Stále nejvyšší míra bezpečnosti pro všechny cestující – to je cíl vývoje patřící k základním hodnotám značky Mercedes-Benz jak u osobních vozů tak u vozů užitkových. Nejnovějším příkladem pro toto tvrzení jsou výsledky nezávislých nárazových testů velkoprostorového vozu Viano uskutečněné odborným časopisem „Firmenauto“ společně se zkušební organizací Dekra. Dosažené výsledky odpovídají pěti hvězdičkám podle kriterií EURO-NCAP, znamenající nejlepší možnou známku.
Tři nárazové zkoušky provedené časopisem „Firmenauto“ a organizací Dekra proběhly přesně podle náročných podmínek EURO-NCAP: čelní náraz při rychlosti 64 km/h se 40ti procentním překrytím do deformovatelné bariery, boční náraz bariérou v pravém úhlu k vozidlu v rychlosti 50 km/h, boční náraz do sloupu rychlostí 29 km/h. Zkoušené Viano bylo vždy v souladu s kritérii EURO-NCAP obsazeno zkušebními figurínami, při čelním a bočním nárazu například dvěma figurínami dospělého člověka na předních sedadlech a dvěma figurínami dětí vzadu. Testovací podmínky EURO-NCAP jsou výrazně tvrdší než vyžadují předpisy.
Znamenité celkové hodnocení modelu Viano je na úrovni pěti hvězdiček podle EURO-NCAP a touto maximální hodnotou tedy odpovídá nejbezpečnějším osobním automobilům. Takový výsledek zatím nedosáhl žádný jiný velkoprostorový vůz z kategorie do níž spadá model Viano. Jedním z nejdůležitějších předpokladů pro tak výborný výsledek vozu Viano je, že se všechny hodnoty zatížení cestujících během nárazu pohybovaly v „zelené oblasti“.
Pro všechny tři testované disciplíny bylo použito Viano střední délky, které odpovídá nejprodávanější variantě. Z výsledků nárazových testů je možné učinit závěry nejen na chování dalších variant modelu Viano, ale také na konstrukčně těsně spřízněnou dodávku Mercedes-Benz Vito.
Viano má již v sériovém vybavení k dispozici bohatou bezpečnostní výbavu, kam patří kromě jiného airbagy řidiče a spolujezdce, tříbodové bezpečnostní pásy a výškově stavitelné hlavové opěrky na všech sedadlech. Bezpečnostní pásy vpředu jsou doplněny pyrotechnickými napínači a omezovači síly. Na přání je možné získat okenní airbagy a boční airbagy typu thorax pro řidiče a spolujezdce, které patřily i do výbavy testovaného modelu Viano. Ve výbavové linii Viano Ambiente jsou tyto boční airbagy dokonce součástí sériového vybavení.
V případě nehody spolupracují všechny bezpečností systémy v plné shodě. V závislosti na nárazu je v prvním stupni aktivován napínač pásu. Teprve ve druhém stupni dává řídící jednotka pokyn k uvolnění a naplnění airbagu. Pro řízení této funkce je brán v úvahu časový průběh a směr zpomalení během kolize. Citlivost aktivace airbagů je variabilní a řídí se podle toho, jak nehoda probíhá.
Vzhledem ke svým prostorovým poměrům a flexibilitě je Viano vyloženě rodinným automobilem. Proto se také jeho tvůrci pečlivě věnovali co nejvyšší úrovni bezpečnosti posádky. Jednotlivá zadní sedadla mají již ve standardní výbavě upevňovací systém dětských sedaček Isofix. Automatické rozpoznání použití dětské sedačky na sedadle spolujezdce (AKSE) se stará o to, aby airbag a napínač bezpečnostního pásu byly aktivovány pouze tehdy je-li to zapotřebí. Kromě toho je v nabídce příslušenství Mercedesu široký výběr dětských sedaček pro všechny věkové skupiny. Viano je tak ideálním „dětským automobilem“.
Struktura karoserie modelů Viano a Vito se při nehodě deformuje podle předem definovaného průběhu tak, aby cíleně pohltila nárazovou energii a cestující tak byli chráněni co nejúčinněji. Všechny varianty vozu byly jak výpočetními simulacemi, tak praktickými testy zkoušeny a optimalizovány jak z hlediska nárazů, pevnosti nebo tuhosti, tak co se týká jejich chování při namáhání v ohybu a krutu. Inženýři Mercedesu zvládli v teorii i v praxi přísná interní kriteria značky Mercedes-Benz pro nárazy čelní, ofsetové, z boku a zezadu, ale také pro pád na střechu a několikeré převrácení vozu.
Pasivní bezpečnosti je předřazeno zabránění vzniku nehody. Jako jediné vozy své třídy mají Viano a Vito sériově ve všech verzích elektronický systém stability směru jízdy ESP. Také protiblokovací funkce brzd ABS včetně brzdového asistentu BAS, elektronické rozdělení brzdné síly EBV a regulace prokluzu kol ASR jsou samozřejmým standardem. Předpokladem pro bezpečnou jízdu ve vozech Viano a Vito je jejich agilní podvozek díky pohonu zadních kol, zadní náprava se šikmými rameny a vinutými pružinami a výkonný brzdový systém s kotoučovými brzdami na všech kolech, který svojí úrovní dosahuje účinnost osobního automobilu.
Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.
Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií