Na autosalonu v Ženevě prezentuje Mercedes-Benz kupé nové třídy E

Stuttgartská automobilka současně se světovou premiérou limuzíny přichází s mistrovským kouskem v nové modelové řadě.

Stuttgartská automobilka tím navazuje na tradici, která v historii třídy E vždy dovedla něčím nadchnout.

Na autosalonu v Ženevě prezentuje Mercedes-Benz kupé nové třídy E
Na autosalonu v Ženevě prezentuje Mercedes-Benz kupé nové třídy E
Na autosalonu v Ženevě prezentuje Mercedes-Benz kupé nové třídy E

Kupé třídy E se začne prodávat již počátkem května 2009.

Na autosalonu v Ženevě prezentuje Mercedes-Benz kupé nové třídy E
Na autosalonu v Ženevě prezentuje Mercedes-Benz kupé nové třídy E
Na autosalonu v Ženevě prezentuje Mercedes-Benz kupé nové třídy E
Na autosalonu v Ženevě prezentuje Mercedes-Benz kupé nové třídy E

Nové kupé třídy E propojuje zvláštním způsobem emoce a účelnost. S klasickým bočním profilem karoserie kupé bez „B“-sloupků a s plně zapuštěnými dveřními skly je nový dvoudveřový Mercedes-Benz třídy E interpretován ve výrazně dynamickém designu. Zároveň přichází tato aerodynamická varianta vozu kupé s novým nejnižším koeficientem odporu vzduchu: jeho hodnota 0,24 posouvá tento model na špičku sériových vozů na světě s nejlepší kvalitou obtékání vzduchu. Součástí modelového programu jsou nyní dva nové čtyřválcové motory se spotřebou nižší až o 17 procent, zároveň ale nabízející výrazný nárůst výkonu a točivého momentu.

Podvozek AGILITY CONTROL má ve svém sériovém provedení tlumící systém, který se automaticky přizpůsobuje aktuální jízdní situaci. Ten spojuje radost z jízdy a snadnou ovladatelnost s maximálním komfortem.

Nové kupé přichází s celou řadou technických inovací, které se u sportovně orientovaného kupé vyšší třídy očekávají. Patří k nim např.regulace tlumičů podle momentální situace, detekce únavy řidiče, preventivní ochrana cestujících nebo aktivní kapota. Specifickým pro kupé je paket jízdní dynamiky umožňující stisknutím příslušného ovladače přejít na různá nastavení vozu. Funkce jako je adaptivní řízení dálkového světla, nebo funkce rozpoznávající dopravní značení a automatický systém nouzového brždění jsou dalšími příklady, jak nová řada Mercedesu navyšuje měřítka této automobilové třídy.

Průkopnickou roli přebírá nové kupé třídy E také v oblasti pohonu. Nové naftové a benzínové motory s přímým vstřikem paliva kombinují účinnost se suverénním průběhem výkonu. Do nabídky nyní patří dva nové čtyřválce se spotřebou sníženou až o 17 procent při současném nárůstu výkonu a točivého momentu. Příkladem je model E 250 CDI BlueEFFICIENCY Coupé, který vykazuje spotřebu 5,3 l/100 kilometrů (odpovídá 139 g CO2/km), a patří tak k nejhospodárnějším automobilům této třídy.

Příkladná spotřeba nebyla dosažena pouze novými motory. Podílí se na ní i celá řada dalších, na praxi orientovaných opatření. Patří k nim např. regulace čerpadla pro posilovač řízení a palivového čerpadla v závislosti na jejich aktuální potřebě, použití pneumatik se sníženým valivým odporem, řízení generátoru podle jízdní situace nebo optimalizovaná aerodynamika.

Design: projev suverénního, náruživého charakteru

Markantní linie nového dvoudveřového vozu zdůrazňuje tradiční stylistické elementy, které dělají kupé Mercedesu nezaměnitelným. Příkladem je střešním sloupkem nedotčená boční skleněná plocha s možností jejího komplentího spuštění nebo typická sportovní maska chladiče s velkou trojcípou hvězdou uprostřed. Zároveň dává kupé na vědomí blízkou příbuznost s limuzínou nové třídy E. Samozřejmě se tady jedná o dva páry světlometů ve tvaru kosočtverců, ovšem jejich provedení vyzařuje ještě větší dynamiku. Obdobně jako limuzína má i kupé mohutné zadní blatníky, které již v roce 1955 dodávaly modelu kupé S 220 „Ponton“ atletický vzhled. Ale i přes familiérní podobnost k limuzíně má nové kupé svůj vlastní, suverénní a zároveň přitažlivý charakter.

Nově vyvinutá sedadla ve sportovním designu

Sedadla kupé třídy E jsou nově vyvinutá tak, aby svým designem a technikou odpovídala sportovnímu charakteru tohoto dvoudveřového vozu. Sériově jsou výška sedáku a úhel sklonu opěradla nastavitelné pomocí elektromotorků. Tato sedadla s protaženými opěradly, typickými pro sportovní vůz, dostala funkci Easy-Entry, která ulehčuje cestujícím na zadních sedadlech nastupování a vystupování. Ve spojení s elektrickým seřizováním a funkcí memory (ve výbavě na přání) jsou sedadla řidiče a spolujezdce vybavena elektropneumaticky přestavitelnou, ve čtyřech směrech působící podporou páteře, která komfort sezení ještě dále zvyšuje.

Komfortní sedadla potažená kůži a s aktivním odvětráním jsou dodávána na přání obdobně jako nově vyvinutá multitvarovaná sedadla se vzduchovými komorami jak v sedáku, tak na bocích opěradel. Pro cestující v zadní části vozu jsou k dispozici dvě pohodlná samostatná sedadla, jejichž opěradla se dají buď jednotlivě nebo společně sklopit směrem dopředu a zvětšit tak prostor pro zavazadla.

Naftové motory: mínus 17 procent na spotřebě

Naftový motor v modelu E 250 CDI BlueEFFICIENCY Coupé je špičkový agregát z nové generace čtyřválců Mercedes-Benz, které využívají dvoustupňové přeplňování turbodmychadlem, precizní piezo-vstřikovače a nejmodernější techniku Common-Rail. Tento motor dává výkon 150 kW/204 k a maximum točivého momentu 500 Nm je k dispozici již od otáček 1600 1/min. Je asi o 36 procent výkonnější než naftový čtyřválec předchozího modelu, ale ve spotřebě paliva je o 17 procent méně žíznivější: 5,3 litru na 100 kilometrů (normovaná spotřeba, předběžný údaj), což odpovídá emisím CO2 ve výši 138 g na ujetý kilometr.

I nadále v nabídce zůstává naftový motor V6 s přímým vstřikem technikou Common-Rail a přeplňováním turbodmychadlem. V modelu E 350 CDI BlueEFFICIENCY Coupé má výkon 170 kW/231 k (dosud: 165 kW/224 k) a v normovaném jízdním cyklu dosahuje spotřebu 6,8 litru na 100 kilometrů. Emise CO2 činí 179 g na ujetý kilometr.

Dva nové benzínové motory s přímým vstřikem

Také u benzínových motorů staví Mercedes-Benz do budoucna důsledně na technice přímého vstřiku. Pod kapotou modelu E 250 CGI BlueEFFICIENCY Coupé pracuje nově vyvinutý čtyřválec s přímým vstřikem o výkonu 150 kW/204 k propojený sériově s automatickou sedmistupňovou převodovkou, který má spotřebu 7,0 litru na 100 kilometrů. Emise CO2 dosahují 164 g na kilometr. To je asi o 13 procent méně než u dosavadního čtyřválce (135kW/184 k) se vstřikem do sacího potrubí.

Dosavadní benzínový motor V6 nahrazuje Mercedes-Benz v novém modelu E 350 CGI BlueEFFICIENCY Coupé šestiválcem s přímým vstřikem benzínu. Jeho výkon 215 kW/292 k je o 15 kW/20 k vyšší a spotřeba se oproti dosavadnímu motoru V6 snížila o 14 procent na 8,5 litru na 100 km. To odpovídá 199 g CO2 na kilometr.

U vrcholného modelu E 500 Coupé se o pohon stará vidlicový osmiválec V8 o výkonu 285 kW/388 k a s točivým momentem 530 Nm, který mu umožňuje jízdní výkony typické pro sportovní vůz. Tento osmiválec technici Mercedesu dále zdokonalili v detailech a oproti jeho dřívější verzi snížili spotřebu o 0,5 na 10,9 litru na 100 kilometrů.

Všechny motory nového Coupé třídy E splňují normu EU5.

Uvažující partner: čidla, radar a kamery pro bezpečnou jízdu

Bezpečnostní systémy nově vyvinuté třídy E spočívají na poznatcích dlouhodobého výzkumu v oblasti dopravních nehod. Ty jsou důležitým příspěvkem pro bezpečnou a beznehodovou jízdu, zvyšují ochranu cestujících a kromě toho zvyšují bezpečnost i ostatních účastníků silničního provozu. Tyto pokrokové funkce má k dispozici i nová třída E kupé. Jsou založeny na vysoce citlivých čidlech, kamerách a radarových systémech a z dvoudveřového vozu vytvářejí „uvažujícího“ partnera, který vidí, pociťuje, při hrozbě nebezpečí reflexivně reaguje a pro zabránění vzniku nehody nebo zmírnění jejích následků může také samostatně jednat.

Únava řidiče patří k nejčastějším příčinám nehod na dálnicích. Proto odborníci Mercedesu vyvinuli systém detekce únavy (ATTENTION ASSIST), který je součástí sériového vybavení nové třídy E kupé. Jeho citlivá senzorika vyhodnocuje během jízdy až 70 parametrů pro zjištění, zda pozornost řidiče nepolevuje. Značnou vypovídací hodnotu má samozřejmě sledování řidiče při řízení. Letité praktické zkušenosti inženýrů Mercedesu ukazují, že unavení řidiči dělají malé chyby v řízení, které často velice rychle a charakteristickým způsobem napravují. I toto jednání je možné vysoce citlivým čidlem pohybu volantu rozpoznat.

Do sériové výbavy je také zahrnutý systém preventivní ochrany cestujících PRESAFE® – několikanásobně oceněný vynález Mercedesu, který žádná automobilka na světě nenabízí. V nebezpečných situacích tady dochází k preventivním ochranným zásahům pro řidiče a spolujezdce tak, aby bezpečnostní pásy a airbagy mohly pracovat s nejvyšší účinností. Včasné rozpoznání nebezpečné situace umožňuje využití čidel brzdového asistenta a funkce stabilizace směru jízdy ESP®.

Adaptivní asistent dálkového světla pro co nejdokonalejší osvětlení jízdní dráhy

Obdobně jako limuzína má i nová třída E kupé k dispozici inteligentní systém osvětlení (Intelligent Light System) reprezentující nejmodernější osvětlovací automobilovou techniku na světě. Světlomety se kontinuálně přizpůsobují aktuální dopravní situaci a automaticky reagují tak, aby řidiči umožnily co nelepší možné osvětlení vozovky. Tuto úlohu přebírá adaptivní asistent dálkového světla, který rozpozná prostřednictvím kamery umístěné na čelním skle vozidla jedoucí stejným směrem nebo v protisměru a upraví světelný kužel světlometů tak, aby ostatní účastníky silničního provozu neoslňoval. Tímto způsobem se dosah tlumených světlometů prodloužil z dosavadních 65 až na 300 metrů. Je-li jízdní dráha volná, systém s citlivým přechodem přeřadí na světla dálková. Adaptivní asistent dálkového světla je postaven na variabilitě bi-xenonových světlometů, které nabízí Mercedes-Benz spolu s denním osvětlením využívajícím světelné diody LED.

Automatické plné brždění při akutním nebezpečí nehody

Asistenční systémy známé z výbavy třídy S zabraňující nehodám typu nárazu zezadu jsou nyní k dispozici i pro třídu E kupé. Ty využívají radarová čidla pro mapování situace jak v těsné blízkosti, tak ve větší vzdálenosti před vozem a pokud hrozí nebezpečí, je řidič varován. Mercedes-Benz tyto technologie integruje do systému DISTRONIC PLUS. Ten kromě tempomatu regulujícího zvolenou vzdálenost od vpředu jedoucího vozu podle situace až do úplného zastavení obsahuje ještě brzdový asistent PLUS a PRE-SAFE®-Bremse. Brzdový asistent PLUS se aktivuje v situaci, kdy se vzdálenost mezi vozy náhle zkrátí. Nastane-li takový stav, je řidič varován a systém automaticky vypočítá potřebný tlak pro posilovač brzd, který je schopen střetu zabránit. Při sešlápnutí brzdového pedálu je posilovač brzdné síly okamžitě k dispozici a podle rychlosti a vzdálenosti umožňuje regulované brzdění až po jeho maximální brzdný výkon. Systém PRE-SAFE®-Bremse jde ještě o krok dál a při aktuálním nebezpečí nehody kupé třídy E automaticky zabrzdí v případě, že řidič na varování nereaguje. Následky střetu se tak dají podstatně zmírnit.

Nejdokonalejší bezpečnostní výbava v této automobilové třídě

Se sedmi airbagy, napínači a omezovači síly bezpečnostních pásů u všech sedadel a také aktivními hlavovými opěrkami pro řidiče a spolujezdce má třída E Coupé nejrozsáhlejší bezpečnostní výbavu v této automobilové třídě. Mezi záchranné airbagy, které se při nehodě během několika milisekund naplní, patří jejich čelní a boční provedení pro řidiče a spolujezdce, kolenní verze na straně řidiče a nechybí ani airbagy okenní. Na přání je možné získat boční airbagy i pro cestující na zadních sedadlech.

Přední nárazovou zónu tvoří čtyři na sobě nezávislé roviny, takže nárazová síla se rozdělí na větší plochu a je jí možné převést mimo působení na tuhou kabinu pro cestující. Že karoserie odolává vysokému nárazovému zatížení je dáno také vyšším podílem vysokopevnostních legovaných ocelí. Asi dvě třetiny karosářských plechů třídy E kupé patří k těmto moderním druhům ocelí s možností vyššího zatížení. Do rozsáhlé sériové výbavy v oblasti bezpečnosti patří tzv.aktivní kapota. Ta je výsledkem dlouhodobé angažovanosti Mercedesu zaměřené na ochranu chodců. Při nárazu pružinový systém během několika milisekund nadzvedne zadní část kapoty o 50 mm a zvětší tak prostor pro deformaci. Díky inteligentní mechanice tohoto systému může řidič kapotu po její aktivaci vlastní silou stlačit do původní polohy. Není tedy třeba navštívit servis.

Komfort: špičková technika pro nový požitek z jízdy

Kromě obsáhlé bezpečnostní výbavy patří odedávna k hlavním rysům třídy E také komfort. Samozřejmě jeho vysoký standard limuzíny nalezneme i u vozu kupé, kde se pokrok posunul opět o něco dál především v komfortu jízdy, sezení a prostředí v kabině. Předpokladem pro nárůst komfortu je velkorysá nabídka prostoru v interiéru, kterou konstruktéři Mercedesu realizovali na základě o 46 milimetrů delší a o dalších 46 milimetrů širší karoserie. Zvětšila se tak vzdálenost důležitá pro volný pohyb cestujících mezi předními a zadními sedadly definovaná jako vzdálenost kyčelních bodů o 10 na 789 milimetrů a oproti předchozímu modelu se zvětšila i šířka v oblasti loktů o 49 milimetrů.

Vysoký jízdní komfort dosažený regulací tlumičů odpružení

Podvozek AGILITY CONTROL nové třídy E kupé nabízí v sérii systém tlumičů odpružení, který se automaticky přizpůsobuje situaci. Pro dosažení nejlepšího jízdního komfortu a zároveň lehké ovladatelnosti redukuje systém tlumící síly při normální jízdě, zatímco během dynamického projíždění zatáček nebo při rychlém vyhýbacím manévru přechází okamžitě na maximum tlumící síly. Tímto způsobem se dosahuje účinná stabilizace vozu.

Kromě sériového podvozku AGILITY CONTROL je možné získat na přání sportovní podvozek AGILITY-CONTROL s důsledně zachovanou sportovní charakteristikou tlumičů a s upraveným převodem parametrického řízení. Pro ještě vyšší nároky vyvinul Mercedes Fahrdynamik-Paket s elektronicky řízeným systémem tlumení. Tady jsou zpracovávány informace z příslušných čidel o aktuální jízdní situaci a podle nich je řízen tlumič každého kola individuálně. Řidič má navíc možnost volby mezi dvěma jízdními programy: Comfort a Sport. Ovlivňuje tím charakteristiku podvozku, reakci na prošlápnutí plynového pedálu a algoritmus řazení samočinné převodovky. Do Fahrdynamik-Paketu patří ještě nově vyvinuté sportovní parametrické řízení.

Pro porovnání charakteristik různých podvozků vyvinuli inženýři Mercedesu tzv.“Body-Index“, což je hodnota, která bere v úvahu změřené hodnoty různých typů jízdních manévrů. „Body-Index“ informuje, jak je podvozek odladěn s karoserií, jaké má auto chování na silnici a jak snadno se nechá ovládat při rychlém projíždění zatáčkami. Čím je tato hodnota vyšší, tím sportovnější je charakteristika podvozku. „Body-Index“ ukazuje, jak Fahrdynamik-Paket splňuje přání zákazníků co do dynamiky a komfortu: v nastavení Sport dosahuje hodnoty 2,06, při aktivaci nastavení Comfort se snižuje na hodnotu 1,89, což je úroveň typická pro limuzíny. Pro porovnání: Mercedes-Benz SLR McLaren má Body-Index hodnotu 2,94.

Individuální komfort klimatizace stisknutím tlačítka

Nově vyvinutá komfortní automatická klimatizace se teplotou, množstvím vzduchu a jeho rozdělením do tří zón přizpůsobuje požadavkům řidiče, spolujezdce a cestujícím na zadních sedadlech. Kromě toho na přání dodávaný THERMOTRONIC poprvé nabízí individuální přednastavení. To znamená, že pomocí příslušného ovladače mohou cestující volit mezi třemi polohami: „Diffuse“, „Medium“ a „Focus“, které jim zajistí takové množství vyfukovaného vzduchu a jeho rozdělení v prostoru, které odpovídá jejich individuální potřebě. Klimatizace přitom i nadále pracuje v osvědčeném automatickém programu. Pro sériové vybavení třídy E kupé je určena automatická klimatizace dvouzónová.

Systém infotainmentu s barevným displejem na přístrojové desce

Ovládací systém osvědčený ve třídě S s multifunkčním volantem, kontrolerem na středním tunelu, barevným displejem na přístrojové desce a klávesnicí s přímou volbou patří i do komfortního ovládání třídy E kupé. Prostřednictvím kontroleru ovládá řidič a spolujezdec všechny funkce z oblasti infotainmentu jako je např. rádio, CD/DVD přehrávač, telefon a navigace.

Autorádio Audio 20 CD s osmi reproduktory, přehrávačem CD a rozhraním Bluetooth pro mobilní telefon je na palubě vozu sériově. Na přání dodávaný multimediální systém COMAND APS nabízí navíc evropskou navigaci s pevným diskem, hudební registr nebo hlasové ovládání. Pro ještě větší hudební požitek si může zákazník objednat soundsystém o výkonu 500 Watt s moderní surround technologií, mediálním rozhraním pro připojení externího přehrávače MP3 a tunerem pro digitální rozhlasový příjem.

Modelový program: individualita je v rozmanitosti

Zprvu s pěti motory, třemi verzemi podvozku, spoustou barevných variant, šesti různými kombinacemi kolo/pneumatika a rozsáhlou nabídkou na přání dává nová třída E kupé značné možnosti si sestavit automobil podle vlastních představ. Základem pro kombinaci možností vytvářejí obě koncepce interiéru ELEGANCE a AVANTGARDE. Podle zvoleného interiéru se kabina rozlišuje barevným provedením a volbou materiálů, takže i tímto způsobem je zdůrazněn buďto elegantní nebo progresivní charakter vozu.

Přehled motorů:

model Výkon(kW/k) Toč.moment(Nm při 1/min) Spotřeba(l/100 km)
E 250 CDI Blue EFFICIENCY kupé 150/204 500/1600-1800 5,3
E 350 CDI BlueEFFICIENCY kupé 170/231 540(1600-2400 6,8
E 250 CGI BlueEFFICIENCY kupé 150/204 310/2000-4300 7,0
E 350 CGI BlueEFFICIENCY kupé 215/292 365/3000-5100 8,5
E 500 kupé 285/388 530/2800-4800 10,9

U Sport-Paketu AMG je upřednostňována především agilita a schopnost vysokého výkonu. Styling AMG je nápadný řešením čelních nárazníků s velkým vstupy chladícího vzduchu, ztvárněním bočních prahů nebo zadními protaženými nárazníky. K dalším pozoruhodnostem patří leštěná kola z lehké slitiny s průměrem 18 palců a šesticí zdvojených paprsků, vpředu obutá do nízkoprofilových pneumatik formátu 235/40 R 18, vzadu pak 255/35 R 18.

Ke sportovnímu podvozku AGILITY CONTROL s tvrdším odladění pružin, tlumičů a stabilizátorů patří také děrované kotouče brzd a třmeny s nápisem Mercedes-Benz. V interiéru podporuje dynamický charakter vozu černé čalounění v napodobenině kůže ARTICO. Zvláštní vybavení nabízí i různé druhy kůže, mimo jiné také v exkluzivní variantě nappa.

Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.

Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.

 

Kontakt:
CAR MOTORS MB
Praha 3, Koněvova 143
+420 737 209 090
prodej@carmotorsmb.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Máca s.r.o.
Znojemská 86, 586 01 - Jihlava
567 302 971
jsedlak@automaca.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz Třídy E Autem roku 2024 v České republice

Mercedes-Benz Třídy E Autem roku 2024 v...

Autem roku 2024 v České republice je nová třída E. Rozhodla o tom odborná porota složená z 20 předních českých motoristických novinářů, kteří vítězný automobil vybírali ve dvoukolové...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Země. Voda. Vzduch. Hvězda Mercedesu akceleruje tři základní elementy

Země. Voda. Vzduch. Hvězda Mercedesu...

Před více než stoletím symbolizovaly tři cípy hvězdy Mercedesu vizi mobility na zemi, moři a ve vzduchu, kterou měl Gottlieb Daimler. V nové kampani značky Mercedes‑Benz ztělesňují také...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Technika z Olympu: Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC

Technika z Olympu: Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC

Mercedes-AMG dál kráčí vstříc budoucnosti automobilismu. Že je někde jinde, než konkurence, dokládá manažerským sedanem EQE, které je po luxusní vlajkové lodi EQS druhým modelem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz připravuje vlastní síť pro vysokovýkonné nabíjení

Mercedes-Benz připravuje vlastní síť...

Mercedes se pouští do energetiky a má dalekosáhlé cíle. Plánuje spuštění globální sítě pro vysokovýkonné nabíjení v Severní Americe, Evropě, Číně a na dalších významných trzích....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejvýkonnější Třída S všech dob, tentokrát i s technologií z Formule 1

Nejvýkonnější Třída S všech dob,...

Jak se z klasicky luxusní třídy S stane překofeinovaný rarach, na to se zeptejte v Affalterbachu. Fachmani značky AMG už 50 let dokazují, jak lze proměnit luxusní sedan ve velmi sportovní vůz....