Třída M měla svoji premiéru na podzim roku 1997 v USA, v Evropě se objevila na jaře o rok později. Přesto se již stačila dostat na přední místa ve statistikách prodeje. Během prvního pololetí 1999 se prodalo v Německu 5 500 vozů třídy M, která tak získala 30ti procentní podíl prodejů v odpovídajícím segmentu. V zemích západní Evropy to je zhruba 15 procent, v USA kolem 3 procent. U nás se v roce 1999 prodalo 93 vozů třídy M, což představuje 22ti procentní podíl prodejů v odpovídajícím segmentu. Od podzimu roku 1997 do června 1999 bylo vyrobeno celkem 130 tisíc těchto automobilů ověnčených řadou ocenění domácích i zahraničních odborných časopisů a institucí.
Modelový program roku 2000 rozšiřuje nový vůz ML 55 AMG s 255 kW motorem V8, ještě propracovanějšími detaily bohaté výbavy a atraktivním designem karoserie. Ještě více se tak odlišuje od vozů typu off-road současné nabídky. Komfort, bezpečnost a dynamika jsou u modelu ML 55 AMG na takové úrovni, že budou ještě dlouho ve svém segmentu vzorovým měřítkem.
Pětilitrový osmiválcový motor z třídy S upravili inženýři Mercedes-AMG zásahy, které se již osvědčily v oblasti motoristického sportu. Pozměněn byl například klikový mechanismus, olej je vstřikován speciálními tryskami a úpravy se týkají i vačkových hřídelí. Tato opatření spolu se zvětšením zdvihového objemu na 5,5 l se podílejí na pozoruhodném točivém momentu s nejvyšší hodnotou 510 Nm, který dává motor V8 již od 2800 při 1/min. Motor dosahuje maximální výkon 255 kW ( 374 k). Výsledky měření zrychlení a maximální rychlosti sportovní charakter vozu jenom potvrzují. Pro dosažení 100 km/h z klidu, potřebuje ML 55 AMG pouhých 6,9 s. Nejvyšší rychlost vozu je 232 km/h. Kombinovanou spotřebu uvádí výrobce 14,9 l/100km.
Nízkoprofilové pneumatiky o rozměrech 285/50 R18 a elektronický systém stability ESP zajišťují spolu s pohonem všech kol a odladěním podvozku vysokou míru bezpečnosti jízdy.
Na svůj jedinečný charakter upozorňuje ML 55 AMG řadou harmonicky do celku začleněných prvků designu. Zvláště markantní jsou oba podélné výstupky na krytu motoru, které připomínají symboly dynamiky uplatněné již u sportovního roadsteru SLK Mercedesu. Chromové lišty zdobící masku chladiče a v barvě vozu provedené nárazníky s pozměněným tvarováním patří k dalšímu charakteristickému rysu tohoto elegantního modelu ML 55 AMG.
V bočním pohledu se u tohoto off-roadu prosazují zejména lakovaná rozšíření blatníků a prahy dveří. Tyto přídavné díly umožňují jednak použití sportovních osmnáctipalcových pneumatik, na druhé straně propůjčují karoserii dojem mohutnosti, takže v celkovém vzhledu vozu se odráží jeho mimořádná výkonnost. Do této koncepce se dobře hodí kola z lehké v atraktivním pětipaprskovém designu. Také záď odpovídá charakteru vozu sportovně-elegantního střihu. Ten zdůrazňují speciálně tvarované nárazníky barevně odpovídající karoserii a obě chromované koncovky výfuku.
Obdobně jako design karoserie modelu ML 55 AMG je optickou lahůdkou také jeho interiér. Sportovní sedadla provedená v buvolí kůži, ozdobné prvky z tmavého ušlechtilého dřeva a měkké velurové koberce mu dodávají atmosféru, která je spojována s limuzínami vyšší třídy. Kokpit zvýrazňuje světlé provedení přístrojů, sportovní volant kombinující dřevo s kůží, loketní opěrka mezi předními sedačkami v kožené úpravě i ovladače klimatizace zasazené obdobně jako analogové přístroje do chromových rámečků.
Do sériového vybavení patří mimo jiné klimatizace, xenonové světlomety s vysokotlakým ostřikovačem, elektricky přestavitelná přední sportovní sedadla s paměťovou funkcí, elektricky ovládané skleněné střešní okno, boční airbagy pro cestující vpředu i vzadu, stereopřijímač MB Audio 30 s náročným systémem ozvučení a vyklápěcí boční okno v zadní části kabiny.
Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.
Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií