Mercedes-Benz nabízí dnes 48 modelů vybavených systémem 4MATIC

Stálý pohon všech kol 4MATIC nyní poprvé i pro Mercedes-Benz CLS, tedy již u desáté modelové řady Mercedes-Benz.

Mercedes-Benz se již dlouhá léta ve světě prezentuje svojí úspěšně akceptovanou nabídkou prémiových vozů s pohonem 4×4.

Od zavedení třídy M v roce 1997 narostla její výroba výrazným skokem.

Základem úspěšného působení na trhu je pozoruhodná výkonnost systému 4MATIC na zasněžených nebo zledovatělých silnicích. Ten disponuje značnou trakční rezervou, zaručuje výbornou stabilitu jízdy a nejlepší možnou bezpečnost při zachování mimořádné úrovně komfortu.

Nyní tyto vlastnosti získává i nové čtyřdveřové kupé Mercedes-Benz CLS, které pohon všech kol nabízí v modelech CLS 350 CDI 4MATIC BlueEFFICIENCY a CLS 500 4MATIC BlueEFFICIENCY.

Obdobně jako odladění systému 4MATIC na suchou a mokrou vozovku platí totéž pro zimní podmínky, kdy stabilita jízdy a tím aktivní bezpečnost jsou vždy prioritou. Mechanický základ systému 4MATIC s rozdělením točivého momentu v poměru 45/55 mezi přední a zadní nápravu a lamelová závěra diferenciálu se základním závěrným účinkem 50 Nm dávají pro tuto prioritu optimální předpoklady. Základní koncepce systému umožňuje značné záběrové schopnosti, protože posun dynamického zatížení při zrychlování vozu směrem k zadní nápravě slouží k využití většího podílu hnací síly. Lamelová závěra může točivý moment hnacího agregátu průběžně rozdělovat mezi přední a zadní nápravu v případě, že to podmínky na silnici vyžadují. Zásah elektronických regulačních systémů ESP, 4ETS nebo ASR se tak opozdí, aby hnací síla byla v co nejvyšší míře využita pro pohyb v žádaném směru. Všechny zásahy regulačních systémů probíhají téměř nepozorovaně. Přesto však řidič ihned zjistí, že se pohybuje na nebezpečné hranici. V tomto případě totiž bliká na kombinovaném přístroji žlutý varovný symbol, který je pro řidiče jednoznačnou signalizací, aby jízdu přizpůsobil nepříznivým poměrům na silnici.

Permanentně pracující mechanika pohonu má oproti jiným systémům rozhodující přednosti, protože u nich je pro aktivaci pohonu všech kol zapotřebí trakční nedostatky napřed odhalit. Tuto časovou prodlevu již systém 4MATIC osobních vozů Mercedes-Benz pro přenos hnací síly prostřednictvím kol na vozovku využívá.

4MATIC: stabilní poměry na sněhu a na ledovce

Při rozjezdu v zimních podmínkách mají modely 4MATIC optimální záběr. Aby to bylo možné realizovat, je třeba automaticky zjišťovat stav vozovky a zásahy regulačního systému pohonu všech kol 4ETS (přebírá funkci závěry diferenciálu přibrzďováním protáčejících se kol) ovlivňovat tak, aby byla využita možnost co největšího zrychlení při minimálním prokluzu kol a tím dosažena žádoucí stabilita jízdy. Tato strategie umožňuje také rozjezd za nepříznivých podmínek, když například vůz stojí jednou stranou na zledovatělém stoupání nebo obě kola přední nebo zadní nápravy stojí na podkladu s nepříznivou adhezí.

V zatáčkách na zasněžené nebo zledovatělé vozovce je stabilita vozu rozhodující měrou zajišťována zásahem do točivého momentu motoru systému regulace prokluzu ASR. V závislosti na stále aktivních čidlech sytému ESP, která monitorují podélné a příčné zrychlení vozu, jsou regulační limity ASR přizpůsobeny jízdní situaci. Aby byla stabilní jízda vozu průběžně zajištěna, musí být podélná síla při průjezdu zatáčkou regulována řídící jednotkou motoru tak, aby zůstala k dispozici dostatečná rezerva pro síly působící v příčném směru. Pro splnění této fyzikální potřeby jsou pro průjezd zatáčkou s povrchem vykazujícím nízkou adhezi regulační limity řízení motoru u kol na vnějším poloměru zatáčky výrazně sníženy, aby pneumatiky mohly přenést dostatečně velké příčné síly.

4MATIC: řešení inovovanou technikou

Pohonná větev 4MATIC osobních vozů Mercedes-Benz patří k nejvýkonnějším permanentním pohonům. Kompaktní, lehká a na pasivní odpory optimalizovaná základní koncepce s napodél uloženým motorem a s hlavní převodovkou v jednom bloku s převodovkou rozdělovací jsou předností oproti ostatním systémům, které využívají napříč uloženou hnací jednotku a přiřaditelný pohon 4×4. Spotřeba oproti konvenčnímu pohonu se podle modelu zvyšuje v rozmezí 0,2 až 0,6 litru na 100 kilometrů. Vibrace a hlučnost je na úrovni, která odpovídá očekávání spojeném s vozy značky Mercedes-Benz.

CLS 4MATIC: stylově sportovní a dynamický i v zimních podmínkách

Charakteristickou dynamiku jízdy modelu CLS dosahuje Mercedes-Benz inovativním podvozkem DIRECT CONTROL se systémem adaptivních tlumičů odpružení. Hmotnostně optimalizovaný podvozek s tříprvkovou přední nápravou a prostorovou nápravou zadní se automaticky přizpůsobuje aktuální jízdní situaci, kdy dochází ke změnám tlumící síly, což výrazně vylepšuje komfort závislý na odvalování kol. Vzduchové odpružení dodávané na přání pro model CLS 350 CDI 4MATIC BlueEFFICIENCY a je sériově součástí modelu CLS 500 4MATIC BlueEFFICIENCY, kombinuje Mercedes-Benz s plynulým, elektronicky řízeným systémem tlumení, který zpracovává řadu signálů z čidel a každé kolo řídí v tomto směru individuálně. Tak získávají zákazníci Mercedesu ten nejlepší komfort a zároveň těží z vysoké úrovně bezpečnosti a sportovní agility.

Příjemné prostředí v kabině a komfort díky klimatizaci THERMOTRONIC

Zvláště v zimním období je důležitá vyvážená klimatizace kabiny. Mercedes-Benz proto nabízí komfortní automatickou klimatizaci THERMOTRONIC, která pracuje nejen odděleně pro řidiče, spolujezdce a cestující na zadních sedadlech, ale umožňuje také individuální přednastavení. Navíc má toto zařízení k dispozici čidlo škodlivých plynů, které při náhlém nárůstu oxidu uhelnatého nebo oxidů dusíku v okolním vzduchu – například při průjezdu tunelem – automaticky uzavírá příslušnou klapku pro vstup vzduchu z okolí. Další pozoruhodností klimatizace THERMOTRONIC je funkce zbytkového tepla. Tlačítkem „Rest“ je prostor kabiny při vypnutém motoru ještě zhruba 30 minut zahříván nebo větrán.

Mercedes-Benz nabízí pohon všech kol u 48 osobních vozů deseti modelových řad

Kromě tříd E a C dodávaných v modifikacích sedan a kombi obohacuje systém 4MATIC také třídu S, luxusní kupé CL, čtyřdveřové kupé CLS a cestovní SUV třídy R. Nabídku doplňují ještě kompaktní GLK a offroady třídy GL a M. U třídy G vyráběné již přes 30 let je její silnou stránkou hlavně jízda mimo zpevněné cesty. Ta si průběžně udržuje svoje postavení jednoho z nejlepších terénních vozů na světě.

Vývoj pohonu všech kol již od roku 1903

Vysoká kompetence inženýrů Mercedesu ve vývoji pokrokových koncepcí pohonu všech kol nepřišla jen tak samo sebou. V této oblasti se totiž stuttgartská automobilka angažuje již od roku 1903. Pokud jde o to, se při nepříznivých podmínkách ze složité situace co nejlépe a bezpečně dostat, je pohon všech kol tou nejlepší technikou. Ten se v průběhu desetiletí uplatnil v různých vozech Mercedes-Benz. Některé typy jako jsou třída G nebo Unimog již ve světě patří mezi uznávané legendy. Ale i v každodenním provozu na asfaltových silnicích pohon všech kol boduje, jak o tom přesvědčují limuzíny se systémem 4MATIC. Tady měla tato inovativní koncepce u třídy E typové řady W 124 premiéru v roce 1987. Systém 4ETS integrovaný ve funkci ESP se do série dostal v roce 1997, kdy našel první uplatnění ve třídě M.

Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.

Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.

 

Kontakt:
CAR MOTORS MB
Praha 3, Koněvova 143
+420 737 209 090
prodej@carmotorsmb.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
TAS Komplex s.r.o.
Svárovská 3135, 470 01 - Česká Lípa
487 853 913
tomas.taran@tascl.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz Třídy E Autem roku 2024 v České republice

Mercedes-Benz Třídy E Autem roku 2024 v...

Autem roku 2024 v České republice je nová třída E. Rozhodla o tom odborná porota složená z 20 předních českých motoristických novinářů, kteří vítězný automobil vybírali ve dvoukolové...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Země. Voda. Vzduch. Hvězda Mercedesu akceleruje tři základní elementy

Země. Voda. Vzduch. Hvězda Mercedesu...

Před více než stoletím symbolizovaly tři cípy hvězdy Mercedesu vizi mobility na zemi, moři a ve vzduchu, kterou měl Gottlieb Daimler. V nové kampani značky Mercedes‑Benz ztělesňují také...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Technika z Olympu: Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC

Technika z Olympu: Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC

Mercedes-AMG dál kráčí vstříc budoucnosti automobilismu. Že je někde jinde, než konkurence, dokládá manažerským sedanem EQE, které je po luxusní vlajkové lodi EQS druhým modelem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz připravuje vlastní síť pro vysokovýkonné nabíjení

Mercedes-Benz připravuje vlastní síť...

Mercedes se pouští do energetiky a má dalekosáhlé cíle. Plánuje spuštění globální sítě pro vysokovýkonné nabíjení v Severní Americe, Evropě, Číně a na dalších významných trzích....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejvýkonnější Třída S všech dob, tentokrát i s technologií z Formule 1

Nejvýkonnější Třída S všech dob,...

Jak se z klasicky luxusní třídy S stane překofeinovaný rarach, na to se zeptejte v Affalterbachu. Fachmani značky AMG už 50 let dokazují, jak lze proměnit luxusní sedan ve velmi sportovní vůz....