V designu vozu došlo k propracování přední části vozu snížením čelní partie s odlišně tvarovaným krytem motoru, maskou chladiče a nárazníky bez dělící spáry integrovanými do karoserie. Lehce tvarované modifikované přední blatníky umožnily umístit světlomety ještě o něco níže. Tyto změny zdůrazňují na první pohled dynamiku jak limuzíny tak provedení kombi.
U vozů třídy E jsou dva zcela nové motory s přímým vstřikem nafty v systému common-rail, s chladičem nasávaného vzduchu stlačeného turbodmychadlem s měnitelnou geometrií rozváděcích lopatek turbíny přeplňovacího turbodmychadla. Pětiválcový motor E 270 CDI dává výkon 125 kW již od 1 800 ot/min. dosahuje nejvyšší točivý moment 370 Nm, což je o 23 % více než u dosavadního pětiválcového motoru. Významně se snížila spotřeba: výrobce uvádí kombinovanou spotřebu pouhých 6,9 l na 100 km. Nový šestiválec 320 CDI s výkonem 145 kW dosahuje nejvyšší točivý moment dokonce 470 Nm od 1 800 ot/min, což je o 42 % vyšší hodnota oproti dosavadnímu šestiválci. Hospodárná je i udávaná spotřeba: 7,8 l na 100 km.
I dosavadní čtyřválce E 200 CDI a E 220 CDI mají nové variabilní turbodmychadlo a tím i zvýšený výkon o 14 % a nejvyšší točivý moment vyšší o 15 %. Celkem je tedy v této modelové řadě výběr 10 motorů s výkonem od 115 do 354 k.
Mercedes E 430 jak limuzína tak kombi s osmiválcovým motorem je k dostání též s inovovaným pohonem všech kol 4MATIC.
Pro benzinové i naftové motory do objemu 2,8 l vyvinul Mercedes-Benz novou šestistupňovou převodovku s ekonomickým šestým stupněm, který při jízdě na dálnici významně snižuje otáčky motoru a tím mimo jiné snižuje i spotřebu. Mercedesy jsou dodávány ve vysokém procentu se samočinnou pětistupňovou převodovkou – mnozí z těch, kteří byli tvrdě proti samočinným převodovkám, po i krátké jízdě s nimi, změnili názor. Samočinná převodovka reagovala téměř bez prodlení na mé sešlápnutí plynu: při mírném podřadila o jeden stupeň níže, při prudkém sešlápnutí podřadila o dva stupně níže a akcelerovala tedy podle mých pokynů a umožnila mě tak bezpečné a rychlé předjetí a podobně. Při zkušební jízdě se samočinnou převodovkou mně velmi zaujalo pohodlné ruční měnění převodových stupňů nahoru i dolů jemným stiskem spínačů na páce samočinné převodovky nebo přímo stiskem spínačů umístěných na volantu.
Mercedes ve třídě E dále rozšiřuje sériovou výbavu a ovládání a indikaci. Přehledný centrální displej v kombinovaném přístroji poskytuje řidiči v širokém rozsahu potřebné informace. Tlačítka na volantu umožňují řidiči ovládání stereoradia, autotelefonu a ostatních systémů včetně jejich individuálního programování.
Na přání je možné objednat vybavení inovacemi, které jsou používány v modelech třídy S.
Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.
Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií