Mercedes-Benz Sprinter, světová jednička v segmentu lehkých užitkových vozů, oslavil své 20leté jubileum

Sprinter přesvědčuje své zákazníky od roku 1995 a jako „globální lehké užitkové vozidlo“ jezdí již ve více než 130 zemích.

Od zahájení výroby bylo zákazníkům předáno více než 2,9 milionu vozidel Sprinter.

Divize Mercedes-Benz Vans prodala v roce 2014 na celém světě více než 186 000 vozidel Sprinter – o dvanáct procent víc než v uplynulém roce, což představovalo nový rekord. Sprinter v těchto úspěších pokračuje i v letošním roce. Během prvních šesti měsíců roku 2015 dodala divize lehkých užitkových vozů společnosti Daimler zákazníkům na celém světě 89 500 vozidel Sprinter, což bylo o čtyři procenta více než v předchozím roce. Zejména trvale vysoká poptávka zákazníků v Evropě a USA zajišťuje v dosavadním průběhu roku velmi dobré vytížení německých výrobních závodů v Düsseldorfu a Ludwigsfelde. V důsledku toho byly v těchto závodech zavedeny speciální směny a pracovalo se i o sobotách.

Receptem na úspěch je spolehlivá kvalita a důsledná orientace na zákazníka

Divize Mercedes-Benz Vans uvedla v roce 1995 první generaci modelu Sprinter ve správný čas, a vyšla tak vstříc potřebám zákazníků. Jak při vývoji, tak i ve výrobě byly stanoveny a dodržovány vysoké standardy kvality. Revoluční byl od začátku osobitý a originální design, umocněný více než tisícovkou základních variant, použitím hospodárných motorů, aplikací příkladné bezpečnostní výbavy a ergonomicky perfektní přístrojovou deskou. Tento nový koncept, ve spojení s vynikající kvalitou produktu a následně spokojenými zákazníky, se postaral o úspěšný start moderního lehkého užitkového vozu s hvězdou. V kombinaci s vysokým stupněm známosti dal tak Sprinter své jméno celému segmentu těchto vozidel a dodnes je synonymem lehkých užitkových vozů s celkovou hmotností do pěti tun.

Dalším oživením odbytu nové generace lehkých užitkových vozů byla expanze odvětví kurýrních, expresních a balíkových služeb

Ty se začaly dynamicky rozvíjet začátkem devadesátých let. S vozidly Sprinter bylo totiž možné ujet bez problémů každý rok vysoké počty kilometrů. Kromě spolehlivé kvality a nákladového prostoru se vývoj Sprinteru zaměřil také na další důležitý aspekt: kondiční bezpečnost řidiče. Rozhraní mezi vozidlem a řidičem v modelu Sprinter se vyznačovalo dokonalou funkčností a vlastnostmi, které byly do té doby vyhrazeny pouze osobním vozům. Pracoviště bylo důsledně přizpůsobeno potřebám řidiče a zcela novým způsobem spojovalo komfort s funkčností.

Plné vytížení výrobního závodu Düsseldorf

Závod Düsseldorf má zásadní podíl na úspěchu modelu Sprinter. Více než 65 procent všech vozidel Sprinter je vyráběno v Porýní. Vzhledem k vysoké poptávce zákazníků pracuje v tomto závodě 6500 zaměstnanců a v současné době dokonce v mimořádných směnách a o sobotách, přičemž každý den je vyrobeno více než 725 těchto lehkých užitkových vozů.

Mercedes-Benz Sprinter je vyráběn v Düsseldorfu od roku 1995. Krátce po jeho uvedení na trh překročila roční výroba v roce 1996 poprvé hranici 100 000 lehkých užitkových vozů a od té doby překonává jeden rekord za druhým. Průběžně modernizovaný závod Düsseldorf vyráběl od roku 2006 druhou generaci modelové řady Sprinter. A od roku 2013 sjíždí z montážních linek nejnovější Sprinter. Jako hospodárný, bezpečný, funkční a komfortní lehký užitkový vůz pokračuje v řadě výrobních rekordů. Od začátku výroby modelové řady Sprinter v Düsseldorfu před 20 lety vyjelo z bran düsseldorfského závodu celkem 2,4 milionu vozidel Sprinter.

Podvozky jsou od roku 2006 dodávány také závodem Ludwigsfelde

U příležitosti generační obměny modelové řady Sprinter v roce 2006 byla vzhledem k výrazně vyšším výrobním počtům rozšířena výroba do dalšího závodu v Německu. Podvozky a valníky jsou do té doby vyráběny v závodě Mercedes-Benz Ludwigsfelde jižně od Berlína. Závod Ludwigsfelde je s 2000 zaměstnanci jedním z největších průmyslových zaměstnavatelů v regionu Brandenburg. V roce 2014 vzrostla výroba o 13 procent na více než 48 200 vozidel. A tento pozitivní trend pokračuje i v roce 2015, vytížení závodu je i nadále na velmi vysoké hodnotě. Každý den je vyrobeno více než 200 lehkých užitkových vozů.

Výroba vozidel Sprinter v Buenos Aires

Již v roce 1996 byla zahájena výroba vozidel Sprinter v Jižní Americe. Od té doby jsou vyráběny v argentinském hlavním městě Buenos Aires. Od roku 2007 sjížděla z tamní montážní linky vozidla Sprinter první generace i nový model. Od roku 2012 se závod, který nese jméno legendárního závodního jezdce „Centro Industrial Juan Manuel Fangio“, soustředí na aktuální generaci. Každý rok vyrobí 1600 zaměstnanců v argentinském závodě přibližně 15 000 vozidel Sprinter pro zákazníky v Jižní Americe. Celkem bylo od zahájení produkce v roce 1996 vyrobeno v Buenos Aires již téměř čtvrt milionu vozidel Sprinter.

Další místa výroby vozidel Sprinter se nacházejí v Číně a Rusku

Od roku 2011 dodává vozidla Sprinter také závod Fu-čou v Číně. Společnost Fujian Benz Automotive Ltd vyrábí s 1600 zaměstnanci tři různé modely Sprinter s různými délkami karoserie a variantami uspořádání sedadel pro čínský trh. Zákazníci, kteří hledají vozidlo pro spolehlivou a bezpečnou přepravu osob, mají na výběr verze se 14, 17 nebo 20 sedadly.

V roce 2013 prožil Sprinter první generace renesanci v Rusku. Od té doby je vyráběn pod názvem „Sprinter Classic“ v městě Nižnij Novgorod, 100 km východně od Moskvy. Vozidla Mercedes-Benz Sprinter Classic vyrábí v licenci partnerská společnost GAZ. Jen v roce 2014 byl prodán rekordní počet 6700 vozidel. Sprinter Classic je tak nejoblíbenějším lehkým užitkovým vozem z portfolia Mercedes-Benz v Rusku. Mercedes-Benz Vans je díky tomu jedničkou mezi zahraničními značkami lehkých užitkových vozů na ruském trhu.

Montážní závod pro model Sprinter v Charlestonu

Sprinteru se skvěle daří také v Severní Americe. Sprinter jako první uvedl koncept evropského lehkého užitkového vozu na trhy v USA a Kanadě. Také severoameričtí zákazníci začali rychle oceňovat přednosti tohoto lehkého užitkového vozidla: vysokou užitečnou hmotnost, nízkou spotřebu paliva a jízdní dynamiku, připomínající osobní vozy. Sprinter tak svou koncepcí stanovil pro své konkurenty nová měřítka. Od roku 2001 montovala vozidla Sprinter severoamerická koncernová značka Freightliner a prodávala je jak pod svým vlastním jménem, tak s logem značky Dodge. Od roku 2010 jsou tato vozidla prodávána i v USA jako Mercedes-Benz Sprinter, přičemž slaví velké úspěchy. V roce 2014 bylo s 25 800 vozy dosaženo nového prodejního rekordu. USA jsou dnes po Německu druhým největším trhem modelu Sprinter.

Globální výrobní strategie pro příští generaci modelové řady Sprinter

Divize Mercedes-Benz Vans vypracovala koncem roku 2014 dlouhodobou strategii výroby nástupce modelové řady Sprinter. Volker Mornhinweg k tomu říká: „Vrcholné vozidlo, jako je Sprinter, je možné vyrábět pouze s vrcholným týmem. A právě takový tým máme: V Düsseldorfu, stejně jako ve městech Ludwigsfelde, González Catán, Fu-čou, Charleston a Nižnij Novgorod. U příští generace Sprinteru sázíme na Německo – závod Düsseldorf bude totiž kompetenčním centrem.“

Mercedes-Benz Vans investuje za tím účelem 450 milionů eur do modernizace obou německých závodů

Tyto prostředky posílí naši dlouhodobou konkurenceschopnost a připraví německé závody na globální konkurenci v tomto segmentu. Jen v závodě Düsseldorf vydá Mercedes-Benz Vans 300 milionů eur na modernizaci karosárny, lakovny a montážní linky. Kromě toho bude hrát Düsseldorf jako kompetenční centrum pro celosvětovou výrobu vozidel Sprinter ještě důležitější roli v globální výrobní síti divize Mercedes-Benz Vans. Zároveň směřují rozsáhlé investice ve výši 150 milionů eur také do závodu Ludwigsfelde, které zajistí jeho dlouhodobou konkurenceschopnost.

Kromě toho bude Mercedes-Benz vyrábět příští generaci úspěšného modelu pro severoamerický trh přímo v USA

Začátkem března 2015 rozhodla divize Mercedes-Benz Vans o tom, že v Charlestonu v americkém státě Jižní Karolína vybuduje nový výrobní závod. Díky tomuto americkému závodu bude pro divizi Mercedes-Benz Vans výrazně ekonomičtější zásobování stále rostoucího severoamerického trhu. Zároveň bude možné mnohem rychleji uspokojovat rostoucí poptávku severoamerických zákazníků po vozidlech „Made in USA“. V následujících letech bude investováno do výstavby nového závodu na výrobu lehkých užitkových vozů přibližně půl miliardy USD. Na celkové ploše více než 800 000 m² vznikne zcela nová karosárna, lakovna a montážní hala. Zahájení stavby nového výrobního závodu je plánováno na rok 2016. Rozhodující pro výstavbu závodu, vyrábějícího model Sprinter v USA, je vysoký očekávaný růst severoamerického trhu v segmentu velkých dodávkových vozidel v následujících letech. Vysoká americká dovozní cla zároveň vedou k tomu, že v Německu pro americký trh vyráběná vozidla Sprinter musejí být v současnosti nákladně rozložena a v USA opět smontována.

Komfortní, hospodárný, efektivní: aktuální Mercedes-Benz Sprinter

Aktuální model stanovuje měřítka ve svém segmentu příkladnou bezpečností, nízkými hodnotami spotřeby paliva a motory, které splňují s předstihem budoucí emisní normu Euro VI. S vynikajícími hodnotami spotřeby paliva již od 6,1 l/100 km je nejlepším vozidlem ve své třídě také z hlediska hospodárnosti. Aktuální Sprinter se vyznačuje výrazným vzhledem, vysokým jízdním komfortem a přehledně uspořádanou přístrojovou deskou.

Sprinter nabízí zákazníkům rozsáhlou bezpečnostní výbavu, která zahrnuje standardní asistent pro jízdu v bočním větru a na přání dodávané bezpečnostní systémy, jako jsou asistent pro jízdu v jízdním pruhu, sledování slepého úhlu, ovládání dálkových světlometů a upozorňování na krátký odstup od vpředu jedoucího vozidla.

Nejmodernější vznětové a zážehové motory, mechanické a samočinné převodovky, velký počet variant karoserií, rozměrů, hmotnostních tříd a stálých převodů – to všechno se násobí do více než 1000 základních variant. Z toho plyne, že trumfem modelu Mercedes-Benz Sprinter je jeho obrovská mnohostrannost.

 

Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.

Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.

 

Kontakt:
CAR MOTORS MB
Praha 3, Koněvova 143
+420 737 209 090
prodej@carmotorsmb.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
PYRAMIDA Centrum
U Pyramidy 721, 252 43 Praha – Průhonice
267 751 006, NONSTOP HELP SERVIS 602 182 424
prodej@pyramidacentrum.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Auto jako dům: Vyrazte s HoppyGo na dovolenou v obytném voze

Auto jako dům: Vyrazte s HoppyGo na...

Platforma pro sdílení aut HoppyGo nedávno rozšířila kapacitu vozového parku na 2 500 vozů, ve kterém nechybí ani pojízdný “rodinný hotel” Fiat Ducato. Oproti vozům s obytnou vestavbou...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vycestujte na dovolenou v kabrioletu! Jak na to radí HoppyGo.

Vycestujte na dovolenou v kabrioletu! Jak...

Platforma pro sdílení aut HoppyGo nabízí přes 1 800 vozů, a kromě obytných karavanů, sportovních kupé a dalších speciálů také více než 30 kabrioletů. K dispozici jsou i modely jako Ford...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - LEGENDY 2019 Víkend v barvách značky Mercedes-Benz

LEGENDY 2019 Víkend v barvách značky...

Automobilová slavnost opět v celém areálu Výstaviště Praha v Holešovicích Termín konání: 17. – 19. května 2019 Poutavá expozice nejvýznamnějšího a tradičního partnera značky...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ultramid® od společnosti BASF představuje inovaci pro palivové články

Ultramid® od společnosti BASF...

Technický plast Ultramid® se úspěšně používá při výrobě palivových článků Toto řešení je standardem v novém vozidle Mercedes GLC F-CELL Ultramid® obstojí i v požadavcích na čistotu...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Cena čtyřletých ojetin začíná stagnovat. Nová auta však stále zdražují

Cena čtyřletých ojetin začíná...

Ceny ojetých vozidel rostly v posledním roce rychleji než ceny nových. Zatímco nové vozy zdražily o 3,57 %, cena čtyřletých ojetin se v posledních čtyřech kvartálech zvýšila o 9,14 %. V...