Nová generace třídy R demonstruje již zvnějšku svoji robustnost a zvýrazňuje jedinečnou osobitost tohoto automobilu.

Zvláště kompletně přebudovanou čelní partií její celkový vzhled výrazně získal, to samé platí o tom, že si leccos vypůjčil jak z limuzín Mercedes-Benz tak z modelů SUV.
Kromě svěžího zevnějšku přesvědčuje u třídy R modelového roku 2010 i jeho vnitřní hodnota. Patří k ní kromě jiného prostornost moderní limuzíny nebo komfort, zviditelnění jejího půvabu a prestiž klasické limuzíny značky Mercedes-Benz. Nejnovější generace zároveň nabízí mnohotvárnost vnitřního uspořádání, známou již od svého předchůdce a body získává také za bezpečnost a vlastnosti pohonu všech čtyř kol (4MATIC) vozů SUV ze Stuttgartu.
Paleta motorů: úsporný pohon
Kromě moderních benzínových motorů se suverénními výkony a vysokým komfortem převzatých od svého předchůdce zvyšují atraktivitu třídy R optimalizované agregáty spalující naftu. Model R 300 CDI BlueEFFICIENCY spotřebuje při stejném výkonu a vylepšené dynamice v porovnání s dosavadním provedením o sedm procent méně paliva –7,6 l/100 km*.
Nový R 350 CDI 4MATIC spojuje vysoké jízdní výkony modelů, které využívají motor V8, s nízkou spotřebou ekonomické varianty V6. Spokojí se s 8,5 litry* nafty na sto km a vzhledem ke svému předchůdci tak uspoří 0,8 litru. Jestliže jeho nejvyšší výkon měl dříve hodnotu 165 kW (224 k), nyní to je s motorem V6 195 kW (265 k), přičemž jeho točivý moment narostl na 620 Nm. Tato pohonná jednotka slaví u třídy R svojí premiéru a mezi modely s naftovými motory ve třídě R se může chlubit nejpřesvědčivějšími jízdními výkony. Sprint z nuly na 100 km/h zvládá za 7,6 s a jeho nejvyšší rychlost je 235 km/h.
S novým R 350 BlueTEC 4MATIC nabízí Mercedes-Benz jeden z vůbec nejčistějších naftových motorů na světě. Jeho motor V6 disponuje výkonem 155 kW (211 k) a jeho maximální točivý moment je 540 Nm. Přitom tento model v porovnání s jeho předchůdcem při navýšených jízdních výkonech zredukoval jak spotřebu, tak i emise ve výfuku. S vysoce efektivní očistou spalin AdBlue© konzumuje tento naftový agregát 8,4 litru* na sto kilometrů, což je o 0,3 litru méně a s emisemi se dostal na úroveň porovnatelného benzínového motoru. Vypořádává se tak již dnes s podmínkami normy EU 6, jejíž platnost se předpokládá od roku 2014. Všechny ostatní modely třídy R poháněné jak benzínovými tak naftovými motory splňují normu EU 5.
Důležitá technická data
Model | početválců | cm3 | kW/kpři 1/min | Nm od1/min | 0-100 km/h (s) | vmaxkm/h | l/100 km | CO2g/km |
R 300 CDIBlueEFF | V6 | 2987 | 140/1903800 | 4401400 | 9,5 | 215 | 7,6-7,8 | 199-206 |
R 350 CDI4MATIC | V6 | 2987 | 195/2653800 | 6201600 | 7,6 | 235 | 8,5 | 223 |
R 350 BlueTEC4MATIC | V6 | 2987 | 155/2113400 | 5401600 | 8,9 | 220 | 8,4 – 8,5 | 222-223 |
R 300 | V6 | 2996 | 170/2316000 | 3002500 | 9,6 | 222 | 11,1-11,3 | 260-265 |
R 3504MATIC | V6 | 3498 | 200/2726000 | 3502400 | 8,3 | 230 | 11,6-11,9 | 271-279 |
R 5004MATIC | V8 | 5461 | 285/3886000 | 5302800 | 6,3 | 250 | 13,2-13,4 | 306-311 |
- CDI-/BlueTEC = modely s naftovými motory
Zkrátka dobře vypadá: design třídy R
Nejmladší generace třídy R demonstruje nové pojetí tohoto modelu. Celkový vzhled vytváří dojem odlitku z jednoho kusu, což dává tomuto vozidlu punc jedinečnosti. Designéři se ve své práci soustředili hlavně na příď vozu, kde zvýraznění její šířky a horizontální struktura kapoty přispěly k harmonickému vzhledu automobilu jako celku s důrazem na jeho očekávanou dynamiku. Kromě kapoty jsou kompletně přepracovány také blatníky, čelní maska, světlomety a nárazníky. Na přání zušlechťuje tvář třídy R chromová přezka s integrovaným denním světlem ve spojení s bi-xenonovými světlomety.
V bočním pohledu na třídu R, kde se profil jejího prosklení ve stylu kupé značně odlišuje od běžných velkoprostorových vozů, jsou nápadné změny na krytech zpětných zrcátek a nový design kol. V nabídce jsou kola s pěti jednoduchými paprsky, dále s pěti dvojitými paprsky nebo v desetipaprskovém provedení od 43,2 do 53,3 centimetrů (17 až 21 palců). Také úprava v oblasti zádě vozu odpovídá záměru designu aplikovaného na přídi. Její šířku zvýrazňuje nové ztvárnění nárazníku, pozměněná světla a integrované koncovky výfuku. Zvláště atraktivně působí třída R v úpravách modelového roku 2010 s novým lakováním v diamantově bílé barvě.
