Sprinter 316 LGT vykazuje při spalování LPG o více než 20 % nižší emise CO2.
Od listopadu 2010 sjíždí z výrobních linek první vozidla Sprinter 316 LGT (Liquefied Gas Technology). Pod označením Blue EFFICIENCY tak během krátké doby rozšířil Mercedes-Benz svou nabídku mimořádně hospodárných alternativních pohonů pro osobní a užitková vozidla o další modelovou variantu.
Výrazné snížení emisí
Sprinter 316 LGT certifikovaný podle emisní normy Euro 5 je za jízdy velmi tichý a zanechává za sebou jen minimální množství škodlivin. Jeho čtyřválcový zážehový motor se zdvihovým objemem 1,8 litru je upraven pro spalování LPG. Motory na LPG nevypouští téměř žádné pevné částice a výrazně nižší jsou v porovnání se vznětovým motorem rovněž jejich emise oxidů dusíku, nespálených uhlovodíků, oxidu uhelnatého a oxidu siřičitého. V porovnání se zážehovým motorem se dosahuje kromě snížení emisí oxidu uhelnatého, nespálených uhlovodíků a oxidu siřičitého především poklesu emisí CO2 o 20 %.
O 30 procent nižší provozní náklady
Sprinter 316 LGT je díky svému tichému a ekologickému pohonu vhodný pro rozvážkovou dopravu v zónách s dopravními restrikcemi a zároveň splňuje i budoucí regulační předpisy pro vjezd do městských center. Nové provedení Sprinteru se vyplatí i z hlediska ekonomického. V porovnání se vznětovým motorem jsou jeho provozní náklady na palivo výrazně nižší. V závislosti na druhu provozu a dalších faktorech lze provozní náklady snížit až o 30 %.
Sprinter 316 LGT s celkovou hmotností 3,5 tuny má kromě standardní nádrže na benzin o objemu 100 litrů přídavnou nádrž na LPG o objemu 76 litrů uloženou na konci rámu pod vozidlem. Díky tomu není nákladový prostor nijak omezen.
Nádrž na LPG vystačí až na 450 kilometrů
Motor přeplňovaný mechanicky poháněným kompresorem, s nejvyšším výkonem 115 kW (156 k) a maximálním točivým momentem 240 N.m při 3000 – 4000 min-1, spaluje zpočátku po svém spuštění výhradně benzin. Je-li zvolen provoz na LPG, přejde motor automaticky na spalování zkapalněného plynu, jakmile teplota chladicí kapaliny dosáhne hodnoty cca 45 °C. Po vyprázdnění nádrže na LPG přejde motor opět automaticky na čistě benzinový pohon. Řidič může ovšem také sám rozhodovat o tom, zda bude do spalovacích prostorů proudit palivo z nádrže na benzin nebo na LPG. Druh paliva lze volit i za jízdy speciálním přepínačem. Množství paliva v nádrži na LPG signalizuje řidiči samostatný ukazatel s diodami LED na přístrojové desce. Sprinter 316 LGT má největší dojezd cca 1200 kilometrů, z čehož lze až 450 kilometrů ujet na LPG.
Plnicí ventil pro LPG se nachází pod víčkem palivové nádrže nad plnicím hrdlem nádrže na benzin. Kompletní naplnění nádrže na LPG trvá v závislosti na tlaku na čerpací stanici přibližně stejně dlouho jako doplňování benzinu nebo nafty. Na rozdíl od zemního plynu nedochází k velkému stlačení LPG. Směs propanu a butanu přechází do kapalného skupenství již při tlaku dva až osm barů a v tomto stavu může být přechovávána v nádrži. Plnicí ventil na vozidlu je opatřen evropským šroubovým uzávěrem ACME (převlečná matice). Adaptéry pro italské kleštinové pistole a pro bajonetové závity používané na čerpacích stanicích v Nizozemí jsou uloženy v odkládací přihrádce před sedadlem spolujezdce. Tím je zajištěna použitelnost pro všechny tři systémy plnění používané v Evropě.
Stejně jako u všech automobilů s třícípou hvězdou je naprostou samozřejmostí nejvyšší možná úroveň bezpečnosti. Sprinter 316 LGT proto splňuje speciální bezpečnostní předpisy pro vozidla s pohonem na LPG a zároveň úspěšně absolvoval rozsáhlé interní testy. Řídicí jednotka motoru kontroluje při každém spuštění těsnost palivového systému LPG.
Sprinter 316 LGT je k dispozici v celé řadě rozmanitých provedení od skříňového vozu přes kombi, podvozek s kabinou až po dvojitou kabinu, a to s volbou dvou různých rozvorů 3665 mm a 4325 mm.
Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.
Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií