Minibusy Mercedes-Benz: premiéra pro Sprinter City, Transfer, Travel a Mobility

Nová generace minibusů, mnoho variant, dvanáct základních modelů pro linkovou, dálkovou a městskou dopravu, specifické karoserie

Významné novinky: Špičkový model Sprinter Travel pro zájezdovou dopravu a nízkopodlažní Mercedes-Benz Sprinter City. Dále bezpečné, pohodlné, ekonomické: adaptivní ESP, ABS, ASR, EBV, BAS a moderní dieselové motory Euro 4 s nízkými škodlivými emisemi

S novou generací Mercedes-Benz Sprinter Transfer, Sprinter Travel, Sprinter City a Sprinter Mobility otevírá společnost Mercedes-Benz Minibus GmbH novou kapitolu v oblasti minibusů. Čtyři modelové řady tvoří program dvanácti základních modelů. Obecně se program skládá z pěti délek od 5,9 po 7,7 m založených na minibusu Mercedes-Benz Sprinter. Maximální přípustná celková hmotnost činí 3,5 t až 5,0 t resp. 5,5 t.

Sprinter Transfer: mnoho variant, 12 až 22 míst pro cestující

Čtyři délkové varianty (5,9 m, 6,9 m, 7,3 m a 7,7 m) a tři hmotnostní varianty (3,5 t, 3,88 t a 5,0 t celkové hmotnosti) se v případě nového Sprinteru Transfer spojují v program pěti základních modelů pro linkovou a kyvadlovou dopravu a dále pro denní výlety. Rozpětí sahá od Sprinteru Transfer 23 až po Sprinter Transfer 55, který nabízí 19 až 22 míst pro cestující.

Sprinter Transfer s prvotřídním vnějším designem: Velkoplošná boční skla i elegantní charakterová linie v boční partii představují dynamičnost, široké boční ochranné lišty zase praktičnost nového minibusu. Sprinter Transfer 55 dokonce sériově disponuje specifickou zadní částí s integrovaným víkem zavazadlového prostoru. Strop, vnitřní čalounění, odkládací místa a sedadla se vzájemně doplňují a vytvářejí vzdušný prostor pro cestující. Kvalitní materiály jsou obrazem vysokého nároku na kvalitu u minibusu Sprinter Transfer.

Nová sedadla byla pojmenována „Inter-Star Sprinter“. Na přání lze komfort při cestování ještě více zvýšit prostřednictvím nastavitelných opěradel, loketních opěrek sklopných směrem do uličky, zavazadlových sítěk na opěradlech a výklopných stolků s držáky kelímků. Volitelně zvyšují pohodlí na palubě vzduchový kanál s ofukovacími tryskami, střešní klimatizace a světla na čtení.

Sprinter Travel: komfortní vybavení splňuje vysoké nároky

Vysoký komfort při cestování u výletní a zájezdové dopravy zajišťuje nový Sprinter Travel. Dodává se ve třech variantách Travel 45, 55 a 65 s délkou 7,3 m a 7,7 m. Už Sprinter 55 disponuje specifickou zádí zájezdového autobusu. Sprinter Travel 65 se vyznačuje vlastní karoserií s velkoplošným prosklením včetně panoramatického čelního skla. Tato vlajková loď kromě toho vyniká zádí zájezdového autobusu s víkem zavazadlového prostoru a velkým zadním sklem.

Vynikající je výbava: Sedadla „Travel-Star Sprinter“ mají kromě jiného nastavitelná opěradla a loketní opěrky sklopné směrem do uličky. Zavazadlové prostory, servisní sady s regulovatelnými větracími tryskami, světlem na čtení a tlačítkem pro zavolání průvodce patří rovněž k vysokému standardu, stejně jako klimatizace prostoru pro cestující a regulovatelná klimatizace Tempmatik pro řidiče.

Sprinter City: nízkopodlažní varianta městského autobusu mezi minibusy

Nový Sprinter City je pravý specialista na městskou dopravu. Zatímco je kompaktní Sprinter City 35 (délka: 6,9 metrů, až 22 míst pro cestující) založen na změněné skříňové karoserii, je druhý model, Sprinter City 65 (délka 7,7 m, maximálně 28 míst pro cestující), rozpoznatelný podle své specifické karoserie. Oba modely jsou díky dvoukřídlým vnějším výkyvným dveřím vpředu se světlou šířkou průchodu 1 250 mm předurčeny pro městskou dopravu. V nízkopodlažní oblasti je výška nástupu pouhých 25 cm. Do zadní části vozidla vedou dva nízké schůdky. Použito bylo nové sedadlo pro cestující „City-Star Eco“ s čalouněním sedačky i opěradla.

Městský autobus je poháněn turbodieselovým motorem se sériovým výkonem 80 kW (109 PS) u Sprinter City 35 a 110 kW (150 PS) u Sprinter City 65. Přenášení síly probíhá u obou modelů přes pětistupňovou automatickou převodovku s měničem. Retardér, pneumatické odpružení u zadní nápravy i zařízení pro jednostranné snížení (Kneeling) k obzvláště snadnému nastupování a vystupování patří u Sprinter City 65 ke standardu.

Sprinter Mobility: dva modely pro cestující se sníženou pohyblivostí

Nový Sprinter Mobility je přizpůsoben pro přepravu cestujících se sníženou pohyblivostí. Dva modely Sprinter Mobility 23 (délka 5,9 m, sedm míst k sezení v prostoru pro cestující) a Sprinter Mobility 33 (délka 6,9 m, osm míst) jsou založeny na skříňové karoserii nové konstrukční řady transportérů Mercedes-Benz Sprinter. K přepravě invalidních vozíčků je integrován kolejnicový systém. K dostání jsou provedení s elektricky ovládaným vyjíždějícím stupínkem u dveří spolujezdce a u posuvných dveří. K tomu se v zadní části přidávají rampové a výtahové systémy: mechanická dvoudílná sklopná rampa, lineární nebo kyvné zvedací zařízení. Novinkou je podlahový výtah, který ve vnitřním prostoru nezabírá žádné místo.

Ideálním základem je nový Mercedes-Benz Sprinter

Základem nových minibusů je Mercedes-Benz Sprinter, který stanovuje nová měřítka v oblasti vzhledu a techniky. Poloha volantu podobající se osobnímu automobilu jakož i centrální zamykání s dálkovým ovládáním – to jsou pouze některé z jeho význačných rysů. Ke standardu u minibusů patří čtyřválcové dieselové motory s výkonem 65 kW (88 PS), 80 kW (109 PS), 95 kW (129 PS) a 110 kW (150 PS). Všechny motory mají nízký obsah škodlivých emisí dle Směrnice EU o výfukových plynech Euro 4 a disponují filtrem částic.

Pro vysokou ekonomičnost hnacích jednotek nových minibusů Sprinter jsou charakteristické dlouhé intervaly výměny oleje minimálně po 40 000 km. Rychlé a bezproblémové zásobování náhradními díly v tuzemsku i zahraničí zajišťované v současné době prostřednictvím 40 servisních center EvoBus a okolo 600 smluvních partnerů rovněž přispívá ke snížení už tak nízkých nákladů na životní cyklus.

Nové minibusy založené na Sprinteru patří k nejbezpečnějším vozidlům ve své třídě. Vrcholem je přitom sériový elektronický stabilizační program ESP rozpoznávající stav nákladu a těžiště („Adaptivní ESP“). ABS, ASR, EBV a brzdový asistent BAS (rovněž součástí sériové výbavy).

Společnost Mercedes-Benz Minibus GmbH na veletrhu užitkových vozidel IAA- Nutzfahrzeuge 2006

Mercedes-Benz Sprinter City 65 reprezentuje na veletrhu užitkových vozidel IAA-Nutzfahrzeuge 2006 v Hannoveru velké množství inovací. 7,7 m dlouhý městský autobus disponuje specifickou karoserií s velkorysým prosklením a specifickou zadní částí autobusu. Pohon se skládá ze čtyřválcového turbodieselu s výkonem 110 kW (150 PS) a pětistupňové automatické převodovky.

Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.

Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.

 

Kontakt:
CAR MOTORS MB
Praha 3, Koněvova 143
+420 737 209 090
prodej@carmotorsmb.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz Třídy E Autem roku 2024 v České republice

Mercedes-Benz Třídy E Autem roku 2024 v...

Autem roku 2024 v České republice je nová třída E. Rozhodla o tom odborná porota složená z 20 předních českých motoristických novinářů, kteří vítězný automobil vybírali ve dvoukolové...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Země. Voda. Vzduch. Hvězda Mercedesu akceleruje tři základní elementy

Země. Voda. Vzduch. Hvězda Mercedesu...

Před více než stoletím symbolizovaly tři cípy hvězdy Mercedesu vizi mobility na zemi, moři a ve vzduchu, kterou měl Gottlieb Daimler. V nové kampani značky Mercedes‑Benz ztělesňují také...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Technika z Olympu: Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC

Technika z Olympu: Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC

Mercedes-AMG dál kráčí vstříc budoucnosti automobilismu. Že je někde jinde, než konkurence, dokládá manažerským sedanem EQE, které je po luxusní vlajkové lodi EQS druhým modelem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz připravuje vlastní síť pro vysokovýkonné nabíjení

Mercedes-Benz připravuje vlastní síť...

Mercedes se pouští do energetiky a má dalekosáhlé cíle. Plánuje spuštění globální sítě pro vysokovýkonné nabíjení v Severní Americe, Evropě, Číně a na dalších významných trzích....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejvýkonnější Třída S všech dob, tentokrát i s technologií z Formule 1

Nejvýkonnější Třída S všech dob,...

Jak se z klasicky luxusní třídy S stane překofeinovaný rarach, na to se zeptejte v Affalterbachu. Fachmani značky AMG už 50 let dokazují, jak lze proměnit luxusní sedan ve velmi sportovní vůz....