Ola Källenius, předseda představenstva společnosti Mercedes-AMG GmbH, prohlásil:
„Nový SL 63 AMG je dalším mistrovským kouskem značky Mercedes-AMG. Ať se jedná o jízdní dynamiku, lehkou konstrukci nebo hospodárnost, SL 63 AMG dělá velký skok vpřed. Po modelech SLS AMG Roadster a SLK 55 AMG je naše rodina roadsterů nyní téměř kompletní.“
Díky celohliníkové struktuře karoserie, podobně jako u supersportovního vozu SLS AMG, se podařilo snížit hmotnost vozidla o 125 kilogramů. Proti pohotovostní hmotnosti 1845 kilogramů stojí nabídka výkonů od 395 kW do 415 kW. To jsou perfektní předpoklady pro neporovnatelnou dynamiku a nezapomenutelné zážitky ze suverénní jízdy. Další vylepšení jízdních výkonů nabízí zdokonalený sportovní podvozek AMG využívající systém ABC (Active Body Control), nový sportovní, parametricky řízený posilovač řízení AMG, vysokovýkonná kombinovaná brzdová soustava AMG a sedmistupňová sportovní převodovka AMG SPEEDSHIFT MCT. Stylový design se pojí s bohatou standardní výbavou a vysokou úrovní bezpečnosti.
SL 63 AMG poskytující suverénní jízdní výkony při vysoké úrovni hospodárnosti je poprvé k dispozici ve dvou výkonových stupních:
Motor AMG V8 5,5 litru přeplňovaný dvěma turbodmychadly posílá na vozovku nejvyšší výkon 395 kW a točivý moment 800 N.m. Ve spojení s paketem AMG Performance Package se výkon zvýší na 415 kW a točivý moment dosahuje maxima 900 N.m – větší sílu nenabízí žádný jiný konkurent v tomto segmentu. Výsledkem jsou prvotřídní jízdní výkony, jak dokazují hodnoty zrychlení z nuly na 100 km/h za 4,3 s, resp. 4,2 s. Rychlost 200 km/h je dosažena za 12,9 s, resp. 12,6 s. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h, s paketem AMG Performance Package se toto omezení zvýší na 300 km/h. Kombinovaná spotřeba paliva EU činí u obou výkonových variant 9,9 l/100 km, což v porovnání s předchůdcem znamená snížení o 4,2 litru, resp. o 30 procent.
Výkonný osmiválec s interním označením M 157 kombinuje inovativní komponenty ze světa high-tech, aby byla zaručena vynikající výkonová charakteristika při příkladně nízkých hodnotách spotřeby paliva. Kromě přímého vstřikování benzinu založeného na tvorbě směsi řízené proudem vstřikovaného paliva se konstrukce této poháněcí jednotky vyznačuje celohliníkovým blokem motoru, přeplňováním dvěma turbodmychadly, čtyřventilovým rozvodem s proměnným časováním ventilů, mezichladičem stlačovaného vzduchu (vzduch-voda), inteligentním řízením činnosti generátoru a funkcí ECO Start-Stop. Sportovní výfuková soustava AMG s optimalizovanou hmotností je zakončena dvěma chromovanými dvojitými koncovkami a vytváří osobitý výrazný zvuk motoru.
Přehled nejdůležitějších technických údajů Mercedesu-Benz SL 63 AMG:
Zdvihový objem | 5461 cm3 |
Vrtání x zdvih | 98,0 x 90,5 mm |
Kompresní poměr | 10,0 : 1 |
Výkon | |
při 5500 min-1 | 395 kW |
415 kW* | |
Max. točivý moment | |
při 2000-4500 min-1 | 800 N.m |
při 2250-3750 min-1* | 900 N.m |
Hmotnost motoru | 204 kg |
Provozní hmotnost | 1845 kg |
Kombinovaná spotřeba paliva EU | 9,9 l/100 km |
Emise CO2 | 231 g/km |
Třída hospodárnosti | F |
Zrychlení 0-100 km/h | 4,3 s |
4,2 s* | |
Max. rychlost elektronicky omezena | 250 km/h |
* s paketem AMG Performance Package
Inteligentní lehká konstrukce založená na hliníku a uhlíkových kompozitech
Zásadní podíl na nízkých hodnotách spotřeby paliva má inteligentní lehká konstrukce. Podobně jako u supersportovního vozu SLS AMG používá SL 63 AMG lehkou celohliníkovou konstrukci. V porovnání s předchůdcem to vede nejen k výraznému snížení hmotnosti o 110 kilogramů, ale i k vynikající úrovni tuhosti, bezpečnosti a komfortu. Inteligentní lehká konstrukce znamená také optimalizaci jednotlivých dílů pro příslušný účel. Z toho důvodu se například používají různé metody zpracování hliníku, ať se jedná o odlitky do kovových forem nebo vakuové tlakové odlitky, protlačované profily nebo prvky z hliníkových plechů s různou tloušťkou stěny. Výsledkem je vysoká tuhost, vynikající bezpečnost a lepší vibrační charakteristika. Pro kryt za palivovou nádrží používají konstruktéři z části ještě lehčí materiál – hořčík. Do střešních sloupků A jsou z bezpečnostních důvodů integrovány uzavřené profily z vysokopevnostní oceli.
K dalšímu snížení hmotnosti přispívá zadní víko, jehož vnitřní nosná struktura je poprvé ve velkosériové výrobě zhotovená z lehkého uhlíkového kompozitu. Tento extrémně tuhý díl je slepený s plastovým vnějším panelem. Tímto způsobem se podařilo snížit hmotnost o pět kilogramů v porovnání s běžným zadním víkem. Inovativní řešení je použito poprvé v modelu SL 63 AMG. Soubor inovací v oblasti lehké konstrukce nese u nového roadsteru SL 63 AMG ovoce v podobě provozní hmotnosti 1845 kilogramů, která je o 125 kilogramů nižší než u předchůdce.
Sportovní podvozek AMG využívá systém ABC (Active Body Control)
Snaha o co nejnižší hmotnost je patrná nejen u karoserie modelu SL 63 AMG, ale i v oblasti podvozku. Čepy nápravy, ramena čtyřprvkové přední nápravy nesoucí pružiny a téměř všechny komponenty zavěšení kol zadní víceprvkové nápravy s prostorovým úspořádáním ramen jsou vyrobeny z hliníku. Ze snížení neodpružených hmot profituje nejen agilita, ale i odezva pružin a tlumičů.
Mercedes-AMG zůstává i nadále věrný systému aktivního odpružení a tlumení ABC. Nový SL 63 AMG je proto standardně vybaven sportovním podvozkem AMG na základě zdokonaleného systému ABC (Active Body Control). Zvláštní pozornost byla při návrhu koncepce, vývoji a testech věnována jízdní dynamice a jízdním výkonům. Po stisknutí tlačítka je k dispozici sportovní charakteristika s potlačeným nakláněním karoserie a tužším tlumením („Sport“) nebo komfortně orientované nastavení pro vysokou úroveň komfortu při cestování na dlouhé vzdálenosti („Comfort“). V zájmu dosažení vyšší agility a vyšších rychlostí v zatáčkách disponuje SL 63 AMG větším odklonem všech kol a kompletně přepracovanou elastokinematikou.
Ve spolupráci s novým elektromechanickým, parametricky řízeným sportovním posilovačem řízení AMG zaujme vrcholný model AMG uživatele velkou ochotou ke změně směru jízdy, vynikajícím chováním v zatáčkách a jednoznačnou zpětnou vazbou na limitu. Řízení má konstantní a přímější převod a variabilní účinek posilovače v závislosti na nastavení podvozku. Součástí standardní výbavy je také třístupňové ESP®, což je exkluzivní systém pro modely AMG s režimem „SPORT Handling“ pro zvlášť ambiciózní a sportovně orientované řidiče. Na přání je z nabídky AMG Performance Studio k dispozici uzávěrka zadního diferenciálu AMG a podvozek AMG Performance.
Individuální: 7stupňová sportovní převodovka AMG SPEEDSHIFT MCT
Také přenos hnací síly lze přizpůsobit individuálním požadavkům. Sedmistupňová sportovní převodovka AMG SPEEDSHIFT MCT nabízí jízdní programy
- Controlled Efficiency „C“
- Sport „S“
- Sport plus „S+“
- manuální řazení „M“
V jízdním režimu „C“ je vždy aktivní funkce ECO Start-Stop, která vypíná osmiválec u stojícího vozidla. Charakteristika převodovky je zaměřena na komfortní řazení v nízkých otáčkách a vůz se rozjíždí zásadně na druhý převodový stupeň.
V ostatních módech „S“, „S+“ a „M“ pracují motor i převodovka mnohem dynamičtěji. Navíc je deaktivována funkce Stop-Start. Sportovnímu stylu jízdy dokonale odpovídá krátkodobé a přesně definované částečné vypínání válců prostřednictvím zásahů do zapalování a vstřikování při plném zatížení, což umožňuje ještě rychlejší řazení než dosud. Přitažlivým vedlejším efektem je emocionální zvukový projev. Automatická funkce přidávání meziplynu při podřazování a funkce RACE START patří rovněž ke standardní výbavě 7stupňové sportovní převodovky AMG SPEEDSHIFT MCT.
Nově vyvinutá vysokovýkonná kombinovaná brzdová soustava AMG
– má na přední nápravě kombinované kotoučové brzdy rozměru 390 x 36 mm s šestipístkovými pevnými třmeny a integrální kotoučové brzdy rozměru 360 x 26 mm s jednopístkovými pevnými třmeny. Elektrická parkovací brzda se dodává standardně. Jako výbava na přání z nabídky AMG Performance Studio se dodávají červeně lakované brzdové třmeny jako rozpoznávací znak paketu AMG Performance Package a ještě výkonnější vysokovýkonná kombinovaná brzdová soustava AMG s keramickými kotoučovými brzdami s optimalizovanou hmotností, která je známá z modelu SLS AMG.
SL 63 AMG jezdí standardně na titanově šedých a leštěných kolech AMG z lehké slitiny v designu s pěti dvojitými paprsky. Pneumatiky mají vpředu rozměr 255/35 R 19 a vzadu 285/30 R 19. Snížení neodpružených hmot umožňují kovaná kola AMG v mnohapaprskovém designu z programu AMG Performance Studio s pneumatikami 255/35 R 19 vpředu a 285/30 R 20 vzadu, která se dodávají také v matně černém provedení s leštěným okrajem ráfku.
Stylový, suverénní, dynamický design
SLS AMG Roadster, SLK 55 AMG a SL 63 AMG – jako nejnovější člen rodiny roadsterů AMG ukazuje vrcholný osmiválcový model typické stylistické prvky suverénních vysokovýkonných automobilů z Affalterbachu. Výrazný dynamický styling AMG zahrnuje přední nárazník s velkými otvory pro přívod vzduchu, světlomety LED pro denní svícení ve specifickém designu AMG a spodní příčnou lištu se stříbřitě chromovanou povrchovou úpravou. Už na pohled upoutá nová maska chladiče AMG s dvojitou lamelou také se stříbřitě chromovanou povrchovou úpravou. Ze strany jsou nápadná nejen rozšíření prahů, ale i loga „V8 BITURBO“ na odvětrávacích mřížkách. Záď důstojně zakončuje odtoková hrana AMG společně se dvěma chromovanými dvojitými koncovkami výfuku sportovní výfukové soustavy AMG a zadní nárazník s vložkou ve vzhledu difuzoru v barvě karoserie.
Střecha Vario: na přání se systémem MAGIC SKY CONTROL
Také šestá generace roadsterů SL nabízí kompaktní, elektrohydraulicky ovládanou střechu Vario, která SL promění podle přání a počasí za necelých 20 sekund v roadster nebo kupé. Na rozdíl od předchůdce jsou pro nový SL k dispozici tři varianty střechy:
- lakovaná
- skleněná
- panoramatická Vario se systémem MAGIC SKY CONTROL, jejíž průsvitnost lze regulovat tlačítkem.
Interiér: požitek pro všechny smysly
Rovněž interiér modelu SL 63 AMG je inspirován modelem SLS AMG a nabízí požitek pro všechny smysly. Supersportovní vůz připomínají čtyři výdechy ventilační soustavy ve stylu turbín proudových letadel, páka voliče E-SELECT a AMG DRIVE UNIT. Ke standardní výbavě patří mimo jiné sportovní sedadla AMG čalouněná kůží Nappa ve specifickém jednobarevném nebo dvoubarevném provedení s plaketami AMG na opěradlech, nastavitelné boční polštáře sedadel, vyhřívání sedadel, ozdobné prvky AMG z uhlíkového kompozitu, osvětlené prahové lišty AMG, dekorační osvětlení interiéru a analogové hodiny v designu IWC. Hodnotným detailem je logo AMG umístěné na spodní kovové sponě volantu AMG Performance. Sportovně navržený sdružený přístroj AMG informuje prostřednictvím barevného displeje TFT, uvítacího ukazatele AMG, hlavního menu AMG a stopek RACETIMER. Excelentní kvalita materiálů a vysoká kvalita zpracování dokazují mimořádnou pozornost, kterou experti Mercedesu a AMG věnovali nejmenším detailům.
Přehled dalších prvků standardní výbavy modelu SL 63 AMG (výběr):
- Asistent sledování pozornosti řidiče ATTENTION ASSIST
- COMAND Online s měničem na 6 DVD
- Poplašný systém proti vniknutí do interiéru a odcizení vozidla
- Basový systém „Frontbass“ vpředu
- Dálkové ovládání zadního víka včetně automatického dovírání
- Adaptivní přední světlomety ILS (Intelligent Light System)
- Adaptivní ostřikovače předního okna MAGIC VISION CONTROL
- Opěrky hlavy NECK-PRO
- Systém PRE-SAFE®
- Automaticky výsuvné ochranné oblouky pro řidiče a spolujezdce pro případ převrácení vozidla
- Větrná clona
Pro SL 63 AMG je tradičně k dispozici rozsáhlá nabídka výbavy na přání (výběr):
- Vyhřívání prostoru před opěrkami hlavy AIRSCARF
- Aktivní parkovací asistent včetně systému PARKTRONIC
- Zvuková aparatura Bang & Olufsen BeoSound AMG High-End Surround-Sound System
- Paket asistenčních systémů Plus (DISTRONIC PLUS včetně BAS PLUS, PRE-SAFE® s funkcí aktivního brzdění, aktivní asistent pro jízdu v jízdním pruhu a aktivní asistent pro sledování slepého úhlu)
- Zvuková aparatura harman/kardon® Logic 7® Surround-Sound System
- Komfortní paket KEYLESS-GO (včetně dálkového zavírání zadního víka a systému HANDS-FREE ACCESS)
- Kožené čalounění Nappa Exklusiv
- Klimatizace sedadel
- Elektricky ovládaná větrná clona
Ještě větší míru individualizace umožňují prvky výbavy na přání z programu AMG Performance Studio:
- Paket AMG Performance Package (zvýšení nejvyššího výkonu o 20 kW (27 k) a maximálního točivého momentu o 100 N.m; kryt motoru AMG z pravého uhlíkového kompozitu, uzávěrka zadního diferenciálu AMG, odtoková hrana AMG z pravého uhlíkového kompozitu, červeně lakované brzdové třmeny, volant AMG Performance obšitý kůží Nappa/DINAMICA)
- Kovaná kola AMG z lehké slitiny
- Kovaná kola AMG z lehké slitiny, lakovaná matně černou barvou, s lesklým okrajem ráfku
- Podvozek AMG Performance
- Vysokovýkonná kombinovaná brzdová soustava AMG s keramickými brzdovými kotouči
- Exteriérový paket AMG Carbon (příčka v předním nárazníku, kryty vnějších zpětných zrcátek a odtoková hrana z pravého uhlíkového kompozitu)
- AMG Performance Media s telemetrickou funkcí (k dispozici od září 2012)
- Volant AMG Performance obšitý kůží Nappa/DINAMICA
Na míru střiženou individualizaci podle nejrůznějších přání přímo z výroby nabízí program designo pro SL 63 AMG.
Kromě matných laků designo magno v odstínech „kašmírově bílá“ a „alanitově šedá“ a metalických laků designo v odstínech „černá mokka“ a „grafitová“ je k dispozici expresivní lak designo „zirkonově červená“. S vnějším lakem je elegantně sladěna také nabídka koženého čalounění designo a designo exklusiv v osmi atraktivních barevných odstínech. Dokonalým završením jsou ozdobné prvky designo, čalounění stropu a bezpečnostní pásy v různých provedeních.
AMG kromě toho nabízí u příležitosti uvedení nového SL 63 AMG na trh exkluzivní model „Edition 1“ s opulentní výbavou, která mimo jiné standardně zahrnuje:
- Vyhřívání prostoru před opěrkami hlavy AIRSCARF
- Kovaná kola AMG z lehké slitiny, lakovaná matně černou barvou, s lesklým okrajem ráfku
- Paket AMG Performance Package
- Kožené čalounění designo exklusiv v odstínu červená classic nebo sytě bílá s kontrastním stehováním
- Čalounění stropu designo z černé kůže
- Zvuková aparatura harman/kardon® Logic 7® Surround-Sound System
- Panoramatická střecha Vario s funkcí MAGIC SKY CONTROL
Exkluzivně pro „Edition 1“ je nabízen speciální lak designo magno „krystalicky stříbrná“ a ve spojení s koženým čalouněním designo exklusiv „červená classic“ červené kontrastní stehování na volantu, čalounění stropu a přístrojové desce. Výjimečný paket výbavy završují velurové podlahové rohože designo lemované kůží designo „červená classic“.
Nejbezpečnější roadster na světě
Díky hliníkové struktuře karoserie optimalizované z hlediska pasivní bezpečnosti, standardně dodávanému systému PRE-SAFE® a asistenčním systémům na vysoké úrovni vozů Třídy S je SL nejbezpečnějším roadsterem na světě. Tuhá hliníková struktura karoserie tvoří stabilní prostor pro cestující chráněný precizně definovanými deformačními zónami na přídi a zádi. Při převrácení mohou prostor pro cestující chránit střešní sloupky A vyrobené z hliníku a oceli a dva automaticky výsuvné ochranné oblouky.
Dalšího zdokonalení doznaly zádržné systémy zahrnující mimo jiné dvoustupňové airbagy pro řidiče a spolujezdce. Hlavový airbag pokrývá kompletně celou boční plochu, v níž by mohlo dojít k nárazu hlavy. Doplňkový hrudníkový airbag v opěradle sedadla chrání horní část těla při bočním nárazu. Jako další novinka byly do standardní výbavy nového SL zařazeny aktivní opěrky hlavy NECK-PRO vyvinuté společností Mercedes-Benz. Ochraně chodců slouží aktivní kapota motoru a příď s velkou, poddajnou nárazovou plochou.
Úspěch zavazuje: modely SL „made by AMG“
Výkonné modely SL z Affalterbachu patří mezi nejúspěšnější vozidla AMG vůbec. Roadsterů SL 63 AMG s atmosféricky plněným osmiválcem bylo v letech 2008 až 2011 prodáno téměř 5000 exemplárů. Model SL 55 AMG s motorem V8 přeplňovaným kompresorem, vyráběný v letech 2001 až 2007, nalezl více než 21 500 majitelů, a stal se tak dosud nejprodávanějším modelem AMG všech dob. Celkem bylo zákazníkům dodáno více než 26 500 roadsterů SL AMG poháněných osmiválcovým motorem.
Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.
Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.
Autorizovaný dealer a opravce OPEL
Člen koncernu TUkas