Nový atraktivní dvousedadlový sportovní vůz Mercedes-Benz třídy SLK druhé generace – evropská prodejní premiéra v březnu 2004

Motory s výkonem až 265 kW, i sedmistupňová automatická převodovka, zrychlení na 100 km/h za 4, 9 sekund.

Nový atraktivní dvousedadlový sportovní vůz Mercedes-Benz třídy SLK druhé generace – evropská prodejní premiéra v březnu 2004
Nový atraktivní dvousedadlový sportovní vůz Mercedes-Benz třídy SLK druhé generace – evropská prodejní premiéra v březnu 2004
Nový atraktivní dvousedadlový sportovní vůz Mercedes-Benz třídy SLK druhé generace – evropská prodejní premiéra v březnu 2004


Vybírat bude možné ze tří nových motorů s výkonovým spektrem od 120 do 265 kW (163 až 360 k). Poprvé v této automobilové třídě je mezi nimi osmiválec Mercedes-AMG. Nový vidlicový šestiválec V6 s výkonem 200 kW (272 k).


Také ve své druhé generaci fascinuje dvousedadlový sportovní vůz stuttgartské automobilky náročným designem, který v detailech uplatňuje znaky úspěšně aplikované v motoristickém sportu. Do sériové výbavy nového vozu patří ještě vylepšený systém variabilní střechy, který dokáže za 22 sekund přeměnit roadster na uzavřené kupé, dále boční airbagy typu Head/Thorax nebo čelní airbagy s adaptivním účinkem a dvoustupňový omezovač síly v bezpečnostních pásech. Ještě sportovnější odladění mají nyní podvozek, řízení a manuální převodovka.


Roadster SLK přichází se světovou novinkou, kterou je systém AIRSCARF vyhřívající oblast hlavy cestujících a tak umožňuje jízdu v otevřeným vozem i za chladného počasí. K dalším technickým inovacím, které jsou ve třídě SLK poprvé k dispozici, patří ještě automatická klimatizace, výbojkové světlomety pro tlumené i dálkové světlo (Bi-Xenon) natáčející se do zatáček, systém COMAND a sedmistupňová samočinná převodovka 7G-TRONIC.


Nový roadster Mercedesu nahrazuje úspěšný předchozí model, který si od podzimu 1996 pořídilo více než 308 000 nadšených zákazníků.


Už na první pohled odráží design nové třídy SLK její sportovní a silový charakter. Typické znaky roadsteru, kam patří dlouhá kapota, ploché čelní sklo, široké dveře a krátká záď, zdůrazňuje nový SLK v ještě větší míře například o 30 mm delším rozvorem náprav nebo klínovitým bočním profilem. Řadou detailů jako jsou výrazná špičatá příď, profily křídla na masce chladiče nebo dvojité výfukové potrubí připomíná nový Mercedes závodní vůz.


Karoserie nového roadsteru se oproti dosavadnímu prodloužila o 72 mm, do šířky pak narostla o 65 mm, cestující mají k dispozici více místa a ještě větší komfort.Také v interiéru došlo k jeho novému uspořádání a k náhradě původně použitých materiálů. Koncepce designu upoutá stříbrným povrchem ovladačů a ozdobných dílů, které tak tvoří silný kontrast k černým plochám přístrojové desky. U koženého čalounění je pro individuální provedení interiéru možno volit mezi šesti barevnými odstíny.


Nový roadster má příznivý součinitel odporu vzduchu (cx=0,32), vysokou tuhost, objemnou palivovou nádrž (70 litrů) a při uzavřené variabilní střeše velký zavazadlový prostor (300 litrů).


Variabilní střechu, se kterou sportovní Mercedes v roce 1996 přišel jako první, inženýři ze Sindelfingenu ještě dále zdokonalili. Ta se nyní otevírá a zavírá rychleji a díky otočnému zadnímu dílu zabírá v zavazadlovém prostoru méně místa než dosud. Při otevřené střeše je objem prostoru pro zavazadla podle měřící metody VDA 208 litrů, což je o 63 litrů více než u předchozího modelu. Na přání je možné nyní získat dálkové ovládání střechy integrované do klíčku zapalování.


Moderními konstrukčními postupy, o více než 40 procent vyšším podílem vysokopevnostních ocelových slitin a dalšími opatřeními překonává nová Třída SLK vysoký bezpečnostní standard svého předchůdce. Systémy pro ochranu cestujících pracují nyní podle aktuální situace: poprvé v této modelové řadě použil Mercedes-Benz adaptivní airbagy, které berou v úvahu intenzitu nárazu a reagují ve dvou stupních. Při bočním nárazu chrání nově vyvinuté airgaby typu Head/Thorax hlavu a hrudník cestujících. Speciální čidlo uvádí do činnosti boční airbagy a oba napínače bezpečnostních pásů i v případě, že dojde k převrácení vozu: cestující jsou chráněni stabilními ocelovými trubkami umístěnými v čelních sloupcích a masivním ochranným obloukem za sedadly.


Jako první automobilka vychází Mercedes-Benz vstříc řidičům se sportovními ambicemi, kteří vyžadují osmiválcový motor. Nový SLK 55 AMG se tak dostává na špičkové hodnoty svým výkonem (265 kW/360 k), točivým momentem (510 Nm) a zrychlením (0-100 km/h během 4,9 s). Vidlicový osmiválec V8 je sériově propojen s nově vyvinutou sedmistupňovou samočinnou převodovkou 7G-TRONIC, kterou řidič ovládá tlačítky na volantu.


Pro model SLK 350 byl vyvinut nový šestiválcový motor s výkonem zvýšeným o 25 procent (200 kW/272 k) a točivým momentem vyšším o 13 procent (350 Nm). Jeho maximální točivý moment je k dispozici již od 2400 1/min a zůstává až do 5000 1/min konstantní. To umožňuje výrazné zrychlení při předjíždění. Z klidu dosáhne SLK 350 rychlost 100 km/h během 5,6 s (s převodovkou 7G-TRONIC během 5,5 s).


Poprvé využívá Mercedes-Benz u motoru V6 variabilní natáčení vačkového hřídele sacích a výfukových ventilů. Toto opatření zvyšuje výkon a točivý moment, zároveň však přináší úsporu paliva. Dvoustupňové sací potrubí, vysouvací vírové klapky v sacích kanálech a inteligentní tepelné hospodářství jsou další technické zvláštnosti nového šestiválce. Ve spojení se sedmistupňovou samočinnou převodovkou dodávanou na přání dosahuje nový SLK 350 kombinovanou spotřebu 9,9 l/100 km a je tak i přes značný nárůst výkonu o pět procent hospodárnější než dosavadní šestiválec s pětistupňovým řadícím automatem.


Také 120 kW (163 k) motor modelu SLK 200 KOMPRESSOR slaví v této modelové řadě Mercedesu svojí premiéru. Ten patří k nové generaci čtyřválců stuttgartské automobilky, která svým jedinečným systémem TWINPULSE vylepšuje výkon, točivý moment, běh motoru a jeho spotřebu. Systém TWINPULSE totiž kombinuje různé technologie jako kompresor pro přeplňování, vyrovnávací hřídele, chlazení stlačeného vzduchu pro sání, variabilní vačkové hřídele a čtyřventilovou techniku. S touto výbavou má nový SLK 200 KOMPRESSOR spotřebu je 8,7 l/100 km, to je o osm procent menší spotřebu než stejně silný předcházející model.


SLK 200 KOMPRESSOR a SLK 350 přicházejí na start se šestistupňovou převodovkou. Na přání je pro čtyřválcový motor připravena i osvědčená samočinná převodovka s pěti stupni a pro nový vidlicový šestiválec také sedmistupňový automat 7G-TRONIC. Vzhledem k dynamickému charakteru nové Třídy SLK může řidič obě samočinné převodovky ovládat tlačítky na volantu (výbava na přání) a jednotlivé stupně řadit ručně.


Sportovně odladěný podvozek se odlišuje od svého předchůdce nově vyvinutou tříprvkovou přední nápravou, řízením s ozubenou tyčí a ještě výkonnějším brzdovým systémem. Podle modelové varianty jsou součástí sériové výbavy kola z lehké slitiny v 16-, 17- a 18-ti palcovém provedení. Na přání je možné získat sportovní podvozek se sníženou karoserií.


Příznivci jízdy bez střechy jistě přivítají světovou novinku, kterou je systém AIRSCARF umožňující v otevřeném voze jezdit i v chladnějším ročním období. Jedná se o systém vyhřívání umístěný v opěradlech sedadel, který po stisknutí příslušného tlačítka umožňuje proudění temperovaného vzduchu speciálními otvory v opěrce hlavy. Ten během jízdy zahřívá týlovou partii, krk a hlavu cestujících. Tento zcela nový systém pracuje ve třech stupních a je vybaven elektronickou řídící jednotkou. Ta se stará o vyhřívání oblasti hlavy podle aktuálních podmínek, to znamená, že bere v úvahu rychlost vozu a teplotu okolí, podle nichž pak volí otáčky ventilátoru aby rozdělení teplého vzduchu bylo co nejúčinnější.


Další inovací pro zvýšení komfortu cestování je klimatizace THERMATIC, která je u modelů SLK 350 a SLK 55 AMG součástí sériové výbavy. Pro ještě náročnější cestující vyvinuli technici Mercedesu čidlem slunečního záření a čidlem škodlivin ve vzduchu vybavenou komfortní automatickou klimatizaci THERMOTRONIC.


Pro zábavu a informaci posádky nové třídy SLK slouží na přání dodávané stereo autorádio Audio 20 CD, Audio 50 APS s integrovaným barevným displejem a navigačním systémem nebo COMAND APS, který obsahuje DVD/CD přehrávač, barevný monitor a separátní DVD přístroj pro navigaci. Na přání je také dodáván sound systém s jedenácti reproduktory a 380 W zesilovačem.

Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.

Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.

 

Kontakt:
CAR MOTORS MB
Praha 3, Koněvova 143
+420 737 209 090
prodej@carmotorsmb.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum Jan Šmucler
Borská 59, 301 00 - Plzeň-Karlov
800 900 701
plzen@smucler.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz Třídy E Autem roku 2024 v České republice

Mercedes-Benz Třídy E Autem roku 2024 v...

Autem roku 2024 v České republice je nová třída E. Rozhodla o tom odborná porota složená z 20 předních českých motoristických novinářů, kteří vítězný automobil vybírali ve dvoukolové...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Země. Voda. Vzduch. Hvězda Mercedesu akceleruje tři základní elementy

Země. Voda. Vzduch. Hvězda Mercedesu...

Před více než stoletím symbolizovaly tři cípy hvězdy Mercedesu vizi mobility na zemi, moři a ve vzduchu, kterou měl Gottlieb Daimler. V nové kampani značky Mercedes‑Benz ztělesňují také...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Technika z Olympu: Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC

Technika z Olympu: Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC

Mercedes-AMG dál kráčí vstříc budoucnosti automobilismu. Že je někde jinde, než konkurence, dokládá manažerským sedanem EQE, které je po luxusní vlajkové lodi EQS druhým modelem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz připravuje vlastní síť pro vysokovýkonné nabíjení

Mercedes-Benz připravuje vlastní síť...

Mercedes se pouští do energetiky a má dalekosáhlé cíle. Plánuje spuštění globální sítě pro vysokovýkonné nabíjení v Severní Americe, Evropě, Číně a na dalších významných trzích....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejvýkonnější Třída S všech dob, tentokrát i s technologií z Formule 1

Nejvýkonnější Třída S všech dob,...

Jak se z klasicky luxusní třídy S stane překofeinovaný rarach, na to se zeptejte v Affalterbachu. Fachmani značky AMG už 50 let dokazují, jak lze proměnit luxusní sedan ve velmi sportovní vůz....