Před třičtvrtě stoletím se poprvé objevil název Fuso v označení autobusu, který byl vyroben v Heavy Industries’ Kobe Shipyard and Machine Works (Loděnice a strojírny v Kobé). Dnes, v době kdy je MFTBC nedílnou součástí DaimlerChrysler Truck Group, největšího světového výrobce užitkových a nákladních vozidel, je Fuso renomovanou značkou, a to nejen v Asii, ale v rámci světového automobilového průmyslu.
Andreas Renschler, člen představenstva společnosti DaimlerChrysler, zodpovědný za Truck Group, říká: „MFTBC se stalo organickou součástí DaimlerChrysler Truck Group. V tomto ohledu zaujímá obchodní značka Mitsubishi Fuso své místo vedle našich dalších čtyřech, Mercedes-Benz v Evropě a latinské Americe a Freightliner, Western Star a Sterling v regionu NAFTA.“
„MFTBC jako centrum Truck Group pro hybridní technologie se zaměřuje na vývoj vozidel s hybridním pohonem, která budou výkonnější a ekonomičtější“, pokračuje Renschler.
Značka Fuso se poprvé objevila v roce 1932 v souvislosti s autobusem, původně označeným B46, který byl vyroben v Mitsubishi Heavy Industries. Název Fuso pochází ze staročínského označení pro posvátný strom zasazený daleko na východě, tam, kde se rodí každý den slunce. Kdysi bylo používáno pro pojmenování samotného Japonska.
Mezi další významné výrobky postupně během let patřily: KT1 – čtyřtunový nákladní automobil se zážehovým motorem (1946), T380 – první japonský těžký nákladní automobil s trambusovou kabinou (1959) a Rosa – první japonský malý autobus (1960). V roce 1962 bylo vyrobeno první užitkové vozidlo, nesoucí název Canter, které se postupně stalo nejúspěšnějším a nejprodávanějším lehkým nákladním automobilem značky Mitsubishi Fuso všech dob. Svoji skvělou reputaci si ostatně udrželo až do dnešních dní.
V současné době nabídka značky zahrnuje širokou škálu produktů pokrývajících segmenty lehkých, středních a těžkých nákladních vozidel, stejně jako autobusů, nacházejících své zákazníky v Japonsku, v jihovýchodní Asii, na středním Východě a koneckonců v celém světě.
„Mitsubishi Fuso se s hrdostí ohlíží na 75 let své existence a součastně cítí odpovědnost a vděčnost ke svým zákazníkům. Ovšem uchování odkazu výročí je především namířeno do budoucnosti“, říká Harald Boelstler, President a předseda představenstva MFTBC. „Při pohledu zpět je zřejmé, že Fuso vždy názorně dokazovalo svoji věrnost zákazníkům, dealerům, prodejcům, zaměstnancům, podílníkům a celé společnosti,“ pokračuje Boelstler.
V současnosti Mitsubishi Fuso vyrábí rovněž inovativní produkty v podobě nejčistšího lehkého nákladního automobilu Canter Eco Hybrid (prodávaného na japonském automobilovém trhu) a autobusu Aero Start Hybrid s vyspělým hybridním elektropohonem.
V blízké budoucnosti bude Mitsubishi Fuso konstruovat vozidla, která stanoví ještě vyšší standardy bezpečnosti provozu a budou příznivější životnímu prostředí. Současně nabídnou zákazníkům na celém světě vyšší přidanou hodnotu. Jedním z příkladů je studie těžkého nákladního vozidla Fuso Concept Vehicle zahrnující nejnovější techniku a technologii z oboru.
V příštích dvanácti měsících zahrne MFTBC výročí značky Fuso do svých prezentačních aktivit. Výročí se rovněž stane ústředním tématem firemního představení na mezinárodní výstavě Tokyo Motor Show (26. října až 11. listopadu 2007).
Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation (MFTBC) se sídlem v japonském Kawasaki je jedním z hlavních asijských výrobců užitkových a nákladních vozidel. V roce 2006 společnost prodala na 186 600 vozidel zahrnující lehké, střední a těžké nákladní automobily a autobusy. DaimlerChrysler AG vlastní 85% akcií MFTBC, zbývajících 15% je ve vlastnictví různých společností Mitsubishi Group. MFTBC je nedílnou součástí DaimlerChrysler Truck Group.
Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.
Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií