Nové naftové motory budou ve vozidlech Mercedes-Benz Vito k dispozici ve třech výkonových variantách. Čtyřválcový motor OM 611 A/LA o objemu 2151 cm3, kterým je vybaveno Vito 108 CDI, má výkon 82 k při 3800ot/min a nabízí maximální kroutící moment 200 Nm při 1500-2400ot/min. Vito 110 CDI dosahuje výkonu 102 k při 3800ot/min a maximálního kroutícího momentu 250 Nm při 1600-2400ot/min, Vito 112 CDI pak 122 k při 3800ot/min a 300 Nm při 1800-2500ot/min.
Benzínové motory Vita byly rovněž vylepšeny. Také zde se hodnoty kroutícího momentu obzvláště při nižších a středních otáčkách výrazně zvýšily, což se příznivě projevilo na jejich pružnosti. Výkony obou čtyřválcových motorů byly zvýšeny, dvoulitrového M 111 E 20 u Vita 113 na 129 k a 2,3 L agregátu M 111 E 23 u Vita 114 na 148 k.
Intervaly výměny motorového oleje byly také u benzínových motorů prodlouženy z 15000 km na 22500 km. Propojení elektronických systémů pomocí CAN datové sběrnice ulehčuje i zde diagnostiku a díky regulaci klepání odpadá manuelní přepínání při tankování nízkooktanového benzínu.
Výkon a spotřeba nových CDI motorů jsou podpořeny a obohaceny konstrukčními inovacemi na převodovkách. Zcela nově vyvinutá pětistupňová manuální převodovka přenáší výrazně vyšší kroutící momenty do jízdních výkonů a prodloužené intervaly výměny oleje ze 45000 km na 90000 km přispívají k dalšímu snížení provozních nákladů.
Také na přání dodávaná automatická převodovka prošla dalším vývojem a přináší některá vylepšení. Měnič momentu je osazen tlumičem torzních kmitů, který výrazně tlumí vibrace motoru. Řazení v závislosti na okamžité jízdní situaci umožňuje dynamický řadící program (DSP) v elektronické řídící jednotce. Ten určí na základě různých řídících veličin jako např. poloha plynového pedálu, zatížení vozidla, provoz s přívěsem, jízda s kopce nebo do kopce, teplota převodového oleje, provozní stav motoru atd. optimální okamžik řazení.
Další vylepšení na vozidle Mercedes-Benz Vito jsou zaměřena na bezpečnost. Modely s benzínovými motory jsou sériově (se vznětovými motory na přání) vybaveny protiblokovacím systémem ABS spolu s elektronickým trakčním systémem ETS. V případě silného nárazu, tedy při nafouknutí airbagu, se palivové čerpadlo pro zvýšení bezpečnosti automaticky vypne.
U vozidla vybaveného airbagem před sedadlem spolujezdce, dojde k jeho aktivaci pouze při obsazeném sedadle. Díky plně automatickému rozpoznání dětské sedačky je nafouknutí airbagu spolujezdce rovněž potlačeno při instalaci dětské sedačky.
Mercedes Vito má nový přístrojový panel, s podsvětlenými analogovými kontrolními přístroji: tachometrem, ukazatelem stavu paliva, ukazatelem teploty chladící kapaliny a sériovým otáčkoměrem. Pákové ovladače pod volantem jsou ještě lépe uspořádány než doposud, rovněž pak ovladače pro topení a větrání. O 12 mm dopředu i dozadu prodloužené kolejnice uchycení sedadla řidiče dále zvyšují pohodlí řidiče.
Bezpečně do cíle vás dovede navigační systém APS, který nalezne okamžitou polohu a určí nejkratší a nejrychlejší cestu. Mezi další užitečnou zvláštní výbavu patří například zabezpečovací zařízení proti vloupání a krádeži s ochranou vnitřního prostoru, nebo osvětlené ovladače stahování oken. Na přání lze taktéž namontovat nezávislé teplovodní topení nebo seřiditelný volant.
Všechna vnější sedadla jsou vybavena tříbodovými bezpečnostními pásy. Elektricky ovládané druhé střešní okno vzadu, které se dodává na přání, lze nyní ovládat také spínačem u zadní řady sedadel.
Dodávkové Vito má ložnou plochu až 3,6 m2 a nákladový prostor 4,8 m3 u skříňového provedení. K oddělení posádky od nákladového prostoru je v nabídce několik typů dělících stěn. K další užitečné nadstandardní výbavě patří nové zadní křídlové dveře, s aretací při úhlu otevření 90o a 180o, umožňující nakládání vysokozdvižným vozíkem.
Také u vozidla pro volný čas Mercedes-Benz Vito F nalezneme celou řadu nových detailů výbavy. Jednotlivá sedadla mají nový mechanismus rychloupínání pro ještě snadnější manipulaci. Pro variabilní uspořádání zavazadlového prostoru může být zadní řada sedadel aretována ve třech pozicích. Nově navržená multifunkční jednotka s integrovaným krytem reproduktoru, nový design potahů sedadel, k tomu padnoucí čalounění podlahy, nové vnitřní výplně dveří s chromovanými prvky dále zhodnocující interiér tohoto rodinného a rekreačního vozidla.
Také sedadla v mnohostranném rekreačním vozidle Marco Polo dostala nový potahový materiál, který byl sladěn s barevným provedením interiéru. Variabilní zadní lavici lze snadno proměnit v 125×200 cm velké lůžko. Do sériové vyklápěcí střechy lze na přání zabudovat střešní lůžko o rozměrech 121×185 cm. Vnitřní prostor s variabilním uspořádáním a o 180° otočnými předními sedadly nabízí mnoho praktických prvků výbavy, které z něj vytváří ideálního společníka na cesty.
Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.
Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.
Autorizovaný dealer a opravce OPEL
Člen koncernu TUkas