Již od roku 1998 vyhlašuje porota složená z 27 odborníků každoročně nejlepší užitková vozidla pro nakladatelství Editec.
Nejlepší nová užitková vozidla vybírá porota složená z odborníků a zástupců z oblasti přepravnictví pro odborné časopisy Viajeros a Transporte 3 (nakladatelství Editec) již od roku 1998.
Mercedes-Benz Travego Edition 1 má:
- nový motor BlueEfficiency Power
- novou převodovku s novým řazením
- vylepšenou, ergonomicky vybavenou kabinu řidiče
- nové bezpečnostní prvky
Pokrokoví zákazníci se tak mohou s touto vlajkovou lodí značky Mercedes Benz stát již dnes průkopníky v oblasti šetrnosti k životnímu prostředí.
Motor Mercedes-Benz s vysokým točivým momentem nové generace motorů BlueEfficiency Power
U motoru autobusu Travego Edition 1 se jedná o stojící řadový šestiválec z nové konstrukční řady OM 471. Se zdvihovým objemem 12,8 l poskytuje 350 kW při 1 800 otáčkách za minutu. Maximální točivý moment činí 2 300 Nm při 1 100 otáčkách za minutu. Tyto hodnoty a výkonová charakteristika nového hnacího ústrojí zajišťují suverénní jízdní výkon. Motor disponuje jedinečným systémem vstřikování Common-Rail se zesílením tlaku (X-PULSE). Ten přináší přesné vstřikování paliva se selektivní kontrolou válců, vysoký vstřikovací tlak až 2 100 barů a volně modulovatelné vstřikování. To je předpokladem nízké spotřeby pohonných hmot, nízkých emisí výfukových plynů a tichého chodu motoru.
Další přednosti vyplývají z účinné třístupňové motorové brzdy a asymetrického turbodmychadla. I přes recirkulaci výfukových plynů zajišťuje rychlou odezvu na pohyby plynového pedálu ve prospěch agilního chování za jízdy. Charakteristika točivého momentu nového hnacího ústrojí umožňuje neobvykle nízké a úsporné otáčky.
Konflikt mezi množstvím emisí a spotřebou pohonných hmot vyřešen
Velice přísná ustanovení budoucího emisního limitu Euro VI pro emise oxidu dusíku (NOX) jsou obecně v rozporu s požadavky na další snižování emisí částic a nižší spotřebu pohonných hmot. Mercedes Benz vyřešil tento konflikt novou jedinečnou technikou vstřikování X-PULSE a nákladným čištěním výfukových plynů. K tomuto účelu se mnohokrát osvědčená technologie BlueTec kombinuje s technikou SCR a vstřikováním AdBlue s recirkulací výfukových plynů a filtrem částic.
Splnění normy Euro VI ve vozidle Travego Edition 1 znamená ve svém důsledku další snížení emisí výfukových plynů bez obávaného zvýšení spotřeby pohonných hmot. Současně klesá spotřeba AdBlue přibližně o 40 procent.
Komponenty Euro VI bez dopadů na kapacitu přepravovaných osob a zavazadel
Pro optimální rozdělení zatížení vývojáři přeložili palivovou nádrž výměnou za baterie před přední nápravu a současně dále snížili hmotnost vozidla i optimalizací sériových komponent (např. okenních skel a klimatizace). Tak bylo splněno důležité zadání: Autobusy splňující emisní limit Euro VI nesmí vykazovat žádná omezení kapacity přepravovaných osob i zavazadel v porovnání s dosavadními modely stupně Euro V.
Ergonomicky optimalizované pracoviště řidiče přepracováno do nejmenších podrobností
Ovládací páka na sloupku řízení pro obsluhu řazení je jednou z nejvýraznějších změn pracoviště řidiče. Místo dosud používaného joysticku na přístrojové desce nastupuje ovládací páka na sloupku řízení. Ta obsahuje veškeré funkce, díky své nezaměnitelné obsluze je však současně velice přehledná.
Kromě toho však realizovali vývojáři celou řadu dalších nápadů směřujících k optimalizaci ergonomie, vytvořili například novou přístrojovou desku. Použitím piktogramů a strukturovaného menu na novém multifunkčním volantu se výrazně zjednodušila navigace různých funkcí a indikací.
Regulace zapalování a start/stop motoru probíhá pomocí dvoustupňového tlačítka. Vypínače v kabině řidiče mají nové uspořádání podle svých funkcí. Jejich počet se díky vícenásobnému obsazení výrazně snížil. Na místě původní řadicí páky-joysticku je v autobuse Travego Edition 1 otevřená přihrádka.
Nový bezpečnostní systém Attention Assist varuje před únavou
Jako první autobus nabízí Travego Edition 1 ve zvláštní výbavě volitelně funkci Attention Assist. Ta registruje parametry, jako jsou úhel natočení volantu, rychlost, podélné a příčné zrychlení, doba jízdy, obslužné signály a výměna řidičů. Z korelace těchto dat posuzuje Attention Assist kondici řidiče. Pokud údaje nasvědčují nekoncentrovanosti a únavě, objeví se jako upozornění na nutnou přestávku na displeji symbol šálku s kávou.
Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.
Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií