvarované sedadlo reagující na dynamiku vozu s masážní funkcí
  • Asistent pro vidění v noci na základě infračervené techniky
  • Panoramatické střešní okno (pro dlouhou verzi)
  • PRE-SAFE( druhé generace
  • Kamera pro couvání

Úspěch: jednička ve vyšší automobilové třídě


Nová Třída S nahrazuje úspěšný předchozí model, který ve všech částech světa ovládl vrchol svého tržního segmentu. I v jeho posledním produkčním roce je špičková limuzína Mercedesu prodejem kolem 17 000 kusů (do května 2005) celosvětově na vedoucí pozici vozů vyšší třídy.

Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.

Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.

 

Kontakt:
CAR MOTORS MB
Praha 3, Koněvova 143
+420 737 209 090
prodej@carmotorsmb.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
CB Auto a.s.
Dr. Milady Horákové 1477, 370 05 - České Budějovice
385 102 421
seat@cb-auto.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz Třídy E Autem roku 2024 v České republice

Mercedes-Benz Třídy E Autem roku 2024 v...

Autem roku 2024 v České republice je nová třída E. Rozhodla o tom odborná porota složená z 20 předních českých motoristických novinářů, kteří vítězný automobil vybírali ve dvoukolové...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Země. Voda. Vzduch. Hvězda Mercedesu akceleruje tři základní elementy

Země. Voda. Vzduch. Hvězda Mercedesu...

Před více než stoletím symbolizovaly tři cípy hvězdy Mercedesu vizi mobility na zemi, moři a ve vzduchu, kterou měl Gottlieb Daimler. V nové kampani značky Mercedes‑Benz ztělesňují také...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Technika z Olympu: Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC

Technika z Olympu: Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC

Mercedes-AMG dál kráčí vstříc budoucnosti automobilismu. Že je někde jinde, než konkurence, dokládá manažerským sedanem EQE, které je po luxusní vlajkové lodi EQS druhým modelem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz připravuje vlastní síť pro vysokovýkonné nabíjení

Mercedes-Benz připravuje vlastní síť...

Mercedes se pouští do energetiky a má dalekosáhlé cíle. Plánuje spuštění globální sítě pro vysokovýkonné nabíjení v Severní Americe, Evropě, Číně a na dalších významných trzích....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejvýkonnější Třída S všech dob, tentokrát i s technologií z Formule 1

Nejvýkonnější Třída S všech dob,...

Jak se z klasicky luxusní třídy S stane překofeinovaný rarach, na to se zeptejte v Affalterbachu. Fachmani značky AMG už 50 let dokazují, jak lze proměnit luxusní sedan ve velmi sportovní vůz....