Ideální pro cestování i pro běžný provoz
Pokud by se interiér automobilů hodnotil podle jeho všestrannosti, určitě by tady patřila třída R bezpečně k nejvážnějším uchazečům o primát. Třída R překvapí nekonečným množstvím variant uspořádání. V sériovém provedení nabízí pro komfortní a bezpečné cestování předurčená limuzína jak v normální, tak v prodloužené verzi pět sedadel. Možné jsou ale také čtyř- šesti- nebo i sedmimístné konfigurace. V rozsahu sériového vybavení jsou u třídy R nabízena sedadla pro řidiče a spolujezdce v částečném elektrickém provedení. Na přání je možné získat pro cestující v přední části vozu aktivní odvětraná a vyhřívaná multitvarovaná sedadla s plně elektrickým seřizováním a paměťovou funkcí.
Další předností třídy R je velký a flexibilní prostor pro zavazadla. U verze s normálním rozvorem náprav je objem tohoto prostoru až 1950 litrů, u prodloužené verze pak dokonce 2385 litrů. U všech pětisedadlových variant je k dispozici oddělená přihrádka pod podlahou zavazadelníku, zákazník si může objednat zadní víko EASY PACK s dálkovým ovládáním, což ulehčuje přístup do zadního prostoru. Třída R je tak nejvariabilnější a nejprostornější vůz v celé výrobní paletě osobních vozů Mercedes-Benz.
V ušlechtile působícím světlém interiéru s možností získání skleněné panoramatické střechy vystupují velice zřetelně nové materiály a barevné světy zdůrazňující hodnoty a kvalitu této jedinečné cestovní limuzíny. Zároveň se tak dostává opět do popředí příjemná atmosféra v kabině, která je pro Mercedes-Benz typická. Do výbavy je možné získat čalounění kombinující látku „Aspen“ s prodyšnou a na dotek sympatickou imitací kůže ARTICO.
Nově je v nabídce dvoubarevná kombinace výbavy interiéru. Tady lze kombinovat základní béžovou barvu v odstínu mandlí s kontrastní kávovou hnědí. Alternativou je základní alpaková šeď v kontrastu s tmavou čedičovou šedí. Obě barevné kombinace se objeví na kokpitu, volantu, střední konzoli, sedadlech, výplni dveří a na podlahové krytině. Při současné volbě výbavy v kůži nebo v materiálu ARTICO jsou navazující spoje v kontrastní barvě. Ve spojení s AMG-Sportovním paketem je interiér proveden v kůži kvality nappa černé barvy. Kromě ozdobných dílů v kartáčovaném hliníku a chromových ozdob je možné extravagantní díly objednat z pravého dřeva: leštěného eukalyptu, kořenu ořešáku nebo topolu s leskem antracitu.
Modelový program: třída R s charakterem osobnosti
Již devět základních verzí dává možnost přizpůsobit třídu R osobním automobilovým preferencím. Všechny modely jsou sériově vybaveny celou řadou detailů, které dělají jak dlouhé cestování, tak jízdy na krátké vzdálenosti ještě bezpečnější a pohodlnější. Kromě jiného mezi ně patří systém preventivní ochrany cestujících PRE-SAFE®, osm airbagů, aktivní opěrky hlavy NECK-PRO, varovný systém úniku tlaku v pneumatikách a adaptivní brzdové světlo. Svůj podíl na bezpečnosti mají také výkonné telematické systémy jako Audio 20, Audio 50 APS nebo COMAND APS.
Automatická klimatizace THERMATIC je pro další snížení škodlivých látek v nasávaném vzduchu vybavena kombinovaným filtrem. Na přání optimalizuje pohodu v interiéru klimatizace THERMOTRONIC se separátním ovládáním zadní části kabiny. Objemný prostor v přístrojové desce má nyní AUX-IN přípojku pro externí přístroje. Propojovací možnosti rozšiřuje na přání dodávaný Media-Interface (UCI).
Kromě bohaté sériové výbavy nabízí třídy R řadu asistenčních systémů definujících jízdní komfort a bezpečnost nejvyšší úrovně. Patří k nim mimo jiné tempomat DISTRONIC s regulací vzdálenosti, vzduchové odpružení AIRMATIC s adaptivním systémem tlumení ADS nebo asistenční funkce mrtvého úhlu, která může výrazně zvýšit bezpečnost při změnách jízdního pruhu. Moderní hlasové ovládání LINGUATRONIC dělá ovládání telematiky ještě jednodušší a pohodlnější, kamera pro couvání umožňuje pohodlné zaparkování nebo jízdu v nepřehledném terénu. Jakmile řidič zvolí polohu „R“ převodovky, obraz snímaný kamerou se objeví na displeji systému COMAND APS. Cestující na zadních sedadlech si mohou prostřednictvím entertainment techniky zapnout svůj vlastní program. Pro druhou řadu sedadel je možné pro zvýšení komfortu v zimních podmínkách objednat její vyhřívání.
Výsledky posudků hodnoty vozu potvrzují velkou šanci při dalším prodeji
Modely Mercedes-Benz patří k automobilům, které si udržují svoji hodnotu, což patří k jejich důležitým přednostem. V minulém roce to bylo na neutrální platformě znovu potvrzeno. Odborný časopis „Auto Bild“ předal na základě šetření Saarbrückener Markforschungsinstitut Bähr & Fess Forecast v různých automobilových kategoriích titul „Wertmeister 2010“ = mistr v zachování svojí hodnoty. Tento titul v kategorii velkoobjemových limuzín získal Mercedes-Benz R 300 CDI, jehož hodnota po čtyřech letech provozu zůstala na 47,5 procenta. Tuto pozici již rok předtím získala třída R po analýze expertů agentury „Restwert“.
Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.
Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií