Od března 1998 jezdí na mezinárodních závodních okruzích Formule-1 kromě úspěšných stříbrných šípů mistra světa Miky Häkkinena a jeho týmového kolegy Davida Coultharda další Mercedes-Benz: CLK 55 AMG, jehož silniční verze bude uvedena na trh v srpnu tohoto roku.
Při velkých cenách (Grand Prix) se vysoce výkonné kupé s osmiválcovým motorem s výkonem 255 kW/ 347 k osvědčilo jako oficiální Safety Car, které vždy oznamuje krátkodobá přerušení závodů např. kvůli špatnému počasí.
V takových případech vjede CLK 55 AMG před závodníky Formule-1 a vede je dokud nemůže závod opět pokračovat. Že se přitom nejede procházkovou rychlostí ukazuje například letošní velká cena Španělska, kde Safety Car dosahovalo rychlostí až 280 km/h.
Schopnost bleskového zrychlení a vysoká maximální rychlost jsou nutné, aby se Safety Car v případě potřeby dostal v co nejkratším čase na špici závodního pole Formulí-1 a zabezpečil závodní dráhu. Mercedes-Benz CLK 55 AMG má proto ty nejlepší předpoklady: jeho V8- motor zrychlí toto kupé z 0 na 100 km/h za pouhých 5,4 sekund a 1000 metrů zvládne za 24,3 sekundy. Jeho výkonnost a spolehlivost sepotvrzuje i před závody Formule-1, neboť Safety Car slouží i k seřízení časoměrů podél závodních drah. To znamená: Trvalé jízdy v maximálních rychlostech, což je zátěž, kterou motor, karoserie a podvozek tohoto kupé s nadhledem zvládl.
Silniční verzi Safety Car, která bude v prodeji od srpna tohoto roku, vybavují inženýři závodu Mercedes-AMG GmbH špičkovou technikou. Motor V8 s obsahem 5,5l má například písty z hliníkové slitiny, které jsou účinně chlazeny pomocí speciálních olejových trysek. Sací trakt má dvě komory a stará se společně s výkonnými vačkovými hřídeli používanými v motoristickém sportu a nově vyvinutým sacím potrubím s proměnnou délkou o velmi dobré plnění válců. To se projeví vynikající charakteristikou točivého momentu. Vyjádřeno čísly: Mezi 3000 a 4300 otáčkami za minutu vyvine osmiválec pozoruhodný točivý moment 510 Nm.
Oproti Mercedesu-Benz CLK 430 je CLK 55 AMG o téměř 25 mm snížený a má tvrdší tlumiče, zesílené stabilizátory a modifikované pérování. Čtyři bohatě dimenzované, zevnitř větrané kotoučové brzdy s průměrem až 334 mm zaručují nejlepší hodnoty při zpoždění. Elektronický stabilizační program (ESP) patří také k sériové výbavě vysoce výkonného kupé.
AMG-ráfky z lehkých slitin a pneumatiky v 17-ti palcovém rozměru ještě zdůrazní sportovní vzhled a přispívají k velmi dobré stabilitě vozu. Následující rozměry jsou sériové: Přední náprava 7,5 x17 – ráfky s pneumatikami rozměru 225/45 R 17; zadní náprava 8,5 x 17 – ráfky s pneumatikami velikosti 245/40 ZR 17. Design karoserie je vylepšen mlhovkami integrovanými do čelního spodního spoileru, dynamicky tvarovanými bočními prahy a speciálním zadním spoilerem.
Také pohled do interiéru potvrdí exkluzivní charakter tohoto automobilu. Sedadla, vnitřní čalounění dveří, sportovní volant a páka automatické převodovky jsou potaženy jemnou kůží, která může být na přání i dvojbarevná. Anatomicky nastavitelné opěradlo sedadla řidiče a spolujezdce, vyhřívání sedaček, automatická klimatizace a stereo autorádio jsou další detaily, které jsou sériově v interiéru kupé a zvyšují komfort a bezpečnost tohoto vozu.
Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.
Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií