K dispozici jsou dva výkonné zážehové osmiválce v modelech S 500 4MATIC a S 450 4MATIC..
Vůbec poprvé má Třída S v nabídce variantu s pohonem všech kol ve spojení s hospodárným vznětovým motorem V6. Jedná se o model S 320 CDI 4MATIC. Nově zavedené modely s pohonem všech kol se lehce rozpoznají podle označení 4MATIC na víku zavazadlového prostoru a uvnitř pak na dřevěném obložení středové konzole.
Vrcholný model Mercedes-Benz s novým pohonem všech kol 4MATIC je orientován na zákazníky, kteří vyžadují, aby luxusní limuzína suverénně zvládala jízdu za všech klimatických podmínek. Tento požadavek plní modely Třídy S 4MATIC s nově vyvinutým systémem pohonu, který využívá centrální diferenciál v planetovém provedení. Permanentní, pevně definované rozdělení hnací síly motoru v poměru 45:55 mezi přední a zadní nápravu zaručuje suverénní a zcela jednoznačné chování vozu na všech površích vozovky. Integrovaná lamelová spojka pak zajišťuje dodatečný nárůst záběru pro optimální stabilitu jízdy v případě počínajícího prokluzu. Ve spolupráci s elektronicky řízenými systémy stabilizace směru jízdy ESP, ASR a 4ETS dovoluje Třída S 4MATIC i při zhoršeném stavu vozovky nadále dynamickou, komfortní a bezpečnou jízdu.
Mercedes-Benz vyvinul příkladný systém pohonu všech kol
Vzhledem k jeho kompaktní, lehké a z hlediska třecích ztrát optimalizované konstrukci má systém vyvinutý specialisty z Mercedes Technology Centra v Sindelfingenu a Stuttgart-Untertürkheimu oproti ostatním systémům řadu předností týkající se hmotnosti, spotřeby paliva, komfortu a pasivní bezpečnosti. Použitá technika pohonu všech kol přináší podle použité motorizace bezkonkurenčně nízký nárůst hmotnosti – pouhých 66 resp.70 kilogramů. Mercedes-Benz hodlá tuto technologii pohonu všech kol v budoucnu uplatnit i v dalších osobních automobilech. Výroba komponentů tohoto systému probíhá spolu s výrobou hnacích agregátů v závodech Stuttgart-Untertürkheim, Esslingen-Hedelfingen a Esslingen-Mettingen.
Dva modely 4MATIC s výkonnými osmiválcovými motory
Nejvyšší míru suverenity vykazují oba modely S 500 4MATIC a S 450 4MATIC poháněné osmiválcovými motory. Moderní agregát V8 s 5,5 litrovým objemem a čtyřventilovou technikou, který se chlubí výkonem 285 kW/388 k a nejvyšším točivým moment 530 Nm, dává novému modelu S 500 4MATIC prvotřídní jízdní výkony: zrychlení z nuly na 100 km/h absolvuje za 5,4 sekundy a je tedy stejně rychlý jako jeho varianta s pohonem zadních kol. Díky nízké hmotnosti a optimalizovaným třecím poměrům pohonu všech kol došlo k jenom nepatrnému navýšení spotřeby: 12,1 až 12,3 litru na 100 kilometrů (kombinovaná spotřeba podle normy) oproti 11,7 až 11,9 l/100 km modelu S 500 bez pohonu všech kol.
Model S 450 4MATIC pohání čtyřventilový osmiválec do V s objemem 4663 cm3, který dává výkon 250 kW/340 k a točivý moment 460 Nm. Také tento model s pohonem všech kol zrychluje stejně razantně jako jeho protějšek využívající k pohonu pouze zadní kola: rychlost 100 km/h dosáhne z klidu během 5,9 sekund. Se spotřebou od 11,6 až 11,8 litrů na 100 kilometrů je její nárůst – obdobně jako u modelu S 500 4MATIC – pouhé 0,4 litru.
Premiéra u Třídy S: kombinace pohonu všech kol a naftového motoru
Ještě hospodárněji se prezentuje nový model S 320 CDI 4MATIC, se kterým slaví kombinace pohonu všech kol s naftovým motorem u Třídy S premiéru. Jeho moderní turbodmychadlem přeplňovaný diesel s vysokotlakovým vstřikem Common-Rail, který dosahuje výkon 173 kW/235 k a točivý moment 540 Nm, dovede tuto limuzínu zrychlit na 100 km/h za 7,8 sekundy. Se spotřebou od 8,7 až 8,9 litru nafty na 100 kilometrů lze dojet až do vzdálenosti přesahující 1000 kilometrů. Také S 320 CDI 4MATIC konzumuje o pouhých 0,4 litru nafty víc než varianta se standardním pohonem.
Přenos výkonu motoru u všech modelů 4MATIC Třídy S zprostředkovává sedmistupňová samočinná převodovka 7G-TRONIC s ovládáním pod volantem buďto pákou volby řadícího režimu nebo tlačítky pro postupné řazení.
Okamžité uvedení modelů s motorem V8 na trh, s motorem V6 CDI od prosince 2006
Modely S 500 4MATIC, S 450 4MATIC a S 320 CDI 4MATIC jsou nabízeny s krátkým a dlouhým rozvorem náprav. U obchodních zástupců značky Mercedes-Benz začal prodej vozů poháněných motory V8 v září 2006, model s naftovým motorem přijde do prodeje v prosinci 2006. V polovině roku 2007 bude k dispozici model S 350 4MATIC vybavený benzínovým motorem V6 o výkonu 200 kW/272 k.
Rozmanitý výběr: 48 modelů Mercedes-Benz s pohonem všech kol
Nabídka pohonu všech kol u vozů značky Mercedes-Benz, která nyní zahrnuje sedm modelových řad, imponuje svojí rozmanitostí. 4MATIC je k dodání u limuzíny i kombi Třídy C a E, dále pak u obou karosářských variant nové Třídy S a velkého SUV Třídy R. 4MATIC se samozřejmě uplatňuje také u třech vozů typu offroad – Třídy GL, Třídy M a u klasiky v této kategorii, kterou představuje Třída G. Celkem se tak jedná o 48 modelů Mercedes.Benz s pohonem všech čtyř kol.
Touto ofenzivou klade Mercedes-Benz důraz na požadavky trhu, kde pohon všech kol osobních vozů a offroadů hraje stále větší roli. To je patrné i při pohledu na segment Třídy S: zatímco v roce 2002 tvořil podíl na německém trhu prodaných vozů s pohonem všech kol šest procent, v loňském roce se už zvýšil na devět procent. Stejný trend v tomto segmentu zaznamenal i evropský trh. U předchozího modelu Třídy S 4MATIC uvedeného v roce 2002 se jich během necelých tří dalších let ve světě prodalo téměř 29 000. V roce 2005 byl podíl vozů s pohonem všech kol v celkovém objemu Třídy S na světě kolem 18 %. Od roku 1979 prodal Mercedes-Benz více než 1,2 miliónu osobních a terénních vozů se stálým pohonem všech kol.
4MATIC je ve výbavě vozů Mercedes-Benz už přes 20 let
Svojí světovou premiéru oslavil pohon všech kol 4MATIC na frankfurtském autosalonu (IAA) v roce 1985. O rok později prezentoval Mercedes-Benz tuto novou technologii automaticky přiřaditelného pohonu všech kol v tehdejší aktuální Třídě E modelové řady 124. Její první dodávky na trh se uskutečnily na jaře 1987. Následující modelová řada 210 byla představena s úplně nově vyvinutým stálým pohonem všech kol v roce 1997. Jako první osobní vůz stuttgartské automobilky s pohonem všech kol dala Třída E impuls pro zavedení této pokrokové technologie pohonu i do dalších modelových řad.
Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.
Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.
Největší obchodní dům
automobilů v ČR
Motto AUTO JAROV zní: „Prodejem naše služby nekončí...”