Nová generace Mercedes Třídy E

Po čtyřech letech výroby s milionem prodaných kusů představuje Mercedes-Benz novou generaci celosvětově úspěšné Třídy E.

Bylo pro ní vyvinuto nebo dále zdokonaleno kolem dvou tisíc dílů. Limuzína a kombi se v novém designu jeví ještě dynamičtější a suverénnější. Mimoto vytváří Třída E, která je brána jako průkopník moderních technologií, i v tomto směru opět nová měřítka. Takové systémy jako PRE-SAFE®, inteligentní systém osvětlení, opěrky hlavy NECK-PRO nebo adaptivní brzdové světlo nenabízí žádný automobil tohoto tržního segmentu na světě. Takto pojatá bezpečnostní výbava dělá z Třídy E nejbezpečnější vůz ve své automobilové třídě. Jednoznačný nárůst agility a radosti z jízdy přináší paket DIRECT CONTROL s upravenou charakteristikou řízení a nově odladěným podvozkem obdobně jako šest nově nebo dále vyvinutých motorů. Ty při stále stejně příznivé spotřebě paliva dávají až o 26 % vyšší výkon a o 18 % větší točivý moment. I přes ještě bohatší sériovou výbavu zůstávají ceny modelů se čtyř- a šestiválcovými motory nezměněny.

V roce 2005 byla Třída E s tržním podílem kolem 30 procent v západní Evropě jedničkou mezi klasickými business-limuzínami. Od jara 2002 bylo na celém světě prodáno celkem zhruba milion vozů současné Třídy E, přičemž 86 % z tohoto množství tvořily limuzíny, zbytek pak modely kombi.

Třída E a její předchozí modely jsou již více než 60 let „srdcem“ značky Mercedes-Benz a reprezentují její typické vlastnosti kam patří bezpečnost, komfort, inovace, hospodárnost a kvalita. Od roku 1946 prodal Mercedes-Benz zhruba deset milionů limuzín vyšší třídy. V červnu 2006 se objeví třída E s ještě dynamičtější koncepcí, dalšími inovacemi a ještě hodnotnější sériovou výbavou. Celkem bude k dispozici 29 modelových variant – 16 limuzín a 13 modelů-T. s výkonovým spektrem sahajícím od 100 kW/136 k až po 378 kW/514 k .

Její dynamiku, sílu a suverenitu vyjadřuje nová generace Třídy E přepracovaným designem čelní partie. Nárazníky a maska chladiče se vyznačují markantním šípovým tvarem, který symbolizuje sílu a dravost. Tvář Třídy E s charakteristickou čtveřicí světlometů upravili designéři Mercedesu v detailech a  jejich horní část pak doplnili o transparentní lamely vytvářející atraktivní osvětlení. Jako parkovací světlo byly poprvé využity bílé svítící diody. Bočními prahy a zadními nárazníky v designu AVANTGARDE zvýrazňuje Mercedes-Benz u všech modelových variant posun v dynamickém pojetí.

interiéru se nová modelová generace odlišuje kromě jiného ještě atraktivnějšími barvami, novým čtyřpaprskovým volantem s eliptickými ovladači a pozměněným ovládáním sériové automatické klimatizace THERMATIC.

Bezpečnost: se systémem PRE-SAFE® a dalšími inovacemi příkladem ve vyšší třídě

Preventivní systém PRE-SAFE® před hrozící nehodou aktivuje bleskurychle opatření chránící řidiče a spolujezdce. Bezpečnostní pás a airbag tak mohou pracovat s optimální účinností.

Právě tak jedinečné jsou hlavové opěrky NECK-PRO zavedené do sériové výbavy Třídy E. Ty pracují na základě pokynů z čidel a při nárazu zezadu se během několika milisekund posunou dopředu tak, aby zachytily hlavy řidiče a spolujezdce. Aktivní opěrky mohou zabránit zvrácení krční páteře a snížit riziko následků, které se často při autohaváriích tohoto typu vyskytují.

Pro zabránění kolizí vzniklých nárazem do automobilu jedoucího vpředu vybavil Mercedes-Benz novou generaci Třídy E blikajícími brzdovými světly. Ty varují řidiče v závěsu jedoucích vozidel lépe než obvykle používaná brzdová světla. Testy prováděné inženýry Mercedesu ukázaly, že brzdná reakce řidičů se v průměru zkrátí o 0,2 s, pokud během nouzového brždění varovný signál bliká. Například při rychlosti 100 km/h se tak zkrátí brzdná dráha o asi 5,5 metru.

U Třídy E byla důsledně zvýšena bezpečnost cestujících. Limuzína a model kombi plní na světě vůbec nejtvrdší nárazové předpisy kam patří americký test nárazu zezadu do automobilu v rychlosti 80 km/h nebo simulace bočního střetu s těžkým terénním vozem. V rámci průběžného vývoje bezpečnosti Třídy E bylo provedeno kolem 330 nárazových testů.

Inteligent Light System: Světová premiéra nové osvětlovací techniky

Nová třída E má k dispozici adaptabilní světlomety, které se přizpůsobují momentální jízdní a povětrnostní situaci, čímž výrazně přispívají ke zvýšení bezpečnosti jízdy. Inteligent Light System, který je  pro limuzínu a kombi k dispozici na přání, má svůj základ v bi-xenonovém světlometu velkého světelného výkonu a zahrnuje pět různých funkcí: nové světlo určené pro běžné silnice osvětluje více prostor levého okraje vozovky nežli dosavadní světlo tlumené. Tady se zvětšuje bezpečná oblast pro řidiče o zhruba deset metrů, za šera a po setmění se může lépe orientovat a reagovat rychleji například na vozidla křižující silnici.

Při dálničním osvětlení, které se zapíná automaticky od rychlosti 90 km/h, vzniká homogenní, až do vzdálenosti 120 metrů sahající světelný kužel, který osvětluje jízdní dráhu v celé své šířce. Uprostřed tohoto světelného kužele vidí řidič o 50 m dále než při jízdě s dosavadním světlem tlumeným. Rozšířeným světlem do mlhy, které také patří do systému inteligentního osvětlení, se rozdělením světla na větší plochu snižuje oslnění řidiče světlem odraženým od vodních kapiček mlhové clony.

Aktivní světlo do zatáčky, které Mercedes-Benz začal poprvé nabízet pro modely Třídy E na jaře 2003, inženýři ze Sindelfingenu ještě zdokonalili. Součástí inteligentního systému osvětlení je světlo pro odbočování, zvyšující bezpečnost jízdy na křižovatkách a při pomalé jízdě v zatáčkách.

Naftové motory: Výrazný nárůst výkonu u čtyřválců

Šest z deseti motorů nové generace Třídy E jsou buďto zcela nově vyvinuty nebo dále zdokonaleny. Jejich výkon je vyšší až o 60 kW/82 k , nárůst točivého momentu dosáhl až 70 Nm. Spotřeba však zůstala na příkladné úrovni dosavadních modelů: každý třetí Mercedes s označením „E“ se spokojí s méně než osmi litry paliva na 100 kilometrů, průměrná spotřeba všech motorových verzí v obou karosářských variantách celé nabídky počínaje modelem E 200 CDI až po model E 500 je přibližně devět litrů na 100 kilometrů. Třída E tak dále zvýrazňuje jednu ze svých významných předností – hospodárnost.

Čtyřválcové naftové motory modelů E 200 CDI a E 220 CDI technici ze Stuttgartu optimalizovali do posledních detailů. Celkem bylo u těchto vznětových agregátů nově vyvinuto nebo upraveno více než 90 jejich dílů. Výsledkem provedených zásahů je další zřetelný posun týkající se výkonu, točivého momentu a zklidnění chodu těchto motorů. Při zachování příznivé spotřeby paliva 6,3 l na 100 kilometrů stoupl výkon motoru modelu E 200 CDI o 10 kW/14 k na 100 kW/136 k. Maximální točivý moment vzrostl z původních 270 na 340 Nm.

Jejich klidný chod typický pro šestiválcové motory zajišťují vyrovnávací hřídele v klikové skříni, které u motoru modelu E 200 CDI patří do sériového vybavení.

Nový motor modelu E 220 CDI dává nejvyšší výkon 125 kW/170 k a s maximem točivého momentu se dostal až na 400 Nm. To je o 14 resp. 18 % více než dosud. Spotřeba však zůstala na velice příznivé hodnotě 6,3 litrů na 100 km (model kombi: 7,1 l/100 km). Také nový šestiválcový naftový motor modelu E 320 CDI (165 kW/224 k) disponuje nyní vyšším silovým potenciálem: maximální točivý moment stoupl z 510 na 540 Nm.

V USA je Třída E s modelem E 320 CDI od roku 2004 prvním vozem s naftovým motorem ve vyšší automobilové třídě. Od modelového roku 2007 rozšíří Mercedes-Benz na americkém trhu svojí nabídku o první sériový naftový motor s avantgardní technologií BLUETEC, která dále výrazně snižuje emise oxidů dusíku. Tento model E 320 BLUETEC bude nejčistším naftovým motorem na světě se spotřebou oproti srovnatelnému benzínovému motoru nižší o 20 až 40 %. Mercedes-Benz počítá s tím, že technologii BLUETEC zavede v některém z osobních automobilů pro Evropu nejpozději v roce 2008.

Benzínové motory: Silnější agregát s kompresorem a nový osmiválec

U benzínových motorů Třídy E se inženýři Mercedesu soustředili především na čtyř- a osmiválcové agregáty. U čtyřválcového motoru modelu E 200 KOMPRESSOR byl zvýšen výkon vzhledem k jeho dosavadnímu provedení o 12,5 % na 135 kW/184 k. Současně vzrostl také maximální točivý moment, který je nyní 250 Nm.

Na vrcholu motorové nabídky Třídy E bude od poloviny roku 2006 nově vyvinutý osmiválec používaný ve Třídě S s pracovním objemem 5,5 litru a výkonem 285 kW/388 k. V porovnání s dosavadním motorem V8 stoupl jeho výkon o 26 %. Také točivý moment je s hodnotou 530 Nm o 15 % nad maximem svého předchůdce. Není divu, že nový E 500 přináší jízdní výkony typické pro sportovní vůz: sprint z 0 na 100 km/h absolvuje limuzína během 5,3 s.

Od firmy Mercedes-AMG pochází nový E 63 AMG, jehož vidlicový osmiválec s atmosférickým plněním dává výkon 378 kW/514 k a maximální točivý moment 630 Nm. Tyto hodnoty staví E 63 AMG do pozice nejsilnějšího modelu Třídy E všech dob.

DIRECT CONTROL: soubor opatření pro ještě dynamičtější jízdu

Nová generace úspěšné modelové řady Mercedesu má nejen dynamičtější vzhled a vyšší výkon, ale přesvědčuje také svojí ještě agilnější jízdou, kterou umožňuje soubor opatření s názvem DIRECT CONTROL-Paket. Pokrok v dynamice jízdy se podařilo dosáhnout aniž by přitom došlo k narušení souladu mezi bezpečností a komfortem jízdy na dlouhé vzdálenosti, která patří odedávna k velmi oceňovaným vlastnostem limuzíny a kombi Třídy E.

Ještě dále zvýrazněné přímé řízení dává spontánnější reakci na pohyb volantem, ale zároveň zprostředkovává dobrý pocit suverénní jízdy s potřebnou jízdní stabilitou. Nové uložení některých prvků podvozku umožňuje lépe zachytit příčné síly při jízdě v zatáčce a limuzína i kombi se při změně směru chovají výrazně neutrálně. Modely ELEGANCE a AVANTGARDE dostaly ještě navíc pružinové zarážky, které při prudkých změnách směru jízdy zabraňují naklánění karoserie.

Do souboru DIRECT CONTROL patří také úpravy na šestistupňové manuální převodovce zvyšující jak komfort řazení tak jeho přesnost.

Z nové Třídy S vychází brzdový systém ADAPTIVE BRAKE, který elektronickým řízením hydraulických dvoukruhových brzd umožňuje využít nové bezpečnostní a komfortní funkce. Do sériového vybavení Třídy E patří také systém automaticky upozorňující na pokles tlaku v pneumatikách.

Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.

Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.

 

Kontakt:
CAR MOTORS MB
Praha 3, Koněvova 143
+420 737 209 090
prodej@carmotorsmb.cz

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz Třídy E Autem roku 2024 v České republice

Mercedes-Benz Třídy E Autem roku 2024 v...

Autem roku 2024 v České republice je nová třída E. Rozhodla o tom odborná porota složená z 20 předních českých motoristických novinářů, kteří vítězný automobil vybírali ve dvoukolové...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Země. Voda. Vzduch. Hvězda Mercedesu akceleruje tři základní elementy

Země. Voda. Vzduch. Hvězda Mercedesu...

Před více než stoletím symbolizovaly tři cípy hvězdy Mercedesu vizi mobility na zemi, moři a ve vzduchu, kterou měl Gottlieb Daimler. V nové kampani značky Mercedes‑Benz ztělesňují také...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Technika z Olympu: Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC

Technika z Olympu: Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC

Mercedes-AMG dál kráčí vstříc budoucnosti automobilismu. Že je někde jinde, než konkurence, dokládá manažerským sedanem EQE, které je po luxusní vlajkové lodi EQS druhým modelem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz připravuje vlastní síť pro vysokovýkonné nabíjení

Mercedes-Benz připravuje vlastní síť...

Mercedes se pouští do energetiky a má dalekosáhlé cíle. Plánuje spuštění globální sítě pro vysokovýkonné nabíjení v Severní Americe, Evropě, Číně a na dalších významných trzích....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejvýkonnější Třída S všech dob, tentokrát i s technologií z Formule 1

Nejvýkonnější Třída S všech dob,...

Jak se z klasicky luxusní třídy S stane překofeinovaný rarach, na to se zeptejte v Affalterbachu. Fachmani značky AMG už 50 let dokazují, jak lze proměnit luxusní sedan ve velmi sportovní vůz....