Motor Škoda 1,2 HTP/40 kW vítězem soutěže PTC Awards 2003

Soutěž každoročně pořádá firma Parametric Technology Corporation (PTC).

Nový tříválcový motor Škoda 1,2 HTP/40 kW byl vyhlášen nejlepším projektem v soutěži PTC Awards 2003 v kategorii automobilový průmysl. Tato firma je výrobcem CAD systému Pro/ENGINEER®, v němž byl motor 1,2 HTP/40 kW kompletně od první do poslední součásti zkonstruován. CAD systém Pro/ENGINEER® přináší ucelenou řadu softwarových nástrojů pro souběžný vývoj od fáze návrhu průmyslového designu, přes koncepční návrh, detailní konstrukci, tvorbu výrobní dokumentace s možností výstupů ve standardech WWW, analýzu a optimalizaci.


Smyslem soutěže, kterou PTC vyhlašuje, je představení zajímavých projektů z různých oborů lidské činnosti, které jsou tvořeny s podporou CAD systému Pro/ENGINEER® nebo jiných produktů firmy PTC. Letošní soutěž probíhala během měsíců dubna a května. Projekty byly hodnoceny na základě různých kritérií, jako např. inovace, přínos, finanční úspory, estetika, atd. V prvním kole odborná porota vybrala pět nejlepších přihlášených projektů v každé kategorii, z nichž pak v průběhu online internetového hlasování vybrala odborná a laická veřejnost z celého světa ten nejlepší. Vyhlášení vítězných projektů 11. ročníku PTC Awards proběhlo 11.6. v Orlandu na Floridě.


Cílem projektu motoru 1,2 HTP/40 kW byl vývoj nového tříválcového motoru s nižší spotřebou než stávající motory Škoda, s dlouhou životností, s malými nároky na servis, s vysokou spolehlivostí, s velkým točivým momentem již v nízkých otáčkách, nízkou hlučností, nízkými vibracemi a se schopností plnit nejpřísnější limity exhalací. Díky využití CAD systému Pro/ENGINEER® bylo možno paralelně s konstrukcí dílů provádět řadu optimalizačních výpočtů, simulací a analýz, a tím výrazně zkrátit dobu vývoje a přípravy výroby.


Motor Škoda 1,2 HTP 40 kW je řadový, kapalinou chlazený zážehový tříválec s rozvodem OHC se čtyřikrát uloženým klikovým hřídelem a vyvažovacím protiběžným hřídelem, který eliminuje vibrace od klikového mechanismu. Vyznačuje se nízkou hlučností, plynulým a kultivovaným během. Projekt motoru 1,2 HTP se v roce 2002 zúčastnil obdobné soutěže v rámci České republiky AV Awards, kde získal absolutní vítězství a hlavní cenu.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - CUPRA vyrobila svůj miliontý vůz: Je to víc než jen číslo

CUPRA vyrobila svůj miliontý vůz: Je to...

CUPRA dosáhla nového milníku. Ve svém výrobním závodě Martorell vyrobila svůj 1 000 000. vůz. Stala se jím CUPRA Formentor, nejikoničtější a nejúspěšnější model značky. CUPRA s duchem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vlajková loď značky DS překonala 500 kilometrů po dálnici na jedno nabití

Vlajková loď značky DS překonala 500...

Nová DS N°8, stoprocentně elektrická vlajková loď značky DS Automobiles, potvrzuje svou výjimečnou efektivitu. V testech uskutečněných v několika evropských zemích zvládla po dálnicích...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Poloviční vsetínská radost

Poloviční vsetínská radost

Letošní ročník Carlson–PARTR Rally Vsetín uzavřel sezónu jednodenních soutěží v celkové klasifikaci Poháru 2+. Posádka týmu ACCR Lak Racing21 Vojtěch Štajf a František Rajnoha bohužel...

Přijíždí nový francouzský hatchback...

Značka DS znovu dokazovala, že automobil může být víc než jen dopravní prostředek. Nový model DS N°4 kombinuje tři typy elektrifikace, chytrou konektivitu a interiér navržený jako salón na...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota testuje, jestli její auta správně voní/hqdefault.jpg">

Toyota testuje, jestli její auta...

Automobilka Toyota je známa svou precizností a důrazem na kvalitu. Své vozy podrobuje různým testům, které mají ověřit jejich bezpečnost, spolehlivost nebo uživatelský komfort, přesto asi...