Daimler-Benz začal v roce 1928 jako první montovat do svých limuzín speciální ochranné prvky přímo během jejich výroby.
Aktuální verze Guard se od standardních modelů odlišují
– především inteligentním souborem ochranných prvků ze speciální oceli a aramidu, které jsou zvenku neviditelné a navrženy na míru příslušného typu vozu. Tyto prvky nejsou dodatečně montovány do již hotového vozidla, nýbrž integrovány přímo do karoserie v rámci speciálního výrobního procesu. Struktura karoserie a podvozek tak mohou být hned od začátku přizpůsobeny vyšší hmotnosti ochranných prvků. Kromě pro Mercedesy typické kvality výroby zůstávají zachovány také suverénní jízdní vlastnosti doprovázené vynikajícím jízdním komfortem na úrovni standardních modelů.
Cílem modelů Mercedes-Benz Guard je ochránit cestující před násilnými kriminálními činy. Ohroženi mohou být nejen členové vlád a nejvýše postavení manažeři. V mnoha světových regionech nejsou před násilným jednáním v bezpečí ani ostatní motoristé. Mercedes-Benz dokáže svými pancéřovanými modely Guard násilné útoky úspěšně odrazit.
Vlajkovou lodí palety modelů Mercedes-Benz Guard je S 600 Pullman Guard, reprezentativní státní limuzína s opulentní nabídkou místa a luxusním interiérem. V závislosti na požadavcích zákazníka odolají modely Guard střelbě z revolveru či pušky, ale i určitým výbušninám, přestože svým cestujícím nabízejí nejvyšší úroveň komfortu a praktické využitelnosti v každodenním provozu.
Mercedes-Benz S-Guard
– je pancéřované provedení modelu Mercedes-Benz S 600 s dlouhým rozvorem. Velkorysý prostorový koncept tohoto špičkového modelu, který všem cestujícím nabízí prvotřídní atmosféru, excelentní jízdní komfort a suverénní jízdní vlastnosti, zůstává i v provedeních Guard zachován v prakticky nezmenšené míře. S 600 Guard disponuje samozřejmě také veškerými technickými inovacemi, které činí z vozů Mercedes-Benz třídy S nejprodávanější luxusní sedany na světě a vzor pro veškerý vývoj osobních vozů. S 600 Guard je poháněn dvanáctiválcovým motorem přeplňovaným dvěma turbodmychadly a vyladěným na nejvyšší výkon 380 kW (517 k). Nabízí nejvyšší úroveň ochrany odpovídající třídě balistické odolnosti VR6/VR7.
Mercedes-Benz S 600 Pullman Guard
– navazuje na tradici státnických limuzín Mercedes-Benz a své cestující hýčká velkorysými prostorovými parametry a maximálním komfortem. Ještě větší prostor v interiéru vznikl prodloužením rozvoru dlouhé verze pancéřované třídy S o dalších 115 centimetrů na celkových 432 cm. Státnická limuzína má navíc nad zadními sedadly zvýšenou střechu, která usnadňuje nastupování a ponechává ještě více prostoru pro hlavu. V zadní části vozu je místo pro čtyři cestující, na které čekají za dělicí stěnou pohodlná sedadla v tradičním uspořádání limuzín Pullman, tedy proti sobě. K dispozici je tak opulentní prostor pro diskrétní rozhovory. Na palubě jsou všechna důležitá komunikační a zábavní zařízení. Jeho pohon obstarává také dvanáctiválcový motor se zdvihovým objemem 5513 cm3 a sametovým během, jemuž dvě turbodmychadla pomájí k nejvyššímu výkonu 380 kW (517 k) a pozoruhodnému točivému momentu 830 N.m.
S 600 Pullman Guard je rovněž vybaven nejvyšším stupněm ochrany podle třídy balistické odolnosti VR6/VR7.
Mercedes-Benz E-Guard
– se dodává se třemi variantami motoru. Vznětový šestiválec v modelu E 350 CDI BlueEFFICIENCY Guard dosahuje nejvyššího výkonu 195 kW (265 k) a nabízí maximum točivého momentu 620 N.m. Zážehový motor V6 v modelu E 350 Guard je vyladěn na 200 kW (272 k). Z hlediska výkonu stojí na vrcholu motor V8 modelu E 500 Guard se zdvihovým objemem 5,5 litru a nejvyšším výkonem 285 kW (388 k).
Všechny modely E-Guard jsou vybaveny vysokou úrovní ochrany podle třídy balistické odolnosti VR4. Nabízejí svým uživatelům a cestujícím nenápadnost při stejně velkorysých prostorových možnostech a vysoké úrovni jízdního komfortu, jakou disponují jejich sériově vyráběné protějšky.
Mercedes-Benz G 500 Guard
V pancéřovaném provedení je k dispozici také Mercedes-Benz třídy G. Model G 500 Guard je dodáván s motorem V8 5,5 litru a nejvyšší úrovní ochrany podle tříd balistické odolnosti VR6 nebo VR7.
Integrovaná ochrana zajišťuje vynikající úroveň bezpečnosti
Specialisté s dlouholetými zkušenostmi v oboru pancéřové ochrany vybavují modely Mercedes-Benz Guard v Sindelfingenu komplexním systémem integrované ochrany. To znamená, že se ochranné prvky pro dveře, zadní stěnu, boční díly, strop a dělicí stěnu mezi interiérem a motorovým prostorem nemontují dodatečně do již hotového vozidla, nýbrž jsou integrovány od začátku v rámci speciálního výrobního procesu do základu karoserie. Tímto způsobem získá pancéřování kompletní struktura prostoru pro cestující. Specialisté zahrnují do promyšleného bezpečnostního konceptu dokonce i střešní sloupky, zámky dveří, spáry mezi dveřmi, upevnění vnějších zpětných zrcátek atd. Vzniká tak komplexní ochrana na vysoké a nejvyšší úrovni v kvalitě výroby, a to i na takových místech, kde by již dodatečná montáž nebyla možná.
Další předností integrované speciální ochrany jsou ochranné prvky
– které strukturu karoserie nezatěžují, ale naopak ji vyztužují. Integrovaná konstrukce navíc umožňuje hned od začátku zakomponovat do struktury karoserie veškeré výztuhy vynucené vyšší hmotností ochranných prvků. Výsledkem je mimořádně dlouhá životnost a v každém ohledu vysoká kvalita na úrovni konvenčních sériově vyráběných modelů stuttgartské automobilky.
Ani excelentní jízdní komfort a suverénní jízdní vlastnosti nijak nezaostávají za sériově vyráběnými modely
Velkorysé dimenzování podvozkových komponentů a brzd je zárukou toho, že se modely Mercedes-Benz Guard vyznačují téměř identickými jízdními vlastnostmi jako u sériově vyráběných modelů. Řidič má tak vždy nejlepší možnou kontrolu nad vozem s velkými rezervami v oblasti jízdní dynamiky. Kromě toho je podvozek upraven tak, aby byl zachován pro Mercedesy typický komfort navzdory vyšší hmotnosti.
Základ toho spočívá v dlouholeté, nepřetržité a úzké spolupráci s bezpečnostními institucemi uznávanými na národní i mezinárodní úrovni. Tato spolupráce je již po desetiletí zárukou rozšiřování výrobních a vývojových kompetencí specialistů Mercedesu, kteří jsou tak schopni díky svým velkým zkušenostem z oblasti bezpečnostní techniky a balistiky reagovat na nejvyšší aktuální požadavky.
Díky všem důsledně integrovaným ochranným procesům odpovídá i kvalita laku a protikorozní ochrany standardům platným pro sériově vyráběná vozidla Mercedes-Benz. Servisní práce na modelech Guard mohou navíc provádět všechny servisy Mercedes-Benz po celém světě, což je důležitý příspěvek k zajišťování kompletních a nekomplikovaných servisních služeb na vysoké úrovni.
Mercedes-Benz využívá po mnoho let získávané know-how k tomu, aby dokázal zákazníkům kdekoli na světě nabídnout účinné řešení pro různé scénáře ohrožení. Výsledkem jsou modely Mercedes-Benz Guard v různých třídách balistické odolnosti podle přísných evropských norem:
Vozidla s vysokou úrovní ochrany, odpovídající třídě balistické odolnosti VR4
– odolají střelbě z velkorážových revolverů a nabízejí účinnou ochranu zejména před rostoucí drogovou kriminalitou a stále větší při-praveností k násilí ze strany zlodějů.
Automobily s nejvyšší úrovní ochrany podle třídy balistické odolnosti VR6/VR7
– představují účinnou odpověď na ohrožení teroristickými útoky. Jejich pancéřování je koncipováno proti nábojům z vojenských ručních zbraní, které létají téměř dvakrát rychleji než náboje z revolveru. Navíc odolávají střepinám ručních granátů a náloží.
Více než 80 let pancéřovaných vozů přímo z výroby
Mercedes-Benz cítí odjakživa závazek zdokonalovat automobilovou techniku na nejvyšší úrovni a stále znovu stanovovat nová měřítka. Tento vysoce ambiciózní cíl platí i pro pancéřovaná vozidla, což ostatně dokládá jedinečná tradice, jíž se stuttgartská prémiová značka může pochlubit také v této oblasti.
Daimler-Benz začal jako první společnost již u typu Nürburg 460 z roku 1928 vybavovat své limuzíny speciálními ochrannými prvky, které účinně chránily posádku před následky ostřelování a pumových atentátů. Následovalo více než osm desetiletí nákladného výzkumu materiálů a důsledného vývoje, v nichž Mercedes-Benz zaujímal v oblasti speciální ochrany výjimečné postavení.
Po pancéřovaném vozu Mercedes-Benz Nürburg 460 následovaly ve 30. a 40. letech pancéřované varianty „Velkého Mercedesu“, typu 770, a dále typy 500 a 540 K.
V září 1963 představil Mercedes-Benz exkluzivní reprezentační vozidlo pro nejvyšší nároky – legendární typ 600. Již krátce po jeho prezentaci projevila spolková vláda vůči společnosti Daimler-Benz přání zařadit do svého vozového parku pancéřované provedení pro státní návštěvy. Tím začala pro stuttgartské inženýry nová éra konstrukce a výroby pancéřovaných vozů, v níž se museli vydat novými cestami, mimo jiné kvůli odlišné konstrukci nyní běžných samonosných karoserií. Vzhledem k tomu, že tehdy nedokázal žádný jiný němeký výrobce automobilů dodávat pancéřovaná vozidla přímo z výroby a limuzíny Mercedes-Benz byly vysoce ceněny mnoha vládami po celém světě, vyvinula se úzká spolupráce mezi německými úřady a společností Daimler-Benz. V jejím rámci dala stuttgartská automobilka podněty k realizaci mnoha nových technických řešení. Tato intenzivní spolupráce přispěla k vytvoření základu dnes platných evropských norem pro různé třídy balistické odolnosti.
Když v roce 1970 vznikla po přepadech diplomatů v Latinské Americe
– znenadání velká poptávka po pancéřovaných vozidlech, nabídl Daimler-Benz okamžitě vhodnou odpověď s pancéřovanými vozy typu 280 SEL 3.5. Poptávka po pancéřovaných vozech vzrostla ještě víc s teroristickými aktivitami RAF v 70. letech. Mercedes-Benz proto vyráběl pancéřované varianty osmiválcových modelů 350 SE, 350 SEL, 450 SE a 450 SEL a dodával je vybraným zákazníkům, mezi nimiž byly zastoupeny rovněž státní instituce a vlády v Evropě a zámoří. Také všechny následující generace vozů třídy S byly od té doby vždy k dispozici v pancéřovaných variantách.
Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.
Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií